Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marchionne: Alfa Romeo 159 byl přešlap

Vedení skupiny Fiat usilovně řeší budoucnost spojení s americkým Chryslerem. Vedlejším produktem jsou překvapivá prohlášení.
Zpět na článek
20. 11. 2010 12:37
neregistrovaný "Kajfik"
19. 11. 2010 18:38
20. 11. 2010 12:45
neregistrovaný "Kajfik"
20. 11. 2010 12:58
neregistrovaný "Kajfik"
19. 11. 2010 19:26
19. 11. 2010 21:41
19. 11. 2010 22:01
20. 11. 2010 02:26
19. 11. 2010 22:04
19. 11. 2010 22:21
19. 11. 2010 22:26
19. 11. 2010 22:58
20. 11. 2010 13:16
neregistrovaný "Kajfik"
19. 11. 2010 23:11
19. 11. 2010 23:28
20. 11. 2010 09:40
neregistrovaný "Urbo"
20. 11. 2010 08:58
20. 11. 2010 10:39
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 11. 2010 13:22
20. 11. 2010 14:29
20. 11. 2010 15:26
20. 11. 2010 17:33
6. 12. 2013 17:26
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
Avatar - kari.laz
19. 11. 2010 17:31
asi mu přemrzla hlava
Tak 159 podle něj nebyla Alfa. Takže jedna z nejkrásnějších Alf, která kdy vůbec byla, dokonce jeden z nejhezčích modelů v segmentu (hlavně kombi) podle něj není alfa. Ale vykulené punto s vykulenou julií, co mají kukuč jak vyoraný myši. Auta ve kterých si si nedokážu představit nic jiného než ženský, metrouše a ***e jsou podle něj pravé alfy? Jestli tímto trendem bude trpět i avizovaný model, tak potěš koště. Asi ho něco jedovatého kouslo.
Rozbalit vlákno
21
19. 11. 2010 17:41
Re: asi mu přemrzla hlava
ja si nemyslím, že to bolo mierené na tvary 159, ale skôr iné veci. Možno nezdravá cenová politika a príliš veľká váha auta pred faceliftom. Inak oproti 156 je to nádhera a zbavila sa aj tej nespoľahlivosti. Ja som o nej uvažoval, ale pri tej Váhe a ak chce človek naftu tak ostávala len tá 2.4 lebo 1.9 so 150k nebola nič moc :-) Človek len nevie či sedan alebo kombi
19. 11. 2010 17:56
Re: asi mu přemrzla hlava
Po facelifte v roku 2008 váži bežne vybavený sedan s motorom 1,9JTDm (150k) necelých 1500 kg, čo je výborné číslo. Aktuálna Astra, ktorá patrí dokonca do nižšej strednej triedy začína na váhe o skoro 200 kg ťažšej. Na jar chcem doviezť z Nemecka zo showroomu ľahko jazdenú 159 so spomínaným motorom a zvezenie mi rozhodne nedalo pocit, že by tých 150k nestačilo. Zaberá to až niekde pri 2000 o/m., ale dynamika je nadštandardná. Inak, aj málo spomínaný benzín 2,2JTS (185k) nie je zlou voľbou. Ak niekomu nevadí reálna spotreba cca 10l a bojí sa "naftových" problémov, tento motor ho určite nesklame.
19. 11. 2010 18:44
Re: asi mu přemrzla hlava
preto som písal pred faceliftom ;-) keď sa prevezieť v 2.4 tak sa tých 150k bude zdať málo aj ked 2.4 má zase iné slabiny
Avatar - ethicon
19. 11. 2010 18:31
Re: asi mu přemrzla hlava
zvez sa v štvorlístku, potom sadni do tej tvojej geniálnej Oktávky a potom pouvažuj, ktoré auto viac sedí ženskej či ***ovi:-) pán odborník
Avatar - kari.laz
21. 11. 2010 17:24
Re: asi mu přemrzla hlava
Tvoje ubohé narážky vypovídají o velké dutině lebeční bez výplně a jak je zvykem pro méně myslící si si nezapomněl rýpnout do oktácky. Věř že octavii nemám a nemám ani německé auto.
Avatar - del42sa
19. 11. 2010 20:13
Re: asi mu přemrzla hlava
když se kouknu na Sergiovu biografii, [odkaz] tak až do roku 2003, kdy nastoupil do Fiatu, dělal tento pán "kancelářskou krysu" v různých, převážně poradenských firmách zabývajících se financemi a marketingem. Zjednodušeně řečeno, účetní operace a škrty jdou tomuto pánovi sice dobře, ale v oblasti "automotive industry" mi přijde spíše jako slon v porcelánu.

Už jsem to psal jinde, ale tenhle pán "vytáhl" Fiat do černých čísel na úkor dalších dvou dceřinných automobilek Alfy Romeo a Lancie, které naopak aby se staly konkurenceschopnými potřebovaly investice, které jim ale byly neustále upírány.
Přeloženo do češtiny, zrušíme veškeré projekty, pozastavíme vývoj, nové modely musí počkat, vývoj nových technologií pozdržíme, tu a tam jen něco upravíme,prodávat budeme ty staré modely jak nejdýl to pujde....

Výsledek je tady a odpovídá tomu stav Alfy Romeo, které klesly prodeje na polovinu, nemá doted nástupce 166, ačkoliv ten se přestal vyrábět v roce 2007, není žádný "koncernový" V6 turbodiesel, dvouspojka dorazila s tříletým zpožděním, žádné Alfa SUV, zatím není nástupce 159, prostě bod mrazu.

O tom že byla od roku 2002 Lancia v koncernu Fiat vždy tak nějak na posledním místě vedělo vedení dlouho. A také byla dlouho slibovaná náprava, která se bohužel ani po osmi letech nekoná. Jako jediný nový model se objevila "sporná" Delta, která je v podstatě "rembrandovaný" Fiat Bravo s větším rozvorem a opticky odlišenou karoserií.Jinak nic... opět bod mrazu.(vůbec hodně mi to připomíná přístup GM k Saabu)

Z výše uvedeného má člověk pocit, že se Sergio pokouší obě dceřinné značky Fiatu spíše zničit než pozvednout.

Nakonec tomu dává korunu prohlášením, že Alfa 159 nebyla Alfa, ale že to byl "omyl".....

Podle mě tam ten pán už dávno nemá co dělat, jak říkám je to dobrý účetní, ale ne dobrý manager na vedení automobilového koncernu, protože tam jsou jeho zkušenosti uplně nulové .
Jen tajně doufám, že si to ostatní členové představenstva Fiat group uvědomí dříve, než tyto dvě vyjímečné automobilky skončí úplně..........

PS:Zatím ta poslední z řady strategií tohoto pána vypadá na pohled dobře, ale pořád musíme vzít v úvahu, že jde jen o odhadované prognózy a vize o kterých nikdo není jistý jestli zafungují tak, jak by si vedení Fiatu představovalo.
Nikdo neví,jestli Sergio dobře odhadl americký automobilový trh, který se také hodně změnil a jaký vývoj bude v následujících letech v Evropě.Plány vypadají na papíře dobře, ale to už tady bylo několikrát........a čas strašně běží a konkurence utíká mílovými kroky kupředu. :'-(
19. 11. 2010 22:02
Re: asi mu přemrzla hlava
Doufejme, že jsou ta jeho slova jen účelová mediální předehra pro "obchod století" a že se intenzivně připravuje prodej Alfy Volkswagenu. Rázem by skončila pro alfu doba nejistoty, modelové portfolio by se jasně definovalo, spustila by se práce na nových modelech a za pět deset let by Alfa mohla být zase tím, čím byla naposledy před čtyřiceti lety - klasickou ceněnou značkou sportovních aut. Prostě by si Alfa prošla tak trochu tím, čím si prošla i naše Škoda.

