AC Schnitzer V8 TOPSTER - brutální Z4

AC Schnitzer V8 TOPSTER - brutální Z4

 
 

Není mnoho úpravců, kteří se zabývají stavbou neprodejných studií. Jedním z mála je německý AC Schnitzer, který pravidelně na každý autosalón ve Frankfurtu připravuje prototyp demonstrující technologické možnosti firmy. Letos to byl V8 TOPSTER.

Firma AC Schnitzer není příznivcům vozů BMW nikterak neznámá. Svou slávu si vydobyla již před více než 20 lety v závodech tehdy velmi populárního ME cestovních vozů. Vozy připravené v jejich dílnách patřily k absolutní špičce a dodnes poznatky svého závodního oddělení úspěšně využívá při vývoji úprav pro běžný provoz. Nejinak tomu bylo i v případě studie V8 Topster, kde závodní oddělení úzce spolupracovalo především na vývoji motoru. Ten má svůj původ v sedanu BMW M5, ale vzhledem k jeho umístění do podstatně menšího a nižšího motorového prostoru modelu Z4 na jehož základě je V8 Topster postaven, musel být výrazně přepracován. Z těchto důvodů byl zcela přepracován mazací systém a motor dostal novou olejovou vanu a čerpadlo. Další úpravy již směřovaly ke zvýšení výkonových parametrů. V hlavách válců s obrobenými spalovacími prostory i kanály sání a výfuku jsou osazeny nové vačkové hřídele se změněným časováním. Kompresní poměr byl zvýšen na 11,5:1 a přeprogramování se nevyhnula řídící jednotka. Nové je také sací potrubí se dvěmi komorami sání pro optimalizaci proudění. Výfukové potrubí je nově vyrobeno a ústí do dvou dvojitých chromovaných koncovek výfuku. Všechny tyto zásahy se podepsaly na zlepšených výkonových parametrech, které kulminují hodnotami 331 kW (450 k) při 6600 ot/min pro výkon a 520 Nm při 4100 ot/min pro točivý moment.

Z motoru jde výkon přes šestistupňovou převodovku vybavenou Schnitzerovým systémem Short Shift, pro zkrácení řadicích drah a modifikovaný kloubový hřídel na kola zadní nápravy. Zde je závodní samosvorný diferenciál, který podle podmínek pracuje až se 100 procentním uzamčením. Tím jsme se pomalu dostali k podvozku. Ani zde nezůstal kámen na kameni. Ramena obou náprav byla vyměněna za silnější a nahrazena byla i ložiska v kolech. Navíc přibyly zkrutné stabilizátory na obě nápravy omezující naklánění v zatáčkách a vpředu byla ještě modifikována výztuha mezi horními kotevnímu místy tlumičů pro zvýšení tuhosti přední části karosérie. Tlumiče jsou závodní s devíti polohami nastavení, pružiny jsou podstatně tužší a celý podvozek je snížen o 35 mm proti sériové Z4. Zlatým hřebem úpravy podvozku jsou vysokovýkonné brzdy s dutými kotouči o rozměrech 356x32 mm na přední nápravě a 328x20 na zadní nápravě. Ty pracují v součinnosti s dvoupístkovými třmeny vpředu a jednopístkovými vzadu. Jejich výkon je takový, že i po opakovaném brždění vykazují zpomalení více než 1g. Tyto brzdy jsou vystaveny na obdiv za elegantními pětipaprskovými dělenými ráfky o průměru 20“, které mají leštěnou patku. Jejich šířka je vpředu 9“ a vzadu 11“, což umožňuje použití pneumatik 255/30 R20 na přední nápravě a 305/25 R20 na zadní nápravě.

Z výše uvedených technických předpokladů do značné míry vychází úpravy vnějšího vzhledu. Nejradikálnější změnu způsobily extrémní pneumatiky, pro něž bylo nutno rozšířit blatníky o plných 13 cm. Upravena byla kapota motoru, která je mírně vyboulená aby vůbec pojala obrovský motor s příslušenstvím. Na její zadní hraně, těsně před čelním sklem je rozměrný otvor pro odvod horkého vzduchu z motorového prostoru. Nově je tvarován přední nárazník se spoilerem, který nejen že dodává vozu dynamičtější vzhled, ale jeho většími otvory se přivádí větší množství chladícího vzduchu k motoru a brzdám. Jeho přičiněním je ve vysokých rychlostech také přední náprava více přitlačována k silnici. Přední světlomety jsou samozřejmě xenonové konstrukce, aby zajistily dobrou viditelnost ve zhoršených světelných podmínkách. Jelikož velký V8 pod kapotou produkuje mnoho tepla, k jeho odvodu slouží také další otvory, tentokrát umístěné za předními koly. Jejich také estetickou funkci podtrhují tři chromovaná žebra a výrazné béžové lakování. To jsme se již dostalo na boční strany vozu, kde přibyly decentně integrované prahy s otvory před zadními koly, kterými se přivádí chladící vzduch k zadním brzdám. Z bočního pohledu také vynikne zcela nově zkonstruovaná pevná střecha. Ta nejen že dodává vozu vzhled kupé, ale také výrazně zesiluje torzní tuhost zadní části karosérie. Do její zadní hrany je navíc integrováno mohutné přítlačné křídlo, které ve spolupráci s dvojicí malých křidélek na víku zavazadlového prostoru upravuje proudění vzduchu v této části vozu. Mohutnost vozu v pohledu zezadu podtrhuje také nový zadní nárazník se spoilerem na spodní hraně, který integruje koncovky výfuku.

V interiéru se kombinují prvky ze standardní nabídky doplňků pro Z4 jako jsou hliníkové pedály, opěrka levé nohy, madla řadící páky a ruční brzdy z téhož materiálu či obložení z uhlíkového kompozitu s prvky použitými pouze v Topsteru. Mezi ty patří především skořepinová závodní sedadla čalouněná kůží.

Co tato nebezpečná hračka vlastně umí? Akceleraci z klidu na 100 km/h zvládá Topster za 4,5 sekundy, na 200 km/h zrychlí za 13,9 sekundy a maximální rychlost je 305 km/h. Přestože se nepočítá s jeho sériovou produkcí ani prodejem tohoto jediného kusu, zveřejnil AC Schnitzer cenu tohoto klenotu, která činí necelých 6 mil. korun.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 

Štítky BMW

 

Tapety

AC Schnitzer V8 Topster AC Schnitzer V8 Topster
AC Schnitzer V8 Topster AC Schnitzer V8 Topster
AC Schnitzer V8 Topster AC Schnitzer V8 Topster
AC Schnitzer V8 Topster AC Schnitzer V8 Topster
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…