49. Ročník RALLY ACROPOLIS

 
 

49. Ročník RALLY ACROPOLIS 13.- 16. června 2002 7. Podnik 2002 FIA World Rally Championship 3. Podnik 2002 FIA Junior World Rally Championship (Super 1600)

49. Ročník RALLY ACROPOLIS
13.- 16. června 2002

7. Podnik 2002 FIA World Rally Championship
3. Podnik 2002 FIA Junior World Rally Championship (Super 1600)



I. Etapa (427.53km) 14. Června 2002
Start       Název      Délka    vítěz RZ     Prům. rychlost
09:07 SS 1  Pavliani   24.45km  M. Martin     75.1 km/h
10:40 SS 2  Karoutes   18.89km  T. Radstrom   94.9 km/h
12:36 SS 3  Paleohori  20.52km  F. Loix       88.5 km/h
13:29 SS 4  Rengini    25.04km  M. Martin     76.5 km/h
15:52 SS 5  Inohori    23.00km  M. Martin     76.3 km/h
16:40 SS 6  Pavliani   24.45km  P. Solberg    74.8 km/h

       První etapa rally Acropolis má svého hrdinu. Po čtvrtečním testování, kdy byl nejrychlejší M.Martin, mnoho odborníků zdůrazňovalo, že to nic neznamená. Skromný estonský jezdec však všechny deklasoval v první rychlostní zkoušce, když s přehledem vyhrál, a na druhého Grönholma měl téměř 14vteřinový náskok (13,8 ). První rychlostní zkouška se jede překvapivě na téměř čisté šotolině bez kamenů a velkou výhrou byla správná volba pneumatik. Zbytek jezdeckého pole jede vyrovnaně. Třetí Rovanpera ztrácí na druhého Grönholma pouhých sedm desetin vteřiny, čtvrtý C.McRae dvě desetiny vteřiny na Rovanperu. Stejný čas na RZ zajíždí Mäkinen se Schwarzem. První potíže má Solberg, když mu po „hodinách“ zhasl motor a propadá se do třetí desítky startovního pole. Druhá RZ se jede ve slušném kvapíku, na vedoucí pozice útočí jezdci Hyundai Loix a Schwarz, ale RZ vyhrává Radström na Citroenu. Po drobných technických potížích ztrácí C.McRae a propadá se startovním polem. Po jezdecké chybě ztrácí také Sainz. Ve třetí RZ zkoušce vítězství Loix před Burnsem a Martinem, který si udržuje vedoucí pozici v průběžném pořadí. Jezdci Škodovek se zatím drží ve druhé desítce startovního pole. Čtvrtá rychlostní zkouška je ve znamení bouře. Vyhrává Martin, druhý je Schwarz, posouvá se tím ze čtvrté pozice na druhou, třetí dojíždí Mäkinen, který se posouvá na průběžnou sedmou pozici. Potíže však hlásí Solberg, Schwarz, a Eriksson. Grönholm na chvíli ztrácí koncentraci a vyjíždí mimo trať, to znamená propad ze třetí pozice na desátou. Technické problémy stojí Schwarze penalizaci 20 s za pozdní výjezd ze servisu, Solberga penalizaci 10 s za pozdní výjezd ze servisu, Erikssona penalizaci 10 s za pozdní výjezd ze servisu. Mäkinen má poškozený posilovač řízení. Poslední 6. RZ znamená stop pro Mäkinena když po přetrvávajících problémech urazil přední kolo. Panizzi má problémy s tlumičem. Po šesté rychlostní zkoušce zůstává ve vedení Martin, druhý je Loix, třetí C.McRae. Posun startovní polem zaznamenal tovární jezdec Škody Eriksson, který se posunul ze 14 místa na 12 pozici.


Průběžné pořadí po první etapě I. Etapě 
1.  Markko Martin    Ford  Focus WRC  02   Průměrná rychlost  79.4 km/h
2.  Freddy Loix      Hyundai Accent WRC 3                     + 00'50"7
3.  Colin McRae      Ford Focus WRC 02                        + 00'53"0
4.  Harri  Rovanpera Peugeot 206 WRC                          + 00'55"8
5.  Carlos Sainz     Ford Focus WRC 02                        + 01'09"4
6.  Richard Burns    Peugeot 206 WRC                          + 01'11"7




