Autoleasing na Auto.cz: Kolik ve skutečnosti stojí auto za 300 tisíc? (2. díl, nová data)
Ve druhém dílu našeho leasingového seriálu jsme se zaměřili na evropské výrobce a jejich nabídku v segmentu malých vozů. Na kolik vás tedy vyjde nový malý vůz, když leasingový pronájem zahájíte letos v létě?
Smyslem nového druhu článků na news.auto.cz je dát čtenáři nestranný přehled o leasingové politice automobilek (dealerů) a aktuální přehled nabídky těchto finančních služeb u co nejširší palety značek. Za tím účelem budeme připravovat přehledy aktuální situace na trhu s konkrétními příklady kalkulací.
Zadání: Auto 300 tisíc Kč na leasing, mám 100 tisíc na akontaci
Základní myšlenkou je tedy koupě nového automobilu pro účely soukromé osoby pomocí leasingu na 3 či 5 let v ceně co nejblíže k 300.000,- Kč s tím, že plánujeme složit maximálně 100.000,- Kč jako akontaci a po uplynutí leasingu očekáváme co nejmenší odkupní cenu. Pojištění vozu je povinné jakož i havarijní se spoluúčastí 10 %, minimálně však 10.000,- Kč, a s pojištěním předního skla.
Pod tabulkami, kde jsou veškeré poplatky přehledně zaznamenány, naleznete doplňující informace o daných produktech – informace o poskytnutých slevách, dárcích pro zákazníky.
V níže uvedených kalkulacích nebereme v úvahu různé slevy z ceny, které prodejci nabízejí při využití leasingu. Vycházíme z toho, že máme za úkol financovat auto v hodnotě 300 tisíc Kč. V praxi si situaci můžete představit třeba tak, že slevu, kterou vám prodejce věnuje z třísettisícové částky, investujete třeba do příplatkové výbavy nebo nákupu příslušenství.
Srovnání tedy nevypovídá o tom, zda je ten nebo onen model lepší volbou z hlediska výrobku, ale pouze o tom, na kolik vás příjde financování takového automobilu.
PSA Finance: Sleva na počátku znamená zmenšení rozdílu proti pořízení za hotové |
Ve snaze o co nejjednodušší srovnání jsme v našich úvahách vycházeli z předpokladu, že slevu, kterou dostanete pořídíte-li auto na leasing, investujete do výbavy pořizovaného automobilu. Teoreticky byste tímto způsobem mohli pořídit za stejnu částku lépe vybavený automobil, ale v níže uvedených kalkulacích by se taková operace (tak jako v první verzi tohoto srovnání) projevila jako nevýhoda daného finančního produktu. Na základě žádosti PSA Finance jsme proto ve druhé verzi tohoto článku zařadili vedle upraveného produktu 4 také produkt 5. |
Co se změnilo ve druhé verzi článku? U produktu 4 byl opraven "rozdíl oproti pořízení hotově", kde se projeví sleva z ceny vozu 30.000,-Kč, pokud pořídíte auto na leasing, snížením o 30 tisíc na 39.461,-Kč. |
Produkt 5 ukazuje, co se stane, když slevu na leasing pro dvěstěsedmičku nepoužijete na příplatkové položky a jen si snížíte vstupní cenu vozu pro leasing. Reálně si půjčujete menší částku, a tak náklady na financování jsou nižší. |
Výsledky
Volkswagen nabízí pro model Polo v rámci své akce „VW 0% navýšení“ leasingový produkt, který svou finanční výhodností výrazně vybočuje z průměru ostatních konkurenčních nabídek a v našem srovnání leasingů na 3 roky tak s přehledem zaujal první místo a to nejen v dnešní konkurenci, ale i v konkurenci nabídek z minulého dílu. V celkovém účtování totiž zákazník opravdu nový vůz nepřeplatí ani o korunu, což je jistě vynikající zpráva. V kalkulaci na pět let pomocí S Autoleasingu nabídka již tak výhodná není. Zde se ale nabízí alternativní řešení pomocí čtyřletého leasingu opět od ŠkoFinu, který je stejně jako produkt tříletý bez navýšení. Celková výše měsíčních splátek je v tomto případě 5.366,- Kč, což je dokonce o 139,- Kč méně, než u běžného (nezvýhodněného) leasingu na pět let s využitím S leasingu! Finanční výhodnost je tedy opravdu vysoká. Značka, které není považována za levnou, tímto způsobem (rozhodnete-li se pro leasing) může vyjít jako ekonomicky nejvýhodnější volba pořízení malého auta za 300 tisíc.
