Aaglander: Německé superretro

Aaglander: Německé superretro

 
 

V srdci Bavorska se rozjel novodobý kočár bez koní

Vracet se ke starým časům je dnes velmi moderní. Designéři rádi míchají do svých kreací retro-prvky, ať už z jakýchkoliv důvodů, a o těch automobilových to platí dvojnásob. Proto se v poslední době přímo roztrhl pytel s nejrůznějšími replikami a historizujícími modely a zejména na lepších adresách lze na ulicích často potkat oživlou minulost.

Skoro vše už tu bylo, proto se německý podnikatel Roland Belz rozhodl zajít do úplné krajnosti a pro inspiraci si zašel do dob, kdy se automobily ještě více podobaly kočárům bez koní, než čemu jinému. Našinci se při pohledu na fotografie vybaví Präsident z kopřivnické vozovky, která se tou dobou ještě nejmenovala Tatra, obdivovatelům odjinud se rozběhnou v paměti secesní motivy, tóny Straussových valčíků. A přesně do této atmosféry se chce pan Belz strefit, proto na letošním ženevském autosalonu a o dva měsíce později znovu v Ženevě a k tomu v Monte Carlu veřejně prezentoval výsledek svého nápadu, dvouletého vývoje a nemalých investic - dva modely nové značky Aaglander.

Když zadělat na úspěch, tak se vším všudy, proto dostal patřičný lesk i výrobní závod - vyrostl přímo v areálu zámku Kühlenfels v Bavorsku. A vzhledem k výjimečnosti projektu dostal přednost i neobvyklý způsob prodeje; jsou oslovováni majitelé a nájemci turistických atrakcí, luxusních hotelů, golfových areálů ap., kde mají být zpočátku kočáry pronajímány zájemcům na krátké vyjížďky.

Dvoumístný Duc i čtyřmístný Mylord se sklápěcí lavicí, použitelnou jako komfortní nožní opěrka, se sice v maximální míře tváří jako historické artefakty, pod jejich starými kabáty se ovšem skrývá navýsost dnešní technika - pevný rám z ocelových trubek, dvouokruhové kotoučové brzdy a moderní osvětlení, zakamuflované do historických luceren. O pohon se stará vznětový motor 719 cm³, jehož výrobce ani počet válců nezveřejnil, o výkonu 14,9 kW, otáčející přes variátor a redukční převodovku s poměrem 1:70 obří zadní kola, potažená gumovými obručemi. Nejvyšší rychlost dosahuje necelých 20 km/h, což je vzhledem k plánovanému určení vozidla zcela dostačující hodnota. Bez zajímavosti není ani extrémně zjednodušené ovládání vozu - stačí zvolit směr jízdy a pak už pouze ovládat akcelerátor a brzdu. Směr se volí patentovanými mechanickými "opratěmi", podobnými původním mechanismům z nejstarších motorových kočárů.

Test této novinky Vám asi jen tak nepřineseme, přesto může případné zájemce potěšit, že k ovládání této kuriozity postačí běžný řidičský průkaz a krátká instruktáž výrobce a díky dodržení všech příslušných norem je schválená pro silniční provoz. Takže vzhůru do nespěchavých starých časů se slunečníkem a elegantním kloboukem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Historik Blažek: Babiš s StB spolupracoval, měl kontrolní roli, je to historický fakt Historik Blažek: Babiš s StB spolupracoval, měl kontrolní roli, je to historický fakt

Historik Petr Blažek odmítá spekulace o tom, jestli…

Evropská unie odsouhlasila rozpočet na příští rok. Méně peněz dostane Turecko Evropská unie odsouhlasila rozpočet na příští rok. Méně peněz dostane Turecko

Rozpočet Evropské unie pro rok 2018 počítá se závazky ve…

Komentář Pavla Veselého: Teď už máme, co jsme chtěli? Komentář Pavla Veselého: Teď už máme, co jsme chtěli?

Komu připadá nadpis povědomý, nemýlí se. Starší ročníky…

Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa

Sázkové společnosti Tipsportu vydělávají přes sto milionů…

 

Štítky Technika Tatra

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 





 
Prohlédněte si unikátní BMW X5 první generace ve skvělém stavu! Veterán, po němž nikdo netouží

Prohlédněte si unikátní BMW X5 první generace ve skvělém stavu! Veterán, po němž nikdo netouží

Dnes 12:46

Klasicky tvarovaná BMW z přelomu tisíciletí jsou dnes v kurzu. První X5 se to netýká, my však našli jednu ve skvělém stavu, která by lákat mohla!




Blesk.cz

Dopravní podnik chce nové muzeum MHD: Místo vozovny v areálu Orion na Vinohradech

Dopravní podnik chce nové muzeum MHD: Místo vozovny…

Pražský dopravní podnik (DPP) nově zpracovává studii přestavby bývalé vinohradské vozovny v areálu Orion na…

Čeští lékaři s armádou zachránili život slovenské holčičce (3 měs.): Bleskový převoz do Prahy trval jen hodinu

Čeští lékaři s armádou zachránili život slovenské…

Dramatický boj o každou minutu, které rozhodovaly o životě novorozence v bratislavské nemocnici. A čeští lékaři…

 

iSport.cz

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Hokejisty Mladé Boleslavi bude trénovat Vladimír Kýhos, který na střídačce desátého týmu extraligové tabulky…

Šest kapitánů Sparty: Lafata vyklízí scénu, kouč chtěl pásku pro Čecha

Šest kapitánů Sparty: Lafata vyklízí scénu, kouč…

Celkem osmnáct soutěžních zápasů za sebou mají fotbalisté Sparty po včerejší ligové výhře nad Jihlavou 1:0.…

 

Reflex.cz

Zimbabwe se těší na pád Mugabeho. Armáda vyjednává o jeho odstoupení

Zimbabwe se těší na pád Mugabeho. Armáda vyjednává o…

Kdysi bohatý africký stát, bývalá britská kolonie Rhodésie, nyní hospodářsky zdevastovaná země…

Uhrančivě silné portréty přeživších holocaust. Ze snímků čiší síla i naděje

Uhrančivě silné portréty přeživších holocaust. Ze…

Během 2. světové války zůstalo Švýcarsko neutrálním státem. Také proto se stalo centrem pozornosti jak nacistů,…