Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 50 nejprodávanějších aut v České republice a v Německu

Co se prodává nejvíce u nás a co u našich západních sousedů ? Přímé srovnání českých prodejů za rok 2003 s jedním z nejvyspělejších automobilových trhů na světě jsme tentokrát doplnili podílem vznětových verzí všech modelů.
Zpět na článek
26. 1. 2004 10:59
neregistrovaný "HUFUH"
26. 1. 2004 11:13
neregistrovaný "anonym"
26. 1. 2004 11:42
neregistrovaný "HUFUH"
26. 1. 2004 14:16
neregistrovaný "RomanP"
26. 1. 2004 15:26
neregistrovaný "HUFUH"
26. 1. 2004 15:38
neregistrovaný "RomanP"
1. 2. 2004 12:19
neregistrovaný "Bob Ash"
26. 1. 2004 11:16
neregistrovaný "Ondřej Láník(Auto.cz)"
26. 1. 2004 11:47
neregistrovaný "HUFUH"
26. 1. 2004 12:20
neregistrovaný "Fechta"
26. 1. 2004 12:50
neregistrovaný "HUFUH"
26. 1. 2004 13:24
neregistrovaný "X"
26. 1. 2004 22:13
neregistrovaný "vedeni"
26. 1. 2004 18:04
neregistrovaný "Bobb"
27. 1. 2004 08:01
neregistrovaný "Mi"
27. 1. 2004 13:12
neregistrovaný "PaS"
27. 1. 2004 15:08
neregistrovaný "škodovák"
27. 1. 2004 19:56
neregistrovaný "HUFUH"
27. 1. 2004 18:02
neregistrovaný "Michal K."
20. 2. 2004 21:48
neregistrovaný "RobOL"
2. 3. 2004 09:43
neregistrovaný "formy"
26. 1. 2004 13:28
neregistrovaný "Milan"
26. 1. 2004 13:57
neregistrovaný "Moi"
26. 1. 2004 18:08
neregistrovaný "Bobb"
26. 1. 2004 15:34
neregistrovaný "škodovák"
26. 1. 2004 15:53
neregistrovaný "Mikez"
26. 1. 2004 18:03
neregistrovaný "škodovák"
26. 1. 2004 18:14
neregistrovaný "Bobb"
26. 1. 2004 18:19
neregistrovaný "Bobb"
26. 1. 2004 19:22
neregistrovaný "Michal"
26. 1. 2004 19:44
neregistrovaný "WOLF"
26. 1. 2004 22:19
neregistrovaný "vedeni"
27. 1. 2004 10:45
neregistrovaný "Lib"
27. 1. 2004 14:48
neregistrovaný "Cimrman"
27. 1. 2004 17:30
neregistrovaný "Michal"
28. 1. 2004 12:09
neregistrovaný "Radek"
1. 2. 2004 13:21
neregistrovaný "dzonek"
2. 3. 2004 10:07
neregistrovaný "anonym"
29. 1. 2004 13:07
neregistrovaný "pytlík"
27. 1. 2004 18:27
neregistrovaný "David"
27. 1. 2004 23:06
neregistrovaný "TRUCKER"
neregistrovaný "HUFUH"
26. 1. 2004 10:59
FABIA nejrpdávanější zahraniční auto ????
cituji ... "Nejprodávanějším zahraničním vozidlem v Německu je Škoda Fabia, když francouzského soka 206 porazila o 4 tisíce prodaných vozů." ... před pažoutem možná je, ale od kdy je Ford Německý auto???? ;)))))
Rozbalit vlákno
20
neregistrovaný "anonym"
26. 1. 2004 11:13
Re: FABIA nejrpdávanější zahraniční auto ????
Od doby, co se vyrabi v Koline nad Rynem. Opel taky uz neni nemecky a presto neni uveden jako zahranicni. To bys pak asi chtel rict, ze u nas Skoda neni domaci automobilkou a ve statistikach by mel byt uveden pouze podil zahranicnich vozu u nas.
neregistrovaný "HUFUH"
26. 1. 2004 11:42
Re: FABIA nejrpdávanější zahraniční auto ????
zda se mi, ze v tom mas trochu zmatek ... jde mi prave o puvod znacky ... podle uvazovani, ze Ford se vyrabi v Německu je to Němec bys pak musel říct, že VW je Slovák, protže se vyrábí na Slovenku ... a to je dobrej nesmysl že ano ...
neregistrovaný "RomanP"
26. 1. 2004 14:16
Re: FABIA nejrpdávanější zahraniční auto ????
