Co se prodává nejvíce u nás a co u našich západních sousedů ? Přímé srovnání českých prodejů za rok 2003 s jedním z nejvyspělejších automobilových trhů na světě jsme tentokrát doplnili podílem vznětových verzí všech modelů.
cituji ... "Nejprodávanějším zahraničním vozidlem v Německu je Škoda Fabia, když francouzského soka 206 porazila o 4 tisíce prodaných vozů." ... před pažoutem možná je, ale od kdy je Ford Německý auto???? ;)))))
Od doby, co se vyrabi v Koline nad Rynem. Opel taky uz neni nemecky a presto neni uveden jako zahranicni. To bys pak asi chtel rict, ze u nas Skoda neni domaci automobilkou a ve statistikach by mel byt uveden pouze podil zahranicnich vozu u nas.
zda se mi, ze v tom mas trochu zmatek ... jde mi prave o puvod znacky ... podle uvazovani, ze Ford se vyrabi v Německu je to Němec bys pak musel říct, že VW je Slovák, protže se vyrábí na Slovenku ... a to je dobrej nesmysl že ano ...
Jde o to, kde je automobilka "doma". U Fordu je situace trochu jiná. Vem si odkdy se určité procento tuším jednoho modelu od VW dělá na Slovensku a odkdy je Ford v německu a s ním kompletní nabídka pro evropu.
S Fordem není v Německu kompletní nabídka pro Evropu, zapomínáte na Ford UK. Když budete brát původ auta podle místa jeho vývoje (což je o něco víc vypovídající než místo výroby) tak budou evropský Fordy dílem německý a dílem anglický.
Dřív to dokonce měly Ford UK a Ford Germany různý modely - poslední byla Cortina/Taunus, což byly do začátku 70. let různý auta, potom celý 70. léta to bylo v zásadě totéž jenom pod různým názvem a od roku 1982 se místo toho vyrábí Sierra.
Myslím, že o Fordech se nedá říct že by byly z nějaký země, je to dokonalej příklad nadnárodní firmy a výrobku.
Ford působí v Evropě (zejména v Německu) od 20. let 20. stol. Připouštím, že "národnost" Mondea (ale i dalších vozů) je diskutabilní.
Podle vás je to tedy Američan, nebo Belgičan nebo ...?
jde mi o původ značky ... to, že výrobci přesouvají své továrny za hranice jiných států je přeci běžné ... jak jsem uvedl výše ... VW se vyrábí i na Slovensku a přesto jej stále považujeme za Německé auto ...
FORD je americký, ale přesto je považován němci za vlastní. Obdobný případ je OPEL/GM, jediný rozdíl je, že OPEL se jmenuje jinak než mateřská společnost.
Ford ma americkou a evropskou divizi. Takze evropske Fordy se berou jako nemecke.
Ale jinak Ka je z Valencie (I), Fiesta/Fusion z Kolina (D), Focus 3d/5d/kombi a C-max ze Saarlouis (D), Focus sedan z Valencie (I), Mondeo z Genku (B), Galaxy z Setubal (P), Transity z Genku (B), Southamptonu (UK) a Koaceli (T), Connect z Koaceli (T)
Ford Germany je v Nemecku uz tusim od r.1910, uz za Henryho Forda tam delali vlastni auta, vlastni politiku (i za Hitlera, ze..) atd... je to nemecka firma vlastnena skoro sto let americkym kapitalem...
Ford je - a to bez jakýchkoli debat - americká firma. Bez ohledu na to, kde se ten který její model vyrábí. Je to neuvěřitelný, ale tahle debilita, že je to německá nebo možná i španělská nebo belgická nebo ... firma se objevuje čím dál častěji. Neskutečný.
Navrhuju lobovat za to, aby třeba Ferrari přesunul část výroby do ČR. To pak konečně bude GP F1 vyhrávat české auto. Vůbec nejsem odborník, ale brát Ford jako německou značku je asi jako prohlásit, že Adidas je čínská firma na výrobu sportovních potřeb.
Nikdo nepochybuje že Ford je Americká automobilka , spíš jsi si nepřečetl celej článek, kde se psalo , že škodovka je nejprodávanější zahraniční auto , přičemž porazila auta , které se v Německu vůbec nevyrábí ani licenčně, tak jsem to pochopil já. a tak to bylo myšleno...
od té doby co evropská divize Fordu má právní subjektivitu v Německu... Mne spíš fascinuje to pořadí u nás: 206 třetí, 307 pátá a Thalia šestá. Holt jsme národ "znalců" aut!?!?
