Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Acura míří na nové trhy, do Evropy kvůli krizi nikoliv

Prémiová divize Hondy vznikla kvůli americkému trhu. Nyní chce značka po vzoru Infiniti a Lexusu expandovat.
Zpět na článek
29. 5. 2013 12:34
29. 5. 2013 12:40
29. 5. 2013 15:42
29. 5. 2013 14:18
29. 5. 2013 13:17
29. 5. 2013 13:22
29. 5. 2013 13:57
29. 5. 2013 13:53
29. 5. 2013 13:58
29. 5. 2013 14:22
29. 5. 2013 14:24
29. 5. 2013 14:58
29. 5. 2013 15:30
29. 5. 2013 18:16
29. 5. 2013 19:42
29. 5. 2013 22:05
29. 5. 2013 22:09
30. 5. 2013 14:20
29. 5. 2013 23:01
29. 5. 2013 15:45
29. 5. 2013 23:04
30. 5. 2013 09:36
29. 5. 2013 14:23
29. 5. 2013 16:48
29. 5. 2013 21:02
29. 5. 2013 21:18
29. 5. 2013 21:45
29. 5. 2013 22:14
29. 5. 2013 23:18
30. 5. 2013 15:38
30. 5. 2013 20:06
29. 5. 2013 23:26
30. 5. 2013 11:00
30. 5. 2013 13:02
29. 5. 2013 15:00
29. 5. 2013 20:33
29. 5. 2013 21:28
29. 5. 2013 20:04
29. 5. 2013 23:53
30. 5. 2013 09:23
30. 5. 2013 09:30
30. 5. 2013 09:45
30. 5. 2013 14:24
30. 5. 2013 18:21
30. 5. 2013 10:43
30. 5. 2013 14:21
30. 5. 2013 15:44
30. 5. 2013 17:08
31. 5. 2013 18:17
31. 5. 2013 18:33
31. 5. 2013 18:39
31. 5. 2013 18:46
30. 5. 2013 14:00
30. 5. 2013 14:21
30. 5. 2013 14:35
29. 5. 2013 12:34
Hmm ehm
"... automobilka si mnohé slibuje od sedanu střední třídy MDX a SUV TL a RLX ..."
Tady se nám asi něco lehce pomotalo :-O
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Iv8
29. 5. 2013 12:40
Re: Hmm ehm
To tam v té redakci není někdo, kdo by ty přehmaty vychytal dřív, než ze sebe udělají blbce ? :no:
29. 5. 2013 15:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 5. 2013 14:18
Re: Hmm ehm
Tak zde máme další pokus " ... od sedanů MDX a RLX a SUV TL" >:D
No, to nic. Máme 3 prvky a 2 (exkluzivní) množiny do kterých je lze přiřadit to je 8 kombinací. Pokud vyloučíme možnost, že jedna množina je prázdná zbývá 6 kombinací. Dvě už jsme zkusili, tak to v nejhorším na další 4 pokusy trefíme. >:-[]
Avatar - Dinar
29. 5. 2013 13:17
Exkluzivity
se v automotive dosahuje spojením tradice a výjimečné kvality, což se následně odráží ve vysoké ceně. Proto jsou auta splňující tyto atributy označována za exkluzivní, výjimečná, a protože drahá, logicky také v menších počtech prodávaná. Problém je, že někdy, např. teď v případě Acury, bývá exkluzivita zaměňována s pouhým faktem malého výskytu, který je dán buď slabým prodejem, a to ne pro exkluzivitu auta spojenu s vysokou cenou, ale čistě pro nezájem kupců, nebo neúčastí dané značky na nějakém trhu. Ať je to jakkoliv, rozhodně se vlastnictvím acury nikdo, nikde na světě, nestává majitelem exkluzivního auta. ;-)
Rozbalit vlákno
31
29. 5. 2013 13:22
Re: Exkluzivity
Acura NSX je co? Tim nemyslim tu chystanou, nybrz tu starsi. To je dost exkluzivni auto, ty nikdo nikde.
Avatar - WinDiesel
29. 5. 2013 13:49
Re: Exkluzivity
Absolutní souhlas - to, že nejsou v Evropě, znamená že nedokáží postavit auto pro Evropu - a tomu máme říkat exkluzivita? Tomu se říká z nouze ctnost ...........
Avatar - WinDiesel
29. 5. 2013 13:51
Re: Exkluzivity
A co přesně tady vidíš exkluzivního? Materiály, zpracování? Vzhled? Opravdu jsou lepší než u D3, Lexusu a Infiniti? Nebo pouze existuje málo kusů?
Avatar - Dinar
29. 5. 2013 13:57
Re: Exkluzivity
Přesně tak, acura nedostahuje tradicí a kvalitami, potažmo cenou, ani úrovně té D3, což je "obyčejná" premie, nic ekluzivního.
Avatar - Dinar
29. 5. 2013 13:53
Re: Exkluzivity
Acura/Honda NSX je asi tak stejně exkluzivní jako nissan GT-R. Skvělá auta, ale ani jedno není exkluzivní, evidentně trpíš pojmovým zmatením, které výše popisuju.
29. 5. 2013 13:58
Re: Exkluzivity
Koenigsegg.. To je to spravne pro oznaceni exkluzivni, trebaze o tradici zatim nemuze byt rec, pravda?
Avatar - Dinar
29. 5. 2013 14:22
Re: Exkluzivity
Koenigsegg je zcela jistě exkluzivní, tradice tohoto výrobce vychází z výroby úzce specializované, čistě zaměřené na maloseriové lux. supersporty, a je už dvacetiletá. Tohle přece nemůžeš srovnávat s acurou, značkou s ambicemi na premii, což je sice kvalitativně nad mainstreamem, ale z pohledu hodnocení exkluzivity je premie pořád jen konfekce.
29. 5. 2013 14:24
Re: Exkluzivity
V zadnem pripade nesrovnavam s Acurou, to bych si vazne nedovolil. Jen jsem chtel mit jasno.
Avatar - white label
29. 5. 2013 14:51
Re: Exkluzivity
Acura NSX je pouze "americký název" pro Hondu NSX, nic méně, ale taky nic víc. ;-)
29. 5. 2013 14:58
Re: Exkluzivity
Acura NSX je v mnoha ohledech horsi, nez Honda NSX. Ja Acuru nijak zvlast nemusim a osobne bych rekl, ze je to mene, nez Honda :-)
Acura at se drzi sveho US trhu - tam se docela prodava.
Avatar - white label
29. 5. 2013 15:06
Re: Exkluzivity
S tím nemám problém souhlasit. Hlavně ať si pokrytecky nehraje na to, že by mohla (kdyby chtěla a nebyla tu zrovna krize) v Evropě konkurovat zavedeným prémiovým značkám. :-)
29. 5. 2013 15:30
Re: Exkluzivity
Tak to ani nahodou. To je blahova predstava.. :-)
Avatar - WinDiesel
29. 5. 2013 16:52
Re: Exkluzivity
Pokrytectví & z nouze ctnost, nic jiného to není. Navíc trh není blokován pouze D3, ale i Jaguarem, Infiniti, Lexusem & Volvem.
Na toto nemá Acura, převlečená Honda, vůbec nárok, tak to předem vzdala ale mohli si nechat ty blbé kecy.