II. Etapa (429.27km) 15. Června 2002
Start       Název       Délka    vítěz RZ     Prům. rychlost
08:35 SS  7 Bauxites    23.45km  P. Solberg    100.5 km/h
09:58 SS  8 Drosohori   28.68km  M. Martin      73.4 km/h
11:56 SS  9 Elatia      37.16km  R. Burns       92.1 km/h
13:09 SS 10 Mendenitsa  17.34km  komisařem FIA zrušena
15:34 SS 11 Bauxites    23.45km  P. Solberg    102.4 km/h
16:57 SS 12 Drosohori   28.68km  M. Martin      74.4 km/h

Ve druhém dějství rally Acropolis se k mohutnému ataku nadechuje Solberg a první rychlostní zkoušku vyhrává téměř s osmivteřinovým náskokem (7,4) před C.McRaem, ten se posouvá z třetí na druhou průběžnou pozici, třetí dojíždí Burns s nepatrnou ztrátou sedmi desetin vteřiny na C.McRae a posouvá se tak na pátou pozici, čtvrtý nejrychlejší čas zajel Martin a pátý čas zajel Grönholm. Loix zajíždí sedmý čas, Sainz je až desátý, a první z týmu Škoda dojíždí Eriksson na jedenácté pozici. Nejlepší jezdec Mitsubishi A.McRae zajel patnáctý čas. Porucha turba znamená stop pro Kankkunen. Rovanpera má defektem pneumatiky, ale dojíždí na osmé pozici v RZ. Rychlostní zkoušku vyhrál Martin, a zvyšuje náskok na C. McRae na 57,1 vteřin. Druhý dojel Solberg, před dravě jedoucím Sainzem, čtvrtý je C.McRae a pátý Burns. Devátá RZ dokonale zamíchala pořadím. Hořkou pilulku musel spolknout Martin, který měl takový defekt, že byl nucen měnit kolo přímo na RZ a ztratil na vedoucího C.McRae přes tři a půl minuty. Další defekt postihl opět Rovanperu. Desátá rychlostní zkouška je pro nadměrný počet diváků zrušena. Jedenáctou rychlostní zkoušku vyhrává Solberg před Grönholmem, Martinem, čtvrtý je C. McRae, pátý Burns. Rozdíly jsou minimální, a nemohou výrazně změnit průběžné pořadí. Na osmém místě dojíždí Loeb, Loix je devátý, a na desátém místě dojíždí Panizzi. Defekt postihl jezdce Škody Erikssona, další jezdec Blomqvist dostává 20 vteřinovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly po servisní zóně. Mohutně finišující Martin vyhrává poslední RZ druhého dne s 3,1 vteřinovým náskokem před Solbergem, třetí je Grönholm, čtvrtý dojíždí s přehledem jedoucí C.McRae. Po problémech s transmisí, dojíždí Sainz až na jedenácté pozici. V průběžném pořadí na konci prvního dne nedošlo k výraznému pohybu na bodovaných místech.


Průběžné pořadí po první etapě II. Etapě 
1.  Colin McRae      Ford Focus WRC 02  Průměrná rychlost  82.1 km/h 
2.  Richard Burns    Peugeot 206 WRC                       + 00'32"6
3.  Marcus Grönholm  Peugeot 206 WRC                       + 00'42"3
4.  Carlos Sainz     Ford Focus WRC 02                     + 01'30"2
5.  Freddy Loix      Hyundai Accent WRC 3                  + 01'37"9
6.  Harri  Rovanpera Peugeot 206 WRC                       + 01'54"7




III. Etapa (341.05 km) 16.Června 2002
Start        Název       Délka    vítěz RZ     Prům. rychlost
08:58  SS 13 Inohori     23.00km  M.Grönholm    78.5 km/h
10:16  SS 14 Karoutes    18.89km  M.Grönholm    97.2 km/h
12:49  SS 15 Elatia      37.16km  M.Grönholm    92,9 km/h 
14:02  SS 16 Mendenitsa  17.34km  H.Rovanpera   94.0 km/h 

