Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autoleasing na Auto.cz: Kolik ve skutečnosti stojí auto za 300 tisíc?

Aleš Jungmann
Diskuze (57)
V novém seriálu článků na Auto.cz se budeme dívat na zoubek leasingovým nabídkám.

Připravili jsme pro vás první díl nového seriálu článků, který bude mapovat současnou situaci na českém trhu v oblasti leasingových služeb.

Smyslem nového druhu článků na news.auto.cz je dát čtenáři nestranný přehled o leasingové politice automobilek (dealerů) a aktuální přehled nabídky těchto finančních služeb u co nejširší palety značek. Za tím účelem budeme připravovat pravidelné přehledy aktuální situace na trhu s konkrétními příklady kalkulací.

Zadání: Auto 300 tisíc Kč na leasing, mám 100 tisíc na akontaci

Základní myšlenkou je tedy koupě nového automobilu pro účely soukromé osoby pomocí leasingu na 3 či 5 let (budeme zpravidla připravovat obě nejčastější varianty) v ceně co nejblíže k 300.000,- Kč s tím, že plánujeme složit maximálně 100.000,- Kč jako akontaci a po uplynutí leasingu očekáváme co nejmenší odkupní cenu. Pojištění vozu je povinné jakož i havarijní se spoluúčastí 10 %, minimálně však 10.000,- Kč, a s pojištěním předního skla.

Pod tabulkami, kde jsou veškeré poplatky přehledně zaznamenány, naleznete doplňující informace o daných produktech – informace o poskytnutých slevách, dárcích pro zákazníky nebo další zajímavé informace.

V níže uvedených kalkulacích nebereme v úvahu různé slevy z ceny, které prodejci nabízejí při využití leasingu. Vycházíme z toho, že máme za úkol financovat auto v hodnotě 300 tisíc Kč. V praxi si situaci můžete představit třeba tak, že slevu, kterou vám prodejce věnuje z třísettisícové částky, investujete třeba do příplatkové výbavy nebo nákupu příslušenství. Srovnání tedy nevypovídá o tom, zda je ten nebo onen model lepší volbou z hlediska výrobku, ale pouze o tom, na kolik vás příjde financování takového automobilu.

Výsledky

Suzuki nenabídlo nikterak výborné finanční podmínky, v našem srovnání se tak umístilo na čtvrtém místě. Součástí splátek je bohatě dimenzované povinné ručení od Kooperativy s limitem 70/70 milionů Kč (věcná škoda / škoda na zdraví), havarijní pojistka má klasické parametry: 10% spoluúčast, minimálně však 10.000,- Kč.

Leasingový produkt od společnosti Hyundai ostře vybočuje z řady svou výhodností. Za tři roky splácení přeplatí zákazník vůz o pouhých 53.475,- Kč (včetně pojištění !), což je opravdu velmi dobrá nabídka. Ještě výrazněji je rozdíl oproti zbývajícím třem konkurentům patrný při době splácení 5 let, kdy se tato nabídka jako jediná s přehledem dostala pod třicetitisícové navýšení ceny oproti pořízení za hotové. Součástí splátek povinné ručení od ČSOB s limitem 62/62 milionů Kč, havarijní pojištění je od stejné společnosti a zahrnuje spoluúčast 10 %, minimálně však 10.000,- Kč.

LEASING na 3 roky - auto za 300.000,-Kč
Produkt 1 2 3 4
Vůz Suzuki Swift 1,3 Hyundai Getz 1,4 Kia Rio 1,4 CVVT Mazda 2 1,3 MZR
Poskytovatel (třetí strana) Suzuki Leasing (ČSOB) ČSOB Leasing Kia Leasing (ČSOB) Mazda Leasing (ČSOB)
Místo Brno Praha Praha Praha
Pořizovací cena 299 900 Kč 300 000 Kč 299 980 Kč 300 000 Kč
Jednorázová splátka předem 89 970 Kč 90 000 Kč 99 999 Kč 90 000 Kč
Vstupní poplatek 5 354 Kč 5 355 Kč 5 355 Kč 5 355 Kč
Pravidelné měsíční poplatky vč. pojištění 7 831 Kč 7 045 Kč 7 379 Kč 7 734 Kč
Měsíční splátka vozu samotného 6 871 Kč 6 092 Kč 6 338 Kč 6 798 Kč
Kupní cena 1 190 Kč 4 500 Kč 1 190 Kč 1 190 Kč
Celkem platba předem 95 324 Kč 95 355 Kč 105 354 Kč 95 355 Kč
Celkové náklady na splátky za 3 roky 281 916 Kč 253 620 Kč 265 644 Kč 278 424 Kč
Celkové náklady na financování auta za 3 roky 378 430 Kč 353 475 Kč 372 188 Kč 374 969 Kč
Rozdíl oproti pořízení hotově 43 970 Kč 19 167 Kč 34 732 Kč 41 273 Kč

V případě modelu Kia Rio a financování pomocí leasingové smlouvy s ČSOB Leasingem jsme zaznamenali z porovnávaných nabídek druhý nejnižší nárůst ceny oproti pořízení vozu za hotové a to v kalkulaci na 3 i 5 let. Povinné ručení od pojišťovny ČSOB má klasické limity plnění 62/62 mil. Kč.

Mazda nám v leasingové kalkulaci nabídla povinné ručení od pojišťovny Uniqa, tentokráte s limity plnění 50/60 mil. Kč. Od stejné pojišťovny bylo i pojištění havarijní se spoluúčastí 10 %, minimálně však 6.000,- Kč. Její nabídka byla vyhodnocena jako třetí ze čtyř porovnávaných kalkulací.

