16. ROČNÍK  TELSTRA  RALLY  AUSTRALIA RESULT

16. ROČNÍK TELSTRA RALLY AUSTRALIA RESULT

 
 

Po vítězství v paralelní první RZ, kterou vyhrál P. Solberg se začalo závodit v pátek ráno naostro. Kuriozitou superspeciálky bylo, že na startu vedle sebe stáli exmistři světa T. Mäkinen a C. McRae.





















10. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Drivers
10. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Manufacturers
6. Podnik 2002 FIA World Rally Championship of Production Cars (sk.N)

Povrch šotolina

Superspeciálka čtvrtek 04. 09. 2003

18:38RZ 1Perth City Super I2.45 kmvítěz RZP. Solberg96,0 km/h

I. Etapa Pátek 05.09 2003

9 RZ, o celkové délce 142,75 km
08:19RZ 2Murray North I18.49 kmvítěz RZM. Grönholm105,8 km/h
08:47RZ 3Murray South I20.12 kmvítěz RZM. Grönholm101,8 km/h
09:45RZ 4Gobbys5.20 kmvítěz RZM. Märtin125,1 km/h
12:12RZ 5Stirling West15.89 kmvítěz RZS. Loeb103,0 km/h
12:44RZ 6Stirling Long34.99 kmvítěz RZS. Loeb104,8 km/h
14:17RZ 7Turner Hill7.00 kmvítěz RZP. Solberg96,0 km/h
16:43RZ 8Murray North II18.49 kmvítěz RZP. Solberg108,3 km/h
17:11RZ 9Murray South II20.12 kmvítěz RZS. Loeb105,0 km/h
20:32RZ 10Perth City Super II2.45 kmvítěz RZF. Duval94,3 km/h

Po vítězství v paralelní první RZ, kterou vyhrál P. Solberg se začalo závodit v pátek ráno naostro. Kuriozitou superspeciálky bylo, že na startu vedle sebe stáli exmistři světa T. Mäkinen a C. McRae. (vyhrál T. Mäkinen). Naproti tomu T. Gardemeister neměl vedle sebe soupeře. Ve druhé RZ, vyhrál M. Grönholm a dostal se tak do čela průběžné kvalifikace s nepatrným náskokem +1,1 vteřiny před druhým P. Solbergem. Ve třetí RZ udělala větší část startovního pole hodiny a náskok M. Grönholma začínal nabírat na intenzitě a schylovalo se k další nudné rally. Po čtvrté RZ bylo pořadí následující: 1. M .Grönholm, 2. P. Solberg (+10,3), překvapivě 3. S. Loeb (+24,9), 4. R. Burns (+25,3) 5. C. Sainz (+28,4) 6. T. Mäkinen (+28,4), 7. M. Märtin (+34,4) 8. C. McRae, který si stěžoval na funkčnost brzd, (+44,8) vteřiny. Tovární tým Škoda držel 11. pozici D. Auriolem +1:04,1 minuty a 14. místo T. Gardemeisterem +1:51,1 minuty. V páté RZ zaútočil T. Mäkinen na páté místo C. Sainze a dostal se před něj. Propad na dvanácté místo zaznamenal D. Auriol. V následující 6. RZ poráží S. Loeb P. Solberga a jde na druhé místo průběžného pořadí. Nevýrazný H. Rovanperä vytěsnil z osmé bodované pozice C. McRaeho a D .Auriol se posunul zpět na jedenácté místo průběžného pořadí. Dílčí úspěch zaznamenal v 7. RZ D. Auriol, když se propracoval do Top Ten na desáté místo průběžného pořadí. Osmá RZ se stala osudnou pro vedoucího muže průběžného pořadí M .Grönholma, když v jednom z „vracáků“ přehnal nájezd, dostal se předkem vozu mimo stať, záď vozu sklouzla z náspu a vůz zůstal viset kolmo vzhůru opřen o zadní část. Než se podařilo vůz s techniky uvolnit, uběhlo spousty času. M. Grönholm dojíždí do cíle RZ na 31. místě se ztrátou +16,37 minuty, ale pro překročení časového limitu je nucen v následující RZ ze soutěže odstoupit. Celé startovní pole se posouvá vpřed, ztrácí však C. Sainz, který poslal vůz přes budku, toho využil C .McRae a přiblížil se C. Sainzovi na +12,6 vteřiny. Dramaticky se tak pouze jeví souboj obou mladíků S. Loeba, který se dostal do čela průběžného pořadí, a P. Solberga, kterého trápí potíže s tlakem oleje. Závěrečná 10. RZ první etapy nic nemění na průběžném pořadí Australské rally.

