16. ROČNÍK  TELSTRA  RALLY  AUSTRALIA RESULT

16. ROČNÍK TELSTRA RALLY AUSTRALIA RESULT

 
 

Po vítězství v paralelní první RZ, kterou vyhrál P. Solberg se začalo závodit v pátek ráno naostro. Kuriozitou superspeciálky bylo, že na startu vedle sebe stáli exmistři světa T. Mäkinen a C. McRae.





















10. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Drivers
10. Podnik 2002 FIA World Rally Championship for Manufacturers
6. Podnik 2002 FIA World Rally Championship of Production Cars (sk.N)

Povrch šotolina

Superspeciálka čtvrtek 04. 09. 2003

18:38RZ 1Perth City Super I2.45 kmvítěz RZP. Solberg96,0 km/h

I. Etapa Pátek 05.09 2003

9 RZ, o celkové délce 142,75 km
08:19RZ 2Murray North I18.49 kmvítěz RZM. Grönholm105,8 km/h
08:47RZ 3Murray South I20.12 kmvítěz RZM. Grönholm101,8 km/h
09:45RZ 4Gobbys5.20 kmvítěz RZM. Märtin125,1 km/h
12:12RZ 5Stirling West15.89 kmvítěz RZS. Loeb103,0 km/h
12:44RZ 6Stirling Long34.99 kmvítěz RZS. Loeb104,8 km/h
14:17RZ 7Turner Hill7.00 kmvítěz RZP. Solberg96,0 km/h
16:43RZ 8Murray North II18.49 kmvítěz RZP. Solberg108,3 km/h
17:11RZ 9Murray South II20.12 kmvítěz RZS. Loeb105,0 km/h
20:32RZ 10Perth City Super II2.45 kmvítěz RZF. Duval94,3 km/h

Po vítězství v paralelní první RZ, kterou vyhrál P. Solberg se začalo závodit v pátek ráno naostro. Kuriozitou superspeciálky bylo, že na startu vedle sebe stáli exmistři světa T. Mäkinen a C. McRae. (vyhrál T. Mäkinen). Naproti tomu T. Gardemeister neměl vedle sebe soupeře. Ve druhé RZ, vyhrál M. Grönholm a dostal se tak do čela průběžné kvalifikace s nepatrným náskokem +1,1 vteřiny před druhým P. Solbergem. Ve třetí RZ udělala větší část startovního pole hodiny a náskok M. Grönholma začínal nabírat na intenzitě a schylovalo se k další nudné rally. Po čtvrté RZ bylo pořadí následující: 1. M .Grönholm, 2. P. Solberg (+10,3), překvapivě 3. S. Loeb (+24,9), 4. R. Burns (+25,3) 5. C. Sainz (+28,4) 6. T. Mäkinen (+28,4), 7. M. Märtin (+34,4) 8. C. McRae, který si stěžoval na funkčnost brzd, (+44,8) vteřiny. Tovární tým Škoda držel 11. pozici D. Auriolem +1:04,1 minuty a 14. místo T. Gardemeisterem +1:51,1 minuty. V páté RZ zaútočil T. Mäkinen na páté místo C. Sainze a dostal se před něj. Propad na dvanácté místo zaznamenal D. Auriol. V následující 6. RZ poráží S. Loeb P. Solberga a jde na druhé místo průběžného pořadí. Nevýrazný H. Rovanperä vytěsnil z osmé bodované pozice C. McRaeho a D .Auriol se posunul zpět na jedenácté místo průběžného pořadí. Dílčí úspěch zaznamenal v 7. RZ D. Auriol, když se propracoval do Top Ten na desáté místo průběžného pořadí. Osmá RZ se stala osudnou pro vedoucího muže průběžného pořadí M .Grönholma, když v jednom z „vracáků“ přehnal nájezd, dostal se předkem vozu mimo stať, záď vozu sklouzla z náspu a vůz zůstal viset kolmo vzhůru opřen o zadní část. Než se podařilo vůz s techniky uvolnit, uběhlo spousty času. M. Grönholm dojíždí do cíle RZ na 31. místě se ztrátou +16,37 minuty, ale pro překročení časového limitu je nucen v následující RZ ze soutěže odstoupit. Celé startovní pole se posouvá vpřed, ztrácí však C. Sainz, který poslal vůz přes budku, toho využil C .McRae a přiblížil se C. Sainzovi na +12,6 vteřiny. Dramaticky se tak pouze jeví souboj obou mladíků S. Loeba, který se dostal do čela průběžného pořadí, a P. Solberga, kterého trápí potíže s tlakem oleje. Závěrečná 10. RZ první etapy nic nemění na průběžném pořadí Australské rally.

