24 hodin Le Mans: úspěch českých barev
Uzavřená Lola poháněná šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem Aston Martin o výkonu kolem 650 koní (478 kW) se při svém prvním startu předvedla v tom nejlepším světle a dokončila závod 24 hodin Le Mans s umístěním v první desítce a zároveň byla i třetím nejlepším benzinovým vozem. Posádka ve složení Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke dojela závod na deváté pozici v kategorii LMP1 i v celkovém pořadí a během 24 hodin ujela 354 okruhů.
Trio jezdců Charouz, Enge a Mücke dokazovalo od startu až do cíle, že rychlostně mají na to, aby udrželi pozici nejlepšího benzinového vozu za továrními diesely.
Zároveň také ukázali pevné odhodlání nevzdat se ani za nepříznivých okolností ve chvíli, kdy se nedařilo podle představ. Jan Charouz vylétl na konci druhé hodiny závodu z dráhy, když za pomalejšími vozy ztratil přítlak a kontrolu nad vozem. Tým dokázal vůz, jehož poškození bylo menší, než se na první pohled zdálo, opravit a rychlé a stabilní tempo za všech podmínek pak bylo základem pro vzestup zpět do první desítky.
Vůz se startovním číslem 10 byl po opravě až na 48. místě, ale průběžně se prokousával vpřed a s výjimkou dieselů stahoval všechny soupeře. Nakonec se probojoval až do první desítky a Enge byl cílovou vlajkou odmávnut na devátém místě absolutně i ve třídě LMP1.
Druhým vozem, který tým Charouz Racing system nasadil byl loňský spider Lola s motorem Judd. S tímto vozem nastoupila do kategorie LMP1 posádka, kterou tvořili jezdci J. Lammers, G. Pickett a K. Graf. Tato trojice bohužel neměla takové štěstí jako posádka uzavřené Loly a po necelých deseti hodinách a 146 odjetých kolech pro ni závod skončil.