V premiéře Turecké rally zvítězil Carlos Sainz, druhý dojel Richard Burns a třetí příčku získal Francois Duval.






27. Února - 02. Března 2003

3. FIA World Rally Championship for Drivers & Co-drivers
3. FIA World Rally Championship for Manufacturers
2. FIA Junior World Rally Championship for Drivers (Super 1600)

Povrch: šotolina

I. Etapa Čtvrtek 27.02 - Pátek 28.02. 2003

6 RZ o celkové délce 118,00 km

Čtvrtek start 18:00 cíl 20:15

19:00RZ 1Efes Pilsen(1,55 km)vítěz RZ M. Grönholm77,4 km/h


Pátek start 8:00 cíl 17:33

08:46RZ 2Simena 1(13,40 km)vítěz RZH. Rovanperä87,2 km/h
09:19RZ 3Phaselis 1(16,42 km)vítěz RZP. Solberg79,0 km/h
10:07RZ 4Silyon 1(27,00 km)vítěz RZH. Rovanperä75,1 km/h
13:40RZ 5Perge 1(32,63 km)vítěz RZM. Märtin75,5 km/h
15:03RZ 6Silyon 2(27,00 km)vítěz RZH. Rovanperä76,9 km/h


Po první super RZ, kterou vyhrál M. Grönholm, se ve druhé RZ prosadili především "mladíci" a teprve na sedmém místě byl zkušený T. Mäkinen. Ve stejném čase zajel RZ H. Rovanperä a P. Solberg, který se tak dostal do vedení průběžného pořadí. Překvapivé bylo i další pořadí v RZ, 3. J. Pykälistö, 4. G. Panizzi, 5. M. Hirvonen a na šestém místě zajel nejrychlejší čas M. Märtin. Třetí RZ přinesla útok z druhé vlny. První místo si vítězstvím v RZ upevnil P. Solberg, na druhé se skvělou jízdou propracoval T. Mäkinen. Třetí místo v průběžném pořadí překvapivě patřilo F. Duvalovi, čtvrté hájil C. McRae a na páté místo se propracoval A. Schwarz. Propad na jedenácté místo zaznamenal M. Grönholm, který začal mít potíže s posilovačem řízení a M. Märtin (16), který měl problémy s řazením. Český tým Škoda se svými jezdci slavil střídavé úspěchy. T. Gardemeister držel desátou pozici a D. Auriol jel na čtrnáctém místě. Čtvrtá RZ zamíchala pořadím. Před RZ musí odstoupit S. Loeb, kterému došel benzín, (v servisu přiznal, že bloudil na přejezdu před čtvrtou RZ). Vedoucí jezdec P. Solberg poškodil podvozek a pokouší se pokračovat do servisní zóny, ale nakonec je nucen ze soutěže odstoupit. Na RZ převrací na střechu svůj vůz M. Hirvonen, kterému pomáhají zpět na kola další jezdci. Poškozený vůz však není schopen pokračovat v soutěži. Přetrvávají technické problémy u M. Grönholma (16) a M. Märtina (12). Do vedení se tak dostal H. Rovanperä. Hrdinou čtvrté RZ byl nesporně A. Schwarz, který skvělou jízdou zajel druhý nejrychlejší čas a ten ho katapultoval na druhé místo průběžného pořadí. Třetí v průběžném pořadí je C. Sainz který přes drobnou kolizi, poškodil dveře u spolujezdce v dolní části, se stal nejlepším jezdcem týmu Citroën. Čtvrté místo držel T. Mäkinen a páté F. Duval, který skvěle zastoupil M. Märtina, kterého sužovali technické problémy. Šestou příčku držel G. Panizzi, který se snaží sundat nálepku asfaltového specialisty. Po jezdecké chybě ("oblíbené přetočení vozu") se C. McRae propadl na sedmou pozici. Jako nevýrazná se prozatím jevila jízda R. Burnse, který se držel na posledním bodovaném osmém místě průběžného pořadí. Na devátém místě jel prozatím F. Loix, a první desítku uzavíral T. Gardemeister, D. Auriol se posunul na jedenácté místo. Předposlední pátá RZ první etapy zaznamenala posuny ve startovní listině a podtrhla tak zajímavý průběh Turecké rally. M. Märtinovi se podařilo vyřešit technické problémy a vyhrál pátou RZ, u M. Grönholma však potíže přetrvávají a jede až na osmnáctém místě. Technické problémy znamenaly propad A. Schwarze (stejné jako v Anglii, výfukové plyny se vracely do auta, naštěstí to nebylo tak intenzivní) na sedmou pozici. Závěrečná RZ první etapy byla ve znamení ataku C. Sainze, který se dostal za vedoucího H. Rovanperu na druhé místo. Na třetí byl odsunut skvěle jedoucí F. Duval, čtvrtou příčku si držel T. Mäkinen a pátou G. Panizzi. Posun startovním polem na šesté místo zaznamenal R. Burns, který v průběhu první etapy zrychloval a propracoval se tak před sedmého C. McRaeho, který si neodpustil své "oblíbené digitálky". Jezdci továrního týmu Škoda drželi desátou respektive jedenáctou pozici. Téměř nenápadně a v tichosti stahoval svoje manko M. Märtin, který byl na desátém místě se ztrátou necelých tři a půl minuty na vedoucího jezdce. V závěru soutěže přichází nepříjemná zpráva, D. Auriol na přejezdu má technické potíže, a start do druhé etapy je ohrožen.


