Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abt Sportsline ve Frankfurtu 2007

Roman Daněk
Diskuze (0)
Tuner Abt Sportsline GmbH se specializuje na vozy koncernu VW. Ročně upraví přes 2000 vozů, má dealery v 60 zemích světa a jeho upravené vozy se účastní také několika okruhových závodů, mezi ty nejprestižnější patří šampionát DTM.

Není divu, že pozornosti Abt Sportsline nemůže uniknout největší domácí autoshow ve Frankfurtu, kde se prezentuje několika kompletními tuningovými pakety a řadou doplňků.

ABT Audi S3

Přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI je v S3 naladěn na 195 kW (265 k) a 350 Nm, ale tuner Abt chtěl víc. Po adresných zásazích do pohonné jednotky se z motoru podařil vydolovat výkon slušných 228 kW (310 k) a točivý moment poskočil na 420 Nm. ABT S3 vystřelí z nuly na stovku za pouhých 5,4 s a nejvyšší rychlost je 258 km/h. Silnějšímu motoru bylo přizpůsobeno i naladění podvozku a vůz dostal nové tužší odpružení. Vše je sladěno s 19palcovými litými koly.

ABT Audi A5 / S5

Změny na kupé A5 / S5 začínají hned na karosérii, kde jsou nové nárazníky, širší boční prahy a především dvoubarevné lakování, kde si může zákazník zvolit řadu kombinací. Na zádi je přítlačná lišta, difuzor a čtveřice chromovaných koncovek. Přeplňovaný naftový šestiválec 3,0 TDI v A5 má po úpravách výkon 200 kW (272 k), což je o 24 kW více než u sériové verze. Pro náročné je tu připraven druhý stupeň úprav, který vytáhne výkon až na 221 kW (rovných 300 k).

Sportovní řada S5 má pod kapotou atmosférický osmiválec 4,2 FSI s výkonem 260 kW (354 k) při 7000 ot/min a točivý moment je 440 Nm při 3500 ot/min. Přidání přeplňování v podobě mechanického kompresoru motoru přidalo dalších 81 kW (110 k), což u S5 znamená celkový výkon 341 kW (464 k). Maximální točivý moment povyskočil o 120 Nm.

ABT Volkswagen Touareg

Automobilka Volkswagen má ve své nabídce pro Touareg tři turbodieselové agregáty. U všech tří verzí nabízí Abt nárůst výkonu. Nejslabší 2,5 TDI posílil ze 128 kW (174 koní) na 143 kW (195 koní). Nejpopulárnější 3,0 TDI, který má sériový výkon 165 kW (225 koní) a točivý moment 500 Nm vyladil na 199 kW (270 koní) a 550 Nm. A konečně nejsilnější “desetiválcový klenot“ 5,0 TDI, který má standardně 230 kW (313 koní) posílil Abt až na 265 kW (360 koní).

Ale Abt není specialista pouze na naftové motory, umí více než slušně naladit i benzinové agregáty. Z osmiválce 4,2 FSI udělal přímo sportovní raketu. Sériových 257 kW (350 koní) mu bylo zřejmě málo a tak je ve svém modelu VS8-R vyhnal až na “hrozivých“ 368 kW (500 koní). A aby bylo poznat i zvenku, s kým máte tu čest, úprav se dočkal i zevnějšek.

ABT Audi Q7

U optického stylingu možná na první pohled nic nenajdete, změny jsou opravdu jen velmi decentní: na bocích Q7 jsou nové nadstavce, střecha je zakončena přítlačným křídlem a na zádi je čtveřice chromovaných koncovek výfukového systému. V blatnících jsou velká 22palcová kola s šířkou pneumatik 305 mm.

Tuner Abt pohonnou jednotku 3,0 TDI vyladil na rovných 200 kW (272 k). Audi představilo letos na jaře v Ženevě velmi silnou turbodieselovou variantu Q7 4,2 TDI. Podle výrobce jde o nejsilnější SUV na trhu a Abt z ní udělal ještě většího svalovce. Sériové hodnoty osmiválce 4,2 TDI jsou 240 kW při 3750 ot./min a 760 Nm mezi 1800 a 2500 ot./min. Po úpravách od Abt má Q7 výkon 294 kW (400 k) a točivý moment vzrostl na závratných 840 Nm. Akcelerace z 0 km/h na 100 km/h zvládne SUV za pouhých 6,0 s, což je 0,4 s méně než u sériové verze. Nejvyšší rychlost AS7 je 247 km/h.


Roman Daněk
Diskuze (0)