A popravdě, jistě by všichni zdejší fandové Alfy Romeo nového vlastníka jenom přivítali, vždyť by Alfa a Škoda patřily do jedné rodiny. No, držme palce ať se to zdaří.
Avatar - Krispos
19. 11. 2010 22:25
Re: asi mu přemrzla hlava
Jenže fúzí s VW by Alfisti přišli o třídního nepřítele, proti kterému se tak tvrdě vymezují :-) A ikdyby Alfa udělala to nejsporotvnější a nejhezčí auto v daném (subprémiovém) segmentu, tak budou tvrdit, že to je stejně Golf... Alfa má zvuk a rozhodně by byla skvělou náhradu za ten španělský pokus o "auto emotion", ale co pak se Seatem?
19. 11. 2010 22:54
Re: asi mu přemrzla hlava
Já bych ho zacílil proti Dacii, tedy jako levnou značku.
Avatar - del42sa
19. 11. 2010 22:57
Re: asi mu přemrzla hlava
>:D :yes:
19. 11. 2010 23:21
Re: asi mu přemrzla hlava
Ano, tohle VW chybi...
10. 12. 2013 10:20
Re: asi mu přemrzla hlava
má predsa škodovku :-)
20. 11. 2010 14:38
Re: asi mu přemrzla hlava
Ano, v tu chvíli by byla Alfa nudná, nezajímavá a kupovali by ji pouze důchodci..... :-)
Avatar - Sonny Crockett
20. 11. 2010 11:10
Re: asi mu přemrzla hlava
To aď Alfa raději umře. Raději na ní s láskou vzpomínat, než přihlížet jak se do ní stěhují tlačítka z Passatů... :no:
19. 11. 2010 22:58
Re: asi mu přemrzla hlava
Pokud je Segio spis ucetni, nez manager, tak je to pro Alfu jen dobre. Kazdopadne ta slova o omylu si mel odpustit, i kdyby to bylo vsem nad slunce jasne. To je jako by do sve vlastni znacky kopl a jeste na ni plivl... :no:
19. 11. 2010 23:00
Re: asi mu přemrzla hlava
[odkaz]
19. 11. 2010 23:19
Re: asi mu přemrzla hlava
:yes:
19. 11. 2010 23:21
Re: asi mu přemrzla hlava
Asi ho to bavi. Ja vim, ze na tom bude dost pravdy, ale aby sel vrcholovy manager proti vlastnim lidem, mne zarazi...
19. 11. 2010 23:23
Re: asi mu přemrzla hlava
Třeba je vážně přemrzlej. Uvidíme, co tím sleduje...
20. 11. 2010 14:46
Re: asi mu přemrzla hlava
No, jo, když ona je to pravda. Na druhou stranu - ten pán je pokud si uvědomuji Italokanaďan, narozený a vychovaný v Kanadě a tohle taky může být součást strategie - tentokrát, jak zatlačit na odbory v Itálii. Navíc, Jestliže chce výrobu velkých aut (Lancie, nástupce 159 přesunout do Ameriky), budou ta auta itlaská jenom podle jména. Povykuje se tady kvůli deštníčku pro Superba nebo halogenech pro Fabii RS, ale jak je asi Polákům, ktečí se dočtou že svojí prací dotují lemply v Itálii.....Na druhou stranu, objektivěn vzato, kvalita a produktivita práce je dneska víc o technologiích a jejich vazbě na organizaci a ty automobilky ve středovýchodní Evropě jsou to nejmodernější, co se za posledních 15 až 20 let v celé Evropě na poli výroby vybudovalo. Závod Opelu V Gliwicích je nejmodernější, když zavírali továrnu v Bruselu, ukázalo se, že tam dvojnásobek lidí vyrobil třetinu aut co v Polsku. Pravda ovšem byla, že závod v Bruselu byl původně z dvacátých let dvacátého století.
neregistrovaný "Kajfik"
20. 11. 2010 12:37
Re: asi mu přemrzla hlava
Zajímavě rečeno :-)
No pokud se stane pravdou, článkem nastíněné rozprodávání Ferrari, bude jeho "Dílo zkázy" hotovo. >:D
19. 11. 2010 17:49
Základným prešľapom
, ktorý sa logicky premietol do veľmi slabých predajov bola uvádzacia cena (aktuálna ešte stále nezodpovedá realite), ktorá sa vyrovnala a v lepších výbavách citeľne prekročila modely strednej triedy značiek MB, BMW a Audi. Technikou, technológiou a spoľahlivosťou sa im v dobe uvedenia na trh objektívne vyrovnala (DEKRA), pridala dokonca nadčasový design, ktorý je rešpektovaný aj dnes, ale „mentálne“ na tieto autá aktuálne Alfa Romeo nemá, bohužiaľ. Navyše treba zohľadniť aj smutný fakt, že potencionálnych kupcov modelu 159 odradila často zlá skúsenosť jej predchodcu, modelu 156. Na tomto mieste vidím dokonca ešte väčší problém, ako v samotnej cene. Som veľkým fanúšikom tejto značky, ale jej management ma stále viac tlačí k pocitu, že Alfa zaniká. Všetci rešpektujú úspešnú a nielen športovú minulosť AR, v 50 rokoch sa v nich vozila spoločenská smotánka a prestíž jej mohli závidieť aj BMW, alebo Mercedes, minulosť však prešla to triezvej prítomnosti. Modely MiTo a Giulietta sú v podstate jedinými úspešnými zástupcami značky, čo je doslova tragické. Modelu 159 principiálne chýba väčšia ponuka motorov a tak predaje stále klesajú, Brera a Spider sú krásne, ale....nepredávajú sa. Držím Alfe do budúcnosti palce, ale zároveň som tvrdý realista.
Rozbalit vlákno
2
19. 11. 2010 22:01
Re: Základným prešľapom
Vyroba modelov Brera a Spider uz skocila.
Avatar - Krispos
19. 11. 2010 22:25
Re: Základným prešľapom
Třeba myslel v bazarech >:D
19. 11. 2010 18:38
ZÁKLADNÍ PROBLÉM
Za základní problém Alfy Romeo 159 považuji především to, že je to... ALFA ROMEO.

No, to jsou zprávy. Tak při nástupu jsme se tu dozvěděli z úst vedení Alfy, že 159 je kladivo na BMW 3. Kladivo ano, ale z marcipánu.

Popravdě si napišme, že poměřovat se s BMW je druhá chybička, která se Alfě vloudila do konfigurace č. 159. Jako subprémiové (více však sub než prémiové) auto střední třídy, nic více nic méně. V kombi mutaci dokonce i velmi pohledné.

Končím s komentáři pod Alfou, zprávy mi totiž vhání slzy do vočí. Taková legenda a co o ní čtu... To už snad je na tom lépe i ten Saab...

P.S. Dávám alfě rok, maximálně dva... :-!
Rozbalit vlákno
14
19. 11. 2010 18:44
Re: ZÁKLADNÍ PROBLÉM
aj tebe tu viacerí dávali rok, maximálne dva a stále si tu >:-[]
19. 11. 2010 18:52
Re: ZÁKLADNÍ PROBLÉM
>:D >:D
neregistrovaný "Kajfik"
20. 11. 2010 12:45
Re: ZÁKLADNÍ PROBLÉM
Nezapomínej na rčení: Krása je pomíjivá, ale blbost věčná...

To by mnohé vysvětlovalo >:D
19. 11. 2010 18:57
Re: ZÁKLADNÍ PROBLÉM
Čo sa týka jazdných vlastností bol model 159 kladivo na kompletnú konkurenciu. Čo sa týka dizajnu, čo je vec predsa len subjektívnejšia, je účinným kladivom aj po piatich rokoch. Čo sa týka spoľahlivosti, patrí podľa oficiálnych štatistík medzi elitu strednej triedy. Jediné kladivo, ktoré jej objektívne nevyšlo, sú predajné čísla. A posledný komentár k " Popravdě si napišme, že poměřovat se s BMW je druhá chybička": Voči trojkovej rade z roku 2005, kedy prišla 159 na trh sa Alfa nepotrebovala doťahovať, preskočila ju o minimálne o triedu. Bangl vdýchol značke BMW minimálne jedno prvenstvo a to post najodpornejších modelov strednej triedy, o interiéry auta kategórie do 10 000 eur ani nehovorím. Tu však ide o niečo iné, BMW si to môže dovoliť, Alfa nie. A prečo? Ja tomu hovorím "konzervatívna zadubenosť" :-)
19. 11. 2010 19:12
Re: ZÁKLADNÍ PROBLÉM
Nezlob se, ale takhle slepej není snad v alffě ani noční vrátnej. Trochu mi v tvém příspěvku nesedla ta zmíňka o tom, že vše je u 159 geniální, jen ty prodeje se nedostavily... Zajímavé, ne? [odkaz]
19. 11. 2010 19:27
Re: ZÁKLADNÍ PROBLÉM
Ja som presne naopak, na model 159 dostatočne kritický, začínam mať pocit, že čítaš komentáre na úplne inej stránke, ale reaguješ na auto.cz. Základný problém modelu 159 bola povesť predchodcu, modelu 156, k tomu neadekvátna cena. Čo to má ale spoločné s faktom, že ide o dôstojného zástupcu strednej triedy? Zlé predaje neznamenajú automaticky zlé auto. Jedna vec je totiž navrhnúť a vyrobiť auto, úplne iná vec je ho dokázať predať. Tu Alfa model 159 precenila, zároveň podcenila trh a problémy, ktoré sa ťahali s modelom 156. Ak tomu nerozumieš, hodím to sem kľudne v češtine :-)
19. 11. 2010 19:50
Re: ZÁKLADNÍ PROBLÉM
Hoď to sem v italštině. Pošlu to Marchionnemu, aby viděl, jaký odborníci se rodí na Slovensku. Třeba tě pak zaměstná v marketingovém oddělení Alfy. A pak to jistě Alfa nandá BMW nejen v technice, jízdních vlastnostech, image ale konečně i v prodejích...
19. 11. 2010 22:15
Re: ZÁKLADNÍ PROBLÉM
"Ho fatto esattamente il contrario, il modello 159 basta critiche, comincio a sentire che hai letto i commenti su un sito completamente diverso, ma risponde a auto.cz. Il problema di base del modello 159 č un predecessore reputazione, la 156, al prezzo inadeguato. Ma cosa ha a che fare con il fatto che č un degno rappresentante della classe media? scarse vendite non sono automaticamente auto male. Una cosa č un'auto progettata e costruita, ben altra cosa per provare a vendere. Qui Alfa 159 modello sopravvalutato, mentre sottovalutare il mercato ei problemi che č andato con il modello 156i Se non capisci, non esitate a buttare qui in ceco :-) "