No taky jak kterej VW.
neregistrovaný "HUFUH"
26. 1. 2004 15:26
Re: FABIA nejrpdávanější zahraniční auto ????
no jiste ... a prave proto tvrdim to co tvrdim
neregistrovaný "RomanP"
26. 1. 2004 15:38
Re: FABIA nejrpdávanější zahraniční auto ????
Jde o to, kde je automobilka "doma". U Fordu je situace trochu jiná. Vem si odkdy se určité procento tuším jednoho modelu od VW dělá na Slovensku a odkdy je Ford v německu a s ním kompletní nabídka pro evropu.
neregistrovaný "Bob Ash"
1. 2. 2004 12:19
Re: FABIA nejrpdávanější zahraniční auto ????
S Fordem není v Německu kompletní nabídka pro Evropu, zapomínáte na Ford UK. Když budete brát původ auta podle místa jeho vývoje (což je o něco víc vypovídající než místo výroby) tak budou evropský Fordy dílem německý a dílem anglický.
Dřív to dokonce měly Ford UK a Ford Germany různý modely - poslední byla Cortina/Taunus, což byly do začátku 70. let různý auta, potom celý 70. léta to bylo v zásadě totéž jenom pod různým názvem a od roku 1982 se místo toho vyrábí Sierra.
Myslím, že o Fordech se nedá říct že by byly z nějaký země, je to dokonalej příklad nadnárodní firmy a výrobku.
neregistrovaný "Ondřej Láník(Auto.cz)"
26. 1. 2004 11:16
Re: FABIA nejrpdávanější zahraniční auto ????
Ford působí v Evropě (zejména v Německu) od 20. let 20. stol. Připouštím, že "národnost" Mondea (ale i dalších vozů) je diskutabilní.
Podle vás je to tedy Američan, nebo Belgičan nebo ...?
neregistrovaný "HUFUH"
26. 1. 2004 11:47
Re: FABIA nejrpdávanější zahraniční auto ????
jde mi o původ značky ... to, že výrobci přesouvají své továrny za hranice jiných států je přeci běžné ... jak jsem uvedl výše ... VW se vyrábí i na Slovensku a přesto jej stále považujeme za Německé auto ...
neregistrovaný "Fechta"
26. 1. 2004 12:20
Re: FABIA nejrpdávanější zahraniční auto ????
FORD je americký, ale přesto je považován němci za vlastní. Obdobný případ je OPEL/GM, jediný rozdíl je, že OPEL se jmenuje jinak než mateřská společnost.
neregistrovaný "HUFUH"
26. 1. 2004 12:50
Re: FABIA nejrpdávanější zahraniční auto ????
bral jsem to z pohledu původu značek ... OPEL, aspoň pokud vím, má taky kořeny v Německu ...
neregistrovaný "X"
26. 1. 2004 13:24
Re: FABIA nejrpdávanější zahraniční auto ????
Ford ma americkou a evropskou divizi. Takze evropske Fordy se berou jako nemecke.
Ale jinak Ka je z Valencie (I), Fiesta/Fusion z Kolina (D), Focus 3d/5d/kombi a C-max ze Saarlouis (D), Focus sedan z Valencie (I), Mondeo z Genku (B), Galaxy z Setubal (P), Transity z Genku (B), Southamptonu (UK) a Koaceli (T), Connect z Koaceli (T)
neregistrovaný "vedeni"
26. 1. 2004 22:13
Re: zemepis
Vod kdy je Valencie v Italii? Snad ve Spanelsku (E), ne? ;)
neregistrovaný "Bobb"
26. 1. 2004 18:04
Re: zemepis
Ford Germany je v Nemecku uz tusim od r.1910, uz za Henryho Forda tam delali vlastni auta, vlastni politiku (i za Hitlera, ze..) atd... je to nemecka firma vlastnena skoro sto let americkym kapitalem...
neregistrovaný "Mi"
27. 1. 2004 08:01
Re: zemepis
Ford je - a to bez jakýchkoli debat - americká firma. Bez ohledu na to, kde se ten který její model vyrábí. Je to neuvěřitelný, ale tahle debilita, že je to německá nebo možná i španělská nebo belgická nebo ... firma se objevuje čím dál častěji. Neskutečný.
neregistrovaný "PaS"
27. 1. 2004 13:12
Re: zemepis
Navrhuju lobovat za to, aby třeba Ferrari přesunul část výroby do ČR. To pak konečně bude GP F1 vyhrávat české auto. Vůbec nejsem odborník, ale brát Ford jako německou značku je asi jako prohlásit, že Adidas je čínská firma na výrobu sportovních potřeb.