Průběžné pořadí po I. etapě

1. Harri RovanperäPeugeot 206 WRCPrůměrná rychlost vítěze 76,4 km/h
2. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+ 00'20,7
3. Francois DuvalFord Focus WRC+ 00'29,5
4. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+ 00'31,4
5. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+ 00'37,9
6. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+ 00'56,5
7. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+ 01'03,3
8. Armin SchwarzHyundai Accent WRC+ 01'07,1
10. Toni GardemeisterŠkoda Octavia WRC+ 01'20,9
11. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+ 01'29,7


II. Etapa Sobota 01.03. 2003

7 RZ o celkové délce 159,53 km
start 06:00, cíl 18:24


07:11RZ 7Olympos 1(20,38 km)vítěz RZH. Rovanperä73,2 km/h
07:54RZ 8Kumluca 1(28,92 km)vítěz RZC. Sainz70,0 km/h
11:02RZ 9Phaselis 2(16,42 km)vítěz RZM Grönholm78,4 km/h
11:55RZ 10Myra 1(24,01 km)vítěz RZC. Sainz66,2 km/h
12:58RZ 11Kemer 1(20,50 km)vítěz RZR. Burns80,6 km/h
15:01RZ 12Olympos 2(20,38 km)vítěz RZM. Martin74,4 km/h
15:44RZ 13Kumluca 2(28,92 km)vítěz RZC. Sainz71,0 km/h


Nepříjemná zpráva z předchozího dne se bohužel potvrdila a tovární tým Škoda ztrácí vůz D. Auriola, který nebyl schopen pokračovat v jízdě (potíže s motorem). Sedmá rychlostní zkouška znamená stop i pro A. Schwarze, který poškodil zadní část vozu o skálu. Od prvního kilometru druhého dne se na vedoucím místě držel H. Rovanperä ale o druhé místo mezi C. Sainzem a F. Duvalem se rozpoutal boj. Skvěle jedoucí F. Duval (3) zaskočil C. Sainze (2), druhým místem na RZ a snížil tak jeho náskok na necelou vteřinu (+0,8), C. Sainz zajel až šestý čas. Trochu se probudil prskající M. Grönholm (15), který se podle svých slov nesmířil s technickými problémy svého vozu, a zajel sedmý čas v RZ. Podle svého vyjádření chtěl ze soutěže odstoupit, ale řízený týmem byl nucen v soutěži pokračovat. V následující RZ další drama boje o druhé místo C. Sainz nepřipustil a zvítězil v RZ, čímž si upevnil druhou pozici. Na třetí místo se propracoval T. Mäkinen a na čtvrtou pozici se propadl F. Duval. Skvěle zajel i R. Burns, který se dostal na páté místo. G. Panizzi si držel šesté místo před dotírajícím C. McRaem (7) a F. Loixem na osmém místě na kterého útočil T. Gardemeister, se ztrátou +17,50 vteřiny na F. Loixe. Následující devátá RZ byla zajímává tím, že M. Grönholm RZ vyhrál, podařilo se mu tak v průběžném pořadí porazit všechny juniory, a posunul se na dvanácté místo za jedenáctého J. Pykälista jedoucího v soukromém týmu, kterého postihly stejné problémy s posilovačem řízení. Desátá RZ znamenala ztrátu a pád z vedoucí pozice H. Rovanpery (10), který poškodil podvozek vozu. Problémy měl i T. Mäkinen (5), který trefil skálu a poškodil přední závěs kola, M. Grönholm (12) udělal hodiny a opět ztratil. Pořadí bylo následující: 1. C. Sainz, který byl z vedoucí pozice překvapený, na druhé místo se posunul R. Burns a na "bedně" byl třetí F. Duval. Čtvrtý jel G. Panizzi a pátý byl T. Mäkinen. Šestý jede C. McRae a na skvělé sedmé místo se propracoval T. Gardemeister, který se dravou jízdou dostal před osmého F. Loixe s náskokem (+21,5). Osmý jede bojovník M. Märtin a první desítku uzavírá H. Rovanperä. Útočí R. Burns, vítězí v RZ, ztráta na C. Saize (+56,3) a C. McRae který se posouvá na čtvrté místo, snižuje náskok na F. Duvala na (+30,7). Technické problémy má F. Loix, H. Rovanperä a T. Mäkinen. Svůj výkon zvyšuje F. Duval, který se nenápadně přibližuje k třetímu R. Burnsovi a ztráta je pouhých (+4,2). Odrazil tak útok C. McRaeho na třetí pozici. K šestému T. Gardemeisterovi se přiblížil bojující M. Märtin a jeho ztráta je (+36,1). V poslední RZ druhé etapy odrazil atak F. Duvala R. Burns, C. McRae nepatrně ztratil v souboji na F. Duvala. T. Gardemeister si držel šestou pozici ale jeho náskok před sedmým M. Märtinem pouhých (+14,6) vteřiny. Osmý T. Mäkinen má již velkou ztrátu na sedmé místo M. Märtina (+ 3:06,7) minuty.