Tradičně první RZ třetího dne, v pořadí již třináctá, zamíchala dokonale výsledkovou listinou 49. ročníku Acropolis. Na startu jako první vypadla elektronická časomíra a start byl proveden praporem startéra. Rychlostní zkoušku vyhrává atakující Grönholm, druhý je dravě jedoucí Martin, který soupeří se skvěle finišujícím Solbergem, čtvrtý je Rovanpera a pátý dojíždí C.McRae, šestý Sainz. První velkou ztrátu hlásí Peugeot, když Burns musí odstoupit z druhého místa průběžného pořadí pro poškozený tlumič jehož následkem je vyvrácené kolo. A. McRae odstupuje kvůli polámanému ramenu řízení. Bez problémů není ani vedoucí C.McRae, který je příliš dlouhý v jedné zatáčce, a trefil strom. Pokračuje po vlastní opravě plechů dál. Ve 14 RZ končí Loix, který proráží olejovou vanu a pro poruchu převodovky končí i Panizzi. Průběžné pořadí po 14 RZ je následující: vede C.McRae, s 27,6 vteřinovým náskokem před Grönholmem, třetí je Sainz, který ztrácí už 1,06 minuty na Grönholma, čtvrtý je Rovanpera o 01'52"7 zpět, pátý Solberg se ztrátou 02'03"2, ale na Rovanperu ztrácí něco málo okolo 10,5 vteřiny, šestý je skvěle finišující Martin s 20 vteřinovým náskokem na sedmého Loeba.V servisní zóně Grönholm prohlašuje, že srovnat téměř třicetivteřinový náskok C.McRae bude asi nemožné, ale s druhým místem je spokojen. Martin přiznal, že se ještě nevzpamatoval ze včerejší smůly a Solberg po velké ztrátě ze začátku soutěže drží bodovanou pozici. Patnáctou RZ vyhrává Grönholm, o pouhé čtyři desetiny vteřiny před C.McRaem. Třetí je finišující Solberg, čtvrtý dojel Sainz, pátý se ztrátou 12,9 vteřiny je Rovanpera a šestý Martin ztrácí 14,3 vteřiny. Poslední šestnáctá rychlostí zkouška může změnit pořadí snad už jenom technickými problémy jednotlivých jezdců. Jede se sice ostře, ale přece jenom na jistotu. Interní souboj Rovanpera Solberg vyznívá pro Rovanperu o 1,6 vteřiny a v celkovém hodnocení prohrává Solberg o pouhou jednu vteřinu. Grönholm poráží C.McRae o 2,7 vteřiny. Pátý je Sainz, šestý dojíždí Martin. V konečném umístění se toho moc nemění. Možná překvapivě je sedmý Loeb, osmý Radstrom na Citroenu, devátý Schwarz na Hyundai, desátý Gardermeister Škoda, jedenáctý Delecour Mitsubishi, třináctý Arai Subaru , čtrnáctý Eriksson, a sedmnáctý Blomqvist na Škodě Octavii.        V letošním ročníku rally Akropolis nebylo tolik odpadnutí jako v předcházejících ročnících. Vítězství Colina Mcrae je jeho letošním prvním vítězstvím a čistým hattrickem na této soutěži. Úspěchem skončila soutěž i pro značku Ford, která měla mezi prvními šesti místy tři vozy. Bez ztráty kytičky dojely i vozy Škoda bohužel na nebodovaných místech.



49. Ročník RALLY ACROPOLIS 
Konečné pořadí  jezdců 
1.  Colin McRae       Ford Focus WRC 02   10 bodů  Průměrná rychlost  83,9 km/h 
2.  Marcus Grönholm   Peugeot 206 WRC      6 bodů                     + 00'24"5
3.  Carlos Sainz      Ford Focus WRC 02    4 body                     + 01'45"6
4.  Harri  Rovanpera  Peugeot 206 WRC      3 body                     + 01'57"6
5.  Peter Solberg     Subaru Impreza WRC   2 body                     + 01'58"6
6.  Markko Martin     Ford  Focus WRC  02  1 bod                      + 02'40"1

49. Ročník RALLY ACROPOLIS
Konečné pořadí  týmů 
1. Ford      14 bodů ( 1+3. místo) 
2. Peugeot    9 bodů ( 2+4. místo) 
3. Subaru     2 body ( 5. místo) 
4. Hyundai    1 bod  ( 6. místo)




ODKAZY:

PEUGEOT AUTO.CZ RALLY - tipuj na výsledky MS automobilových soutěží a vyhraj! >>>

Plakáty z Rally Acropolis v rozlišení 1024x768 a 800x600 >>>

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii

Evropská unie v pátek vyzvala k okamžitému příměří v…

Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru

Čínský výrobce automobilů Geely získal téměř…

Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek

Komunistické převzetí moci v únoru 1948 jako velké…

Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty

Provoz tramvají v centru Prahy odpoledne paralyzovala…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 





 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy. Teploty spadnou až na -18 °C

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy.…

Jeden z nejchladnějších víkendů letošní zimy čeká Česko nadcházející víkend. Chladné počasí, které lidé…

 

iSport.cz

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu jede kvalifikaci

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu…

Dopíše na olympiádě v Koreji svůj výjimečný příběh a získá druhé zlato? Česká závodnice Ester Ledecká přesně…

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o olympijský bronz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o…

Naděje na medaili stále žije. Český národní tým se po semifinálovém neúspěchu proti olympijským sportovcům z…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…