16. ROČNÍK  TELSTRA  RALLY  AUSTRALIA RESULT

16. ROČNÍK TELSTRA RALLY AUSTRALIA RESULT

 
 

Po vítězství v paralelní první RZ, kterou vyhrál P. Solberg se začalo závodit v pátek ráno naostro. Kuriozitou superspeciálky bylo, že na startu vedle sebe stáli exmistři světa T. Mäkinen a C. McRae.





















10. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Drivers
10. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Manufacturers
6. Podnik 2002 FIA World Rally Championship of Production Cars (sk.N)

Povrch šotolina

Superspeciálka čtvrtek 04. 09. 2003

18:38RZ 1Perth City Super I2.45 kmvítěz RZP. Solberg96,0 km/h

I. Etapa Pátek 05.09 2003

9 RZ, o celkové délce 142,75 km
08:19RZ 2Murray North I18.49 kmvítěz RZM. Grönholm105,8 km/h
08:47RZ 3Murray South I20.12 kmvítěz RZM. Grönholm101,8 km/h
09:45RZ 4Gobbys5.20 kmvítěz RZM. Märtin125,1 km/h
12:12RZ 5Stirling West15.89 kmvítěz RZS. Loeb103,0 km/h
12:44RZ 6Stirling Long34.99 kmvítěz RZS. Loeb104,8 km/h
14:17RZ 7Turner Hill7.00 kmvítěz RZP. Solberg96,0 km/h
16:43RZ 8Murray North II18.49 kmvítěz RZP. Solberg108,3 km/h
17:11RZ 9Murray South II20.12 kmvítěz RZS. Loeb105,0 km/h
20:32RZ 10Perth City Super II2.45 kmvítěz RZF. Duval94,3 km/h

Po vítězství v paralelní první RZ, kterou vyhrál P. Solberg se začalo závodit v pátek ráno naostro. Kuriozitou superspeciálky bylo, že na startu vedle sebe stáli exmistři světa T. Mäkinen a C. McRae. (vyhrál T. Mäkinen). Naproti tomu T. Gardemeister neměl vedle sebe soupeře. Ve druhé RZ, vyhrál M. Grönholm a dostal se tak do čela průběžné kvalifikace s nepatrným náskokem +1,1 vteřiny před druhým P. Solbergem. Ve třetí RZ udělala větší část startovního pole hodiny a náskok M. Grönholma začínal nabírat na intenzitě a schylovalo se k další nudné rally. Po čtvrté RZ bylo pořadí následující: 1. M .Grönholm, 2. P. Solberg (+10,3), překvapivě 3. S. Loeb (+24,9), 4. R. Burns (+25,3) 5. C. Sainz (+28,4) 6. T. Mäkinen (+28,4), 7. M. Märtin (+34,4) 8. C. McRae, který si stěžoval na funkčnost brzd, (+44,8) vteřiny. Tovární tým Škoda držel 11. pozici D. Auriolem +1:04,1 minuty a 14. místo T. Gardemeisterem +1:51,1 minuty. V páté RZ zaútočil T. Mäkinen na páté místo C. Sainze a dostal se před něj. Propad na dvanácté místo zaznamenal D. Auriol. V následující 6. RZ poráží S. Loeb P. Solberga a jde na druhé místo průběžného pořadí. Nevýrazný H. Rovanperä vytěsnil z osmé bodované pozice C. McRaeho a D .Auriol se posunul zpět na jedenácté místo průběžného pořadí. Dílčí úspěch zaznamenal v 7. RZ D. Auriol, když se propracoval do Top Ten na desáté místo průběžného pořadí. Osmá RZ se stala osudnou pro vedoucího muže průběžného pořadí M .Grönholma, když v jednom z „vracáků“ přehnal nájezd, dostal se předkem vozu mimo stať, záď vozu sklouzla z náspu a vůz zůstal viset kolmo vzhůru opřen o zadní část. Než se podařilo vůz s techniky uvolnit, uběhlo spousty času. M. Grönholm dojíždí do cíle RZ na 31. místě se ztrátou +16,37 minuty, ale pro překročení časového limitu je nucen v následující RZ ze soutěže odstoupit. Celé startovní pole se posouvá vpřed, ztrácí však C. Sainz, který poslal vůz přes budku, toho využil C .McRae a přiblížil se C. Sainzovi na +12,6 vteřiny. Dramaticky se tak pouze jeví souboj obou mladíků S. Loeba, který se dostal do čela průběžného pořadí, a P. Solberga, kterého trápí potíže s tlakem oleje. Závěrečná 10. RZ první etapy nic nemění na průběžném pořadí Australské rally.