29. 5. 2013 18:16
Re: Exkluzivity
Uklidni se, clovece. Honda je v poradku. Akorat ty dieslove motory po dlouha leta cilene ignorovala, no.
Avatar - WinDiesel
29. 5. 2013 18:58
Re: Exkluzivity
Jsem v klidu. protože to zdaleka není jen o absenci dieselů, jako u Lexusu. Je to o více věcech a Hondu by to stálo tolik, že by to možná neudýchala. Ale nakonec prostou pravdu v dnešním světě neříká nikdo, tak co bychom čekali od Hondy ......
29. 5. 2013 19:42
Re: Exkluzivity
Honda JET ma takovy pocet predobjednavek, ze to snad ani neni mozny. Honda se vraci do F1 a motory da jen za manipulacni poplatky. Honda je jedna z nejvyse cenenych znacek Sveta. Honda nikdy nebyla ve ztrate. Proste nechej Hondu na pokoji, je to skvela spolecnost, ktera nekopiruje. Je to spolecnost, ktera umi a neboji se. Co chces vic?
Avatar - WinDiesel
29. 5. 2013 20:10
Re: Exkluzivity
Jejda, fanatik. Hezky sis to vysvětlil, ale nějak jsem si nevšiml, že by Honda byla jednou z nejcennějších značek .............
A tady se bavíme o autech, takže do toho nemotej další věci. Nebo chceš do výčtu zařadit i sekačky? >:D
Avatar - King
29. 5. 2013 22:05
Re: Exkluzivity
Asi málo čteš [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - King
29. 5. 2013 22:09
Re: Exkluzivity
Máš nějaký problém se sekačkami? :-!
Avatar - white label
29. 5. 2013 23:14
Re: Exkluzivity
Honda je aktuálně čtvrtou nejcennější automobilovou značkou (to jde, ne?), takže toho sis opravdu jen nevšiml... :-)
Avatar - white label
29. 5. 2013 23:23
Re: Exkluzivity
Petiu není typický "Honda fanatik", viz jeho střízlivé hodnocení aktuálních možností Acury.
Od toho jsou tady jiní, kteří tvrdí, že Acura už je kvalitou "poměrně vysoko nad D3", což je vlastně její "známka exkluzivity". >:D Hlod roku! :yes:
30. 5. 2013 14:20
Re: Exkluzivity
Nejsem zadnej fanatik. Mam Hondy rad a ta znacka mi je proste svoji historii opravdu sympaticka. Moje prvni auto bylo v 19ti letech Honda CRX VTEC a od te doby proste nemuzu jinak, tezko se to popisuje. Honda je svym zpusobem kultovni znacka, rekl bych. Nicmene musim podotknout, ze od Hondy se mi libi jen Prelude, S2000 a NSX. Tim to hasne.
Mam rad i spoustu jinych znacek, ale Honda je proste takova srdcovka, no, trebaze od dob, kdy skoncila vyroba skvostu jako S2K a NSX nenabizi nic zajimaveho. Nemam potrebu vynaset Hondy do nebes za kazdych okolnosti, to fakt ne. Jsem proste strizlivy fanousek. Tot cele.
29. 5. 2013 23:01
Re: Exkluzivity
Letadla bych nechal letadly. To je prostě jiný svět (na roky vyprodáno je spíš standard než výjimečný stav). Nikdo nepopírá, že Honda umí udělat motor. A je celkem jedno do čeho.
30. 5. 2013 11:00
Re: Exkluzivity
OK, ale vztah k prémiovosti aut Acura = 0. ;-)
29. 5. 2013 15:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
29. 5. 2013 16:19
Re: Exkluzivity
Reagoval jsem konkrétně na tohle:
"Acura NSX je co? Tim nemyslim tu chystanou, nybrz tu starsi"
29. 5. 2013 19:51
Re: Exkluzivity
Souhlasím. V tom případě je BMW vzorem pro neexkluzivitu. Protože jich vidím denně na ulicích tolik (modelové roky 1970 - 2013), že se staly naprosto šedivé a neexkluzivní. A právě díky tomu, že se jich všude válí a jezdí tolik, pro mě ztratila značka BMW jiskru exkluzivity. Kromě toho většina BMW na našich silnicích se dá pořídit do 150 tisíc, takže o drahé, luxusní značce s puncem vyjímečnosti se nedá mluvit. O to víc je hezké sledovat řidiče některých BMW jak s nosánkem nahoru vystupují ze svých průměrných neexkluzivních aut a hrají si na někoho, kým ani nemohou být. Pro mě je exkluzivita počet aut na silnicích, kombinovaná s prodejní cenou, jak jsi to trefně popsal. Příklad: Maserati nebo Bentley.
Avatar - PeterLuk
29. 5. 2013 20:43
Re: Exkluzivity
JJ, ani Audi a Mercedes niesú exkluzívne. ;-) :yes:
29. 5. 2013 23:04
Re: Exkluzivity
Však je to také prémiová značka. Nikdo z ní exkluzivní nedělá. Od toho jsou tu jiné.
Avatar - white label
29. 5. 2013 23:33
Re: Exkluzivity
BMW je typickým příkladem prémiové značky, což nemá s exkluzivitou přímo nic společného.
Avatar - Dinar
30. 5. 2013 09:36
Re: Exkluzivity
Stačilo napsat tu poslední větu, proč i do debaty o ekluzivitě taháš svůj bmw mindrák, tomu fakt nerozumím. Kup si tu R8 a jdi jezdit, uděláš líp, z těch tvých textů strašně trčí nulová zkušenost s nějakou premiovou značkou, dopracoval ses k financím a teď, ó hrůzo, zjišťuješ, že ta auta z plakátů jsou prostě jen auta. Doporučil bych ti projet se třeba 325d z počátku devadesátých let a přesednout do stejně starého golfa, zjistil bys, že žádné drama se nekoná, je to pořád stejné, premiové kouzlo bmw není v porcelánových čudlíkách, jakkoliv ty tvoje pindy o vrzání náprav u pětky jsou už nudné. :-!
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2013 14:06
spravny krok
europa je len smiesna bokovka pre mnohe velke znacky ... a je jasne ze ti najlepsi sa sustredia inde na ine trhy :yes:
Rozbalit vlákno
33
29. 5. 2013 14:23
Re: spravny krok
Jen jestli to nebude spíš tak, že Evropa je naopak ten nejnáročnější trh, který se nedá opít každým rohlíkem.
29. 5. 2013 16:48
Re: spravny krok
