Docela zajímavé je sledovat vývoj prodejů cee'du v ČR 2007 (podle SDA, nižší střední): V lednu 11. (55 vozů, meziročně 11.). V dubnu se podařilo prodeje utrhnout na 2. (196, meziročně 6. s celkem 430). Absolutní měsíc přišel v květnu - 1. (229, meziročně 5. s celkem 659). Následovala rovinka, kdy se cee'd držel meziročně stále na 5. místě. Teď v září další krůček nahoru - 2. (131, meziročně 4. s celkem 1251). --- Celkově ve třídě (meziročně 1.-9. měsíc): 1. Focus (1502), 2. Golf (1476), 3. C4 (1351), 4. cee'd (1251), 5. Accent (1240). Fordu a Citroenu se zjevně vyplácí surové snížení cen, ale celkově je evidentní, že korejská skupina dokonce i v konzervativním ČR plní svá předsevzetí a vedrala se mezi zavedené hráče. Koncem roku uvidíme, jak se projeví nasazení cee'du SW a možná trošku i pro_cee'du, u Hyundaie budeme čekat, jestli se chytí i30 (v září 12. s 55, celkově 22. se 115). Vypadá to především na dost velkou strkanici s koncernem PSA v celkových výsledcích značek: Peugeot zatím meziročně 5. (4947), Citroen 7. (4787). Mezi ně se vecpal Hyundai 6. (4859) a Kia je 10. (3195). Ve hře je samozřejmě taky Toyota (8.,3925)a Opel (9., 3306). --- Je typické, že se každý rok o něco víc zahušťuje špička (= první desítka), takže počty kusů, které ještě v r. 2006 stačily na hodně vysoké příčky, už dnes znamenají třeba o 2-3 stupně horší umístění. Česky řečeno se zvětšuje odstup mezi skupinou v čele a zbytkem pelotonu. Pro obě korejské značky proto zachycení ve vedoucí skupině znamená opravdu hodně slušnou perspektivu.
Hmmmm, tady bych byl opatrnejis, uspech to nesporne je, ALE jak v pripade Focusu a Golfa se jedna o "starsi" modely, a Ceed je novinka, ale totez plati treba i o Astre atd... takz euvidime, jak se povede tak 3ti rok v prodeji.... a az prijdou novi konkurenti.....
Teď možná nerozumím - Focus a Golf jsou v ČR první, až nasadí novou generaci, nepochybně jim to prodeje zase posílí, oba jsou to do značné míry ikonické modely a věrní zákazníci na ně budu čekat - samozřejmě na celém světě. cee'd není normální novinka ale ganz nový model od automobilky, která s image v Evropě rozhodně nemá na růžích ustláno - takže jeho přijetí trhem v žádném případě není automatické, do ikony má opravdu daleko. Tím spíš v ČR, které miluje svou Škodu. Proto beru tenhle slušný nástup cee'du v ČR jako dost významnou věc - v rámci českého trhu. Vlastně jsem ani nekomentoval tu cifru 100 000 -- ta platí globálně a 100 000 kusů za 9 měsíců (vlastně 10, od prosince 2006) je slušný počet, který umožňuje podle zkušeností se statistikami věřit v úspěšnost modelu. Jak velkou, to se samozřejmě uvidí - pokud by se do konce roku 2007 prodalo víc než 130 000, bude to už vypadat opravdu dobře. Na druhé straně jenom Kia ví, jaký počet potřebuje na dosažení bodu, kdy se jí v nějaké elementární míře začnou rentovat náklady vložené do vývoje modelu, stavby fabriky a nákladů na marketing
Ja mam Ford Focus Kombi 2.0 TDCi. Jsem s nim maximalne spokojen, ale je tu jedno ale. Dal jsem za neho ve vybave srovnatelne s Kia Cee'd Sportywagon 800000 Kc.
Pokud ceny Kie vydrzi (I30 je uz znatelne drazzi), tak si myslim, ze neni co resit. Pokud ovsem Ford neda akcni nabidku na nejakou pouzitelnou motorizaci s motorem s alespon 85 - 100 kW.
Hodím ti sem link [odkaz] - je to Sdružení dovozců automobilů (SDA). Tady máš podobný link pro Slovensko [odkaz] , a tohle taky není špatné [odkaz] Jen nezapomeň - statistika je přesná věda pracující s nepřesnými čísly >:D
Ahoj, možná jsi novější, tohle už jsme tu probírali mockrát: SDA podle své metodiky řadí Octavii o segment výš do "střední třídy", čili vedle Passatu, P407, Mazdy 6 atd. Stejná záhada např. je, proč SDA řadí do "nižší střední" Accent , který má platformu shodnou s Kiou Rio v segmentu "malé" - takže se Accent paradoxně ocitá v jedné kategorii se svou větší sestrou i30. Každopádně je to tak, a Octavie v ČR kraluje v prodejích ve střední třídě (pro srovnání 10899 za 1.-9-měsíc 07, 68% trhu v segmentu) :-)
Asi ti niekto vsugeroval negativny nazor na Kiu (korejske auta) a drzis sa toho :-) Nechod slepo za stadom, bud sama sebou. A verim ze keby ti za nu este zaplatili, bola by si s prepacenim sprosta keby si to nezobrala. A ak hovoris na co by ti bola, tak aspon by si ju darovala charite, no nie? ;-)
Teda neviem, či sa už vyrába priamo v žilinskom závode, každopádne už sa ich zopár preháňa po Žiline s namontovanými prevoznými EČV. Moc-moc-moc šmrncovné auto.....
KIA je výborná, ve světě méně tradiční značka. Mám již 11 let Sephii, jezdím průměrně, spotřeba 6,3-6,5 l/ 100 km , neměl jsem jedinou motorickou závadu - motor ECOTEC 1 500 ccm, kastle -metalíza -je zcela zachovalá, dosud absolutně nerezaví . Takhle spolehlivé a funkční auto jsem dosud neměl. Nikdy to však nebylo auto na závodění .Pokud bych si měl vybrat nové, tak opět Kiu- zřejmě C'eed Wagon
zdravím, v pátek se jdu projet Cee´dem 1,4CVVT tak jsem velice zvědav, na 1,4 má výkon jako prase. 7let záruky ti nedá hned tak někdo ( nebo 150 000km ) Takže podle mě i tohle o něčem svědčí. Každopádně bych si ji koupil. Po jízdě o tom budu hodně uažovat. Minulý pátek jsem jel novým lencerem 1,8 104kW a bylo to jedno velké zklamání co se týče jízdních vlastností.