Made by google
20. 11. 2010 08:19
Re: ZÁKLADNÍ PROBLÉM
Nevím, já tomu překladači googlu moc nevěřím, aby si pak Marchionne nemyslel, že mu píše nějakej negramota hrající se na odborníka :-)
19. 11. 2010 22:36
Re: ZÁKLADNÍ PROBLÉM
Zas provokuješ.... >:-[]
20. 11. 2010 08:20
Re: ZÁKLADNÍ PROBLÉM
On si začal... ;-)
19. 11. 2010 19:26
Re: ZÁKLADNÍ PROBLÉM
Jasne, to neni spatne auto. To lidi jsou dementi, ze si ho nekupuji i kdyz je o tridu lepsi nez BMW 3, ze? Boze, kdyz napisu sproste slovo, tak mne to tu vycenzuruje, ale zcela evidentni blaboly to pusti... :-)
neregistrovaný "Kajfik"
20. 11. 2010 12:58
Re: ZÁKLADNÍ PROBLÉM
Představ si novou 911-tku nespolehlivou... I tak bude zástup zákazníků.....
Představ si dobré auto s pošramocenou pověstí z historie... Zastupy zakaníků nebudou...

To že si v koncernu (italském) neumí udělat pořádek a ve výsledku musí prodávat auta draze, je druhá věc...
15. 1. 2011 06:04
Re: ZÁKLADNÍ PROBLÉM
A kde je problém? Veď to je pravda - minimálne sa trojke vyrovná. Iná vec sú predaje - ale tie s kvalitou NEMUSIA mať žiaden súvis. Svoje by mohli rozprávať v Sony pri Betamaxe a v Toshibe pri HD DVD - oba lepšie výrobky než konkurencia a oba fiasko.
Pri Alfe prosto zohrala obrovskú rolu povesť značky ako výrobcu nespoľahlivých áut, ktorá sa napráva pomerne ťažko.
Avatar - strýček BOB
19. 11. 2010 18:54
To jsou konce
Tohle spousta fans nepřekousne >:-[] Hrát si na prémii a prodávat přebastlenou techniku od vopla a GM za nehorázné peníze jaksi moc dlouho nejde. Stačí se podívat do současného ceníku 159, ti italští pitomci to auto snad ani prodávat nechtějí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
19. 11. 2010 19:26
Omyl účtovníka
Sergio nepochybne vie, o čom hovorí..159 bol zrejme z komerčného hľadiska prúser

ale sakra, pozrite sa na to auto, za tým sa ešte dnes ľudia otáčajú...ktoré iné auto strednej triedy to po rokoch vo výrobe môže povedať

Najväčšou devízou alfy 159 teda správne zostáva nádherný dizajn..a v tom význame JE pravou alfou
Rozbalit vlákno
18
19. 11. 2010 19:43
Re: Omyl účtovníka
Vzal jsi mi to z úst (z klávesnice :-) ) Ano, design perfektní! Ale jinak nic...průměrné jízdní vlastnosti, sakra málo místa, hmotnost, která degraduje použité motory, no a ta cena...ono to prostě jinak než fiaskem skončit nemohlo. Škoda, Alfu mám rád...
19. 11. 2010 19:56
Re: Omyl účtovníka
Jízdní vlastnosti opravdu průměrné nebyly, naladění podvozku měla 159 vždycky vynikající, byť samozřejmě limitované koncepcí předního náhonu u většiny verzí. Místa je v ní taky víc než v BMW 3er nebo C-Klasse (aby ne, když má motor napříč). Ale zabila ji vysoká hmotnost provedení před faceliftem a totálně zbabraný marketing včetně cenotvorby, a to v celé Evropě.
19. 11. 2010 20:05
Re: Omyl účtovníka
S C-klasse osobní srovnání nemám, ale s 3 er ano. Při mých 190cm jsem si za sebe sedl pohodlněji rozhodně v BMW. Jízdní vlastnosti myslím s BMW srovnatelné taky nejsou, C-Klasse oproti BMW a Alfě v tomto hraje přeci jen na jinou notu...Ale s výše popsanými nedostatky se Alfa fan jaksi smíří...s čím ne, je opravdu ta cena ;-\
19. 11. 2010 20:13
Re: Omyl účtovníka
Předokolka se bude vždycky chovat a řídit jinak než zadokolka (nebo trvalá 4x4). A každému může vyhovovat něco jiného.