neregistrovaný "škodovák"
27. 1. 2004 15:08
Re: zemepis
Nikdo nepochybuje že Ford je Americká automobilka , spíš jsi si nepřečetl celej článek, kde se psalo , že škodovka je nejprodávanější zahraniční auto , přičemž porazila auta , které se v Německu vůbec nevyrábí ani licenčně, tak jsem to pochopil já. a tak to bylo myšleno...
neregistrovaný "HUFUH"
27. 1. 2004 19:56
Re: zemepis
ok - ale pokud se nepletu tak ne všechna auta v žebříčku před Fabiií se vyrábějí přímo v německu ... ;)
neregistrovaný "Michal K."
27. 1. 2004 18:02
Re: zemepis
od té doby co evropská divize Fordu má právní subjektivitu v Německu... Mne spíš fascinuje to pořadí u nás: 206 třetí, 307 pátá a Thalia šestá. Holt jsme národ "znalců" aut!?!?
neregistrovaný "RobOL"
20. 2. 2004 21:48
Re: zemepis
Ani bych neřekl, že nejsme národ znalců aut, jako spíš to, že ekonomické možnosti průměrného českého občana jsou - bohužel - někde jinde než je tomu u Němců nebo jiných vyspělých národů. Nepochybuju o tom, že Pepa Hlavička z Horní Dolní, co je rád, že dokáže našetřit s manželkou po pár letech tolik peněz, aby dal jakžtakž dohromady akontaci na Thalii, i při svém poněkud selském rozumu pořád ještě ví, že pětkovej bavorák nebo MB E-klasse jsou přeci jen lepší káry než ten jeho vysněnej žabožrout. Ale prostě na ně nemá.
neregistrovaný "formy"
2. 3. 2004 09:43
Re: zemepis
Navrhuji přiřknout značku tomu výrobci, který má logicky na značce největší-majoritní podíl, tzn. ne dle tradice ani místa výroby, ale prostě tomu komu ta automobilka patří. Takže si myslím, že titulek je v pořádku a už si to konečně všichni škodovkáři přiznejte, že jste si koupily "v současnosti" německé auto!!!
neregistrovaný "Milan"
26. 1. 2004 13:28
Srovnání není korektní
Zdá se mi, že podobné žebříčky jsou značně zavádějící a nekorektní vůči některým značkám, protože srovnávají hrušky s jablky. Aby srovnání bylo konsistentní, musely by se srovnávat např. prodeje Seatu Ibiza s hatchbacky VW Polo nebo Opel Astra a prodeje Seatu Cordoba se sedany VW Polo Classic nebo Opel Astra 4 dv. V obou případech jde totiž pouze o různé karosářské verze téhož vozu. Pokud bychom u "malých" Seatů naopak postupovali "souhrnnou metodou" stejně jako u ostatních dvou zmíněných značek, rázem by se nám Seat Ibiza/Cordoba dostal na 11. příčku českého žebříčku hned za VW Polo. Stejně je zacházeno i s dvojicí Seat Toledo/Leon. Nedoplácejí tedy některé značky v žebříčcích prodejnosti na různá rodná jména svých odvozených modelů?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Moi"
26. 1. 2004 13:57
Jak nás asi berou...
No a tady je vidět, jak nás asi výrobci berou.....
Mercedes Benz E v Německu přes 100 000ks a v Čechách 753ks
Jak moc je asi můžeme zajímat??? To se divím, že sem ty dva vlaky ročně vypravují
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Bobb"
26. 1. 2004 18:08
Re: Jak nás asi berou...
Myslis, ze jim ma byt 750 ecek fuk? Vzdyt to je zbozi za nejmin miliardu korun, kolik lidi to tady zivi! A nekolik statu jako my a desitky tisic kusu je prodano, u nas 750, v Polsku aspon 1500, Madarsko podobne jak my, Rusko, Thajsko i 5000, Turecko to samy, to se sklada jak puzzle! Stoji to za to! Nemuzes srovnavat domaci nemecky trh s malym exportnim....
neregistrovaný "škodovák"
26. 1. 2004 15:34
bez titulku
Je to paráda , jen u nás a v Německu se prodala třetina vyrobených aut , přičemž ve Velký Británii se prodalo škodovek taky něco přes třicet tisíc možá i víc.Takže poloviční produkce se prodává na náročným západním trhu což je super...
