Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

2009: Z Rozvadova do Bohumína po D1 za 4,5 hodiny

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Již v roce 2009 nastane situace, kdy bude v každém kraji v České republice moderní spojení komunikací dálničního typu. Ředitelství silnic a dálnic ČR představuje možný tříletý výhled, který výrazně rozšiřuje a propojuje českou dálniční síť.

Již v roce 2009 nastane situace, kdy bude v každém kraji v České republice moderní spojení komunikací dálničního typu. Ředitelství silnic a dálnic ČR představuje možný tříletý výhled, který výrazně rozšiřuje a propojuje českou dálniční síť. Otevření nových úseků v krajích bude mít příznivý dopad nejen na obyvatele, ale také na mnohem dynamičtější vývoj ekonomiky a zaměstnanost v celé zemi.

ŘSD počítá ve svém plánu rozvoje dopravní infrastruktury, že naváže na současnou situaci, kdy se v Česku zprovozňuje největší množství kilometrů dálnic v historii. V oblasti střední a východní Evropy patří Česko ke skupině zemí, kde se nové dálnice staví nejvíce. „Naše plány jsou samozřejmě závislé na dostatku financí ze státního rozpočtu, přístupu ekologických odpůrců a určitých změn legislativy, která rychlé výstavbě liniových staveb zrovna nepřeje. Tyto faktory se dají těžko předvídat, ovšem současná situace a výhled na brzké propojení všech našich krajů je potěšující“ říká generální ředitel ŘSD Petr Laušman. Doplňuje, že právě následující tři roky jsou v oblasti dopravní infrastruktury jedny z nejdůležitějších.

ŘSD připravuje výstavbu úseků prakticky na všech velkých komunikacích v České republice. Po letošním dokončení dálnice D5 a zprovoznění nových úseků dálnic D8 a D11 v Čechách nastanou nejrozsáhlejší změny v Olomouckém, Zlínském a Moravskoslezském kraji. „Na Moravě počítáme s celkovým dokončením dálnice D47, která se v momentě uvedení do provozu přemění na D1 a spojí společně s provozovanými úseky Českou republiku od západu po východ,“ upřesňuje Petr Laušman. Z Rozvadova na česko-německé hranici za Bohumín na přechod mezi Českem a Polskem se tak autem řidiči dostanou za rekordních 4,5 hodiny.

Zcela nejtvrdším oříškem bude dlouhodobě problematický okruh kolem Prahy. ŘSD chce do roku 2009 dokončit jižní část úseku. I tak ovšem složitá dopravní situace v Praze nebude vyřešena. Například severní části města čekají na dostavbu R1 přes Suchdol, kde odpor proti stavbě ani s očekávaným územním rozhodnutím bohužel určitě neskončí. Jiný problém zažívá dálnice D3. „Dálnice do Českých Budějovic bude odhadem stát asi 80 miliard korun, pravděpodobně bude z větší části financována soukromým kapitálem, tzv. PPP modelem. Ovšem i v roce 2009 bude D3 měřit necelých 20km. Její větší využití bude možné až po roce 2010,“ uzavírá Petr Laušman.

Podle Petra Laušmana pomůže plnohodnotná dopravní infrastruktura krajům především k posílení ekonomiky a zaměstnanosti. Primárně se to týká například Ústeckého kraje, ze kterého bude možné po dálnici D8 cestovat běžně za prací do Prahy nebo jiných měst Středočeského kraje. Kupředu se posune také situace v Moravskoslezském kraji, kde je míra nezaměstnanosti jedna z největších v Česku.

Ondřej Láník
Diskuze (5)