To myslíš tie motorčeky do kosačiek a pidiautá a to v 80 percentách v základnej výbave ? To je ten náročný trh ? Si asi nevidel ako vyzerá naozajstný predaj áut, kde má díler na sklade aspoň 400 kúskov spotrebného tovaru. Acura je plne srovnateľná s nemeckou prémiou čo sa kvality týka. Dizajn je dosť kontraverzný a na to práve táto značka trpí, naozaj si neviem vysvetliť tie dizajnové kreácie čo dnes ponúka. Jazdil som skoro všetkými modelmi v ponuke, jeden mám aj doma a nevidím rozdiel medzi nemcami a japoncom. Teda jeden rozdiel tu je a to je cena, acura v priemere o 20 percent lacnejšia a hlavne bezporuchová oproti tej nemeckej prémii.
29. 5. 2013 21:02
Re: spravny krok
Pokud hodláš hodnotit náročnost trhu podle nejnižších kategorií tak na to opravdu nemám co říct. ;-\ Myslel jsem, že je řeč o premíové třídě a výše. (Apropos, který trh je nejnáročnější pro Tebe?)
Jinak já mám taky jeden model, který se jinde prodává pod značkou Acura doma. Vím, proč jsem si to auto koupil a doufám že v příští generaci u té značky zůstanu.
Ale taky vidím, že to, co se v podání evropských automobilek vyrábí jako prémie a luxusní třída, to je úspěšné všude ve světě. Ovšem naopak to jaksi neplatí.
29. 5. 2013 21:18
Re: spravny krok
Ja som myslel, že prémiová trieda je súčasťou celého segmentu podľa ktorého hodnotíme náročnosť trhu. Čo je podľa teba prémia - BMW, ktoré v základe za 37 tis. USD dodáva v podstate holé auto (328xi), ktoré rozhodne nemôžem označiť za prémiové. Prémiové bude keď si priplatíš ďalších min. 10 tácov aj to ešte dosť pochybujem. Len na ukážku - keď som uvidel ten tenučký volant , sedačky totálne bez akéhokoľvek bočného vedenia, absenciu ksenónov, tak som skoro skolaboval. Ak je toto prémia tak potom neviem. Taká acura ti dáva auto vybavené prakticky všetkým, čo má byť v prémievom aute a to za dosť neprémiovú cenu. A na dodatok vydrží bez porúch podstatne dlhšie - v USA v prvej 5ke v spoľahlivosti. Pozrite sa kde sú nemeckí prémianti. Prémia to nieje iba o cene, prémia je hlavne o kvalite. Ja si pod pojmom prémia nepredstavujem vysedávanie po servisoch, či doplácanie pri kúpe auta za každú maličkosť, ktorú v štandarde dnes dodávajú aj úplne neprémiové značky.
29. 5. 2013 21:45
Re: spravny krok
Nezdá se mi, že by pojem "prémiová" třída byl určen tím výbavy dostaneš za jakou cenu. :-O I když šéfové Hyundai či Kia by takovou definici určitě brali. >:D
Ale chápu, BMW si můžeme z prémiové třídy tedy škrtnout. Mají v jednom modelu a základní výbavě tenký volant a sedačky "bez akéhokoľvek bočného vedenia". Sice mají pohon zadních kol kde se dá, možnost 4x4 taky kde se dá, slušnou škálu motorů, ale proti tenkému volantu to nic neznamená
Tak co další značky?
Avatar - King
29. 5. 2013 22:14
Re: spravny krok
To pochopitelně ne, ale na druhou stranu prémiové auto by asi nemělo v žádné verzi vypadat jako socka. Také jsem se jednou s takovou věcí od BMW setkal. 8-s
29. 5. 2013 22:21
Re: spravny krok
Jeez, to že Ty nepovažuješ D3 za prémii, ještě neznamená, že to prémie není. Je to to samé, jako když budu tvrdit, že Swift Sport není HH, (taky už jsem se to na diskusi dočetl) jinými slovy, hloupost.
29. 5. 2013 22:21
Re: spravny krok
Jeez, to že Ty nepovažuješ D3 za prémii, ještě neznamená, že to prémie není. Je to to samé, jako když budu tvrdit, že Swift Sport není HH, (taky už jsem se to na diskusi dočetl) jinými slovy, hloupost.
29. 5. 2013 23:18
Re: spravny krok
Prémie je o tom, že si připlácíš. Za něco, samozřejmě, ale to se může lišit. Už jsem tu jednou podobnou debatu vedl - je to prémie, když neplatíš nic navíc (= žádné prémium)? Podle mne je to "jen" dobrý produkt za dané peníze. Podstatné je, jestli jsi spokojený. Prémiový a kvalitní skutečně nejsou synonyma.
30. 5. 2013 15:38
Re: spravny krok
No vidíš, tak o tom som doteraz netušil >:D >:D Ja som žil s pocitom, že ak mám vycálovať za auto 40 tisíc, tak za tie prachy by už to mohlo byť prémiové, aby som sa nemusel handrkovať s dílerom o vyhrievané sedačky, čo dokonca o to, aby mi tam dali namiesto koženky skutočnú kožu, o EU verziách s látkovými poťahmi ani nehovorím. Takže auto úplne holé,s 2 litrovým štvorvalcom, neskutočne tenkým volantom, hroznými sedačkami, kde si za všetko ostatné treba priplácať je prémia. To aby som sa hanbil zaparkovať vedľa suseda, ktorý má hjondéé v maximálnej výbave za polovicu ceny mojej prémie. Holátka patria do segmentu social cars, kde ľudia pozerajú na každé euro, v prémiovom segmente by človek očakával aspoň bežný štandard - koža, navigácia, šíber, vyhrievanie všetkého čoho sa dotkne ruka a * vodiča, dobrý motor a ksenony. Za všetko ostatné som ochotný si priplatiť aj u tej prémie.
30. 5. 2013 20:06
Re: spravny krok
Také nemám holátka v lásce. Ale lidi je kupují. Je to politika, kolikrát na tom ani nic přímo nevydělají, jen motivují lidi připlácet. Nic ti nebrání si koupit "plnohodnotně" vybavené auto, jen ta cena, že. Pokud jde konkrétně o čalounění, já jsem za látky u 3er rád. V nabídce není odvětrávání sedadel, což nechápu, takže je pro mne kůže pasé. Jsem ochoten udělat výjimku, ale ne v téhle třídě. Vyhřívání samotné prakticky nepoužívám (mám garáž a nezávislé topení, když to jde), ale odvětrávání ano (spolu s vyhříváním, pro větší pohodlí). Kabriolet/ roadster v zimě je samozřejmě něco jiného (otevřený, jak jinak). :-)

