Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AC Schnitzer ve Frankfurtu 2007

Roman Daněk
Diskuze (0)
Známý úpravce vozů a motocyklů BMW z německých Cách, společnost AC Schnitzer, přivezl na domácí výstavu ve Frankfurtu tři velké hvězdy v podobě vyladěného hyperkombíku M5 Touring, trojkové kupé s desetiválcem, který umí spalovat LPG, a upravené SUV X5.

Stranou určitě nebude stát balíček karosářských úprav pro Mini Cooper S, přepracovaný motocykl K1200R Sport a nepřeberné množství doplňků, jako jsou výfuky, kola, spoilery atd.

AC Schnitzer ACS5 Sport Touring

M5 Touring je v pořadí již čtvrtým vozem, který pohání špičkový atmosférický desetiválec o objemu 5,0 l. AC Schnitzer modifikoval řadu prvků, jako je např. nový výfukový systém, přeprogramovaná řídící jednotka nebo optimalizované sání, a výkon desetiválce povyskočil na 406 kW (552 k).

Odstraněn byl omezovač rychlosti a ACS5 Sport Touring na svém maximu atakuje metu 320 km/h. Vedle standardních karosářských doplňků bylo upraveno i nastavení podvozku a odpružení. Pro lepší jízdní vlastnosti a trakci je vše sladěno s 21palcovými koly Type IV, které jsou nabízeny ve stříbrném nebo poslední dobou populárním černém provedení. Tuner samozřejmě nabízí širokou paletu 19-20palcových kol, stačí si jen vybrat. Nezapomnělo se ani na doplňky pro interiér, ale zde se vše řeší individuálně, záleží jen na zákaznících.

AC Schnitzer GP3.10

Kupé BMW řady 3 dostalo pod kapotu špičkový desetiválec z BMW M5/M6. Kilometrová emisní gramáž CO2 je pochopitelně u pětilitrového motoru nad všemi tolerovanými limity a tuner přišel s myšlenkou přestavby na LPG.

Výhodou má být jednak zachování špičkových vlastností motoru při současném snížení produkce CO2 asi o 15 % v kombinovaném cyklu, ale také nezměněná možnost spalovat pouze benzin. Velmi hustá síť stanic se zkapalněným plynem by zřejmě umožnila i takovému konzumentovi jakým je motor 5,0 V10 (406 kW, 540 Nm) dlouhodobý provoz na plyn, skladovaný v nádrži o objemu 80 l. Původní 60l nádrž na benzín je na svém místě a mezi palivy lze snadno přepínat.

Dynamické vlastnosti tohoto prototypu nedělají značce AC Schnitzer ostudu. Z nuly na 100 km/h AC Schnitzer GP3.10 zrychluje za 4,5 s, rychlost 200 km/h se na tachometru objeví za 13,9 s po startu a nejvyšší rychlost je 320 km/h. Showcar v ceně 198 tisíc euro (5,5 milionu Kč) zatím není určen k výrobě, ale jak už to bývá, zájem zákazníků to může změnit.

AC Schnitzer Cooper S

Decentní karosářský styling je vidět na předním nárazníku malého sportovního hatchbacku, na bocích jsou prahové nástavce, nad zadním oknem je střešní přítlačné křídlo a změnou prošel i zadní nárazník, který opticky navozuje dojem difuzoru. Kompletně nový výfukový systém se sportovním tlumičem přinese pořádnou zvukovou kulisu a je zakončen chromovanou koncovkou. Zákazníci si mohou vybrat z široké nabídky 17" a 18palcových disků různých designů, ale AC Schnitzer doporučuje kovaná dvoubarevná kola Mi2 s leštěnými paprsky o velikosti 7,5x18". Ráfky jsou určeny pro pneumatiky o rozměrech 215/35 R18 vpředu a 205/40 R18 na zadní ose.

Samozřejmostí je i naladění podvozku, objevují se nové stabilizátory a tužší odpružení. V interiéru si můžete nechat namontovat doplňky z hliníku, jako je madlo ruční brzdy, hlavice řadící páky nebo nášlapy nožních pedálů. Další dekorací jsou velurové koberečky s logem tunera. Pod kapotou zůstává sériová verze přeplňovaného benzínového čtyřválce o objemu 1,6 l s výkonem 128 kW v 5 500 ot./min.

AC Schnitzer AC 12 RS

Předlohou pro K1200R Sport je roadster K1200R, nejsilnější naháč na světě. Kopie tvarů z futuristického roadsteru je patrná už při letmém pohledu na motocykl. Tuner AC Schnitzer přidal k polokapotované masce i částečnou kapotáž pod motorem a oplastoval i druhou polovinu sedla. Kdo by chtěl zvýšit výkon agregátu, může toho docílit přeprogramováním řídící jednotky a novým výfukovým systémem, kde nechybí ani laděný tlumič.

AC Schnitzer dále vyměnil kola a v tuningovém paketu jsou 17palcové disky AC S1 s pěti paprsky. Díky odlehčeným materiálům došlo ke snížení celkové hmotnosti o 8 kg, což se jistě kladně podepíše na ovladatelnosti stroje a akceleraci. Nad zadním kolem se objevil karbonový blatník a celá úprava je podtržena bílou barvou kapot a nádrže.


Roman Daněk
Diskuze (0)