S tím prostorem mám přesně opačnou zkušenost a to při podobné tělesné výšce... že by rozdílné sedačky? Jak u BMW tak u Alfy je možno dostat minimálně dvě rozdílná provedení, základní a sportovní, u Alfy jsou sportovní o dost mohutnější a možná uberou i kousek místa vzadu (?). U BMW znám jen standardní provedení.
19. 11. 2010 22:02
Re: Omyl účtovníka
Jaký měl kdo sedačky nevím...ale oproti 3er jsem musel mít vzadu v Alfě nohy do praku :-) Ale je to asi fakt, že se tloušťky opěradel u různých variant můžou lišit....
21. 11. 2010 02:48
Re: Omyl účtovníka
Já jsem s BMW 3 nejel, ale před cca dvěmi až třemi lety testoval něměcký Auto motor und sport cca deset aut střední třídy a 159 v něm ve většině testů jízdních vlastností byla nejlepší, ať už to byla rychlost průjezdu zatáčkou, tak slalom a nebo čas na nějakém okruhu. Takže tvoje posouzení jízdních vlastností je spíše subjektivní. Oproti BMW 3 a A4 kritizovali komfort (zejména při přejezdu příčných nerovností). Jak jsem psal nemohu posoudit v tomto srovnání, ale oproti 156 je to všechno o kus dál. Bohužel i ta hmotnost, takže s JTD 150k to není už tak sporotvní svezení a pokud někdo chce živější auto, tak je nutno pokukovat po silnějších motorech.
Avatar - R32
19. 11. 2010 19:45
Re: Omyl účtovníka
Ja sa otočím aj za Ssang Yongom >:-[] a hlavne si obzriem vodiča :-O ;-\ 8-s
Avatar - gld
19. 11. 2010 21:20
Re: Omyl účtovníka
Ja si tiež pri zaujímavých a nevšedných vozidlách všímam, kto sedí za volantom..a potom tak uvažujem čo ich motivovalo ku kúpe >:D
19. 11. 2010 22:04
Re: Omyl účtovníka
>:D :yes:
Avatar - Krispos
19. 11. 2010 22:11
Re: Omyl účtovníka
Tak Rodius ti nikdo neukradne, o tom žádná >:D >:D >:D
26. 11. 2010 09:54
Re: Omyl účtovníka
U nás jeden Rodius jezdí...! :-) Bohužel se mi zatím nepodrařilo odchytit majitele a zeptat se ho na důvody, proč si ho koupil. Mně se to auto...tak nějak líbí....trochu zvrhle :-)
19. 11. 2010 22:00
Re: Omyl účtovníka
Najväčším omylom koncernu je zrejme sám Marchionne a jeho suita.
19. 11. 2010 22:18
Re: Omyl účtovníka
Fiat S.p.A. je tedy plný omylů...
19. 11. 2010 22:33
Re: Omyl účtovníka
Až na pár úspechov (Panda, F500) to nijak zvlášť ružovo nevidím. Navyše to vyzerá, ako keby nevedeli ktorou nohou a ktorým smerom majú vykročiť... Najvýraznejšie vnímam rozpačitosť a kompromisy. Nič moc, ak na tom chcú stavať svoje svetlejšie zajtrajšky.
Avatar - Krispos
19. 11. 2010 22:44
Re: Omyl účtovníka
Až si tenhle článek přečte Wolff, půjde Sergio na kobereček.... a pak se začnou dít věci...
19. 11. 2010 22:45
Re: Omyl účtovníka
To je dost málo. Už vůbec si nedovedu představit, jak by vypadala "velká" alfa určená především pro US trh. Asi jako sebring? :-O
20. 11. 2010 09:13
Re: Omyl účtovníka
A prečo by si si to mal predstavovať, keď jasno asi nemajú sami Taliani? Kam vietor, tam plášť, takto sa modelová politika nerobí.
Avatar - del42sa
19. 11. 2010 23:28
Re: Omyl účtovníka
>:D :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - euro89
19. 11. 2010 21:41
paradox
Alfa Romeo 159 je pro mě nejhezčí Alfou od 75ky. Přesto byla pro značku méně úspěšná, než 155 a 156, které mě osobně designem neoslovily. Jsem zvědavej, co si Marchionne představuje pod pojmem "pravá Alfa". Jestli provede jen odlehčovací kůru, tak to bude sice fajn, ale stačit to nebude. Skutečná Alfa Romeo musí být zadokolka, mám pocit, že v současných Alfách to "cuore sportivo" tluče z posledního a je zralý na transplantaci. Dokonce bych si uměl představit i dárce nového sportovního srdce - jmenuje se transaxle... ale toho se asi nedočkáme ;-\
Rozbalit vlákno
6
19. 11. 2010 22:01
Re: paradox
75 bola všetko, len nie pekná, bočná línia polámaná jak kripel, hmoty rozhádzané bez ladu a skladu...žiadna potecha pre oko. Bola iba odlišná, ale pekná nie.
Avatar - euro89
20. 11. 2010 02:26
Re: paradox
No jak se řiká, design je vždy subjektivní věc a tady se to krásně potvrzuje. Konec konců, jsou i jedinci, pro které je krásný auto novej Passat... >:D Já osobně obdivuji klínovitý design Alfy 75 a starý Giulietty a když nebudu počítat malosériovou Alfu SZ/RZ od Zagata, tak právě tyhle dva modely jsou pro mě vůbec nejhezčí Alfy jaký kdy vznikly :-) :yes: :yes: Hlavně 75 je něco jako "reklama na krásu" :yes: Tak jako Delta HF Integrale je pro mě nejlepší Lancii všech dob, tak 75ka je pro mě nejlepší Alfou Romeo všech dob :yes: Integralu už mám, ještě našetřit na 75 3.0 a Fiat 131 Abarth a budu mít od všech tří hlavních značek to nejlepší, co vyrobily ;-) Jak řiká můj dobrý kamarád: "Nejlepší auta už byly vyrobeny" a já jen dodávám - je to svatá pravda!
Avatar - Krispos
19. 11. 2010 22:04
Re: paradox
Jenom aby se ten darce nejmenoval Volkswagen >:D >:D >:D Reci o neprodejnosti jsou znamy trik, jak vysroubovat cenu.
Avatar - del42sa
19. 11. 2010 22:21
Re: paradox
možná to tak nakonec dopadne....., filuta Sergio pak opustí post Fiatu se zlatým padákem a spokojeně si bude užívat peněz někde na Sardinii se zaparkovaným Passatem před svojí haciendou a doma na stěnách bude mít z nostalgie plakáty Alfy Romeo 159 :no:
19. 11. 2010 22:26
Re: paradox
Pokud k tomu bude ještě přidávat hesla o pracujících lemplech ve fabrikách fiatu, bude mu Sardínie malá a padák se neotevře.
Avatar - del42sa
19. 11. 2010 22:58
Re: paradox
he he asi to řekl ještě příliš jemně, měl by přitvrdit >:D
Avatar - Krispos
19. 11. 2010 22:10
Quo Vadis, Cuore Sportivo?
Ten Fiat mi pripomina chovani nasich ovcanu po revoluci - co je emericky, to je dobry. Misto aby dve tradicni znacky (Lancii a Alfu) vytahnul ze srabu, pokukuje po Chrysleru a dokonce chce prodat podil ve Ferrari... a pomyslnou stafetu Cuore sportivo prebira Fiat Punto EVO, ktere se zhledlo v nemeckem modelu "bezpohlavnosti"....
Rozbalit vlákno
8
19. 11. 2010 22:23
Re: Quo Vadis, Cuore Sportivo?
Já se italů musím zastat... špagety maj fakt nejlepší! ;-)
Avatar - Krispos
19. 11. 2010 22:43
Re: Quo Vadis, Cuore Sportivo?
A pokud se Punto EVO bude prodávat, tak to bude první vítězství Fiatu nad VW na poli marketingu. To auto je ještě bezpohlavnější než vytuněnej Golf, ale má označení EVO.... EVO jako EVOLUTION, jako vrcholná vývojová verze. A je sakra ostré. Tak ostré, že se jeho výbavy jmenují Active, Dinamic, SPORT a RACING. Jediné opravdu ostré Punto Evo bude zase od Abarthu, jako obvykle... Když pominu Ferrari, tak vzhledem ke stagnaci Lancie a Alfy je Abarth posledni italske Cuore sportivo...
19. 11. 2010 22:59
Re: Quo Vadis, Cuore Sportivo?
ale musí být s kečupem.
19. 11. 2010 23:02
Re: Quo Vadis, Cuore Sportivo?
Ješiš!!!! :-)
19. 11. 2010 23:08
Re: Quo Vadis, Cuore Sportivo?
:-)
19. 11. 2010 23:17
Re: Quo Vadis, Cuore Sportivo?
No co, zkoušel jsem i tatarku, ale není to vono. ;-\
neregistrovaný "Kajfik"
20. 11. 2010 13:16
Re: Quo Vadis, Cuore Sportivo?
možná měl navtech namysli hořčici... Zkus ještě tohle...
20. 11. 2010 22:45
Re: Quo Vadis, Cuore Sportivo?
Kajfíku, tady opatrně! Ohrožuješ světovou gastronomii a musel bych tě nahlásit adminovi, FBI, CIA! Važ slova! :-)
Avatar - T613
19. 11. 2010 23:11
kudy z nudy
Koukám, že Sergio je takový italský Tvrdík. Není nic lepšího jak říct o produkovaném modelu, že to byl přešlap. To určitě všechny Italy teď nažene do autosalónů, a 159 vykoupí. Pak se již nejde divit, že Fiat se vzmůže jen na to, že se vzmůže jen na kdo ví jaká prohlášení a skutek utek.
Po takových prohlášeních by se prodeji Lancie nebo Alfy divil málokdo. Lancia má vůbec nějaký potenciál? Probíhá tam vlastně vůbec vývoj? Alfa je jasná, o tu se bude prát VW. Ale spíš bych ji přál někomu jinému.. třeba takovému Jaguaru, to by mohla být dobrá dvojka. Jen jestli na to Indové mají chu´t a peníze.
Rozbalit vlákno
1
19. 11. 2010 23:28
Re: kudy z nudy
No, rovnou jí nažeň do Číny! I když brunejský sultán se zbavuje všech ferrari, tak kdo ví, co se děje mezi těma velkejma klukama :-) :-)
19. 11. 2010 23:13
Super sportovni za kvazisportovni
Me se to jevi jen jako politika. Uz zacinam verim tomu, ze VW se chysta koupit AR a zbavit se SEATu. Proste chteji lepsi sportovni auta, nez momentalne produkuje SEAT.
Rozbalit vlákno
0
20. 11. 2010 00:33
Marchionne, smekám!
To, co Marchionne řekl, není vůbec žádná novinka, skuteční Alfisté to o 159 věděli už od její premiéry v roce 2005. Stačilo se s ní projet a srovnat si to s agilitou a hravostí 156 i dalších předchůdců. Jsem ale nesmírně (příjemně) překvapen, že ve své funkci našel odvahu veřejně říci i takto trpkou pravdu. Klobouk dolů!

Alfa 159/Brera/Spider jsou opravdu něsťastné vozy, jejichž komerční selhání v posledních letech Alfu tíží jako balvan. Co se tedy vlastně stalo a jak k tomu mohlo dojít?

1) Tyhle modely vznikaly v nejhorším období, kdy Fiat balancoval na samém okraji bankrotu. Alfa nutně musela připravit následníka 156, ale rozpočet na tento projekt byl zoufale omezený. Ušetřilo se tedy maximálním využítím techniky koncernu GM, se kterým tehdy Fiat začínal spolupracovat. Na vývoj nové vlastní platfomy (stará se nedala použít kvůli zvýšeným nárokům na pasivní bezpečnost) a nové generace motorů (Twin Sparky nebyly dost trvanlivé)prostě tehdy AR neměla peníze.

