Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ÚOHS zrušil tendr České pošty na nákup aut za 300 mil. korun

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) kvůli závažným pochybením zrušil tendr České pošty na nákup dodávkových aut s předpokládanou hodnotou 300 milionů korun. ČTK to řekl předseda antimonopolního úřadu Petr Rafaj.
Zpět na článek
Avatar - Perun
16. 4. 2010 11:16
Toníkův černý den
Nedávno jsem v fitku potkal nekorunovaného krále výběrových řízení v automotive.. Toník tam stál v trenkách na tenkých nožičkách a vypadal jako úplně obyčejný člověk, jen se trochu mračil - a teď už vím proč :-)

Klukům od Fiatu patří uznání za to, že do toho šli tak po hlavě. Všichni ostatní to vzdali daleko dřív, protože jen letmý pohled do zadávací dokumentace prozradí leccos o efektivitě jakékoliv snahy. Fiat dosáhl toho, že nejen Charouzovi skřípou zuby a že do temných zákoutí podobných výběrových řízení dopadlo trochu světla.. Kdo si snad myslí, že se jedná o poctivou soutěž a férové podmínky pro všechny, měl by se hluboce zamyslet nad sebou samým.

Říká se, že čím více se do lejna šťourá, tím více to také páchne.. Státní úředníci v institucích jako je Česká pošta, ministerstva, magistráty nebo ÚOHS (pikantní, že?) o tom vědí své... korupční žumpa je díky importu Fiatu o něco málo čistější a Toník bude muset řešit, co s těmi předobjednanými Transity udělá. Už minulý rok přišel o část kšeftu díky Renaultu, ale nakonec to ustál a odneslo to vedení Pošty (Langerovi se při tom kroutily nehty na nohách, ale nic moc s tím už neudělal, protože Pošta spadá pod ministerstvo vnitra a tam už šéfuje někdo jiný...).

Čeká nás ještě dlouhá cesta a začíná v nás samých, protože mezi nabídkou a poptávkou je vztah přímo úměrný.. Dokud budeme panu doktorovi platit dvě stovky kapsy a ještě při tom budeme zářit radostí, nic se nezmění. Stejné pravidlo platí i pro případ, že velice výhodně nakoupíte zánovní sadu xenonových světel do vaší nové Octavie... ty příští co zmizí budou možná právě ty vaše.. a třeba se vrátí ke svému původnímu majiteli..

Takových Charouzů je tady strašně moc, daleko víc je ale těch, kteří jim to umožní už jen tím, že jim to trpí.. A zaplatíme to všichni :-!
Rozbalit vlákno
18
16. 4. 2010 12:51
Re: Toníkův černý den
S těma doktorama jseš sice trochu mimo, ale jinak co se týká státních zakázek (a přidělování subvencí) máš naprostou pravdu. Výběrová řízení jsou oblast, která tvoří součástí mé práce a jsem u vytržení, co podvodů, podvůdků a kliček je už v zadávacích podkladech a podmínkách. Přitom vyeliminovat podvodníky je často neuvěřitelně těžké kvůli právním kličkám, na druhou stranu, na každého se najde něco, když je potřeba - za nejkurióznější považuji důvod, že doklady nebyly seřazeny ve složce tak, jak byly požadovány ve výběrovém řízení. Obálku přitom otevírá vypisovatel a přehození dvou stránek třeba ze sta není rozhodně žádný problém i při kontrole ze strany nabízejících během jejich účasti při otevírání obálek.