Průběžné pořadí po I. Etapě

1. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC1h 23’52,4Průměrná rychlost vítěze 123,3 km/h
2. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+00’04,1
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+00:39,1
4. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+01’00,2
5. Markko MärtinFord Focus RS WRC+01’05,0
6. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+01’11,6
7. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+01’25,0
8. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+01:52,9
10. Didier AuriolŠkoda Fabia WRC+02:52,7
12. Toni GardemeisterŠkoda Fabia WRC+04:40,7

II. Etapa sobota 06.09 2003

10 RZ, o celkové délce 124,00 km
09:49RZ 11Beraking East8.88 kmvítěz RZP. Solberg103,3 km/h
10:12RZ 12Helena East I20.49 kmvítěz RZP. Solberg105,6 km/h
10:45RZ 13Helena West I12.60 kmvítěz RZS. Loeb103,5 km/h
11:03RZ 14Helena South I17.31 kmvítěz RZP. Solberg116,4 km/h
14:12RZ 15Beraking West9.42 kmvítěz RZP. Solberg121,7 km/h
14:35RZ 16Helena East II20.49 kmvítěz RZS. Loeb107,9 km/h
15:08RZ 17Helena West II12.60 kmvítěz RZS. Loeb105,3 km/h
15:26RZ 18Helena South II17.31 kmvítěz RZS. Loeb118,3 km/h
19:40RZ 19Perth City Super III2.45 kmvítěz RZM. Märtin105,0 km/h
19:50RZ 20Perth City Super IV2.45 kmvítěz RZM. Märtin94,3 km/h

Druhá etapa je podle předpokladu bitvou mezi S. Loebem a P. Solbergem. Oba dva shodně vyhrávají čtyři RZ. O jeden z „rozruchů“ se postaral M. Märtin, když mu na startu RZ zhasl motor. Ve 12. RZ se mění průběžné pořadí, když se do čela dostal P. Solberg, ale jeho náskok je doslova nulový +0,0. Nenápadně stahuje i C. McRae, který ztrácí na C. Sainze +1,6 vteřiny. V poklidu jede R. Burns, který ví že pokud dojede, bude slušně bodovat a M. Grönholm ho opět neohrozí. Na ostatních místech není žádná změna. Ve třinácté RZ vrací výpad S. Loeb, když vítězí v RZ a dostává se opět do čela průběžné kvalifikace Australské rally s náskokem +2,6 vteřiny. Kosmetické úpravy startovního pole přináší 15. RZ, kdy se M .Märtin posunul před T. Mäkinena na čtvrté místo s náskokem +0,2 vteřiny, C. McRae stáhl náskok na C. Sainze na +5,9 vteřiny a D .Auriol se propadl na dvanácté místo průběžného pořadí. V 16. RZ poráží C. McRae opět C. Sainze a posouvá se na šesté místo se ztrátou +8,3 vteřiny na pátého T. Mäkinena, ten v 18. RZ dělá jezdeckou chybu když sjel s vozem do příkopu a propadl se na šesté místo za C. McRaeho se ztrátou +1,4 vteřiny. Graduje i souboj o první místo, když S. Loeb si vytvořil náskok +5,2 vteřiny a v poslední RZ P. Solberg umazal desetinu z náskoku S. Loeba.

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC2h 32’04,6Průměrná rychlost vítěze 106,2 km/h
2. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+00’05,1
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+01:25,8
4. Markko MärtinFord Focus RS WRC+01’53,1
5. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+02’19,5
6. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+02’20,9
7. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+02’26,8
8. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+02:54,2
10. Didier AuriolŠkoda Fabia WRC+06:55,7
12. Toni GardemeisterŠkoda Fabia WRC+08:02,2

III. Etapa neděle 07.09 2003

4 RZ, o celkové délce 117,11 km)
09:06RZ 21Bannister North24.81 kmvítěz RZS. Loeb112,8 km/h
09:44RZ 22Bannister South34.16 kmvítěz RZS. Loeb128,1 km/h
12:30RZ 23Bannister West24.69 kmvítěz RZP. Solberg119,7 km/h
13:08RZ 24Bannister Central33.45 kmvítěz RZC. McRae110,5 km/h

