10000 km se Seatem Leon FR: tipujte s jakou spotřebou

10000 km se Seatem Leon FR: tipujte s jakou spotřebou

 

Včera odstartoval 4. ročník novinářské ekojízdy SEAT, tentokrát s modelem León FR 2.0 TDI.

Dne 23.srpna 2006 odstartovala v pořadí již čtvrtý ročník novinářské ekojízdy SEAT, tentokrát s vozem Leon FR 2.0 TDI (125 kW). NONSTOP jízda na 10 000 km je zaměřená nejen na spotřebu, ale také na emoce i dynamiku.

V předchozích, velmi úspěšných ročnících byly zaznamenány výsledky s touto spotřebou:

  • v roce 1994: Cordoba 1.9 TD – 4,0 l/100 km,
  • v roce 1996: Toledo 1.9 TDi/66 kW – 3,8 l/ 100 km,
  • v roce 1999: Toledo 1.9 TDI/81 kW – 3,8 l/100 km.
  • V letošním roce jede novinka - Leon FR 2.0 TDI (125 kW). Seatova Formula Racing není pochopitelně navrhována s cílem dosažení nejnižší spotřeby a možná, že o to více bude letošní ročník zajímavý. Nejsilnější dvoulitrové TDI je poháněno motorem o výkonu 125 kW ve 4200 ot./min, s nímž León dosahuje rychlosti až 214 km/h a akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,2 s při průměrné spotřebě 6 l nafty na 100 km. Posádky budou muset odolávat využívání točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici již v 1800 ot./min.

    První ekojízda SEAT se jela v roce už v roce 1994 – tehdy s vozem SEAT Cordoba 1.9 TD o výkonu 55 kW. Představitelé Seatu říkají: „Naším cílem je dokázat, že přestože oba modely od sebe dělí téměř 100 koní výkonu, výsledek spotřeby - očekáváme nějakých 4,5 litru na 100 km - nebude o mnoho vyšší, než před 12 lety“

    Po uskutečnění jízdy „na spotřebu“, novinářské posádky absolvují „dynamický test“, který se bude konat na testovací dráze u Mladé Boleslavi.

    Celá akce začala 23.srpna a až do 29.srpna trvají tzv. ekojízdy. střídání a tankování je vždy ve 23 hodin u čerpací stanice Shell v Hrdlořezích, další střídání a tankování je vždy po osmi hodinách tamtéž.

    Trasa celé akce odstartuje v Praze, odtud povede do Hradce Králové, Mohelnice a Olomouce. V Olomouci je pro soutěžící posádky plánována zastávka na odpočinek u autorizovaného prodejce vozů SEAT Autocentrum Olomouc. Z Olomouce se dále pokračuje do Brna a zpět do Prahy.

    Celková délka trasy činí přibližně 520 km. Časový limit je stanoven na 7,5 hodiny a to včetně 30 minutové přestávky u olomouckého prodejce. Cílem je dosažení nejnižší spotřeby při průměrné rychlosti cca 75km/h, za předpokladu, že během jízdy posádka netankuje.

    Posádka Auto.cz se vydá na trasu v sobotu v noci.

    Anketa

    S jakou průměrnou spotřebou skončí test Leonu FR?
    Spolupracujeme s TipCars.com
    Nominace v anketě Křišťálová Lupa 2017 už jen do neděle Nominace v anketě Křišťálová Lupa 2017 už jen do neděle

    Co vás za poslední rok na české internetové scéně nejvíce…

    Fincentrum možná znovu změní majitele. Kolem majority ve firmě krouží Italové Fincentrum možná znovu změní majitele. Kolem majority ve firmě krouží Italové

    Fondy kontrolující poradenskou firmu by prodaly podle…

     
     







    Doporučujeme
    Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

    Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

    Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

    Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

     

    AutoRevue
    Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

    Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

    Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967... Znáte nějaká bulharská auta? Co třeba Bulgaralpine z roku 1967...

    Před padesáti lety se odehrál pokus o vybudování…

     



    Čtvrtý závod Evropského poháru cestovních vozů: Fulín vede Čtvrtý závod Evropského poháru cestovních vozů: Fulín vede

    Český automobilový jezdec Petr Fulín zvítězil v jedné z…

    Fulín na Nürburgringu: Výhra a třetí místo Fulín na Nürburgringu: Výhra a třetí místo

    Český jezdec Petr Fulín uspěl ve třetím podniku letošního…

     



     
    48 voltů: K čemu slouží tahle palubní síť? A nahradí stávajících 12 voltů?

    48 voltů: K čemu slouží tahle palubní síť? A nahradí 12 voltů?

    Včera

    Budoucnost automobilové elektroinstalace patří 48voltové palubní síti, hlásají do světa automobilky. Co přinese čtyřnásobné zvýšení palubního napětí? A bude se i nadále používat 12voltová sít?




    Blesk.cz

    V neděli bude vysoký index pohody. Na co sáhneme, to se nám bude dařit

    V neděli bude vysoký index pohody. Na co sáhneme, to…

    Během neděle bude do Česka proudit chladný a vlhký vzduch od severozápadu, který pocítíme na vlastní kůži. V…

    Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v Barceloně: Neuteču, je jako můj syn, křičel

    Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v…

    Španělsko se vzpamatovává z teroristického útoku, při němž bylo zabito 14 lidí, a na povrch vyplouvají příběhy…

     

    iSport.cz

    Plíšková zůstala jedničkou, Halepová ve finále dostala výprask

    Plíšková zůstala jedničkou, Halepová ve finále…

    Karolína Plíšková zůstala světovou tenisovou jedničkou. Rumunka Simona Halepová, která ji mohla na prvním místě…

    Famózní Neymar! Proti Toulouse byl u pěti gólů, sám vstřelil dva

    Famózní Neymar! Proti Toulouse byl u pěti gólů, sám…

    Nejdražší fotbalista světa Neymar byl hlavní hvězdou i ve druhém utkání v dresu Paris St. Germain po přestupu z…

     

    Reflex.cz

    Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

    Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

    Ačkoli se lidé v komunistických režimech ve východní Evropě určitě měli ve většině aspektů hůř než jejich…

    Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody jsou politické, zní z Německa

    Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody…

    Kritik tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana byl podle informací agentury Reuters zatčen včera odpoledne…