Jinak 328i je ta nejlepší trojka, kterou můžeš koupit (než přijde M3). Jen nemá šestiválec. To je jediná její chyba. Osobně mám radši 335i, která sice něco ztrácí, ale má ten "správný" motor. :-)
29. 5. 2013 16:50
Re: spravny krok
>:D >:D >:D
Evropa a nejnáročnější trh? Ty ***, co se prodávají za pár šupů v Evropě a v Evropě se tomu říká stále auto, je znakem nejnáročnějšího trhu?
Avatar - white label
29. 5. 2013 17:41
Re: spravny krok
Směješ se především sám sobě, ale protože nejsem podobně naivní, tak rozhodně nečekám, že bys to byl schopen pochopit, Jiříku H
29. 5. 2013 20:02
Re: spravny krok
Nikoliv. Směji se těm, co ze zkrachovalého kontinentu dělají pupek světa a živí v sobě pocit vlastní vyjímečnosti. Kdyby Němci netěžili z toho, že jim zbytek Evropy nesnižuje svými problémy kurz EURa, tak by vyvezli polovičku.
30. 5. 2013 11:05
Re: spravny krok
Takže se směješ opravdu sám sobě.
Avatar - twistedTSD
29. 5. 2013 14:33
Re: spravny krok
Zas tak malý trh Evropa není. Jenže D3 tu z trůnu jen tak někdo nesesadí.
29. 5. 2013 16:50
Re: spravny krok
V Evropě snad.
Avatar - WinDiesel
29. 5. 2013 20:12
Re: spravny krok
Pokud vím, tak D3 válcuje ostatní luxusní značky, někdy rozdílem třídy, i v USA a Číně .....
Avatar - white label
29. 5. 2013 14:54
Re: spravny krok
Směšné je především svádět vlastní neschopnost/nemožnost (vztaženo k prémiové konkurenci na evropském trhu) na krizi v Evropě. :*)
29. 5. 2013 16:54
Re: spravny krok
zavést značku znamená vybudovat/investovat nemalé prachy do servisní a prodejní sítě. A to je docela drahé. Prodeje v některých zemích EU klesly o 30 %. To opravdu není dobrá situace pro expanzi.
29. 5. 2013 23:26
Re: spravny krok
Když jim nedělá problém Acuru prodávat na některých trzích jako Hondu, tak by snad mohli využít zázemí Hondy v Evropě. Honda v Evropě prodává, ne? Samozřejmě, že to nevyjde na hubičku. I když trh klesá, pořád je velký. Problém je, že prorazit tu je velmi obtížné. Prostě to nestojí za to.
Avatar - white label
29. 5. 2013 23:37
Re: spravny krok
Je to tak a ne jinak!
Avatar - King
30. 5. 2013 11:00
Re: spravny krok
Představuješ si to jako Hurvínek válku. >:D Jasně, využije se prodejní síť Hondy a vyjde to slabých pár milionů euro. pak se strčí špalek do dveří showroomu a bude se čekat, až se zákazníci pohrnou. >:D