2) Výše uvedený postup se na 159 a odvozených typech velice zle podepsal. Lze říci, že do jedinečné DNA Alfy byly naroubovány úplně cizí geny GM a to mělo zničující následky. To, co je možné například mezi VW a Škodou není možné mezi GM a Alfou! Charakter Opelu a Alfy je totiž příliš odlišný a alfisté jsou příliš velcí automobiloví gurmáni, než aby takový transfer neitalské a pouze průměrné technologie do "svých" aut ve většině překousli. Slabší životnost a bezpečnost (slabiny řady 147/156/GT) byli ochotni se skřípěním zubů tolerovat, ale toto NE. Jiné značce by třeba mezigenerační nárůst hmotnosti 230 kg prošel, ale Alfě Ne. To samé platí o motorech, jejichž blok a písty jsou z Opelu, resp. Holdenu a pouze zbytek AR. A základní 1.8 MPI byl kompletně převzatý z Opelu Vectra! To prostě bylo příliš silné kafe. Pro alfisty je to stejně nepřijatelné, jakoby by to bylo třeba pro ferraristy (byť vím, že se nejedná o souměrné značky). Motory 1.9 JTS i 2.2 JTS byly velmi žravé (k čemuž samozřejmě přispívala i nadváha vozu) a navíc úplně ztratily typický alfa zvuk - katastrofa! 3.2 V6 JTS se nejdříve nabízela jen jako čtyřkolka (její původní skutečná pohotovostní hmotnost se blížila 2 tunám a průměrná spotřeba při běžné jízdě byla kolem 17 l), takže její prodej byl zcela minimální. Proti uhrančivému "Busso V6" ve 156 byla tato kombinace (Holden blok a písty, AR hlavy válců) hotová pohroma....
U 159 nepotěšil ani mohutný nárůst vnějších rozměrů, který ji ubral na obratnosti, ovšem nárůst vnitřního prostoru i objemu kufru byl jen velmi mírný.

3) Alfa se výše uvedený průšvih snažila alespoň částečně zachránit při postupné modernizaci (odlehčení běžných verzí o 45 kg, verze 4x4 dokonce o 110 kg), posléze zavedení povedeného vlastního motoru 1.8 TBi, ale už bylo pozdě. Image 159 už bylo nenávratně poškozeno. Jenom pro ilustraci o rozsahu celé katastrofy - v letech 1998, 1999 a 2000 se ročně prodávalo kolem 110 000 kusů Alfy 156. Nejlepší roční výsledek 159 byl asi 64 000 ks, loni už to ale bylo kolem 35 000 ks. Brery se loni prodalo kolem 3000 ks, Spideru asi 1200 ks....

4) Má Alfa 159 skvělý design? Ano, je jistě nadprůměrný, ale proti designově naprosto bezchybné 156 (před faceliftem) je to spíš krok vzad. Mám na mysli zejména nevyvážené proporce - přední převis 159 o délce rovných 1000 mm je oproti zbytku auta příliš dlouhý a auto je taky možná až příliš široké. Další problém je přístrojová deska - na italské auto je moc masivní a tvarově příliš jednoduchá. Vypadá, jakoby ji pro Alfu navrhoval Opel, chybí tu ta italská hravost a kreativita... Ten samý problém je znát třeba na zpracování vnějších klik - 159 je má hrozně humpolácké, u 156 byla řešeny s nesmírným vkusem a kreativitou. Pro někoho to možná jsou prkotiny, ale právě ty dělají jedinečnou emocionální přitažlivost italských aut. Celkově vzato 159 získala dost málo nových zákazníků, kteří dřív Alfu neměli, ale ztratila spousta echt alfistů, dřívějších majitelů 156. Stačí se třeba jen podívat na nějaký český Alfa sraz, jak málo je zde i po řadě let výroby 159, Brer a poslední generace Spideru...

5) Věřím, že Alfa se při přípravě nové Giulie všech výše uvedených hříchů vyvaruje - stejně jako to udělala v případě nové skvělé Giulietty. Představte si, kdyby jí postavila třeba na obrovské a obludně těžké platformě nové Astry! Brrr. Tedy vlastní platforma s výborným poměrem tuhost/hmotnost, vynikající vlastní motory MultiAir (ano, jsou společné i pro Fiat a Lancii, ale to přece nevadí - mají čistě italské geny), odpovídající rozměry, hmotnost a snad i povedený design - to je ta správná cesta nejen pro Giuliettu, ale i Giulii. Ta prý dostane i nový šestiválec. Sice vzniknul u Chrysleru (Penstar), ale má výborné parametry, je lehký a Alfa si ho prý dále důkladně upraví podle svého. Výroba Giulie už také nepoběží v Pomoglianu, ale někde více na severu, což kvalitě může jen prospět. A Marchionne se taky nechal slyšet, že nenechá místními odbory vydírat a že pokud se pracovní morálka, kvalita a produktita v této proklaté fabrice nezlepší, nebude se zde vyrábět ani Panda a nechá ji třeba zavří. Další důvod, proč si tohoto pána nesmírně vážím. Je v nesmírně těžké roli, a přesto si dovolí být "politicky nekorektní"... To je v současnosti opravdu rarita.

Takže, těšme se na podzim 2012, nová Giulia už je (snad) na cestě!
Rozbalit vlákno
15
Avatar - del42sa
20. 11. 2010 00:46
Re: Marchionne, smekám!
škoda že jsi to Sergiovi neřekl dříve, tvoje znalosti a přehled by se Alfě Romeo hodil ;-)
20. 11. 2010 09:37
Re: Marchionne, smekám!
a já smekám před tebou, že jsi to tak dokonale vystihnul..... Snad se z toho Alfa poučí.....

Nová Giulietta je asi nejlepší Alfa, která po spojení AR a Fiatu vznikla (ne ze striktního pohledu řidiče, tam asi už navždy zůstane 156.... ale z pohledu jízda/kvalita/cena/spolehlivost), tak nezbývá než věřit, že i nové modely budou stejně dobré.....

Zdejší nářky nad osudem a přijetím 159 mě sice dojímají, ovšem ač děsně nerad, musím parafrázovat GTI-ho.... 159 je fantastické auto na plakát nad postelí, ovšem koupit si ho nikdo nechce.... 8-s

Čest těm posledním, odlehčeným výjimkám s benzínovými motory (ať už 2.2 nebo hlavně TBi)..... tam se snad dá mluvit o tom, že to auto jede tak, jak vypadá.....

Jinak další dojemnou kapitolou jsou nářky nad tím, jak Sergio zazdil Alfu a Lancii..... No, když k Fiatu přišel, byly ve srabu komplet všechny jeho běžné značky. Je teda naprosto logické, že nejdřív se oživilo portfolio Fiatu (který tvoří 80% prodejů a zároveň má nejjednodušší techniku) a až pak se bude řešit Alfa a Lancie..... (tam je totiž každý nový model risk jak prase....)

Tzv. fandové (no, spíš lidi s klapkama na očích) by samozřejmě chtěli nové Lancie Thessis, čtyřlitrové Alfy a jiné nesmysly, aby si je pak jako ojetiny mohli za 200 tyček kupovat..... Management je bohužel zodpovědný za výsledky firmy a musel konat malinko jinak.....
20. 11. 2010 09:56
Re: Marchionne, smekám!
Díky, byla to fuška, na konci už jsem na to ani pořádně neviděl, takže je tam bohužel dost překlepů. Stručně řečeno Alfa 159 svým příliš kompromisním charakterem mnohem více příznivců značky ztratila, než kolik těch nových získala. Stačí se třeba jet podívat na nějaký klubový sraz AR. 159´a Brer tam vidíš úplně minimálně a nejnovější Spider vůbec. A není to kvůli penězům - tyhle auta už jde po pěti (resp. čtyřech) letech výroby koupit jako jeté za velmi slušné ceny, ale alfisty prostě většinou nepřitahují - chybí prostě u nich ten pravý italský charakter, který třeba nová Giulietta už zase má! Proto si většina Alfistů až do těď radši kupovala starší GT nebo156, nebo 166..... Ale jak říkám, teď už se s Giuliettou značka zase pomalu vrací na správné koleje a giulia tento proces završí. Doufám....
Avatar - del42sa
20. 11. 2010 12:38
Re: Marchionne, smekám!
Jasně Murphy, doufám že už šetříš na novou Lancii, pak sem postni foto ;-)

Každopádně v době vydání Alfy 159 byl tvůj "božskej" Sergio už dva roky u kormidla Fiatu a mohl do toho svojí božskou rukou zasáhnout, ale tehdy se mu asi zdála 159tka dost dobrá ;-)
21. 11. 2010 09:38
Re: Marchionne, smekám!
no podívej, já na auta nešetřím, já prostě vyplním ve firmě objednávku a odešlu ji

;-)

Jinak Marchione byl tehdy u Fiatu relativně krátce a prostě stopnout projekt 159 by asi bylo hodně obtížné.....