Průběžné pořadí po II. etapě

1. Carlos SainzCitroen Xsara WRCPrůměrná rychlost vítěze 73,6 km/h
2. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+ 01'19,5
3. Francois DuvalFord Focus WRC+ 01'44,0
4. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+ 02'26,0
5. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+ 02'45,1
6. Toni GardemeisterŠkoda Octavia WRC+ 03'39,7
7. Markko MärtinFord Focus WRC+ 03'54,3
8. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+ 07'01,0


III. Etapa Neděle 02.03. 2003

5 RZ o celkové délce 102,47 km
start 07:00, cíl 15:23


07:46RZ 14Simena 2(13,40 km)vítěz RZC. McRae88,3 km/h
08:44RZ 15Myra 2(24,01 km)vítěz RZR. Burns67,5 km/h
09:27RZ 16Arykanda(11,93 km)vítěz RZF. Duval87,6 km/h
12:50RZ 17Perge 2(32,63 km)vítěz RZM Grönholm82,2 km/h
14:13RZ 18Kemer 2(20,50 km)vítěz RZM Grönholm82,4 km/h


Třetí etapa, ve které se jelo pět RZ, už mnoho dramatického nenabídla. Jednou z otázek bylo, za jak dlouho zlikviduje M. Märtin náskok T. Gardemeistera. První RZ vyhrál C. McRae a snažil se atakovat pozici F. Duvala. Ten sice dojel až na sedmém místě s minimální ztrátou +1,9 vteřiny. Celková ztráta F. Duvala na druhého R. Burnse byla +25,7 vteřiny. M. Märtin, který v RZ dojel na druhém místě stáhl náskok T. Gardemeistera na pouhých +12,7. V patnácté RZ nepřipustil žádné konflikty R. Burns, který RZ vyhrál, vědom si zisku osmi bodů, které mu při současném postavení ostatních jezdců zajišťovalo první místo průběžného pořadí šampionátu. Vůbec se nedařilo T. Gardemeisterovi, který zajel RZ až na desátém místě a v průběžném pořadí se přes něj podle předpokladu přehnal finišující M. Märtin s náskokem +20,7 vteřiny. Pořadí bylo následující vedl C. Sainz s náskokem +1:08,8 minuty před druhým R. Burnsem, třetí F. Duval měl na druhého R. Burnse ztrátu + 51,2 vteřiny a náskok na čtvrtého C. McRaeho +31,0. Pátý G. Panizzi jede se ztrátou na C. McRaeho +16,6 vteřiny a pokud by Colin provedl svoje "digitálky", mohl se ještě posunou v průběžném pořadí. Na šestém místě je skvěle finišující M. Märtin se ztrátou +1:00,3 na Panizziho a náskokem před T. Gardemeisterem +20,7 vteřiny. T. Gardemeister má na sedmé pozici náskok před T. Mäkinenem +2:56,0 minuty. V předposlední 17. RZ došlo pouze ke kosmetickým úpravám časů. RZ vyhrál M. Grönholm a posunul se tak na deváté místo průběžného pořadí! Přes jeho nechuť závodit bojoval o jeden bod do hodnocení týmů. Černý Petr tak zůstal statečně jedoucímu F. Loixovi, který prozatím pro tým nebodoval. Poslední 18. RZ dlouhá 20,5 km byla ve znamení dojezdu RZ na vybudovaných pozicích. Poslední RZ vyhrál M. Grönholm a na druhém místě dojel C. McRae, který tak stáhl ztrátu na třetího F. Duvala na konečných +22,6 vteřiny. C. McRae dokončil rally na čtvrtém místě a přišel tak o možnost se dostat do čela průběžného pořadí. Překvapením prvního ročníku Turecké rally byl bezesporu výkon F. Duvala.