Ani bych neřekl, že nejsme národ znalců aut, jako spíš to, že ekonomické možnosti průměrného českého občana jsou - bohužel - někde jinde než je tomu u Němců nebo jiných vyspělých národů. Nepochybuju o tom, že Pepa Hlavička z Horní Dolní, co je rád, že dokáže našetřit s manželkou po pár letech tolik peněz, aby dal jakžtakž dohromady akontaci na Thalii, i při svém poněkud selském rozumu pořád ještě ví, že pětkovej bavorák nebo MB E-klasse jsou přeci jen lepší káry než ten jeho vysněnej žabožrout. Ale prostě na ně nemá.
Navrhuji přiřknout značku tomu výrobci, který má logicky na značce největší-majoritní podíl, tzn. ne dle tradice ani místa výroby, ale prostě tomu komu ta automobilka patří. Takže si myslím, že titulek je v pořádku a už si to konečně všichni škodovkáři přiznejte, že jste si koupily "v současnosti" německé auto!!!
Zdá se mi, že podobné žebříčky jsou značně zavádějící a nekorektní vůči některým značkám, protože srovnávají hrušky s jablky. Aby srovnání bylo konsistentní, musely by se srovnávat např. prodeje Seatu Ibiza s hatchbacky VW Polo nebo Opel Astra a prodeje Seatu Cordoba se sedany VW Polo Classic nebo Opel Astra 4 dv. V obou případech jde totiž pouze o různé karosářské verze téhož vozu. Pokud bychom u "malých" Seatů naopak postupovali "souhrnnou metodou" stejně jako u ostatních dvou zmíněných značek, rázem by se nám Seat Ibiza/Cordoba dostal na 11. příčku českého žebříčku hned za VW Polo. Stejně je zacházeno i s dvojicí Seat Toledo/Leon. Nedoplácejí tedy některé značky v žebříčcích prodejnosti na různá rodná jména svých odvozených modelů?
No a tady je vidět, jak nás asi výrobci berou.....
Mercedes Benz E v Německu přes 100 000ks a v Čechách 753ks
Jak moc je asi můžeme zajímat??? To se divím, že sem ty dva vlaky ročně vypravují
Myslis, ze jim ma byt 750 ecek fuk? Vzdyt to je zbozi za nejmin miliardu korun, kolik lidi to tady zivi! A nekolik statu jako my a desitky tisic kusu je prodano, u nas 750, v Polsku aspon 1500, Madarsko podobne jak my, Rusko, Thajsko i 5000, Turecko to samy, to se sklada jak puzzle! Stoji to za to! Nemuzes srovnavat domaci nemecky trh s malym exportnim....
Je to paráda , jen u nás a v Německu se prodala třetina vyrobených aut , přičemž ve Velký Británii se prodalo škodovek taky něco přes třicet tisíc možá i víc.Takže poloviční produkce se prodává na náročným západním trhu což je super...
Každá debata má svojeho rejpala ,no budiž za škodovku hovoří prodaný auta a né jen vyvezený a pokud si myslíš , že Němci jsou hlupáci , kteří si kupujou za těžce vydělaný prachy aušusový zboží hmmmhmm tak to nevím , to může udělat akorát blbec , kterej neví co s penězi..
Presne tak, ja bych spis veril tomu, ze Skodu Fabii uz berou nemci jako plnohodnotnou VW Gruppe s plno shodnyma prvkama, kvalitou, robustnosti a strohosti, proste levnejsi ale plnohodnotna alternativa Pola. Spis by me zajimalo, jak dopadl Superb...
Jeste dve zajimavy cisla - chybelo 22 aut a Fabie porazila Fiestu, coz by po Polu a Corse bylo skvele treti misto ve sve tride, a pak podil dieselu - mnoehm vyssi nez u Fiesty, Pola nebo Corsy, tzn. vic si jich koupi drazsi TDIcko nez u konkurentu, asi za to co usetri vezmou lepsi motor a neberou oskubane Juniory 1.2 HTP
podlé téhle tabulky je u konkrétních modelů v čr více procent dieselových, než u stejného modelu v BRD. např Passat: čr:85% diesel, brd:80% diesel. tady jasně vidíte, že diesel motor není měřítkem vyspělosti trhu. to už spíše svědčí diesel pro zaostalost..... ostatně opravdu náročné trhy preferují hybridní vozy (Japonsko, USA) diesel je rakovinotvorný sajrajt, který má všemožné vyrovnávací tyče, utlumení a stejně třese s autem jak zimnice.
Uznávám dieslové motory pouze od dvou automobilek na světě. Od BMW a od Hondy. Jinak, nesnáším benzínové motory s malým kroutícím momentem. Jsou strašně líné. Můj benzínový motor má naštěstí nejvyšší krouťák v 1950 otáčkách za minutu.
Renault 1. značkou v Evropě s podílem 11,1% na trhu osobních i užitkových vozidel. Mimo západní Evropu se zvedly prodeje o 9%. Prvního místa dosáhla značka Renault ve Francii (27,2%), Španělsku (12,7%), Portugalsku (14,5%) a v Německu (6,3%).