A ty perspektivy pro prémiovou značku, bez ohledu na právě probíhající krizi - velká SUV - pomalu na ústupu; luxusní auta - pomalu na ústupu; atmosférické motory V6 - rychle na ústupu. Proč asi dělá Audi A1, Mercedes A a BMW přechází na kompaktní předokolky včetně MPV. A do toho napasuj Americkou prémiovou značku, která udělala kariéru velkým SUV a full-size sedany. :-!
30. 5. 2013 13:02
Re: spravny krok
Jako Hurvínek válku si to nepředstavuji (lze "zrecyklovat" hlavně servisní síť, call centra, asistenční služby atp.). Ale problém není v tom, že by trh klesal. Problém je v tom, že Acura nemá vhodné modely/ motory, jak jsi sám v jiném příspěvku psal. Problém je v tom, že se v Evropě špatně prosazuje. Znamenalo by to tedy velkou investici peněz s velmi nejistou návratností. To jsou podle mne závažnější důvody než náklady na zavedení značky. Proto jsem to shrnul slovy nestojí to za to.

Proč to dělají? Protože chtějí zvyšovat prodeje a zisky. Proto máme také "prémiová" holátka.
Avatar - Dinar
29. 5. 2013 15:00
Re: spravny krok
Tak hlavně aby jim doma neujel vlak, co se mírně zlepšily obchodní pravidla (zejména výše cel), dosud v neprospěch Evropy velmi pokřivené, mají korejci v premiovém segmentu na domácím trhu dost problémy, najednou hyundaie nahrazují mercedesy a bavoráky.
29. 5. 2013 16:52
Re: spravny krok
Nevšiml jsem si, že by Hyundai vyráběl auta ve stejném segmentu, jako MB, BMW... Novinářům nelze věřit každý žblebt. Jde o stejnou věc, jako když někdo z Ochcávky přesedne do BMW 5.
29. 5. 2013 17:04
Re: spravny krok
Genesis v základu je pod milion. Takže nic. Equus by zde patřil, jenže jde o jediný model proti trojici německých značek, každá má více modelů. To je opravdu novinářská nonsens.
Avatar - King
29. 5. 2013 20:33
Re: spravny krok
Je překvapivé, že Hyundai už dávno nemá vlastní prémiovou značku. Ta polovičatost s equusem a genesisem je nesmysl.
Avatar - twistedTSD
29. 5. 2013 21:49
Re: spravny krok
Sám Hyundai srovnává Genesis s prémií, tak jaké "zase nic"?
Avatar - white label
29. 5. 2013 21:59
Re: spravny krok
V tom bude ten zakopaný pes, že Genesis srovnává přímo s prémií jen "sám" Hyundai. Asi by měli u Hyundaie radost, že se jim (samotným) o tom podařilo přesvědčit alespoň někoho. >:D ;-)
Avatar - WinDiesel
29. 5. 2013 16:49
Re: spravny krok
Ta směšná Evropa ty nedouku pohltí ročně až 18 milionů nových vozidel. je to velmi náročný trh, tak náročný, že americké, japonské a korejské specifikace samy o sobě nemají nárok, pokud nejsou pro Evropana upraveny.

18 milionů aut = Evropa = směšná bokovka = návrh na Zlatý ventilek.
29. 5. 2013 21:28
Re: spravny krok
Ale jakých vozidel ???? Odpčítaj firemné autá, miniautá a malé autá a čo ti zostane ? A aj to ostatné je prevažne v základnej výbave. Autá sa upravujú podľa špecifikácií jednotlivých trhov - európske autá musia byť upravené, inak by sa nemohli v USA predávať. Tak ktorý trh je lepší ? Dízle dokonca s dosť drahými úpravami, keďže americké emisné normy sú prísnejšie ako vEU. Pred pár rokmi VW nemohol uviesť novú generáciu golfa v TDI, keďže nespĺňal americké normy a tak predávali dva roky ten istý modelový ročník. V súčastnej situácii aj BMW musí robiť reexport do USA, keďže v EU nieje schopné predať svoju produkciu.
29. 5. 2013 19:05
Nedavno som videl TL nazivo.
Dost dobre!
Rozbalit vlákno
0
29. 5. 2013 19:46
Acura uz to tady zkousela
Nektere EU modely Hondy jsou vlastne americke Acury. Posledni velka luxusni Acura co to v EU zkousela byla Honda Legend aka Acura RL a ani v jedne generaci v EU velkou diru do sveta neudelala, spise naopak. Jak kvuli chybejicimu dieselu, tak i nekolika nevynucenym chybam a samozrejme chybejici tradici respektive brutalni sile D3 v premiovem segmentu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - King
29. 5. 2013 20:21
Re: Acura uz to tady zkousela
Prodávat rebadgeovaný model není úplně to samé jako zkoušet uvést novou značku. Nedá se pochopitelně tvrdit, že to bylo působení úspěšné, na druhou stranu se podívej, kdy to ve vyšší střední třídě zabalila Mazda Xedos 9, Nissan Maxima, Toyota Camry a Mitsubishi Sigma. Legend byl určitě neúspěšnějším japonským éčkovým sedanem, alespoň do příchodu Lexusu GS. Lexus je ovšem trošku jiná story, než Acura. Do jeho spuštění a podpory šlo z Toyoty víc peněz, než vydělá Honda samotná. Na druhou stranu investice Hondy do Acury jsou určitě menší, než by měly být.
30. 5. 2013 08:57
Re: Acura uz to tady zkousela
Ono to nebylo az tak rebadgovanym modelem, Honda tu mela historii, problem Legendu v EU byl, ze kazda generace mela nekolik jen velmi tezko odpustitelnych nevynucenych chyb, ktere jeji hodnotu v EU vyrazne devalvovaly.
Avatar - King
29. 5. 2013 20:04
Acura v Evropě
Tady se toho zase člověk dozví. >:D

Pravdou je, že Honda nikdy důvod, proč nechce jít s Acurou do Evropy, neuvedla, jde o domněnky novinářů. I když popravdě řečeno krize je dost pádný důvod. Takové Infiniti si naplánovalo evropskou expanzi i přes náznaky problémů a teď bez efektu utápí už celá léta peníze ve snaze značku zde etablovat. Vzhledem k tomu, že Honda nemůže jít nikam s nataženou dlaní, je opatrnost vcelku namístě.

Je tu ale další faktor - modelová škála Acury prostě není stavěná na míru Evropě a pokušet se s ní prosadit, je nesmysl. Acura je de facto postavena na motoru V6 3.5, což není pro Evropu právě ideální a přestože jeden čas takové plány byly, dnes se s V6 dieselem nepočítá. Acura připravuje nové hybridy, s nimiž by se v Evropě mohla objevit, ale než se rozšíří napříč modelovou škálou, ještě to chvíli potrvá.

