Honda v New Yorku představila třetí generaci nejdůležitějšího modelu značky Acura - luxusního SUV MDX s výrazně sportovními geny. Severní smyčku okruhu Nürburgring zvládne o osm sekund rychleji, než předchůdce.
Zdá se, že jsme svědky renesance nejstarší japonské prémiové značky. V rychlém sledu nastupující kompaktní sedan, kompaktní SUV s V6, luxusní sedan, luxusní SUV, hi-tech full-hybrid a supersport, všechno se špičkovou technikou, elegantním designem se sportovním švihem a novou generací motorů. :yes: Roky tápání jsou očividně za námi, ještě by to chtělo zabloudit do okrajových segmentů jako je kupé a kabriolet a oprášit řadu A-Spec. :-)
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
Jistě že je. Acura je od počátku své existence luxusní sportovní značka, tedy něco, co začal v Americe ikonický Mercedes objevovat tak někdy před 4 roky a Lexus předloni a je sympatické, že na to upozorňují i touto cestou. Říká se tomu marketing a je jedině pozitivní, že jeho kouzlo začíná Honda objevovat po desítkách let mylného názoru, že dobré věci se prodávají samy.
Pro majitele MDX je to zcela nepodstatná informace, ale buď si jistý, že někde v té hlavě to zůstane, stejně jako zmínka o tom, že MDX má stejný motor jako vytrvalostní speciál Le Mans. Když k tomu přidáš techniku, která si udělala jméno sama (SH-AWD), dostaneš spolu s dané kategorii více odpovídajícím vzhledem, jenž naopak ubral na agresivitě a posunul se více prémiovějším směrem, komplet, perfektně zacílený na konkurenci i cílovou skupinu zákazníků.
Zvláštní, že nad úplně stejnými cancy BMW a Audi se nikdo nepozastaví. :-!
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
Mercedes nemá potřebu vnucovat publiku časy na severní smyčce ani u M-ka ani u GL-ka a to jsou přitom káry skutečně prémiové s možností podélně uložených osmiválců, s trvalým pohonem 4x4 a ne žádné pseudo SUV v podobě předokolek s motorem napříč. Na řeči o sportu a chlubením se časy na severní smyčce má MB SLS-ka, SL-ka a podobné skutečně sportovní kousky.
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
Určitě nečtu kompletní tiskové zprávy, co denně vychází, takže nechci vynášet žádné definitivní soudy, nicméně se obávám, že ten Nürburgring se vyskytne ve velké části z nich. Jak už tu zaznělo, je to marketing. Tyhle ne úplně relavantní informace - ať už jde o čas na Nordschleife či cokoliv jiného - šíří všichni. Ano, je to kravina, ale podobně jako už se nepozastavuji nad každou televizní reklamou, neřeším ani tohle. Stejně jako kolega se však musím pousmát nad "výběrovým efektem".
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
Já jsem ještě nečetl, že by se někdo z ostatních výrobců chlubil časem z NS u SUV, nadto takového autobusoidního tvaru a s relativně slabým motorem jako MDX. Ale proti gustu žádný dišputát, jen aby nějaký "nadšený" řidič nenabyl pocit, že je to ten pravý stroj na NS a nešel to tam vyzkoušet, viz odkaz gil54.
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
Jak říkám, kompletní tiskovky nečtu, takže skutečně nevím, v kolika tiskovkách o SUV se to objevilo. Žádnou statistiku si nevedu.
V původní tiskovce o délce cca 1400 slov je o tom jen krátká zmínka v podobě jedné věty v návaznosti na kapitolu o vylepšeném pohonném ústrojí jako zajímavost demostrující, že auto funguje lépe. Pokud to autor dal do podnapisu jako tu nejzásadnější informaci, jeho věc.
Jinak jsem ten poslední, koho bys musel přesvědčovat o tom, že sportování s SUV je nesmysl. Nicméně pokud chtějí MDX prezentovat jako auto pro řidiče, tak prosím, třeba v rámci třídy skutečně bude patřit mezi ty lepší.
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
Stačí trošku googlit. :-) Co třeba BMW a takzvaně "uniklé" informace o X6 vs Cayenne GTS? Nebo Grand Cherokee? Případně Cayenne při testech pneumatik Dunlop, byť v tomto případě to nebyl oficiální tovární event? Takže tím bychom měli jednu část zodpovězenou. :-)
Dále je třeba si uvědomit, že Acura se nechlubí časem, pouze konstatuje, že došlo mezigeneračně k takovémuto zlepšení, což, jak asi sám cítíš, je rozdíl. Vzhledem k pověsti současného MDX je to vcelku zajímavá reference, byť pro Evropany trošku vytržená z kontextu.