LEASING na 5 let - auto za 300.000,-Kč
Produkt 1 2 3 4
Vůz Suzuki Swift 1,3 Hyundai Getz 1,4 Kia Rio 1,4 CVVT Mazda 2 1,3 MZR
Poskytovatel (třetí strana) Suzuki Leasing (ČSOB) ČSOB Leasing Kia Leasing (ČSOB) Mazda Leasing (ČSOB)
Místo Brno Praha Praha Praha
Pořizovací cena 299 900 Kč 300 000 Kč 299 980 Kč 300 000 Kč
Jednorázová splátka předem 89 970 Kč 90 000 Kč 99 999 Kč 90 000 Kč
Vstupní poplatek 5 354 Kč 5 355 Kč 5 355 Kč 5 355 Kč
Pravidelné měsíční poplatky vč. pojištění 5 371 Kč 4 736 Kč 5 051 Kč 5 237 Kč
Měsíční splátka vozu samotného 4 398 Kč 3 782 Kč 4 010 Kč 4 301 Kč
Kupní cena 1 190 Kč 6 000 Kč 1 190 Kč 1 190 Kč
Celkem platba předem 95 324 Kč 95 355 Kč 105 354 Kč 95 355 Kč
Celkové náklady na splátky za 5 let 322 260 Kč 284 160 Kč 303 060 Kč 314 220 Kč
Celkové náklady na financování auta za 5 let 418 774 Kč 385 515 Kč 409 604 Kč 410 765 Kč
Rozdíl oproti pořízení hotově 60 494 Kč 28 275 Kč 47 164 Kč 54 605 Kč

Legenda:

Vůz: Podává informaci o tom, o jaký konkrétní model s jakým motorem (zdvihový objem hraje roli při pojištění, které je ve splátkách zahrnuto) se v kalkulaci jedná.

Poskytovatel: Prodejci často využívají služeb externích poskytovatelů leasingu jako alternativu či pokud není nabízen přímo leasing značkový. Pakliže je v konkrétní kalkulaci využito jeho služeb, uvádíme jej na tomto řádku.

Místo: Město, ve kterém byla kalkulace vyhotovena.

Pořizovací cena: Konečná cena po případných slevách, ze které je počítána kalkulace.

Jednorázová splátka předem: Akontace, čili splacení části pořizovací ceny předem.

Vstupní poplatek: Zahrnuje položky jako jsou rozličné manipulační poplatky, pevné poplatky či poplatky za uzavření či zprostředkování leasingové smlouvy.

Pravidelné měsíční poplatky vč. pojištění: Obnos, který bude muset zákazník měsíčně platit leasingové společnosti. Zahrnuje tzv. nájemné + povinné ručení + havarijní pojištění vozu se spoluúčastí 10 %, minimálně však 10.000,-Kč včetně pojištění předního skla.

Měsíční splátka vozu samotného : Obnos, který zákazník platí přímo za vůz, tedy bez povinného ručení a havarijního pojištění. Slouží pro názorný výpočet výhodnosti leasingu.

Kupní cena: Konečná cena, za kterou je zákazníkem vůz na konci leasingu odkoupen do osobního vlastnictví.

Celkem platba předem: Obnos, který musí zájemce zaplatit předem, na počátku daného leasingu (součet vstupního poplatku a akontace). Většina smluv vyžaduje ještě současné zaplacení první splátky.

Celkové náklady na splátky za 3(5) let: Úhrn celkové výše měsíčních plateb (včetně pojištění) za dobu leasingu.

Celkové náklady na financování auta za 3(5) let: Součet všech plateb (včetně pojištění, poplatku za uzavření smlouvy, odkupní ceny, atd), které je nutno uhradit, aby po uplynutí leasingu byl automobil převeden do soukromého vlastnictví zákazníka.

Rozdíl oproti pořízení hotově: Rozdíl mezi součtem měsíčních splátek vozu při koupi pomocí leasingu a nákupem za hotové. V této sumě není započítáno pojištění, aby bylo srovnání co nejkorektnější.

Všechny částky jsou včetně DPH.

Aleš Jungmann
Diskuze (57)
6. 11. 2019 10:31
Fabie
Když jsem potřeboval rychle pořídit auto kvůli dojíždění do práce, tak jsem přišel do autobazaru AAA auto, kde jsem si auto vybral, zaplatil a odjel. Od té doby jezdím už 6 let úplně bez problémů.
Avatar - Ondore
22. 5. 2008 21:49
Re: O kolik přeplatíme je irelevantní
Všetko je vysvetlené v článku, stačí si prečítať odstavec "Zadání: Auto 300 tisíc Kč na leasing, mám 100 tisíc na akontaci".

Zbytočne nekomplikuj jednoduché veci, závity ponamáhaj tam, kde naozaj treba použiť rozum a život hneď bude krajší :-)
22. 5. 2008 17:12
Re: O kolik přeplatíme je irelevantní
Pokud jsou všechny nabídky stejné (doba, anuita splátek), pak je opravdu nejvýhodnější ta, u které nejméně přeplatíme. Ale pokud jsou různé doby trvání, u některých úvěrů platíš různé částky v různá období, pak jediným ukazatelem je RPSN. Je třeba lepší zaplatit o 10% víc a splácet o dva roky déle? Přeplatek ti nic neřekne. Hodnota auta v čase na to nemá vliv, ta klesá vždycky stejně.
22. 5. 2008 17:06
Re: ŽIVOT NA LEASING
Skutočne ???
22. 5. 2008 17:05
Re: ŽIVOT NA LEASING
jistě, je to jen věc názoru, ale především je to věc možností...