Pokud trváte na konstrukčně podstatně mladším novém autě, bude vaší leasingovou volbou Peugeot 207. Kdo koupí auto s ceníkovou cenou 300 tisíc s leasingem začne splácet 270 tisíc a nakonec zaplatí asi tolik, co za třísettisícového Fusiona. Pokud zvolíte variantu investování "slevy za leasing" do výbavy, zaplatíte měsíčně nejvíce ze srovnávaných kalkulací mj. proto, že pojištění se počítá ne z 300 tisíc (po slevě), ale z 330 tisíc (pořizovací cena vozu za hotové). Nejdražší pojištění však neplatíte u Peugeotu, ale u Fordu.
LEASING na 3 roky - auto za 300 000,-Kč | |||||
Produkt | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Vůz | VW Polo 1,4 | Ford Fusion 1,4 | Škoda Fabia 1,4 | Peugeot 207 1,4 | Peugeot 207 1,4 |
Poskytovatel | ŠkoFIN | Ford leasing | ŠkoFIN | PSA Finance | PSA Finance |
Místo | Praha | Praha | Praha | Praha | Celá ČR |
Pořizovací cena (hotově) | 300 000 | 299 990 | 300 000 | 330 000 | 300 000 |
Vstupní cena do financování | 300 000 | 299 990 | 300 000 | 300 000 | 270 000 |
Jednorázová splátka předem | 90 000 | 89 997 | 90 000 | 90 000 | 90 000 |
Vstupní poplatek | 0 | 4 641 | 0 | 5 355 | 4 820 |
Pravidelné měsíční poplatky vč. poj. | 6 823 | 7 662 | 7 957 | 8 668 | 7 656 |
Měsíční splátka vozu samotného | 5 830 | 6 558 | 7 046 | 7 581 | 6 634 |
Kupní cena | 119 | 1 190 | 119 | 1 190 | 1 190 |
Celkem platba předem | 90 000 | 94 638 | 90 000 | 95 355 | 94 820 |
Celkové náklady na splátky za 3 roky | 245 628 | 275 832 | 286 452 | 312 048 | 275 616 |
Celkové náklady na fin.auta za 3 roky | 335 747 | 371 660 | 376 571 | 408 593 | 371 626 |
Rozdíl oproti pořízení hotově | -1 | 31 926 | 43 775 | 39 461 | 34 834 |
Nejnižší celkové náklady na financování pětiletého leasingu nabízí Peugeot (se vstupní leasingovou cenou 270 tisíc Kč), těsně následován Fordem. Celkově zaplatíte na splátkách a pojištěních přibližně 415 tisíc korun.
Škoda se v našem přehledu umístila v obou tabulkách na zadních místech. Hlavním tahákem akce „Jděte za štěstím“ je možnost až nulové počáteční splátky, což není v tuzemských leasingových nabídkách v této cenové hladině obvyklé. Pro akontaci od 0 do 30 % je ovšem nutno předložit potvrzení o příjmech. V našich modelových případech jsou nabídky konkurenčních modelů/poskytovatelů finančních služeb zpravidla výhodnější.