Jako typický příklad uvedu naši účast ve výběrovém řízení na supervizi - státní zakázka, oblast školství, jedna nejmenovaná univerzita, řekněme kdesi na Moravě. Účastníků řízení nás bylo sedm, nabídka měla přes stopadesát stran. Vypisovatel nás vyřadil v prvním kole, prý nedostatečné klasifikační odborné předpoklady. Když jsme mu jeho námitku vyvrátili dobrozdáním jedné z profesních komor, drze prohlásil, že je to jedno, že se tedy najde něco v druhém kole. Vedení firmy chtělo podat ještě další nabídku, tak odmítlo náš návrh podat stížnost. Tato naše servilnost (vypisovatel nás drze vyzval k podání do druhé zakázky...) byla odměněna tím, že jsme neuspěli ani v druhé zakázce (ze stejně pofiderních, byž jiných důvodů) a do další už jsme nešli. Později jsme na internetu dohledali, že ze sedmi účastníků v oné první zakázce bylo šest (!) vyřazeno z formálních důvodů a vítěz byl tedy jenom ten jeden. Když se člověk podíval na jeho webové stránky, čistě náhodou to byla firma, která u onoho vypisovatele už dělala. Cíl byl jasný, odradit ostatní už jenom od podávání nabídek a zabezpečit onomu jedinému "správnému" co nejsnazší "vítězství".

Fiat CZ holt neměl co ztratit, z dílčího "neúspěchu" onoho pána mám v tomto případě taky radost. Jsem si jist, že kdyby ty Tranzity dodal někdo ze zahraničí, cena by byla mnohem mnohem nižší. Nicméně, co čekat od onoho pána, když o sobě nedávno prohlásil, že je skutečně V.I.P. a pro tuhle republiku toho udělal hrozně moc.....

Vždycky mně fascinuje drzost počínání oněch vypisovatelů (někdy i nabízejících), na druhé straně stáváme občas teké, naštěstí pro soukronmé subjekty, kteří nedají logicky korunu nikomu zadarmo, ale jak píšu, fascinujeme mně drzost, jak se řada ze zúčastněných ani nesnaží a nestydí nic skrývat. Přitom se jedná o podvod a máš pravdu - je to ze zbabělosti. Nemám sice rád ani argumenty typu na SVK nebo v Polsku či dokonce v Rusku je to ještě mnohem horší, ani vzhlížení k západu, ale je fakt, že v Německu, v Británii nebo skandinávských zemích by si něco podobného dovolil skutečně jen málokdo, už jenom ze strachu, protože postižení by se nebáli tvrdě ozvat.
Avatar - Perun
16. 4. 2010 13:00
Re: Toníkův černý den
Mám s tendry také své zkušenosti, takže jen přitakám..

Ale s těmi doktory.. to je o osobním presvědčení. Nejde o dvě stovky, jde o princip. Když už se ztotožníš s takovou drobností, pak je k "tomu ostatnímu" jen krůček.
16. 4. 2010 14:08
Re: Toníkův černý den
No kazda mince ma rub i lic, za prve Transit je nejlepsi dodavka na trhu, na tom se nic nemeni, tak pokud dalsi tendr vyhraje Renault nebo Fiat, pak nad tim zaplace zase pro zmenu ta Posta, tedy jeji ridici, kteri budou cekat na dodavky postavajici vecne po servisech, to bude stat mozna vice cely cesky stat. Az ti prijde balik o tyden pozdeji.

Jinak nedelam si iluze, ze zrovna ostatni zalovatele od Fiatu nebo jina konkurence je cista jak ta lilie. Spise mi to prijde podle rceni "Zlodej krici, chytte zlodeje". ;-)

Mimo to jeden den nedela rok ani v tom fitku. ;-)
16. 4. 2010 14:26
Re: Toníkův černý den
Ahááá, je mi to jasné, ty s Tonckem chodíš do fitka! >:D
Avatar - Perun
16. 4. 2010 14:32
Re: Toníkův černý den
Toník tam byl (kupodivu) sám... Ale možná mu Deadlift pomáhal se zdviháním v tvz. "mrtvém tahu". Když už to má v "popisu práce" :-)
16. 4. 2010 14:43
Re: Toníkův černý den
Tak Lift je ve fitku každej den, tak bych se tomu ani nedivil. >:-[]
Avatar - Perun
16. 4. 2010 14:30
Re: Toníkův černý den
V čem je ten Transit nejlepší? Buď trochu konkrétnější, prosím. Třeba mi něco uniklo?

