Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AAA Auto: nejžádanější ojetiny jsou benzinové pětidveřové modely kolem 165 tisíc Kč

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Z průzkumu skupiny AAA AUTO, který se uskutečnil v ČR, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku vyplynulo, že nejžádanějším modelem je vůz stříbrné nebo šedé barvy s pětidvéřovou karosérií, benzinovým motorem a cenou v přepočtu okolo 165 tisíc Kč.

Z průzkumu nejprodávanějších vozů skupiny AAA AUTO, který se uskutečnil v ČR, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku vyplynulo, že zákaznicky nejžádanějším modelem je vůz stříbrné nebo šedé barvy s pětidvéřovou karosérií, benzinovým motorem a cenou v přepočtu okolo 6.000 EUR (asi 165 tisíc Kč).

Úplně ideální pak je, pokud má tento ojetý vůz značku Škoda, Renault, Ford, Opel nebo Peugeot.

„Od tohoto ideálu středoevropských motoristů ovšem existuje řada odchylek,“ upozornil ředitel výkupu AAA AUTO Petr Vaněček. Například v Maďarsku je nejoblíbenější značka Suzuki, která se tam vyrábí, v Rumunsku zase uvedenou silnou pětku automobilek předhonila místní Dacia.

Rozdíly jsou i v oblibě barev. Například v Čechách a na Slovensku je vedle ceněné stříbrné velmi oblíbenou barvou i červená. V Maďarsku o ní naopak příliš velký zájem není, zato se tam ale více prosazuje černá barva, která je v ČR i na Slovensku na okraji zájmu. Poláci a Rumuni zase mají v oblibě modrou barvu, která se v celkovém žebříčku oblíbenosti dostala na druhou příčku za již zmíněnou stříbrnou/šedou.

Značné rozdíly pak výzkum ukázal i v oblíbenosti naftových motorů. Zatímco v Rumunsku jimi bylo vybaveno 49 % všech aut, která tam loni prodala skupina AAA AUTO, v ČR to bylo 30 %, v Polsku 26 %, na Slovensku 19 % a v Maďarsku pouhých 16 % všech aut. Zájem o naftové vozy přitom trvale roste ve všech pěti zemích.

Pozoruhodné výsledky přinesl výzkum i oblasti stáří vozů. Zatímco v kategorii vozů do tří let stáří vede Rumunsko, kde si jich (díky daňové politice, která zvýhodňuje mladší vozy) loni pořídilo 34 % zákazníků, následované ČR a Polskem s 18 procenty, v Maďarsku se pro zánovní vůz rozhodlo 16 % a na Slovensku jen 12 % zákazníků.

Skutečnost, že Češi jsou národem chalupářů, pak dokládá zjištění, že se u nás prodává 3 x více ojetých kombíků než třeba v Maďarsku. Takže každý pátý vůz je v ČR v provedení kombi. Naopak Rumunsko je zemí sedanů, kterých se tu prodá 27 % z celkového počtu všech karosářských provedení. Ve všech zemích přesto jasně vítězí pětidvéřové hatchbacky.

Ondřej Láník
Diskuze (3)
8. 10. 2007 18:29
Statistika
To je zase statistika jak víno, která nemá žádnou vypovídající hodnotu. Ideálním vzorem je Rumunsko, kde se kupují samé Dacie Logan, tudíž jsou nejmladší a všechny jako sedan. Opravdu pozoruhodné 8-s Stejná situace byla u nás v devadesátých letech, kdy byl obrovský bum nákupu Felicií -> pozoruhodný výsledek, češi kupují malé hatchbacky v benzinu (co taky jiného když naše moderní červena felicia 1.3mpi bylo to nejlevnější co se dalo koupit).... Třešnička na dortu je pro mě informace, že KOMBI = CHALUPÁŘ ... no comment :no: