Aaglander: Německé superretro

Aaglander: Německé superretro

 
 

V srdci Bavorska se rozjel novodobý kočár bez koní

Vracet se ke starým časům je dnes velmi moderní. Designéři rádi míchají do svých kreací retro-prvky, ať už z jakýchkoliv důvodů, a o těch automobilových to platí dvojnásob. Proto se v poslední době přímo roztrhl pytel s nejrůznějšími replikami a historizujícími modely a zejména na lepších adresách lze na ulicích často potkat oživlou minulost.

Skoro vše už tu bylo, proto se německý podnikatel Roland Belz rozhodl zajít do úplné krajnosti a pro inspiraci si zašel do dob, kdy se automobily ještě více podobaly kočárům bez koní, než čemu jinému. Našinci se při pohledu na fotografie vybaví Präsident z kopřivnické vozovky, která se tou dobou ještě nejmenovala Tatra, obdivovatelům odjinud se rozběhnou v paměti secesní motivy, tóny Straussových valčíků. A přesně do této atmosféry se chce pan Belz strefit, proto na letošním ženevském autosalonu a o dva měsíce později znovu v Ženevě a k tomu v Monte Carlu veřejně prezentoval výsledek svého nápadu, dvouletého vývoje a nemalých investic - dva modely nové značky Aaglander.

Když zadělat na úspěch, tak se vším všudy, proto dostal patřičný lesk i výrobní závod - vyrostl přímo v areálu zámku Kühlenfels v Bavorsku. A vzhledem k výjimečnosti projektu dostal přednost i neobvyklý způsob prodeje; jsou oslovováni majitelé a nájemci turistických atrakcí, luxusních hotelů, golfových areálů ap., kde mají být zpočátku kočáry pronajímány zájemcům na krátké vyjížďky.

Dvoumístný Duc i čtyřmístný Mylord se sklápěcí lavicí, použitelnou jako komfortní nožní opěrka, se sice v maximální míře tváří jako historické artefakty, pod jejich starými kabáty se ovšem skrývá navýsost dnešní technika - pevný rám z ocelových trubek, dvouokruhové kotoučové brzdy a moderní osvětlení, zakamuflované do historických luceren. O pohon se stará vznětový motor 719 cm³, jehož výrobce ani počet válců nezveřejnil, o výkonu 14,9 kW, otáčející přes variátor a redukční převodovku s poměrem 1:70 obří zadní kola, potažená gumovými obručemi. Nejvyšší rychlost dosahuje necelých 20 km/h, což je vzhledem k plánovanému určení vozidla zcela dostačující hodnota. Bez zajímavosti není ani extrémně zjednodušené ovládání vozu - stačí zvolit směr jízdy a pak už pouze ovládat akcelerátor a brzdu. Směr se volí patentovanými mechanickými "opratěmi", podobnými původním mechanismům z nejstarších motorových kočárů.

Test této novinky Vám asi jen tak nepřineseme, přesto může případné zájemce potěšit, že k ovládání této kuriozity postačí běžný řidičský průkaz a krátká instruktáž výrobce a díky dodržení všech příslušných norem je schválená pro silniční provoz. Takže vzhůru do nespěchavých starých časů se slunečníkem a elegantním kloboukem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA

Největší smluvní výrobce elektroniky na světě Foxconn,…

Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá

Stát opět bude přidávat. Úředníkům, policistům, hasičům…

Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy

Americký prezident Donald Trump vydal nařízení otevřít…

Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství

Černohorští zákonodárci schválili dokument o členství…

 

Štítky Technika Tatra

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 






 
Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Dnes 18:50

V Estonsku jsme se poprvé svezli s nástupcem yetiho, karoqem. To ale nebylo jediné překvapení, které na nás čekalo.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice. Skolil ho zápal plic

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice.…

Bývalý americký prezident George Bush starší se od poloviny dubna zotavoval v houstonské nemocnici z lehkého…

 

iSport.cz

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec bral jen bod

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec…

Fotbalisté Juventusu Turín na cestě za dalším titulem v italské lize přišli v závěru předehrávky 34. kola o…

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí. Zlato je můj sen

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších…

Bez vytáček přiznává, že to pro něj bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí v kariéře. Jít do risku a bez smlouvy v…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…