Abarth v Ženevě 2009
Grande Punto SuperSport
Jedinou letošní ženevskou novinkou znovuoživení sportovní značky Abarth byl model Grande Punto SuperSport. A teď nejde o globalizované označení sportovní verze Esseesse, ale o model, jenž se skutečně jmenuje SuperSport. V tomto případě totiž jde o čistě závodní verzi Punta, odvozenou právě od civilního provedení Esseesse.
Vůz je oblečen do šedého laku, jenž proslavil závodní speciály se štírem ve znaku, přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka je vyladěna na výkon 132 kW a na točivý moment 270 Nm při 3000 min-1, přičemž od 4000 min-1 začne výfuk vydávat mnohem intenzivnější zvuk. Zrychlení u nuly na 100 km/h zvládne SuperSport za 7,5 s a maximální rychlost činí 215 km/h. Punto obouvá pneumatiky 215/40 R 18, sportovní podvozek snižuje světlost o 20 mm a o intenzivnější zpomalení se starají vrtané kotouče s agresivnějšími brzdovými destičkami.
V kabině jsou umístěna kožená sedadla Sabelt Abarth Racing s lehkou konstrukcí, spolujezdec má k dispozici přenosnou satelitní navigaci, do níž se mu zobrazují přes bluetooth i telemetrická data o voze, která jsou současně nahrávána na SD kartu pro pozdější analýzu. Na okruhové řádění přímo ideální "udělátko".
Abarth 500
Pozornost na sebe pochopitelně strhávala i Abarthem upravená pětistovka, která existuje ve třech stupních modifikace. Základem je klasická verze Abarth 500, kterou lze povýšit na Abarth 500 esseesse pomocí setu, jenž vám bude dodán v nádherných dřevěných bednách. Kromě změn zevnějšku kit zahrnuje vzduchový filtr BMC, vrtané brzdové kotouče (284 mm vpředu a 240 mm vzadu) s účinnějšími destičkami a 17" kola s pneumatikami 205/40. Výkon přeplňovaného motoru 1,4 l vzroste na 118 kW při 5750 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 230 Nm při 3000 min-1.
Verzi esseesse lze změnit v čistě závodní náčiní Assetto Corse s výkonem 140 kW, snížením váhy o 120 kg a ochranou klecí v kabině.