A na závěr něco k zamyšlení - co má co dělat tvar karoserie se schopnostmi auta? Jako že nárok na dobrý podvozek a motor mají jen neautobusoidní karoserie? O kousek vedle jsem dal odkaz na spy video z testů. Nezdálo se, že by MDX s relativně slabým motorem na Ringu brzdilo provoz. :-)
S čímž souvisí i druhá stránka věci. Ne, že bych s SUV dělal pravidelné víkendové výlety na okruh, ale i řidič takového auta by také měl vědět, kde jsou jeho limity. A kde jinde to vyzkoušet, než právě na okruhu. Také jsem s CR-V udělal pár koleček ve Vysokém Mýtě. Docela se snažilo. >:-[]
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
Brzdilo provoz? Automobilky přeci testují v k tomu vyhrazených dnech, kdy veřejnost strouhá mrkev. Jinak velká část aut se na Ring podívá, stejně jako na jiné okruhy po Evropě. Jen je většinou nenajdeš v tiskových zprávách. Časy z Ringu dlouhodobě uvádí Porsche.
Ani to tak není o karoserii. Hmotnost spolu s pohonem všech kol z toho dělají komedii. Alespoň pro mé oči. A mučení pro mé uši. Co se týče videa, pěkný zvuk ze sání. :-)
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
Pardon, to bylo zase jiné video [odkaz] :-) Automobilky rozhodně netestují jen ve vyhrazené dny, to by ten vývoj nezaplatily. ;-)
Vidíš tu snad někoho, kdo by považoval SUV za okruhové náčiní? Je to prostě sportovní SUV, automobilka se zmínila, že s ním jezdila na Ringu a že se o dost zlepšilo. Nedělal bych z toho kovbojku. :-)
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
Vzhledem k počtu nehod a množství aut to není zrovna ideální prostředí pro systematické testování. Najíždějí se tak snad jen testovací kilometry.
Jak říkám, na Ringu jezdí ledacos. Určitě tam byl i Rapid, nebo Yeti. Je pravda, že bez konkrétních časů a tedy možnosti porovnání je to spíš jen zajímavost. I to je možná příliš silné slovo, zajímavé by to bylo v kontextu konkrétních úprav. Na druhou stranu, které auto je mezigeneračně pomalejší? Vzhledem k tomu, jak ta tisková zpráva vypadá, jsme to tu příliš nafoukli. :-)
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
Souhlas. V Japonsku se taky zveřejňují spíš časy na Tsukubě. A to zdaleka ne jen u sportovních aut, jsou tam podobně úchylní jak tady s Nordschleife. Auto, co nemá zajetý čas na Tsukubě, jako by neexistovalo. >:D
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
Tak hlavne, ze uz ta "luxusni sportovni znacka" zjistila, ze nesklopny klicek jak z devadesatych let neni do luxusnich aut patnact let pote uplne to prave. >:D To co jeste velmi nedavno davali k luxusni Acura RL (u nas jako Honda Legend) bylo pri zhlednuti nazivo opravdu lehce neuveritelne. Kdyz jsem dostal tohle do ruky, tak jsem nejakou dobu lapal po dechu >:D :
[odkaz]
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
Mě u luxusního vozu nikdy nevadil nesklopný klíček, možná jsem konzerva, ale mám lepší pocit z obyčejného klíče než z plastový krabičky (od baráku taky nemám sklopný klíček ;-) ). Jasně, že v dnešní době musíš mít "in" i klíčky od vozu, ale já si vždy kupoval auta pro sebe, tak mi to možná nepřijde tak strašný :-) .
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
Klíče od FF jsou prakticky stejné, jen trn je jiný (od zubů jsme přeci jen pokročili). Také je moc nemusím. Podle mne se snaží zachovat tvar hlavy, která není zrovna ideální pro vystřelovací trn.
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
A nedaj si pokoj a nedaj. Pak zase budou sbírat rozsypaný trojúhelníky, nářadí, dětský sedačky a všechen ten bor*del z auta až tam ta Honda dá 3x panna-vorel přes svodidla. >:D [odkaz] >:D
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
>:D
SUV mě neruší a na běžné ježdění jsou to dobrá auta. Nicméně na NS je to nejméně vhodný vercajk snad jen kromě pravých offroadů. CRVčku asi moc nefungovalo ESP a jestli ho měl vypnuté tak je magor a dostal co zasloužil.