Směšné je ovšem si myslet, že na to by "nemohla", popřípadě že "nemá nárok" a podobné cancy. Prosadila se v Americe vedle Mercedesu a BMW, prodává se lépe, než Audi, Cadillac a Infiniti, o Volvu a Jaguaru nemluvě. Stejně tak je úsměvné slyšet o "převlečené Hondě" od těch, co se ježí, když se považuje Audi za převlečený VW nebo Škodu. >:D Acura využívá celou řadu vlastní techniky, byť je kvůli tomu bita v Americe Honda samotná.

Jinak je pochopitelně kvalitami, stejně jako Lexus, poměrně vysoko nad D3, o tom vypovídají pravidelně průzkumy spolehlivosti a spokojenosti, interiéry sbírají nevyšší hodnocení a (zatím ještě) naprostá většina použité techniky je vlastní vývoj a konstrukce, žádný globalizovaný outsourcing. Není to náhodou známka exkluzivity? ;-) >:D
Rozbalit vlákno
18
Avatar - WinDiesel
29. 5. 2013 20:15
Re: Acura v Evropě
Ne, je to známka punku >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Jaros71
29. 5. 2013 23:24
Re: Acura v Evropě
V EU máme daleko lepší značky..a exklusivni jsou taky dost!
Nač nosit dříví do lesa..?
Navíc to designově nejsou zrovna super skvosty..podobně jako Lexus i Infinity.. ;-)
Honda dělá stejně nejlíp motorky!! :-)
Avatar - white label
29. 5. 2013 23:36
Re: Acura v Evropě
Ano, motorky dělá skvělé dál, na rozdíl od aut, které byly dříve výborné taky.
30. 5. 2013 14:09
Re: Acura v Evropě
Naprosto souhlasim.
Avatar - white label
29. 5. 2013 23:32
Re: Acura v Evropě
Známka exkluzivity, ani náhodou... >:D
Průzkumy spolehlivosti (v podobě v jaké jsou obecně zámy) neumí skutečnou spolehlivost reálně změřit, ale hlavně, spolehlivost nerovná se celková kvalita.
Interiéry Acury sbírají nejvyšší hodnocení (např. ve srovnání s Audi) leda tak ve tvých mokrých snech. Definuj, co je to "tvoje": "nejvyšší hodnocení interiéru". >:-[]
Avatar - TeeJay
30. 5. 2013 08:59
Re: Acura v Evropě
Doporučuji Ward´s Auto 10 Best Interior 2010 [odkaz] - ocenění za průlomový design Acury ZDX a letos je v Top 10 Acura RDX, takže asi Kingovi dlužíš omluvu. ;-\

Co je podle tebe "celková kvalita"? Spolehlivost je naprosto klíčový parametr, ale pochopitelně ne jediný. Proto dělá JD Power vcelku moudré hodnocení spokojenosti. Pokud je spokojený majitel Škodovky, dá se to vzhledem k nenáročné klientele na spodním okraji mainstreamu bagatelizovat. Pokud je spokojen majitel prémiové značky, pak bude nejspíš "celková kvalita" na skutečně vysoké úrovni. A hádej, které značky roky dominují JD Power? Ano, Acura a Lexus. :-)
Avatar - white label
30. 5. 2013 20:27
Re: Acura v Evropě
Jen dvě magazín ankety? Nemluvil tu někdo o "sbírání" vrcholných cen? Být mezi desíti se Sparkem a spol. je vrcholná cena? Hlavně na mě nechoď s anketami/cenami za design apod.. nebo dokonce za "průlomový" design, zřejmě něco ve stylu místo volantu řidítka apod. >:D Včera to na mě zkoušel jeden z cenou red dot pro Ma6, nakonec jsme došli k závěru, že tuto cenu za design má nejen Škoda Rapid, ale i "otvírák" od Tescomy. >:-[]
Aby byl případný čtenář v obraze, tak mezi těmi 10-ti "NEJ" interiéry Wardś Auto (neurčuje se pořadí v první desítce!) by např. i takový skvost, jako je interiér Chevroletu Spark: [odkaz]
a třeba letos se vybíralo z pouhých 46 kandidátů (převaha jap-korejské rejže) , se zcela novou kabinou.

Takže mi raději ukaž nějaké reálné prémiové srovnávačky Acury s D3, Jagem a Lexem..., kde se píše, že interiér Acury je TOP v této skupině prémiových značek.
Avatar - King
31. 5. 2013 18:06
Re: Acura v Evropě
Ward´s Auto patří v US k top oceněním.

Ten "Průlomový design" byla kategorie WA, ne můj výmysl

V kategorii Sparku patrně nic lepšího v US není

46 modelů 2013 se ti zdá málo?

Až na nějaký srovnávám narazím, určitě si ho pro tebe schovám, ale když jsem posledně našel testy, kde bylo řečeno, že má MDX lepší podvozek, než X5, tak ses z diskuze vytratil. ;-)
Avatar - King
30. 5. 2013 10:30
Re: Acura v Evropě
Tak čekal jsem, kdo se po té Dinarovo přednášce z lingvistiky chytí a - nezklamals. >:D

V USA se například zcela běžně prémiové značky označují pojmem "luxury brands". Dost možná se tamní hádaví Dinarové & spol ošívají, ale tak to je, ačkoli stejné označení platí pro Bentley, RR, Ferrari apod., jejichž ekvivalentem je třeba "prestige brands".

To, že si teď Dinar zavedl specifickou sémantiku pro pojem "exkluzivní" neznamená, že je to tak a ne jinak. Exkluzivní znamená prostě a jednoduše výjimečný, mimořádný, zvláštní, ale i neobvyklý a nemá to nic společného s jakýmkoli elitářstvím, jen to dobře zní. Takže jak se nám tu Dinar pokoušel rozdrtit Jupa tím, že by třeba mohl být exkluzivní i špatně prodávaný produkt, tak ...to tak opravdu je. Takový Peugeot 1007 je skutečně na našich silnicích výjimečným jevem a je tedy exkluzivní, stejně jako taková Dacia ve Švýcarsku. Cit pro jazyk nám pochopitelně nedá, říkat, že je Dacia v CH exkluzivní zboží, na druhou stranu taková Acura v Číně je v rámci prémiových značek určitě exkluzivnější, tedy zvláštní a mimořádná bude a to právě svým méně častým výskytem.