Průběžné pořadí po I. Etapě

1. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC1h 23’52,4Průměrná rychlost vítěze 123,3 km/h
2. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+00’04,1
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+00:39,1
4. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+01’00,2
5. Markko MärtinFord Focus RS WRC+01’05,0
6. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+01’11,6
7. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+01’25,0
8. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+01:52,9
10. Didier AuriolŠkoda Fabia WRC+02:52,7
12. Toni GardemeisterŠkoda Fabia WRC+04:40,7

II. Etapa sobota 06.09 2003

10 RZ, o celkové délce 124,00 km
09:49RZ 11Beraking East8.88 kmvítěz RZP. Solberg103,3 km/h
10:12RZ 12Helena East I20.49 kmvítěz RZP. Solberg105,6 km/h
10:45RZ 13Helena West I12.60 kmvítěz RZS. Loeb103,5 km/h
11:03RZ 14Helena South I17.31 kmvítěz RZP. Solberg116,4 km/h
14:12RZ 15Beraking West9.42 kmvítěz RZP. Solberg121,7 km/h
14:35RZ 16Helena East II20.49 kmvítěz RZS. Loeb107,9 km/h
15:08RZ 17Helena West II12.60 kmvítěz RZS. Loeb105,3 km/h
15:26RZ 18Helena South II17.31 kmvítěz RZS. Loeb118,3 km/h
19:40RZ 19Perth City Super III2.45 kmvítěz RZM. Märtin105,0 km/h
19:50RZ 20Perth City Super IV2.45 kmvítěz RZM. Märtin94,3 km/h

Druhá etapa je podle předpokladu bitvou mezi S. Loebem a P. Solbergem. Oba dva shodně vyhrávají čtyři RZ. O jeden z „rozruchů“ se postaral M. Märtin, když mu na startu RZ zhasl motor. Ve 12. RZ se mění průběžné pořadí, když se do čela dostal P. Solberg, ale jeho náskok je doslova nulový +0,0. Nenápadně stahuje i C. McRae, který ztrácí na C. Sainze +1,6 vteřiny. V poklidu jede R. Burns, který ví že pokud dojede, bude slušně bodovat a M. Grönholm ho opět neohrozí. Na ostatních místech není žádná změna. Ve třinácté RZ vrací výpad S. Loeb, když vítězí v RZ a dostává se opět do čela průběžné kvalifikace Australské rally s náskokem +2,6 vteřiny. Kosmetické úpravy startovního pole přináší 15. RZ, kdy se M .Märtin posunul před T. Mäkinena na čtvrté místo s náskokem +0,2 vteřiny, C. McRae stáhl náskok na C. Sainze na +5,9 vteřiny a D .Auriol se propadl na dvanácté místo průběžného pořadí. V 16. RZ poráží C. McRae opět C. Sainze a posouvá se na šesté místo se ztrátou +8,3 vteřiny na pátého T. Mäkinena, ten v 18. RZ dělá jezdeckou chybu když sjel s vozem do příkopu a propadl se na šesté místo za C. McRaeho se ztrátou +1,4 vteřiny. Graduje i souboj o první místo, když S. Loeb si vytvořil náskok +5,2 vteřiny a v poslední RZ P. Solberg umazal desetinu z náskoku S. Loeba.

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC2h 32’04,6Průměrná rychlost vítěze 106,2 km/h
2. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+00’05,1
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+01:25,8
4. Markko MärtinFord Focus RS WRC+01’53,1
5. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+02’19,5
6. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+02’20,9
7. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+02’26,8
8. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+02:54,2
10. Didier AuriolŠkoda Fabia WRC+06:55,7
12. Toni GardemeisterŠkoda Fabia WRC+08:02,2

III. Etapa neděle 07.09 2003

4 RZ, o celkové délce 117,11 km)
09:06RZ 21Bannister North24.81 kmvítěz RZS. Loeb112,8 km/h
09:44RZ 22Bannister South34.16 kmvítěz RZS. Loeb128,1 km/h
12:30RZ 23Bannister West24.69 kmvítěz RZP. Solberg119,7 km/h
13:08RZ 24Bannister Central33.45 kmvítěz RZC. McRae110,5 km/h