Ležatá švestka ještě nezaručuje piedestal.
18. 4. 2010 01:20
Re: Toníkův černý den
zaručuje
Avatar - Ronault.
18. 4. 2010 23:25
Re: Toníkův černý den
Tomu říkám diskuzní příspěvek plný inteligentních argumentů :yes:
Avatar - woody-alien
19. 4. 2010 09:17
Re: Toníkův černý den
To víš, modrá krev, říkají tomu úsporný styl...než usnou u krbu. ;-)
Avatar - FRPE
25. 4. 2010 02:56
Re: Toníkův černý den
>:D >:D :yes:
16. 4. 2010 23:31
Re: Toníkův černý den
Člověče ty mě nepřestáváš fascinovat >:D Kolik užitkových Renaultů nebo Fiatů jsi vlastnil? A nebo kamarád tvýho kamarda má strejdu a ten má 15 let staré Ducato a každou chvilku něco nefunguje? Než tu napíšeš nějaký blábol zjisti si fakta... například na moje.auto.cz napiš člověku s nickem švihák lázeňský a on ti osvětlí jak je to s užitkáči od Rendlíku. Narozdíl od tebe s tím má osobní zkušenost.
Avatar - PlumJelinek
17. 4. 2010 09:36
Re: Toníkův černý den
Ano přesně tak.... za sebe můžu potvrdit, u nás ve firmě máme cca 15 dodávek Renaultů, jsou hodně zatěžované, střídá se na nich X lidí a ti se k nim nechovají příliš ohleduplně a ač se mi tomu nechtělo zpočátku příliš věřit, tak s nimi žádné větší problémy nejsou a řidiči si stěžují jen na brzy prosezené sedačky, což je pochopitelně prkotina.
Avatar - woody-alien
18. 4. 2010 22:20
Re: Toníkův černý den
K tomu se klidně přidám. Na Renault Master si nemůžu postěžovat ani trochu, neb za 5 let služeb v mé firmě neměl JEDINOU závadu. Kromě pravidelných prohlídek mě v servisu neviděli.
Avatar - Ronault.
18. 4. 2010 23:26
Re: Toníkův černý den
:yes: Teda až na ty dvě stovky, pokud teda nechceš urazit >:-[] >:D
Avatar - Perun
19. 4. 2010 08:47
Re: Toníkův černý den
Tu máte, pene doktor, ať to moc nebolí >:-[]
19. 4. 2010 09:21
Re: Toníkův černý den
vo firme mam 2001 citroen jumper 35MH a 2005 Jumper 29CH. S tym starsim neboli ziadne problemy, novsi mal zle predne loziska, ktore ale po vymene funguju ako maju.

Nechcem tvrdit ze fordy transit su zle, ale kamarat ho mal a po 80 000km jazdenia bolo treba vymenit motor. To len na margo toho, ze transit je super. Nie je to potom nieco ako Octavia medzi manazarskymi bozimi sedanmi?

Tiez som robil vyberove konanie na uzitkac. Konkretne podvozok a nadstavba. Napriek dobrym vztahom s Citroenom do dalsieho kola postupili VW, Mercedes a Iveco (vyber bol podla servisu, technickych udajov a schopnosti zabezpecit pozadovanu nadstavbu). Povodne som oslovil Citroen, Fiat, Ford, Iveco, Mercedes, Peugeot a VW. Renault som vylucil, ale nie na zaklade tech parametrov, ale na zaklade uzasnych skusenosti so servisom v okoli 100km na Slovensku.
Avatar - FRPE
25. 4. 2010 02:58
Re: Toníkův černý den
Unikají mě krapet souvislosti, proč je nutno se odkazovat na šviháka z macz ale to je nyní šumák, každopádně korupce je, byla a bude ať je to Toník, Baník, či Baldík ... ;-)