Průběžné pořadí po I. Etapě

1. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC1h 23’52,4Průměrná rychlost vítěze 123,3 km/h
2. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+00’04,1
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+00:39,1
4. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+01’00,2
5. Markko MärtinFord Focus RS WRC+01’05,0
6. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+01’11,6
7. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+01’25,0
8. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+01:52,9
10. Didier AuriolŠkoda Fabia WRC+02:52,7
12. Toni GardemeisterŠkoda Fabia WRC+04:40,7

II. Etapa sobota 06.09 2003

10 RZ, o celkové délce 124,00 km
09:49RZ 11Beraking East8.88 kmvítěz RZP. Solberg103,3 km/h
10:12RZ 12Helena East I20.49 kmvítěz RZP. Solberg105,6 km/h
10:45RZ 13Helena West I12.60 kmvítěz RZS. Loeb103,5 km/h
11:03RZ 14Helena South I17.31 kmvítěz RZP. Solberg116,4 km/h
14:12RZ 15Beraking West9.42 kmvítěz RZP. Solberg121,7 km/h
14:35RZ 16Helena East II20.49 kmvítěz RZS. Loeb107,9 km/h
15:08RZ 17Helena West II12.60 kmvítěz RZS. Loeb105,3 km/h
15:26RZ 18Helena South II17.31 kmvítěz RZS. Loeb118,3 km/h
19:40RZ 19Perth City Super III2.45 kmvítěz RZM. Märtin105,0 km/h
19:50RZ 20Perth City Super IV2.45 kmvítěz RZM. Märtin94,3 km/h

Druhá etapa je podle předpokladu bitvou mezi S. Loebem a P. Solbergem. Oba dva shodně vyhrávají čtyři RZ. O jeden z „rozruchů“ se postaral M. Märtin, když mu na startu RZ zhasl motor. Ve 12. RZ se mění průběžné pořadí, když se do čela dostal P. Solberg, ale jeho náskok je doslova nulový +0,0. Nenápadně stahuje i C. McRae, který ztrácí na C. Sainze +1,6 vteřiny. V poklidu jede R. Burns, který ví že pokud dojede, bude slušně bodovat a M. Grönholm ho opět neohrozí. Na ostatních místech není žádná změna. Ve třinácté RZ vrací výpad S. Loeb, když vítězí v RZ a dostává se opět do čela průběžné kvalifikace Australské rally s náskokem +2,6 vteřiny. Kosmetické úpravy startovního pole přináší 15. RZ, kdy se M .Märtin posunul před T. Mäkinena na čtvrté místo s náskokem +0,2 vteřiny, C. McRae stáhl náskok na C. Sainze na +5,9 vteřiny a D .Auriol se propadl na dvanácté místo průběžného pořadí. V 16. RZ poráží C. McRae opět C. Sainze a posouvá se na šesté místo se ztrátou +8,3 vteřiny na pátého T. Mäkinena, ten v 18. RZ dělá jezdeckou chybu když sjel s vozem do příkopu a propadl se na šesté místo za C. McRaeho se ztrátou +1,4 vteřiny. Graduje i souboj o první místo, když S. Loeb si vytvořil náskok +5,2 vteřiny a v poslední RZ P. Solberg umazal desetinu z náskoku S. Loeba.