Závěrečná etapa Australské rally měla na pořadu čtyři RZ, ale jejich délka (117,11 km) mohla o lečem rozhodnout. Při tiskové konferenci sebevědomě P. Solberg prohlásil, že S. Loeba s přehledem porazí a svoje slova splnil do puntíku. Nejprve se však o rozruch postaral D. Auriol, který měl prasklé přední sklo a potíže s motorem, následně s hydraulickými prvky. Pak byl ze soutěže diskvalifikován M .Märtin. Poté co se mu uvolnil upínací pás náhradního kola, vypodložil kolo kamenem. Komisaři to shledali jako nepřípustné zatížení vozu a M. Mätin byl ze soutěže vyloučen. Tovární tým ani nepodal protest a s výrokem se smířil. Jsou na místě určité spekulace, ale vyloučení v Australské rally je už poněkud tradiční. V 21. RZ se do čela opět dostal P. Solberg +0,6 na S. Loeba, a díky M. Märtinovu vyloučení se startovní pole posunulo od pátého místa vpřed. Ve 22. RZ se do čela vrací opět S. Loeb, který vyhrává RZ a má náskok +1,3 vteřiny. Poslední dvě RZ však absolutně vycházejí P. Solbergovi, když 23. RZ vyhrává a vybudoval si náskok +8,0 vteřiny před S. Loebem a v následující poslední RZ dojíždí až třetí ale s velkým náskokem +26,6 vteřiny před S. Loebem. Ten v závěru nic neriskoval a spokojil se s druhým místem. V závěru soutěže si poradil ještě C. Sainz s T. Mäkinenem a posunul se na páté místo. Dílčí úspěch zaznamenal tovární tým Škoda, když do cíle dorazily oba vozy ale bez bodového efektu. Z letošního ročníku Australské rally z továrních týmů nedokončily pouze dva vozy. Vyloučený M. Märtin a po jezdecké chybě odstoupivší M. Grönholm.

16. Ročník TELSTRA RALLY AUSTRALIA

Konečné pořadí jezdců
1. Petter SolbergSubaru Impreza WRC3h 32’07,110 bodůPrůměrná rychlost vítěze 122,5 km/h
2. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC+00’26,68 bodů
3. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+01:53,06. bodů
4. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+02’30,75. bodů
5. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+02’37,24 body
6. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+03’01,53 body
7. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+04:03,52 body
8. Fredy LoixHyundai Accent WRC+07:10,61 bod
11. Didier AuriolŠkoda Fabia WRC+10:10,2
12. Toni GardemeisterŠkoda Fabia WRC+11:08,1


Konečné pořadí týmů

1. Subaru14 bodů(1+5. místo)
2. Citroën13 bodů(2+4. místo)
3. Peugeot9 bodů(3+6. místo)
4. Hyundai2 body(7. místo)
5. Ford1 bod(8. místo)
6. Škoda0 bodů

Spolupracujeme s TipCars.com
K prodeji ArcelorMittal Ostrava má dojít ještě letos, říkají odboráři K prodeji ArcelorMittal Ostrava má dojít ještě letos, říkají odboráři

Hutní podnik ArcelorMittal Ostrava (AMO), který chce…

Libeňský most se má zbourat, rozhodli pražští radní Libeňský most se má zbourat, rozhodli pražští radní

Pražští radní podpořili zbourání Libeňského mostu. Na…

Hnutí ANO si před komunálními volbami drží velký náskok, ukázal exkluzivní průzkum Hnutí ANO si před komunálními volbami drží velký náskok, ukázal exkluzivní průzkum

Agentura Phoenix Research připravila exkluzivní volební…

Tykačovy Chvaletice se vrátily k zisku Tykačovy Chvaletice se vrátily k zisku

Hnědouhelný energetický zdroj u Pardubic loni změnil…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 





 
Mercedes-Maybach Ultimate Luxury oficiálně. Přivítejte opulentní SUV sedan

Mercedes-Maybach Ultimate Luxury oficiálně. Přivítejte opulentní SUV sedan

Dnes 10:48

Už před premiérou Mercedes tvrdil, že pro Peking chystaný koncept bude kombinovat prvky SUV a sedanů. Nyní už víme, co tím myslel!




Blesk.cz

Jak to, že Kate 7 hodin po porodu vypadá odpočatě? Byl to hypnoporod

Jak to, že Kate 7 hodin po porodu vypadá odpočatě?…

Celý svět netrpělivě očekával narození třetího potomka vévodkyně Kate a prince Williama. Jen pár hodin po porodu…

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a přijdou mlhy

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a…

Na třicítky, které panovaly o víkendu, můžeme na pár dalších dnů zřejmě zapomenout. Po pondělním přechodu…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Přestupy NHL ONLINE: Vojnov končí v KHL, v zámoří ho chce 5 týmů

Přestupy NHL ONLINE: Vojnov končí v KHL, v zámoří ho…

Základní část ročníku 2017/18 už skončila a jsou tady boje o Stanley Cup. Zapomenuta je přestupová uzávěrka a do…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Cestování s dítětem aneb kdy už tam budeme?

Příručka moderního fotra: Cestování s dítětem aneb…

Původně jsem měl v plánu napsat rozsáhlý článek, který by mapoval příčiny toho, proč rodiče malých dětí nikdy…

Další dopravní rána pro Prahu: Libeňský most půjde k zemi, rozhodli o tom pražští radní z ANO a ČSSD

Další dopravní rána pro Prahu: Libeňský most půjde k…

Pražští radní v úterý podpořili zbourání Libeňského mostu. Na jeho místě má vzniknout nový. Zbourání musí ještě…