Můžeš mě tady chytat za slovíčka dál, ale nic nezměníš na tom, že Sergio je nejlepší manager, který od osmdesátých let v nějaké italské automobilce působil. Jenom tak silná osobnost může tu firmu vést dál.....

Ale klidně plakej dál nad svojí pohádkou, jak zlý Sergio zazdil Alfu a Lancii. Ale není to pravda, ty značky byly v loji už v době jeho příchodu a on je jen nechal být.....
Avatar - del42sa
21. 11. 2010 13:56
Re: Marchionne, smekám!
já tady nepláču, jediný kdo tu vyskakuje jak papírovej čertík seš ty, jen protože si někdo dovolí říct něco proti tvému "oblíbenci" Sergiovi ;-) Určitě máš jeho potrét doma nad postelí a denně když vstáváš si povzdychneš : "bože kéž bych byl tak dobrej manager jako Sergio" >:-[]
22. 11. 2010 08:33
Re: Marchionne, smekám!
tak kdybych byl tak dobrej manager jako Sergio, tak bych si opravdu mohl výskat.... (ani tak si nestěžuju).

Jinak končíš klasicky - bez argumentů, jenom osobní plky.... :yes:

Sergia se zastávám a zastávat budu, důvody už jsem tady vypsal (a plně souhlasím s tím, co tady uvedl i Arese)
20. 11. 2010 15:04
Re: Marchionne, smekám!
Já jsem po pětiletém vlastnictví AR 156 1,8 TS (kupoval jsme ji samozřejmně novou v roce 1999) na tuhle značku zcela zanevřel, ale to co píšeš, je asi z řady zdejších negativních i oslavných příspěvků to nejpravdivější a nejobjektivnější, co jsem tady kdy četl.

Nicméně, je tady jeden zásadní moment, o kterém nikdo nepíše a nemluví - aby byl model rentabilní, musí se vyrobit v odpovídajícím množství kusů. SAAB taky dojel na malé produkční číslo. Jak má být Alfa (a Lancie) rentabilní, když si množstvím prodaných kusů prostě na individuální vývoj nevydělá? Alfa není Ferrari a když se člověk podívá na produkční čísla Audi nebo BMW, tak ví, která bije. Je to začarovaný kruh - SAAB ho taky řešil spoluprací s GM a stejně tak nebyl úspěšný, protože podle sklaních fandů tím ztratil charakter.

Aby se Alfa "uživila" a byla taková, jak píšeš, musela by se buď prodávat mnohem dráž než německá konkurence a to by bylo možné jenom tehdy, kdyby měla odpovídají image. SAAB měl pověst třeba v USA daleko lepší, než tam kdy měla jakákoliv italská auta za celou automobilovou historii a bylo mu to stejně houby platné a - to že SAAB funguje neznamená, že je vše ok. O záchraně bych rozhodně nemluvil....
20. 11. 2010 22:33
Re: Marchionne, smekám!
Na tajemníka alfaklubu dost dobrý. Jen snad bych tě lehce poupravil v tom závěru - Ano, nová GIUVWIA už je snad na cestě...
20. 11. 2010 23:05
Re: Marchionne, smekám!
Ne, žádným tajemníkem alfaclubu nejsem, ale jeho akcí se občas účastním. A být tebou, ještě bych krotil své nadšení z "Giuvwie". Ještě pořád je tu značná šance, že Alfa zůstane pod Fiatem! Ale pokud by se tak nestalo, byl by její přesun pod křídla VW určitě mnohem lepší řešení, než kdyby ji schramstli Číňani. Konec konců, Lamborghini, Ital Design i Walter de Silva už VW má a jistě by je do práce na Alfě pořádně zapřáhl. A když k tomu přidáme jejich prvotřídní marketing a důraz na kvalitu zpracování.... Ale nepředbíhejme, třeba to Fiatu s Chryslerem klapne a Piech se bude i nadále jen mlsně olizovat ;-)
20. 11. 2010 23:17
Re: Marchionne, smekám!
:-) Alfa sama nemůže přežít, a že by fiat dobyl USA, to je pro mne jen mediální pohádka, vnímám proto VW jako vskutku nový zítřek Alfy. A jsem přesvědčen na 110 procent, že pokud se ten obchod uskuteční, bude Alfa do deseti let (opět) ikonou levných sportovních aut. Přičemž samozřejmě vnímání značky, jako italské klasiky by i nadále zůstalo.
21. 11. 2010 16:21
Re: Marchionne, smekám!
Já jsem naopak přesvědčen, že případné schramstnutí číňany, by bylo pro Alfu mnohem lepší, než přesun pod VW. V prvním případě se lze důvodně očekávat, že by se z Alfy stala opět silná autonomní značka, které by nový majitel mohl poskytnout kapitál na vývoj i velký a rostoucí trh. Nakonec Volvo je toho dobrým příkladem. V druhém případě bysme se dočkali pouze Seatu se znáčkem Alfy.
21. 11. 2010 19:37
Re: Marchionne, smekám!
Alfa romeo nemá portfolio pro Čínu. Mohlo by to také skončit tak jako v případě Roveru. Mimochodem, proč tě napadá seat? Proč tě třeba nenapadá Škoda? Vždyť ten vzestup Škody by byl pro Alfu realističtějším příkladem, než čínská cesta.
21. 11. 2010 20:23
Re: Marchionne, smekám!
No tak já předně doufám, že nakonec přece jen vyjde ta italská cesta, teda že se začne Alfe dařit v rukou Fiatu. Ikdyž uznávám, že je to doufání již poněkud zdlouhavé. Nadruhou stranu, Giulietta je snad dobrým příslibem.

Pokud jde o Alfu pod křídly VW. Nepochybuju, že by se značce začalo dařit. Já jen za sebe musím říct, že mi Alfa jako x-tá variace na koncernovou techniku(ikdyž skvělou) nepřijde jako něco po čem bych toužil. Pořád mi přijde lepší když tu máme Giuliettu jako alternativu v její současné podobě, než kdyby to byl jen jinak naladěný a okarosovaný Golf. Ale uznávám, že jako člověk, který Alfu nikdy nevlastnil, do toho nemám zas tak moc co kecat. :-)

Pokud jde o ty eventuelní číňany, tak předpokládám, že by vývoj dalšího portfolia zainvestovali. A přece jenom, v Číně je velmi silná poptávka evropských značkách (jakéhokoliv typu zboží) se silnou image. A tu Alfa přes svou nijakou přítomnou stále má.
21. 11. 2010 22:34
Re: Marchionne, smekám!
:-) Na italskou cestu nevěřím. Píšeme tu několik let a opakovaně jsme jeden druhého ujišťovali, že je velká alfa na spadnutí a těšili se na ní. A nyní se dozvíš jak to tam opravdu vypadá. Je to smutné. Tak doufejme, že se to nějak podaří. Stávající stav se změnit nepochybně musí.
20. 11. 2010 01:05
když jí miluješ, není co řešit
S Alfou je to jako se ženou. Pěkná, vlastně krásná, umí podat někdy vinikající výkon, ale má často i vrtochy a svoji hlavu. A je drahá, má velkou spotřebu peněz a prodat - to se nedá. Hodně lidem se líbí, ale raději si nechají zajít chuť. Když do Alfy budeš opravdu lít výhradně Selenii, kterou budeš řádně měnit a často dolévat, nikdy jí studenou neproženeš, každých 20 tis.kmu uděláš celou přední a i zadní nápravu nejlépe z orig. dílů, a ......... , budeš z ní mít radost. A právě pro to, co jsi musel obětovat, máš takový velmi zvláštní pocit, těžko ho objektivně popsat, něco jako že jsi zvláštní gurmán, fajnšmekr, znalec. Tento pocit také sílí tím, že podobných pacientů je velmi málo a tudíž jsou tak trochu něčím vyjímečný.
Jistě, Golf nebo Passat to je jistota, že když přijdeš domů je vždycky v 7 hodin teplá večeře, děti mají napsané úkoly a už jsou v postýlkách i když je venku třeba zemětřesení.
S Alfou se ti stane, že třeba nepřijde dva tři dny domů, a když se náhodou rozcuchaná vrátí, tak ne proto aby vařila, ale proto, že jí došly prachy. A přesto jí mám rád. Prostě každý má jiné priority.
Jen se bojím, že kdyby slavný VW skutečně Alfu uchvátil, bylo by to jako obout Mašlíkové nebo Erbové holínky, uvázat jim šátek na hlavu a postavit je ke sporáku.
Rozbalit vlákno
7
20. 11. 2010 01:11
Re: když jí miluješ, není co řešit
Tak takhle výstižný popis charakteru AR jsem už dloho nečetl. Jednom si k tomu zapomněl dodat, že auta z posledních roků výroby už jsou přece jen spolehlivější.... A na novou Giuliettu už máš 5 let záruku! Takže jistý pokrok by tu byl.... :-)
Avatar - del42sa
20. 11. 2010 01:51
Re: když jí miluješ, není co řešit
:yes: :yes: :yes: >:D
20. 11. 2010 08:25
Re: když jí miluješ, není co řešit
To přirovnání Alfy k Mašlíkové nebo Erbové je velice trefné. Poslední Alfy taky moc krásy nepobraly a nepomůže jim ani tuning, resp. tuzing...
neregistrovaný "Urbo"
20. 11. 2010 09:40
Re: když jí miluješ, není co řešit
super
20. 11. 2010 10:14
Re: když jí miluješ, není co řešit
já akorát nevím co máte s tím měněním podvozku co 20tkm. To je úplná kravina a pro majitele třeba AR159 nejsou ramena žádné velké téma..... Jasně, když někdo nabastlí na 156 ramena z aukra, tak asi víc než 20tkm nevydrží, ale to už není problém současné Alfy.....
20. 11. 2010 10:36
Re: když jí miluješ, není co řešit
Rozhodně jsem nechtěl říct, že všem typům Alf odejde podvozek a zrovna ve 20 t.km. Nechtěl jsem ani říct, že jsou všechny krásné (třeba strašná Arna). Ale myslím, že mě alespoň někteří pochopili. A to stačí.
20. 11. 2010 10:48
Re: když jí miluješ, není co řešit
ale jo, já to taky pochopil, akorát prostě nepodporujme to klišé, že Alfa musí být nezbytně rok co rok na nějaký velký servis, jinak se rozpadne..... To prostě není pravda (naštěstí) ;-)
20. 11. 2010 08:58
šoky
By som bol najradšej keby BMW kupilo alfu aj Ferrari :yes:
potom by som mal vsetky oblubene znacky pod jednym domom >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
20. 11. 2010 10:39
Sergio ma pravdu
159 bola automobilovy paskvil. Naivny a nefunkcny dizajn (coeficient odporu vzduch 0.33, na porovnanie, 156 mala 0.31), jazdne vlastnosti hlboko pod image, ktory sa Alfa snazila majitelom vsugerovat. Priemerne auto strednej triedy za prehnanu cenu so substandardnou built-quality a mizernou spolahlivostou (106.miesto podla TUV 2010). Da sa toto povazovat za recept na uspech?

