reklama


Aaglander: Německé superretro

Aaglander: Německé superretro

 
 

V srdci Bavorska se rozjel novodobý kočár bez koní

Vracet se ke starým časům je dnes velmi moderní. Designéři rádi míchají do svých kreací retro-prvky, ať už z jakýchkoliv důvodů, a o těch automobilových to platí dvojnásob. Proto se v poslední době přímo roztrhl pytel s nejrůznějšími replikami a historizujícími modely a zejména na lepších adresách lze na ulicích často potkat oživlou minulost.

Skoro vše už tu bylo, proto se německý podnikatel Roland Belz rozhodl zajít do úplné krajnosti a pro inspiraci si zašel do dob, kdy se automobily ještě více podobaly kočárům bez koní, než čemu jinému. Našinci se při pohledu na fotografie vybaví Präsident z kopřivnické vozovky, která se tou dobou ještě nejmenovala Tatra, obdivovatelům odjinud se rozběhnou v paměti secesní motivy, tóny Straussových valčíků. A přesně do této atmosféry se chce pan Belz strefit, proto na letošním ženevském autosalonu a o dva měsíce později znovu v Ženevě a k tomu v Monte Carlu veřejně prezentoval výsledek svého nápadu, dvouletého vývoje a nemalých investic - dva modely nové značky Aaglander.

Když zadělat na úspěch, tak se vším všudy, proto dostal patřičný lesk i výrobní závod - vyrostl přímo v areálu zámku Kühlenfels v Bavorsku. A vzhledem k výjimečnosti projektu dostal přednost i neobvyklý způsob prodeje; jsou oslovováni majitelé a nájemci turistických atrakcí, luxusních hotelů, golfových areálů ap., kde mají být zpočátku kočáry pronajímány zájemcům na krátké vyjížďky.

Dvoumístný Duc i čtyřmístný Mylord se sklápěcí lavicí, použitelnou jako komfortní nožní opěrka, se sice v maximální míře tváří jako historické artefakty, pod jejich starými kabáty se ovšem skrývá navýsost dnešní technika - pevný rám z ocelových trubek, dvouokruhové kotoučové brzdy a moderní osvětlení, zakamuflované do historických luceren. O pohon se stará vznětový motor 719 cm³, jehož výrobce ani počet válců nezveřejnil, o výkonu 14,9 kW, otáčející přes variátor a redukční převodovku s poměrem 1:70 obří zadní kola, potažená gumovými obručemi. Nejvyšší rychlost dosahuje necelých 20 km/h, což je vzhledem k plánovanému určení vozidla zcela dostačující hodnota. Bez zajímavosti není ani extrémně zjednodušené ovládání vozu - stačí zvolit směr jízdy a pak už pouze ovládat akcelerátor a brzdu. Směr se volí patentovanými mechanickými "opratěmi", podobnými původním mechanismům z nejstarších motorových kočárů.

Test této novinky Vám asi jen tak nepřineseme, přesto může případné zájemce potěšit, že k ovládání této kuriozity postačí běžný řidičský průkaz a krátká instruktáž výrobce a díky dodržení všech příslušných norem je schválená pro silniční provoz. Takže vzhůru do nespěchavých starých časů se slunečníkem a elegantním kloboukem.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Solek spustil první solární elektrárnu v Chile. Stála sto milionů Solek spustil první solární elektrárnu v Chile. Stála sto milionů

Česká firma vybuduje v Chile solární zdroje o výkonu…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 






 
Nejlepší malé ojetiny s cenou do 100.000 Kč! Tady je máte!

Nejlepší malé ojetiny s cenou do 100.000 Kč! Tady je máte!

Dnes 08:00

Platí, že malá ojetá auta jsou za danou cenu zpravidla mladší a méně ojetá než velká. Logické. Jak ale vybrat tu nejlepší malou ojetinu s cenovkou do sta tisíc?




Blesk.cz

Na dálnici D11 skončilo po nehodě auto na střeše: Řidič nadýchal dvě promile

Na dálnici D11 skončilo po nehodě auto na střeše:…

Dopravní komplikace nastaly na dálnici D11 v ranních hodinách na 15. kilometru nedaleko Prahy. Po střetu dvou…

Kim Čong-un staví na nejvyšší hoře sousoší diktátorů: NA KLDR bude shlížet s tátou a dědou!

Kim Čong-un staví na nejvyšší hoře sousoší…

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat…

 

iSport.cz

Další bezstarostná palba. Šetřím síly, těší suverénku Plíškovou

Další bezstarostná palba. Šetřím síly, těší…

PŘÍMO Z MELBOURNE | 6:2, 6:0, 6:0, 6:2 a na minutu přesně dvě hodiny na kurtu. Tak se zatím čte bezstarostná…

Pavelec se vrátil do NHL jako vítěz, výhru bral i zachránce Mrázek

Pavelec se vrátil do NHL jako vítěz, výhru bral i…

SOUHRN | Svůj první start v sezoně proměnil ve výhru. Český brankář Ondřej Pavelec naskočil do utkání svého…

 

Reflex.cz

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je v něm mnoho mrtvých

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je…

V hotelu zavaleném při středečním zemětřesení lavinou ve střední Itáliije mnoho mrtvých. S odvoláním na…

Trosky jednoho deníku: Alkoholikova cesta přes knajpu do léčebny a zase zpátky

Trosky jednoho deníku: Alkoholikova cesta přes…

Pozoruhodných autobiografických knih o abúzu alkoholu vyšlo v poslední době víc. Rok starý Panáček Tomáše…

 
 
reklama