10000 km se Seatem Leon FR: tipujte s jakou spotřebou

10000 km se Seatem Leon FR: tipujte s jakou spotřebou

 

Včera odstartoval 4. ročník novinářské ekojízdy SEAT, tentokrát s modelem León FR 2.0 TDI.

Dne 23.srpna 2006 odstartovala v pořadí již čtvrtý ročník novinářské ekojízdy SEAT, tentokrát s vozem Leon FR 2.0 TDI (125 kW). NONSTOP jízda na 10 000 km je zaměřená nejen na spotřebu, ale také na emoce i dynamiku.

V předchozích, velmi úspěšných ročnících byly zaznamenány výsledky s touto spotřebou:

  • v roce 1994: Cordoba 1.9 TD – 4,0 l/100 km,
  • v roce 1996: Toledo 1.9 TDi/66 kW – 3,8 l/ 100 km,
  • v roce 1999: Toledo 1.9 TDI/81 kW – 3,8 l/100 km.
  • V letošním roce jede novinka - Leon FR 2.0 TDI (125 kW). Seatova Formula Racing není pochopitelně navrhována s cílem dosažení nejnižší spotřeby a možná, že o to více bude letošní ročník zajímavý. Nejsilnější dvoulitrové TDI je poháněno motorem o výkonu 125 kW ve 4200 ot./min, s nímž León dosahuje rychlosti až 214 km/h a akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,2 s při průměrné spotřebě 6 l nafty na 100 km. Posádky budou muset odolávat využívání točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici již v 1800 ot./min.

    První ekojízda SEAT se jela v roce už v roce 1994 – tehdy s vozem SEAT Cordoba 1.9 TD o výkonu 55 kW. Představitelé Seatu říkají: „Naším cílem je dokázat, že přestože oba modely od sebe dělí téměř 100 koní výkonu, výsledek spotřeby - očekáváme nějakých 4,5 litru na 100 km - nebude o mnoho vyšší, než před 12 lety“

    Po uskutečnění jízdy „na spotřebu“, novinářské posádky absolvují „dynamický test“, který se bude konat na testovací dráze u Mladé Boleslavi.

    Celá akce začala 23.srpna a až do 29.srpna trvají tzv. ekojízdy. střídání a tankování je vždy ve 23 hodin u čerpací stanice Shell v Hrdlořezích, další střídání a tankování je vždy po osmi hodinách tamtéž.

    Trasa celé akce odstartuje v Praze, odtud povede do Hradce Králové, Mohelnice a Olomouce. V Olomouci je pro soutěžící posádky plánována zastávka na odpočinek u autorizovaného prodejce vozů SEAT Autocentrum Olomouc. Z Olomouce se dále pokračuje do Brna a zpět do Prahy.

    Celková délka trasy činí přibližně 520 km. Časový limit je stanoven na 7,5 hodiny a to včetně 30 minutové přestávky u olomouckého prodejce. Cílem je dosažení nejnižší spotřeby při průměrné rychlosti cca 75km/h, za předpokladu, že během jízdy posádka netankuje.

    Posádka Auto.cz se vydá na trasu v sobotu v noci.

    Anketa

    S jakou průměrnou spotřebou skončí test Leonu FR?
    Spolupracujeme s TipCars.com
    Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál

    Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina v…

    Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci

    Dánská společnost Pandora, výrobce šperků a luxusní…

    KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un

    Severní Korea dnes potvrdila pondělní test další…

     
     







    Doporučujeme
    Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

    Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

    Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

    Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

     

    AutoRevue
    30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

    Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

    6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

    Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

     




    Fulín na Nürburgringu: Výhra a třetí místo Fulín na Nürburgringu: Výhra a třetí místo

    Český jezdec Petr Fulín uspěl ve třetím podniku letošního…

    Dejte si jedno kolo Severní smyčky s Petrem Fulínem! Dejte si jedno kolo Severní smyčky s Petrem Fulínem!

    O víkendu se jeden další podnik evropského šampionátu…

     



     
    Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

    Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

    Dnes 08:00

    Původním cílem dnešního Volkswagenu bylo vyrábět lidové vozidlo pro masy. O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě.




    Blesk.cz

    Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci. Zahleňování je ale mýtus

    Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci.…

    Jedním z pilířů naší stravy by měly být i mléčné výrobky, jejichž základní surovinou je samozřejmě mléko. Podle…

    Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán i utržená zastávka

    Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán…

    Nejméně jedenáct obětí na životech si dnes vyžádal silný poryv větru v Moskvě, více než 100 lidí se zranilo.…

     

    iSport.cz

    TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party Federera, říká Josi

    TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party…

    Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

    Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

    Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

    Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

     

    Reflex.cz

    Batakové: Indonéský kmen, který své odsouzené jedl zaživa

    Batakové: Indonéský kmen, který své odsouzené jedl zaživa

    Nikdy nespojovali svůj domov na březích jezera s okolním světem cestami nebo mosty. Dodnes praktikují…

    Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin světa láká všechny milovníky přírody

    Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin…

    Kdo už viděl parky v Tanzanii, tisícihlavá stáda pakoňů a zeber promísená s impalami v Ngorongoro, lvy v Etoshi,…