Takže až se zase strhne polemika nad tím, jestli je něco prémie, luxus, exkluzivita, prestiž a jaký je vlastně žebříček hodnoty těchto výrazů, bylo by dobré si uvědomit, že čeho se musí autor jakéhokoli textu vyvarovat v první řadě, je opakování slov. A protože některá slova mají jen omezené množství vhodných synonym, dochází vlivem jejich používání k prolínání a v určitých situacích určitě i k jisté devalvaci některých z nich. Ale hystericky kvůli tomu vyvádět je trošku směšné, zvlášť když jsou souvislosti zcela jasné jako v tomto případě, kdy všichni zúčastnění vědí, že hovoříme o luxusní značce Acura. Tedy exkluzivní, ehmmm... prestižní. ...chtěl jsem říct prémiové. >:D
30. 5. 2013 13:35
Re: Acura v Evropě
Myšlenka je, co je vzácné, to je cenné. Špatně prodávané auto je vzácné potkat/ vidět, ale není problém ho pořídit. Nelze to porovnávat například se vzácnými kovy, které jsou vzácné, protože jich je prostě málo. Výrobek může být exkluzivní, protože ho zvládne udělat jen jeden člověk, ale trvá mu to třeba celý měsíc. Takže více než tucet ročně nevyrobí. Můžeš se klidně rozkrájet, ale víc nekoupíš. O tom je exkluzivita. Nejde ani tak o cenu. Jde o omezenou dostupnost. Vrcholem exkluzivity je jeden jedinečný kus. Ze špatně prodávaného výrobku se může stát exkluzivní po té, kdy skončí výroba, kdy už není možnost snadno koupit nový.

Pokud jde o luxus, když vezmeme tu základní definici, tak luxusem je cokoli, co nepotřebuješ k životu. Tedy pro většinu populace jsou to všechna auta, i takový Logan. Obecně to tedy označuje nějaký nadstandard. Problém je, co je to standard. Z ekonomického hlediska je luxusní zboží takové, které s rostoucím příjmem tvoří větší a větší část tvých výdajů.
Avatar - white label
30. 5. 2013 13:37
Re: Acura v Evropě
Argumentace americký trhem (včetně různých amerických ocenění) je bezpředmětná. Píšeme pod článkem který se týká případného působení Acury na Evropském trhu. To, co (nejen) Acuře stačí tam, nestačí pro Evropu (a ne vše co chtějí lidi tam, chtějí i tady) pokud by měli čím reálně konkurovat D3, Jagu, Lexu apod..., pak by to logicky udělali.
30. 5. 2013 14:11
Re: Acura v Evropě
Presne tak. Uz jen to jasne ukazuje, ze Acura by mela zustat doma ve statech, kam patri.
Avatar - King
30. 5. 2013 15:27
Re: Acura v Evropě
A čím jiným argumentovat, než americkým trhem, což je jediné místo, kde lze porovnat její působení s adorovanou D3? Určitě lepší, než možná, kdyby, asi nebo "na tohle nemá". ;-)

Je logické, že se stávající modelovou řadou je nesmysl usilovat o Evropu, daleko moudřejší je jít nejprve tam, kde nebude nutné dělat žádné velké zásahy do portfolia. Na to, aby Acura koncentrovala síly na evropský prémiový trh, je tento opravdu příliš malý a zázemí mateřské značky mělké. Stačí se podívat na evropský tržní podíl Hondy, Nissanu a Toyoty a bude ti jasné, o čem mluvím.

Ostatně podívej se na Infiniti - jeho výchozí pozice byla pro evropskou prémii lepší a jak se v tom plácá - silné stránky v US (V6) jsou k ničemu a motá se tady bezradně s nafťákem od Rencka a myslí si, že to zachrání Fetl.
Avatar - white label
30. 5. 2013 20:43
Re: Acura v Evropě
"Úspěch" Infintiti v Evropě není žádné překvapení a dal se s přehledem očekávat, Acura by aktuálně rozhodně nedopadla lépe (spíš naopak), což je skutečný a hlavní důvod proč se jí tady nechce, krize-nekrize...
Avatar - King
31. 5. 2013 18:01
Re: Acura v Evropě
Ale na tom se přece shodnem, já jsem poukazoval na to, že se diskuze točí kolem domnělé informace, že Acura "kvůli krizi do Evropy nejde" což je teorie redaktora, nikoli oficiální stanovisko Acury. Bez dieselu by Acura dopadla rozhodně hůř, než Infiniti, byť modelová škála je asi o něco evropštější.
Avatar - King
30. 5. 2013 10:53
Re: Acura v Evropě
Jinak ještě jak už psal TeeJay - mluvil jsem právě o Ward´s Auto, ale určitě to nebyl jediný případ, ale nemám teď čas na nějaké větší rešerše. Na druhou stranu provedení interiérů Audi respektuji. S Acurami nemám až tolik zkušeností a z prémie se mi kabiny Audi materiálově líbí nejvíce.