LEASING na 5 let - auto za 300 000,-Kč | |||||
Produkt | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Vůz | VW Polo 1,4 | Ford Fusion 1,4 | Škoda Fabia 1,4 | Peugeot 207 1,4 | Peugeot 207 1,4 |
Poskytovatel | sAutoleasing | Ford leasing | ŠkoFIN | PSA Finance | PSA Finance |
Místo | Praha | Praha | Praha | Praha | Celá ČR |
Pořizovací cena (hotově) | 300 000 | 299 990 | 300 000 | 330 000 | 300 000 |
Vstupní cena do financování | 300 000 | 299 990 | 300 000 | 300 000 | 270 000 |
Jednorázová splátka předem | 90 000 | 89 997 | 90 000 | 90 000 | 90 000 |
Vstupní poplatek | 0 | 4 641 | 0 | 5 355 | 4 820 |
Pravidelné měsíční poplatky vč. poj. | 5 505 | 5 325 | 5 527 | 5 996 | 5 318 |
Měsíční splátka vozu samotného | 4 441 | 4 222 | 4 556 | 4 909 | 4 296 |
Kupní cena | 119 | 1 190 | 119 | 1 190 | 1 190 |
Celkem platba předem | 90 000 | 94 638 | 90 000 | 95 355 | 94 820 |
Celkové náklady na splátky za 5 let | 330 300 | 319 500 | 331 620 | 359 760 | 319 080 |
Celkové náklady na fin.auta za 5 let | 420 419 | 415 328 | 421 739 | 456 305 | 415 090 |
Rozdíl oproti pořízení hotově | 56 579 | 49 158 | 63 479 | 61 085 | 53 770 |
Legenda:
Vůz: Podává informaci o tom, o jaký konkrétní model s jakým motorem (zdvihový objem hraje roli při pojištění, které je ve splátkách zahrnuto) se v kalkulaci jedná.
Poskytovatel: Prodejci často využívají služeb externích poskytovatelů leasingu jako alternativu či pokud není nabízen přímo leasing značkový. Pakliže je v konkrétní kalkulaci využito jeho služeb, uvádíme jej na tomto řádku.
Místo: Město, ve kterém byla kalkulace vyhotovena.
Pořizovací cena (hotově): Cena vozu při koupi za hotové peníze
Vstupní cena do financování: Konečná cena po případných slevách, ze které je počítána kalkulace.
Jednorázová splátka předem: Akontace, čili splacení části pořizovací ceny předem.
Vstupní poplatek: Zahrnuje položky jako jsou rozličné manipulační poplatky, pevné poplatky či poplatky za uzavření či zprostředkování leasingové smlouvy.
Pravidelné měsíční poplatky vč. pojištění: Obnos, který bude muset zákazník měsíčně platit leasingové společnosti. Zahrnuje tzv. nájemné + povinné ručení + havarijní pojištění vozu se spoluúčastí 10 %, minimálně však 10.000,-Kč včetně pojištění předního skla.
Měsíční splátka vozu samotného : Obnos, který zákazník platí přímo za vůz, tedy bez povinného ručení a havarijního pojištění. Slouží pro názorný výpočet výhodnosti leasingu.
Kupní cena: Konečná cena, za kterou je zákazníkem vůz na konci leasingu odkoupen do osobního vlastnictví.
Celkem platba předem: Obnos, který musí zájemce zaplatit předem, na počátku daného leasingu (součet vstupního poplatku a akontace). Většina produktů předpokládá ještě současné zaplacení první splátky.
Celkové náklady na splátky za 3 (5) let: Úhrn celkové výše měsíčních plateb (včetně pojištění) za dobu leasingu.
Celkové náklady na financování auta za 3(5) let: Součet všech plateb (včetně pojištění, poplatku za uzavření smlouvy, odkupní ceny, atd), které je nutno uhradit, aby po uplynutí leasingu byl automobil převeden do soukromého vlastnictví zákazníka.
Rozdíl oproti pořízení hotově: Rozdíl mezi součtem měsíčních splátek vozu při koupi pomocí leasingu a nákupem za hotové. V této sumě není započítáno pojištění, aby bylo srovnání co nejkorektnější.
Všechny částky jsou včetně DPH.