01 RALLY OF TURKEY - Konečné pořadí jezdců

1. Carlos SainzCitroen Xsara WRC10 bodůPrůměrná rychlost 74,6 km/h
2. Richard BurnsPeugeot 206 WRC8 bodů + 00'47,9
3. Francois DuvalFord Focus WRC6 bodů + 01'46,5
4. Colin McRaeCitroen Xsara WRC5 bodů+ 02'09,1
5. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC4 body+ 02'41,6
6. Markko MärtinFord Focus WRC3 body + 03'24,9
7. Toni GardemeisterŠkoda Octavia WRC2 body+ 05'13,0
8. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC1 bod+ 07'18,6


01 RALLY OF TURKEY - Konečné pořadí týmů

1. Citroën15 bodů(1+4. místo)
2. Ford10 bodů(3+5. místo)
3. Peugeot9 bodů(2+8. místo)
4. Škoda3 body(6. místo)
5. Subaru2 body(7. místo)
7. Hyundai0 bodů


Průběžné pořadí jezdci :

1.  R. Burns        18 bodů
2.  C. McRae        17 bodů
3.  C. Sainz        16 bodů
4.  M. Martin       13 bodů
5.  S. Loeb         12 bodů
6.  M. Grönholm     10 bodů
10. T. Gardemeister  3 body
    D. Auriol        0 bodů

Značky:

1. Citroën 39 bodů
2. Peugeot 31 bodů
3. Ford    25 bodů
4. Subaru  13 bodů 
5. Škoda    6 bodů 
6. Hyundai  3 body


Tady naleznete plakáty v rozlišení 1024x768 a 800x600
Spolupracujeme s TipCars.com
Fotbalové mistrovství přineslo sázkovým kancelářím rekordní objem sázek Fotbalové mistrovství přineslo sázkovým kancelářím rekordní objem sázek

Sázky na fotbalové MS dosáhly v Česku zhruba 2,5 miliardy…

OECD: Růst české ekonomiky zpomalí OECD: Růst české ekonomiky zpomalí

Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD)…

Těžaři EMH si od cínoveckého lithia slibují lepší marži. Produkce má být nízkonákladová Těžaři EMH si od cínoveckého lithia slibují lepší marži. Produkce má být nízkonákladová

Společnost European Metals Holding pokračuje v přípravách…

Druhá největší americká banka zvýšila zisk o třetinu Druhá největší americká banka zvýšila zisk o třetinu

Druhá největší americká banka Bank of America zvýšila ve…

 
 

Přidat názorDiskuse: 01 Rally of Turkey

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

 





 
Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1

TEST: Renault Clio R.S.18 – Inspirováno ve Formuli 1

Dnes 12:52

Renault Clio 4. generace stárne. A platí to také o jeho ostré verzi R.S. 200. Zpomalit tento neodvratný proces mohou pouze dílčí inovace nebo příchod speciální edice. A právě tou je testovaný model R.S.18. Čím se liší od R.S. 200?




Blesk.cz

Monika Marešová: Vážná nehoda na vodních lyžích a rychlá operace!

Monika Marešová: Vážná nehoda na vodních lyžích a…

Exmanželka Leoše Mareše Monika Marešová (43) doplatila na svou vášeň pro vodní lyžování všeho druhu! Během…

VIDEO: Dramatický boj o život v centru Prahy: Muž (51) zkolaboval na ulici, šlo o vteřiny

VIDEO: Dramatický boj o život v centru Prahy: Muž…

Obrovské drama se šťastným koncem zažilo několik mladíků, kteří v neděli ráno našli v centru Prahy bezvládného…

 

iSport.cz

Giroud je pro smích. Po finále chtěl dát gól do prázdné, takhle to dopadlo!

Giroud je pro smích. Po finále chtěl dát gól do…

Novopečený mistr světa ve fotbale Olivier Giroud, který navzdory tomu, že hraje na hrotu francouzského útoku,…

Holzer odmítl Jablonec, Pelta ho chválil. Evropu si chce zahrát za Baník

Holzer odmítl Jablonec, Pelta ho chválil. Evropu si…

Už jen hodiny zbývají do oficiálního oznámení pikantního přestupu Daniela Holzera ze Sparty do Baníku.…

 

Reflex.cz

Na vlastní oči z Dalmácie: Finále beze smutku a s ohněm aneb Proč se v Chorvatsku fandí jinak než u nás

Na vlastní oči z Dalmácie: Finále beze smutku a s…

Chorvatsko včera prožívalo atmosféru srovnatelnou pro našince snad jen s okamžikem, kdy čeští hokejisti vyhráli…

Očima libertariána: Mladí thajští fotbalisté v jeskyni aneb co vlastně zajímá lidi a co chtějí číst

Očima libertariána: Mladí thajští fotbalisté v…

Média nás řadu dní vzrušeně informovala o vývoji situace v thajské jeskyni, kde byli uvězněni mladí fotbalisté a…