Závěrečná etapa Australské rally měla na pořadu čtyři RZ, ale jejich délka (117,11 km) mohla o lečem rozhodnout. Při tiskové konferenci sebevědomě P. Solberg prohlásil, že S. Loeba s přehledem porazí a svoje slova splnil do puntíku. Nejprve se však o rozruch postaral D. Auriol, který měl prasklé přední sklo a potíže s motorem, následně s hydraulickými prvky. Pak byl ze soutěže diskvalifikován M .Märtin. Poté co se mu uvolnil upínací pás náhradního kola, vypodložil kolo kamenem. Komisaři to shledali jako nepřípustné zatížení vozu a M. Mätin byl ze soutěže vyloučen. Tovární tým ani nepodal protest a s výrokem se smířil. Jsou na místě určité spekulace, ale vyloučení v Australské rally je už poněkud tradiční. V 21. RZ se do čela opět dostal P. Solberg +0,6 na S. Loeba, a díky M. Märtinovu vyloučení se startovní pole posunulo od pátého místa vpřed. Ve 22. RZ se do čela vrací opět S. Loeb, který vyhrává RZ a má náskok +1,3 vteřiny. Poslední dvě RZ však absolutně vycházejí P. Solbergovi, když 23. RZ vyhrává a vybudoval si náskok +8,0 vteřiny před S. Loebem a v následující poslední RZ dojíždí až třetí ale s velkým náskokem +26,6 vteřiny před S. Loebem. Ten v závěru nic neriskoval a spokojil se s druhým místem. V závěru soutěže si poradil ještě C. Sainz s T. Mäkinenem a posunul se na páté místo. Dílčí úspěch zaznamenal tovární tým Škoda, když do cíle dorazily oba vozy ale bez bodového efektu. Z letošního ročníku Australské rally z továrních týmů nedokončily pouze dva vozy. Vyloučený M. Märtin a po jezdecké chybě odstoupivší M. Grönholm.

16. Ročník TELSTRA RALLY AUSTRALIA

Konečné pořadí jezdců
1. Petter SolbergSubaru Impreza WRC3h 32’07,110 bodůPrůměrná rychlost vítěze 122,5 km/h
2. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC+00’26,68 bodů
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+01:53,06. bodů
4. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+02’30,75. bodů
5. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+02’37,24 body
6. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+03’01,53 body
7. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+04:03,52 body
8. Fredy LoixHyundai Accent WRC+07:10,61 bod
11. Didier AuriolŠkoda Fabia WRC+10:10,2
12. Toni GardemeisterŠkoda Fabia WRC+11:08,1


Konečné pořadí týmů

1. Subaru14 bodů(1+5. místo)
2. Citroën13 bodů(2+4. místo)
3. Peugeot9 bodů(3+6. místo)
4. Hyundai2 body(7. místo)
5. Ford1 bod(8. místo)
6. Škoda0 bodů

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Práce v Babišových drůbežárnách nešla vydržet ani tři týdny, říká novinářka Saša Uhlová Práce v Babišových drůbežárnách nešla vydržet ani tři týdny, říká novinářka Saša Uhlová

Novinářka Saša Uhlová půl roku pracovala v pěti různých…

Svět stále nedokázal zasáhnout proti terorismu, řekl v OSN Zeman Svět stále nedokázal zasáhnout proti terorismu, řekl v OSN Zeman

Svět stále nedokázal rozhodně zasáhnout proti terorismu.…

Burzy pohání zbrojařská horečka, akcie firem dodávajících armádě nebyly nikdy dražší Burzy pohání zbrojařská horečka, akcie firem dodávajících armádě nebyly nikdy dražší

Akciím armádních dodavatelů se daří na obou stranách…

Liglass zatím odstoupení od smlouvy nedostal, nevylučuje arbitráž Liglass zatím odstoupení od smlouvy nedostal, nevylučuje arbitráž

Česká společnost Liglass Trading CZ (LTD CZ) nedostala…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 





 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Dnes 18:49

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Už léta vypadá, jako by nějak zastavila čas. Teď herečka Jana Krausová (63) navíc přivedla do společnosti svoji…

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

 

iSport.cz

Teplice se proti Táborsku nadřely, po výhře 4:3 však v MOL Cupu postupují

Teplice se proti Táborsku nadřely, po výhře 4:3 však…

Fotbalisté Teplic ve 3. kole českého poháru udolali Táborsko na jeho hřišti 4:3. Nad druholigovým soupeřem sice…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…