Co sa Sergia tyka, patri k najschopnejsim automobilovym manazerom na svete. Skonsolidoval koncern FIAT, expandoval do Severnej Ameriky, atd.
Jeho kritika talianskych tovarni Fiatu a 159 je na mieste. Celkova kvalita a spolahlivost stale nie je na urovni priemeru (VW, Opel).

Dokazal by VW zaclenit Alfu do svojho kanibalizujuceho portfolia? Dokazal by presvedcit fanusikov znacky, ktorym spolahlivost ich aut mohla byt ukradnuta, ze si nekupuju bezcharakterny VW? Dokazal by dostatocne marektingovo odlisit 159 od Leona, Golfa, Bory, Octavie, A3...?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - jazva
20. 11. 2010 14:41
Re: Sergio ma pravdu
Ty to máš celé nejaké popletené, chlapče... >:-[]
Avatar - del42sa
20. 11. 2010 16:33
Re: Sergio ma pravdu
on jen popřehazoval věty mezi sebou >:-[] ;-) každý kdo viděl enigmu, tak už umí číst mezi řádky , je to šifra ;-)
Avatar - Sonny Crockett
20. 11. 2010 11:34
Zkažený sobotní ráno...
To je zase ráno tohleto. Blbě jsem spal, bolí mě záda a teď tu čtu ještě tohle. Co to je za chlapa ježiši? Co to zase vymejšlí? Je normální? Co bere? E?! To to tam nemůže chvilku šéfovat někdo kdo ví co dělá? (Ne GTI, VW opravdu nemyslím!) Cpát se do USA za tuhle cenu? Achjo. A to s tou 159 raději ani nebudu komentovat.. Úžasný auto, ale té přehnané ceně si myslím že neodpovídalo. Nebyl to žádný sporťák, ale měl jiné klady, díky kterým mu to majitel rád odpustil. Ale že to nebyla "ryzí" Alfa? A to jako například MiTo a Giulietta jsou ryzejší Alfy? Malé, vysoké a barbínkovské Alfy jsou ty pravé? Já ten vykulenej design nějak nemusím. 8C je krasavice, ale násilně cpát její křivky na všechny alfy není zrovna bůhví co pěknýho.. Kdyby k tomu pustili mě, já bych jim ukázal jak vypadají ryzí alfy. Ale dám jim ještě šanci, ukažte co jste vymysleli s Giulií a pak se rozhodnu jestli tam na vás vlítnu nebo ne.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - del42sa
20. 11. 2010 12:44
Re: Zkažený sobotní ráno...
na americkém trhu si už spousta evropských automobilek vylámala zuby a Sergio ted bude muset investovat ne do dvou, ale do tří "dcer", což matematicky dává ještě větší výdaje než dosud :no:

čekám, že začne co nevidět nadávat američanům jací to jsou flákači a že Delta byl taky omyl >:D
Avatar - Sonny Crockett
20. 11. 2010 13:32
Re: Zkažený sobotní ráno...
Njn Alfa si určitě najde spoustu příznivců v USA, ale stejně si myslím, že to byl blbej nápad. Má doma bordel a místo toho, aby si ho uklidil, tak si zadělává na další bordel za oceánem... :no:
20. 11. 2010 13:22
umeni prodat
nEJtezsi je umeni neco prodat; produkt-sluzbu, kolik je na svete produktu, sluzeb,ktere byly a jsou lepsi nez konkurence, ale bud zkrachovaly nebo je nekdo zkoupil, jedna vec je technicka stranka a druha umeni to prodat, presvedcit pot. zakazniky, ze ty si lepsi, ze jedine ty to auto potrebujes, (staci se podivat napr. v IT v soucaastnosti viz Facebook, google,....), nekomu to jde samo-ted zpet k automobilkam;nekdo je zjevne na nespravnem miste :-! ;-\ :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sonny Crockett
20. 11. 2010 13:41
Re: umeni prodat
Jenže nejvíc frčí věci, co dokáží správně zkombinovat cenu a produkt. Každý chce hodně muziky za málo peněz a podle toho vybírá. Já bych nedal na Alfu nikdy dopustit, ale smutný je, že sám si nejsem jistej, pokud bych měl na novou Alfu, jestli bych si jí za ty prachy skutečně koupil. Spíš bych pár let počkal. Teď mám Alfu 15 let starou a je to skvělý auto. Nechápu ty jejich přemrštěný ceny, tím si zákazníky rozhodně nezískají. Alfy mají kouzlo, krásně se na ně kouká a krásně se řídí, to všechno jo, ale "jen" kvůli tomu si to spousta lidí nekoupí ;-\
20. 11. 2010 14:29
Cena
Cenová politika Alfy je nepochopiteľná a často pripomína nafúkaného narcisa, ktorého arogancia vyráža dych. Navýšené ceny malého MiTa dokážem pochopiť, ide predovšetkým o druhé auto do rodiny, image približovadlo, za ktoré potencionálny zákazník rád priplatí. Čo je však mimo hru, je aktuálny cenník Giulietty. Napriek výrazne nižších štartovacím cenám pre východnú Európu (v SR základ nižší o 3000 eur voči základu v DE), ide stále a to aj napriek dobrej výbave za cenovo nadhodnotené auto. Vo vyšších výbavách nová Giulietta dokonca zrovnáva, alebo prevyšuje cenu novej, dobre vybavenej 159. Kde berie Alfa túto drzosť v situácii, kedy potrebuje predávať nové autá ako teplé rožky? Taliansky marketing možno dokáže utiahnuť malú pizzériu,, automobilku evidentne nie. Pre fanúšika AR, ktorým som, je to veľmi smutná vec.
Rozbalit vlákno
2
20. 11. 2010 15:26
Re: Cena
No, prostě to zkouší - sám si odpovídáš, je to nepochopitelná politika, je v ní nabubřelost a ublíženost zároveň a hlavně, je to představa, že svět se zastavil a stále bere Itálii jako top výrobce osobních aut....není to tak, ale Italové si nepřiznají, že jsou čím dál tím větší periférie i v Evropě a že jim dost rychle ujíždí vlak.