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
To souhlasím, ale i přesto - dle mého názoru by se čas na nějakém benchmark okruhu měl stát běžnou součástí technických specifikací u všech aut, stejně jako maximálka nebo 0-100. Dokonce bych řekl, že třeba takový čas v Mostě by byl daleko zajímavější údaj, než maximální rychlost. Bylo by to velmi zajímavé, oddělilo by se zrno od plev. :-)
Re: Severní smyčku zvládne o osm sekund rychleji než předchů
Souhlas, ovšem problém je se srovnatelností výsledků, AutoZeitung, AMuS a občas AutoBild a MotorTrend to dělají, ale jednou v létě na suchu, podruhé v podzimním čase na vlhku a potřetí v zimě na srágorách takže srovnatelné výsledky jsou jenom z daného porovnávacího testu mezi účastníky jednoho testu, už jsou těžko přenositelné mezi jednotlivými testy.
ked sa pozeram na predoslu generaciu acury MDX tak je tato nova skutocne velkym krokom vpred aj po stranke dizajnu aj po stranke interieru a zrejme aj po stranke jazdnych vlastnosti .. aspon vizualne to tak vnimam, auto je velmi pekne , len to chce lepsiu farbu... v tej striebornej vsetky krivky zanikaju a posobia akosi nenapadne.... v nejakej bordovej farbe to ale bude parada :yes:
Pro Ameriku určitě trefa do černého. Jen ten "dnes palčivý problém" kam s tabletem je trochu úsměvný. Zítra budeme řešit, kam v autě s 50" plazmou či kam namířit projektor.
Jsem asi jeden z mála, kdo měl možnost se současným modelem Acury MDX jezdit a přímo jej porovnat s BMW X5. Acura se srovnatelným motorem byla po stránce jízdních vlastností lepší při výrazně vyšším komfortu jízdy na našich rozmlácených cestách než X5 se sportovním podvozkem. U tohoto modelu není to S ve zkratce SUV jen na parádu, SH-AWD funguje opravdu výborně. Odkaz na Nurburgring je tam proto, že tohle auto tam bylo po stránce jízdních vlastností odladěno a světe div se, i Američani, kterým záleží na tom, jak se auto řídí, vědí, kde tenhle okruh leží. Navíc mají často pocit, že auto, co je z Evropy a hlavně z Německa je prostě prémiovka a něco lepšího. Takže jistě, je v tom marketing, ale nejsou to jen samé kecy. Velká škoda, že tenhle model Honda neprovává i v Evropě, přestože si nedělám iluze o tom, že by se MDX bez dieselu nějak extra dobře prodávala.
X5 určitě není naladěná na vysoký komfort, takže to je asi tak jediná kategorie, kde bude X5 o něco horší. Co se týče porovnání tak si ho udělali samotní Američané a v podélné i příčné dynamice se MDX na X5 nechytá (takže pocit Američanů, "že auto, co je z Evropy a hlavně z Německa je prostě prémiovka a něco lepšího" je veskrze správný. :-)
[odkaz]
Hele, dobrý pokus. :-):yes: A díval ses na obutí? Acura celoroční HP michelinky 225 mm, X5 letní UHP Dunlopy 275/315 a rozdíl v příčném zrychlení 0,1 g. Tím jsi myslím o kvalitách šasi MDX poskytl naprosto výmluvný důkaz. >:-[]
Jinak předpokládám, žes při hledání našel i [odkaz] . Z hodnocení cituji: "Acura MDX -- which still sounds to us like a medical condition -- was victorious almost everywhere it poked its gaudy grille. Check it out: Greatest skidpad grip. Highest lane-change speed. Second-quickest sprint to 60 mph. Best driving position. Best back-seat comfort. Lightest curb weight. Steering and brake feel that were tied with the BMW's. A ride as cushy as the Benz's."
No, spíš 0,1 m·s^-2, protože při přepočtu na tíhové zrychlení je ten rozdíl jen 0,01 g, pokud správně vidím. Nicméně do toho asi nemá smysl zabředávat, už to tu zas jen sklouzává k tomu, že si každá liška chválí svůj ohon.
Nejde o lišku. :-) Jde o obecně velmi špatně akceptovatelný fakt, že japonská prémie prostě je lepší, než německá. Stejně jako si nikdo neodváží v Evropě tvrdit, že Q7 jede lépe, než X5, v Americe se ví, že benchmarkem jízdních vlastností mezi prémiovými SUV MDX. Snaha někoho z diskuzního fóra na ACZ to vyvrátit je přinejmenším úsměvná. Asi jako kdybych tvrdil, že Civic jede lépe, než BMW 1. >:D
Z velké části je to také otázka toho, že málokdo v Evropě vůbec s MDX jel. A "lepší" je tu do značné míry otázka jiných priorit.
Já třeba dost pokukoval po Infiniti M. Není to zrovna úplně podle mého gusta, ale jsem prostě zvědavý. Nicméně nutit mě volit mezi lepším interiérem a lepším podvozkem je jako muset si vybrat, jestli se střelím do levé nohy, nebo do pravé nohy. Smysl mi uniká.
Ale kdeže. :-) Ono také záleží, jakou specifikaci si redakce půjčí. MDX můžeš mít i na 255/50 R 19. Sice stále all-season, ale určitě by to bylo férovější srovnání. Proč nemá X5 místo těch 20" salámů pro 35i standardní all-seasony 255/55 R18? ;-)