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC2h 32’04,6Průměrná rychlost vítěze 106,2 km/h
2. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+00’05,1
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+01:25,8
4. Markko MärtinFord Focus RS WRC+01’53,1
5. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+02’19,5
6. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+02’20,9
7. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+02’26,8
8. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+02:54,2
10. Didier AuriolŠkoda Fabia WRC+06:55,7
12. Toni GardemeisterŠkoda Fabia WRC+08:02,2

III. Etapa neděle 07.09 2003

4 RZ, o celkové délce 117,11 km)
09:06RZ 21Bannister North24.81 kmvítěz RZS. Loeb112,8 km/h
09:44RZ 22Bannister South34.16 kmvítěz RZS. Loeb128,1 km/h
12:30RZ 23Bannister West24.69 kmvítěz RZP. Solberg119,7 km/h
13:08RZ 24Bannister Central33.45 kmvítěz RZC. McRae110,5 km/h

Závěrečná etapa Australské rally měla na pořadu čtyři RZ, ale jejich délka (117,11 km) mohla o lečem rozhodnout. Při tiskové konferenci sebevědomě P. Solberg prohlásil, že S. Loeba s přehledem porazí a svoje slova splnil do puntíku. Nejprve se však o rozruch postaral D. Auriol, který měl prasklé přední sklo a potíže s motorem, následně s hydraulickými prvky. Pak byl ze soutěže diskvalifikován M .Märtin. Poté co se mu uvolnil upínací pás náhradního kola, vypodložil kolo kamenem. Komisaři to shledali jako nepřípustné zatížení vozu a M. Mätin byl ze soutěže vyloučen. Tovární tým ani nepodal protest a s výrokem se smířil. Jsou na místě určité spekulace, ale vyloučení v Australské rally je už poněkud tradiční. V 21. RZ se do čela opět dostal P. Solberg +0,6 na S. Loeba, a díky M. Märtinovu vyloučení se startovní pole posunulo od pátého místa vpřed. Ve 22. RZ se do čela vrací opět S. Loeb, který vyhrává RZ a má náskok +1,3 vteřiny. Poslední dvě RZ však absolutně vycházejí P. Solbergovi, když 23. RZ vyhrává a vybudoval si náskok +8,0 vteřiny před S. Loebem a v následující poslední RZ dojíždí až třetí ale s velkým náskokem +26,6 vteřiny před S. Loebem. Ten v závěru nic neriskoval a spokojil se s druhým místem. V závěru soutěže si poradil ještě C. Sainz s T. Mäkinenem a posunul se na páté místo. Dílčí úspěch zaznamenal tovární tým Škoda, když do cíle dorazily oba vozy ale bez bodového efektu. Z letošního ročníku Australské rally z továrních týmů nedokončily pouze dva vozy. Vyloučený M. Märtin a po jezdecké chybě odstoupivší M. Grönholm.

16. Ročník TELSTRA RALLY AUSTRALIA

Konečné pořadí jezdců
1. Petter SolbergSubaru Impreza WRC3h 32’07,110 bodůPrůměrná rychlost vítěze 122,5 km/h
2. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC+00’26,68 bodů
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+01:53,06. bodů
4. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+02’30,75. bodů
5. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+02’37,24 body
6. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+03’01,53 body
7. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+04:03,52 body
8. Fredy LoixHyundai Accent WRC+07:10,61 bod
11. Didier AuriolŠkoda Fabia WRC+10:10,2
12. Toni GardemeisterŠkoda Fabia WRC+11:08,1


Konečné pořadí týmů

1. Subaru14 bodů(1+5. místo)
2. Citroën13 bodů(2+4. místo)
3. Peugeot9 bodů(3+6. místo)
4. Hyundai2 body(7. místo)
5. Ford1 bod(8. místo)
6. Škoda0 bodů

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…