Nedávno jsme s e zájmem sledoval fascinující ruský dokument Žiguli - ikona socializmu. Sověti řešili, s kým spolupracovat a i když primárně zamířili do Francie, Renault nebyl schopen tehdy (na začátku sedmdesátých let) kapacitně výrobu v SSSR zabezpečit (fabrika v Togliatti měla být na milion aut. Fiat to tehdy dokázal a dokonce byl na celou výstavbu schopen poskytnout úvěr. A kde je dneska Fiat i s AR a Lanci9. Co kapitálově, technicky a nakonec i designově znamená? Renault taky není bez problémů (jako ostaně nikdo), ale on sám dneska na světovém trhu představuje daleko většího a globálnějšího hráče. A to samé platí i o PSA. Portfolia obou francouzských koncernů jsou někde jinde, než celá výroba v Itálii.

Na druhou stranu, když deklaruješ výrobek jako top ve své kategorii, imidžovku (fuj, to je hnusné slovo) - můžeš ho prodávat za 8000 EUR? Jako Třeba Hyundai desítku. Nebo dokonce za deset jako nejlevnější "masové" Polo?

A jak by ses díval na Alfu, která by stála takhle málo? Potřebuješ vydělat na vývoj, potřebuješ vydělat na vlastní výrobu, reklamu a bůhví co ještě a přitom to musíš vydělat na pár desítkách tisících autech. Jak to chceš udělat? Je jednodušší (zejména Korejci to dokazují...) začín od nuly, s mizernou image, než ji stratit a ve změněných podmínkách daleko dražšího vývoje, složitějšího marketingu a zcela jiné technologické úrovni tu image (a chtěnou a odpovídající cenu) zase získat zpět.

Navíc italský marketing se vyznačuje především velkohubostí a netrpělivostí, místo halasnéhpo vyřvávání o předstihování Němců a světovém designu by to asi chtělo něco jiného....otázka je, jestli by to NĚCO po těch všech zkušenostech zabralo.
Avatar - Sonny Crockett
20. 11. 2010 17:33
Re: Cena
Ve Fiatu nejspíš berou Alfu jako nějaké malé Ferrari. Krásné auto, své fanoušky si najde, tak ať si za to připlatěj, že se ji mto líbí. Příjde mi to spíš, jako by ty lidi co si to kupují za to trestali... :-O Chtělo by to trochu zariskovat a jít s cenou dolu, třeba by se prodeje zvedly a vývoj by se jim vracel lépe než za pár předraženě prodaných kusů. A nebo taky ne... a toho se právě bojí a tak to nechtěj zkusit. Bohužel se obávám, že to budou mít čímdál těžší. Achjo, kdyby se místo kupovaní Chrysleru raději postarali o své dosavadní značky 8-s
20. 11. 2010 21:38
Ten pán ví, co dělá!
Spousta lidí i tady na netu se diví, proč se Marchionne tak rozpřáhl, zariskoval a začal si s Chryslerem. Ano, je to hra vabank, ale jenom tento postup dává Fiatu (a tedy i Alfě a Lancii) alespoň nějakou naději na nezávislé přežití. Marchionne už se dal několikrát slyšet o tom, že je přesvědčen, že za pár let zůstane na světovém automobilovém trhu šest, maximálně sedm automobilových koncernů a on samozřejmě dělá vše pro to, aby mezi nimi byl i Fiat. Samotný by ale neměl šanci, bylo nezbytné rozšířit jeho základnu, aby se daly astronomické náklady na vývoj současné techniky rozpočítat na víc aut. Nová platforma pro Giuliettu se tak bude používat nejen pro ni a Giulii (a pro nové Bravo a Deltu), ale také pro kompaktní Chryslery. Nový šestiválec Penstar zase kromě Chrysleru dostane také Alfa a Lancia, nový Spider vyjede na zadokolkové americké platformě apod. Tento postup určitě dává smysl. Fiat navíc díky Chrysleru získal obrovskou prodejní a servisní síť v USA, jejíž nové budování by bylo pro Fiat neufinancovatelné. A americký trh je pořád největší (či možná už druhý nejěvětší po Číně) na světě. Ano, je to chůze nad propastí, ale bez Chrysleru už by v ní Fiat asi byl....
Pětiletý plán na nové modely působí opravdu dobře, není ale chyba Marchionna, že teď už dva roky zuří největší finanční krize od roku 1929 a za takové situace nemá smysl představovat nové modely, když lidi u aut odkládají nákup. Proto o dva roky pozdržel Giuliettu a nyní i Pandu III a Ypsilonku IV. Ale příští rok už tu budou pak už to bude následovat v dost rychlém sledu - v případě AR přijde Giulia/Giulia SW, nový Spider (lehký a kompaktní a zadokolka!!!!), pak 5dv. MiTo a 2 SUV. Jediné, co je zatím ve hvězdách, je nový luxusní velký sedan se zadním pohonem (taky platforma Chrysler), o tom se prý rozhodne počátkem příštího roku. Jediné, co tady postrádám, je nějaké kupé na bázi Giulietty či Giulie, Alfa bez tohoto typu karoserie - to je opravdu zvláštní až neslýchané. Snad se skvostné GT jednou nějakého nástupce dočká. Ano, už to slyším, jak říkáte, kdoví, jestli ten plán nových modelů budou plnit, takových řečí už jsme slyšeli... No já věřím, že ty auta příjdou, teď už se čekání skutečně chýlí ke konci a začně realizace. Giulietta je prvním (a podle mého názoru velmi povedeným -na rozdíl od 159- vykročením. A ještě k té její ceně - ano, těch 454 tisíc za základní auto je dost, ale zase začíná na 88 kW. Takový Golf startuje s ubohými 59 kW a rozhodně nemá pětiletou záruku!
Rozbalit vlákno
3
20. 11. 2010 22:35
Re: Ten pán ví, co dělá!
Velmi pečlivě a i poměrně široce shrnuto, s úvahami a závěry, proti kterým zásadně ani nelze nic namítat. I já bych to Alfě - vlastně Fiatu - přál, aby to takhle klaplo.
Mercedes měl podobné plány a vize, když si s "cháčkem" plácli. A to byli pečliví a akurátní bohatí němci, přesto manželství dlouho nevydrželo a dětičky měli všechny tak trošku retardované. Tak nevím jestli lehce laxní ital s lahví lambruska v ruce ve spojení s amíkem druhé kategorie bude to pravé. Ale možná lepší než skončit v Indii, Číně nebo v Rusku.
20. 11. 2010 23:23
Re: Ten pán ví, co dělá!
Ano, to s tím Mercedesem musí každého, kdo něco o automobilovém průmyslu ví, napadnout. Ale možná, že Mercedesu se vymstila právě ta slavná německá akurátnost. Řekl bych, že kulturně mají Amíci k Italům mnohem blíž, už třeba proto, že jich spousta pochází z Itálie.. Zatím se zdá, že by to mohlo fungovat, uvidíme, jak se to bude dál vyvíjet. Je to ale fakt nervák, držím Marchionnemu všechny palce, ten chlap musí mít nervy ze železa! Jeho projekt Fiat - Chrysler je v současnosti to nejambicióznější, co se v této branži děje! Proti tomu je snaha o vzkříšení Saabu jen lokální epizoda... A když si uvědomíme, že při tom žonglování s miliardama na trase Itálie-USA (a také Jižní Amerika) ještě musí řešit problémy s italskýma odborama, který jsou asi úplně zabedněný... Vůbec nechápou, že pokud nezačnou italští dělníci pořádně, flexibilně a pilně makat, skutečně za pár let se můžou všechny Fiaty, Alfy a Lancie vyrábět v Polsku, Srbsku, Brazilii a USA.... Marchionnemu by totiž v opačném případě nic jiného než transfer výroby mimo Itálii nezbylo, protože Fiat by nebyl konkurenceschopný.
21. 11. 2010 00:25
Re: Ten pán ví, co dělá!
Je to tak, včetně těch odborů. K tomu není víc co říct.

(Možná snad jedině VWšeVWědoucí by to mohl ještě VWysVWětlit.) :-)
PopraVWdě VWlastně VWždy znoVWu netrpěliVWě očekáVWám VWyčerpáVWající VWysVWětlení VWšeVWědoucího, nejVWíce VWšak VW deVWíti VWětách.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 12. 2013 17:26
Cela Alfa je poslednych 30 rokov omyl
Zit z mena, navyse postavneho na notoricky substandradnej technike a spolahlivosti poslednych 30 rokov, sa neda vecne.

Ani jedna Alfa z tohto obdobia nicim nevynikala, boli to podpriemerne auta, rovnako ako Lancie s vynimkou niektorych verzii Delty.

Inymi slovami, neboli hodne mena Alfa Romeo, zostalo im len to, co je pre niektorych caro, pre inych neprijatelny nedostatok. Poruchovost.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
6. 12. 2013 22:33
Re: Cela Alfa je poslednych 30 rokov omyl
Přesto jsou to krásná auta..
Alfě Romeo nezbývá než popřát do budoucna nejen krásné , ale i prodávané automobily.