Aaglander: Německé superretro

Aaglander: Německé superretro

 
 

V srdci Bavorska se rozjel novodobý kočár bez koní

Vracet se ke starým časům je dnes velmi moderní. Designéři rádi míchají do svých kreací retro-prvky, ať už z jakýchkoliv důvodů, a o těch automobilových to platí dvojnásob. Proto se v poslední době přímo roztrhl pytel s nejrůznějšími replikami a historizujícími modely a zejména na lepších adresách lze na ulicích často potkat oživlou minulost.

Skoro vše už tu bylo, proto se německý podnikatel Roland Belz rozhodl zajít do úplné krajnosti a pro inspiraci si zašel do dob, kdy se automobily ještě více podobaly kočárům bez koní, než čemu jinému. Našinci se při pohledu na fotografie vybaví Präsident z kopřivnické vozovky, která se tou dobou ještě nejmenovala Tatra, obdivovatelům odjinud se rozběhnou v paměti secesní motivy, tóny Straussových valčíků. A přesně do této atmosféry se chce pan Belz strefit, proto na letošním ženevském autosalonu a o dva měsíce později znovu v Ženevě a k tomu v Monte Carlu veřejně prezentoval výsledek svého nápadu, dvouletého vývoje a nemalých investic - dva modely nové značky Aaglander.

Když zadělat na úspěch, tak se vším všudy, proto dostal patřičný lesk i výrobní závod - vyrostl přímo v areálu zámku Kühlenfels v Bavorsku. A vzhledem k výjimečnosti projektu dostal přednost i neobvyklý způsob prodeje; jsou oslovováni majitelé a nájemci turistických atrakcí, luxusních hotelů, golfových areálů ap., kde mají být zpočátku kočáry pronajímány zájemcům na krátké vyjížďky.

Dvoumístný Duc i čtyřmístný Mylord se sklápěcí lavicí, použitelnou jako komfortní nožní opěrka, se sice v maximální míře tváří jako historické artefakty, pod jejich starými kabáty se ovšem skrývá navýsost dnešní technika - pevný rám z ocelových trubek, dvouokruhové kotoučové brzdy a moderní osvětlení, zakamuflované do historických luceren. O pohon se stará vznětový motor 719 cm³, jehož výrobce ani počet válců nezveřejnil, o výkonu 14,9 kW, otáčející přes variátor a redukční převodovku s poměrem 1:70 obří zadní kola, potažená gumovými obručemi. Nejvyšší rychlost dosahuje necelých 20 km/h, což je vzhledem k plánovanému určení vozidla zcela dostačující hodnota. Bez zajímavosti není ani extrémně zjednodušené ovládání vozu - stačí zvolit směr jízdy a pak už pouze ovládat akcelerátor a brzdu. Směr se volí patentovanými mechanickými "opratěmi", podobnými původním mechanismům z nejstarších motorových kočárů.

Test této novinky Vám asi jen tak nepřineseme, přesto může případné zájemce potěšit, že k ovládání této kuriozity postačí běžný řidičský průkaz a krátká instruktáž výrobce a díky dodržení všech příslušných norem je schválená pro silniční provoz. Takže vzhůru do nespěchavých starých časů se slunečníkem a elegantním kloboukem.

Spolupracujeme s TipCars.com
EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu

Unie ochrání jen firmy, které nemají podstatný byznys…

Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá

Spojené státy a Čína se dohodly, že prozatím nenaplní své…

Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník

Lány oseté žlutě kvetoucí rostlinou budí v Česku kritiku…

 

Štítky Technika Tatra

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 





 
Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Dnes 17:55

Model Arteon se v pozici vlajkové lodi automobilky VW dlouho neohřál. Po roce jej totiž střídá třetí generace Touaregu, kterou jsme v Rakousku projeli s dieselovým šestiválcem.




Blesk.cz

Google automaticky nabídne úpravu vašich fotek. Staré černobílé dokonce vybarví

Google automaticky nabídne úpravu vašich fotek.…

Zřejmě posledním střípkem do skládačky letošní konference Google I/O je nová verze aplikace Fotky Google pro…

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Američanka Meghan Markle, nyní již manželka britského prince Harryho a vévodkyně ze Sussexu, dala světu na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Český tým na MS v hokeji 2018 skončil ve čtvrtfinále, když šel ze třetího místa ve skupině A na tým USA, druhý…

Brno v posledním kole? Už bude hrát uvolněně, tuší ostravský Procházka

Brno v posledním kole? Už bude hrát uvolněně, tuší…

V lize odkopal 311 zápasů, nemá ho co překvapit. Přesto si Václav Procházka maloval scénář ostravského angažmá…

 

Reflex.cz

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly mezi zrozením života ve Švédsku a Tanzánii

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly…

Švédská fotografka Moa Karlbergová si jako téma svého nového projektu zvolila zrození života. Zajímalo ji, jak…

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít při cestování po Evropě

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít…

Pokud přemýšlíte, kam se vypravit na výlet a nechcete opouštět Evropu, zkuste se inspirovat nápady…