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Mikez"
26. 1. 2004 15:53
Re: bez titulku
Žádný trh se neobejde bez určitého množství aušusu. Tedy ani ten "náročný západní trh..."
neregistrovaný "škodovák"
26. 1. 2004 18:03
Re: bez titulku
Každá debata má svojeho rejpala ,no budiž za škodovku hovoří prodaný auta a né jen vyvezený a pokud si myslíš , že Němci jsou hlupáci , kteří si kupujou za těžce vydělaný prachy aušusový zboží hmmmhmm tak to nevím , to může udělat akorát blbec , kterej neví co s penězi..
neregistrovaný "Bobb"
26. 1. 2004 18:14
Re: bez titulku
Presne tak, ja bych spis veril tomu, ze Skodu Fabii uz berou nemci jako plnohodnotnou VW Gruppe s plno shodnyma prvkama, kvalitou, robustnosti a strohosti, proste levnejsi ale plnohodnotna alternativa Pola. Spis by me zajimalo, jak dopadl Superb...
neregistrovaný "Bobb"
26. 1. 2004 18:19
Diesel Fabia
Jeste dve zajimavy cisla - chybelo 22 aut a Fabie porazila Fiestu, coz by po Polu a Corse bylo skvele treti misto ve sve tride, a pak podil dieselu - mnoehm vyssi nez u Fiesty, Pola nebo Corsy, tzn. vic si jich koupi drazsi TDIcko nez u konkurentu, asi za to co usetri vezmou lepsi motor a neberou oskubane Juniory 1.2 HTP
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Michal"
26. 1. 2004 19:22
více DIESELŮ než v Německu
podlé téhle tabulky je u konkrétních modelů v čr více procent dieselových, než u stejného modelu v BRD. např Passat: čr:85% diesel, brd:80% diesel. tady jasně vidíte, že diesel motor není měřítkem vyspělosti trhu. to už spíše svědčí diesel pro zaostalost..... ostatně opravdu náročné trhy preferují hybridní vozy (Japonsko, USA) diesel je rakovinotvorný sajrajt, který má všemožné vyrovnávací tyče, utlumení a stejně třese s autem jak zimnice.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "WOLF"
26. 1. 2004 19:44
Re: více DIESELŮ než v Německu
diesel = pokrok
benzin = historie
hybridos= japonska manie
neregistrovaný "vedeni"
26. 1. 2004 22:19
Re: více DIESELŮ než v Německu
diesel=pokrok z avie
neregistrovaný "Lib"
27. 1. 2004 10:45
Re: více DIESELŮ než v Německu
A budoucnost patri uhliiii ja to rikam furt ...
neregistrovaný "Cimrman"
27. 1. 2004 14:48
Re: více DIESELŮ než v Německu
Budoucnost patri aluminiu, panove ...!!!
neregistrovaný "Michal"
27. 1. 2004 17:30
Re: více DIESELŮ než v Německu
ano, uhlí, ale hnědé a občas by šlo přitopit i plastovou flaškou. nebude to vadit, když tam jsou ty filtry částic
neregistrovaný "Radek"
28. 1. 2004 12:09
Re: více DIESELŮ než v Německu
Uznávám dieslové motory pouze od dvou automobilek na světě. Od BMW a od Hondy. Jinak, nesnáším benzínové motory s malým kroutícím momentem. Jsou strašně líné. Můj benzínový motor má naštěstí nejvyšší krouťák v 1950 otáčkách za minutu.
neregistrovaný "dzonek"
1. 2. 2004 13:21
Re: více DIESELŮ než v Německu
No hlavně že ta honda dělá ty uhláky už řádku let že?? Ale podle všeho to vypadá na velmi povedený motor.
neregistrovaný "anonym"
2. 3. 2004 10:07
Re: více DIESELŮ než v Německu
Co to je za paštiku, to je ZIL?
neregistrovaný "pytlík"
29. 1. 2004 13:07
Re: více DIESELŮ než v Německu
WOLF alias Helmut von VW. Smrt PD traktorům!!! Benzín a hybrid. Vše ostatní je začouzené.
neregistrovaný "David"
27. 1. 2004 18:27
Renault v Německu
Renault 1. značkou v Evropě s podílem 11,1% na trhu osobních i užitkových vozidel. Mimo západní Evropu se zvedly prodeje o 9%. Prvního místa dosáhla značka Renault ve Francii (27,2%), Španělsku (12,7%), Portugalsku (14,5%) a v Německu (6,3%).
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "TRUCKER"
27. 1. 2004 23:06
Re: Renault v Německu
Jen tak dál, moc jim fandím!!!!!