Jinak bych ještě k té celkové kvalitě aut určitě doplnil, že má Acura také vůbec nejvyšší zůstatkovou hodnotu při opětovném prodeji ze všech značek na americkém trhu. Můžeš si to přidat do toho seznamu náhod, které značku Acura zcela nepochopitelně obestírají. ;-)
Avatar - Dinar
30. 5. 2013 09:41
Re: Acura v Evropě
Tak určitěě! Acura je prostě exkluzivní značka... řikal to King a ten tomu rozumí, ne nadarmo je nástěnkářem honda klubu. :-) ;-)
30. 5. 2013 15:02
Re: Acura v Evropě
Chlapci, chlapci, nechytajte sa tu za slovíčka. Exkluzívnych značiek je iba pár a medzi nich určite nepatrí ani acura ani nemecká prémia. A čo sa prémiového auta týka, pre mňa je prémia komplexný súhrn všetkých vlastností auta, nielen technika a výbava ale aj spoľahlivosť a servis. BMW (píšem o ňom keďže ma celkom zaujíma nová trojková rada), je prémiou , o tom nieje pochýb, no pod prémiou si rozhodne nepredstavujem holé auto. Ak v aute nieje okrem motora a prevodovky nič, čo je tam prémiového ? Ja nepotrebujem 6 motorov, ktoré sa líšia objemom o dva deci a výkonom o 20 koní. mne stačí jeden, ktorý má koníkov 250 až 300 a to je dosť na dobré prémiové a aj neprémiové auto.
BTW, plasty v BMW či Mercedese sa kvalitou nijako nelíšia od acury či lexusu, vrch príjemný na dotyk, spodok tvrdý ako kameň, a tak to majú všetci. Myslím samozrejme podobné autá. V USA je medzi majiteľmi BMW známy slogan - vynikajúce auto pokiaľ je ešte v záruke, potom rýchlo predať a kúpiť znovu BMW.
29. 5. 2013 23:53
Ach ty značky
No, nevím, ale osobně bych raději Hondu NSX než Acuru NSX. Celkově moc ty japonské prémiové značky nechápu. Nissan, Toyota, Honda, to jsou značky mající zvuk historii i úspěchy v motorsportu. Ale vedle toho Infiniti, Lexus a Acura znějí docela exoticky, ne příliš emotivně, a kdo ví, kolik řadových lidí je vůbec zná, natož, aby jim dávalo nějakou hodnotu.

Jinými slovy, jsem rád, že Mazdě tato japonská hra s luxusními značkami nefungovala,a Amati či podobné nesmysly jako Autozam, Eunos, Efini (to jsem musel najít na WIKI), určené pro jiné trhy, skončily v propadlišti dějin.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - peter_ko
30. 5. 2013 01:28
Re: Ach ty značky
Lenže v dobe vzniku týchto značiek mali materské firmy povesť lacných japonských výrobcov, niečo podobné ako teraz kórejci u nás. Takže pokiaľ chceli od zákazníkov vytiahnuť viac peňazí, toto bola jedna z možností. A ako sa zdá tak správna.
30. 5. 2013 07:26
Re: Ach ty značky
No, zřejmě budeš mít pravdu - nicméně já to takto nikdy nevnímal. Pro mne se jméno značky dělá v motorsportu, a tam jsou Korejci naprosto ničím, kdežto Japonci měli už od konce 60. let řadu aktivit i úspěchů. A do toho mi vznik nějakých značek bez historie a tradice nedával žádný smysl. Nicméně asi to funguje, jenže pro jiné trhy a jiný typ lidí. Sám jsem se o prodeje, ceny apod. těchto značek nikdy nezajímal, neboť z mého pohledu nejsou nijak atraktivní, takže fakt nevím :-( .
Avatar - Iv8
30. 5. 2013 09:23
Re: Ach ty značky
Mi pro změnu tak trochu chybí od mazdy Xedosy. Už když jsem si kupoval první 323F,tak jsem po Xedosu6 pošilhával, ale byl pro mne cenově nedosažitelný. Líbil se mi protože to nebyla "tuctovka".
30. 5. 2013 09:30
Re:
To je možné, že někomu chybí, Nicméně to se jednalo o typové označení, nikoliv umělou značku. I dnes se v Japonsku prodávají Mazdy pod různými názvy (např. Atenza), na rozdíl od značení čísly běžném ve světě. Snad marketingoví stratégové jednotlivých výrobců vědí, co dělají, třebaže na mne to působí občas poněkud kontraproduktivně. Mimochodem nová šestka je oficiálně typ GJ, zatímco 6 je pouze obchodní název.
Avatar - Iv8
30. 5. 2013 09:45
Re: Re:
Já na Mazdu nenechám dopustit, měl jsem potom i šestku (r.v.2006) 100kW diesel, ještě bez FAP. To už se zase Xedosy nevyráběly. Nechal jsem to čipnout a bylo to dělo. Potom ji měl po mně syn a kdyby nedostal služební auto, byla by v rodině ještě teď. Jediná porucha byl vysoký tlak v klimat.soustavě, když to v servisu "přebuřili".
30. 5. 2013 14:24
Re: Re:
Když už máš tu zkušenost s Xedosem i šestkou - dá se to nějak porovnat - s ohledem na prémiovost, či luxusnost obou vozů - v kontextu své doby? Je možné, že Mazda šla více do prémie než dnes?
Avatar - Iv8
30. 5. 2013 18:21
Re: Re:
Bohužel s Xedosem pouze platonickou. Když se vyráběly, tak jsem byl mladý a měl dvě malé děti a plat nic-moc. Když se začalo finančně dařit, tak už se nevyráběly a šel jsem raději do nové šestky než do ojetiny. Pořád mám ale drobné výčitky, že jsem ten (ojetý) Xedos nezkusil. Šestka mi ale dělala pouze radost, takže jsem možná zvolil dobře.
Co se týká prémiovosti, byl Xedos 6 s jinými (šestiválcovými benzíny) motory a podle mne i velmi povedeným interiérem úplně někde jinde, než v té době 626-ka. Xedos 9 měl motor s tzv.Millerovým cyklem, což byl asi ve své době zase průkopnický čin. Co to bylo za princip si jistě hravě vygooglíš. Na svou dobu můžu směle tvrdit, že to byly téměř prémiové vozy nebo se o to alespoň snažily. Mazdě přeji pouze to nejlepší, i když jsem dezertoval k Volvu.
Avatar - King
30. 5. 2013 10:43
Re: Re:
Pro tebe se možná jméno značky dělá v motorsportu, ale to neznamená, že to tak mají všichni. Podívej se kupříkladu na úspěch Lexusu v US, aniž by k motorsportu byť jen přičichl, jediné aktivity má v japonském Super GT a to mu asi ostruhy v Americe nepřineslo.

Na druhou stranu Porsche, BMW, Audi a koneckonců i Mercedes jsou ve sportu aktivní a je zvláštní, že nevíš, že Acura poměrně dlouhou dobu oficiálně (neoficiálně auto nadále figuruje ve vytrvalostních závodech jako HPD - Honda Performance Development) závodila s prototypy ARX v ALMS a díky soubojům s Porsche 918 Spyder to přineslo několik velmi zajímavých sezon.

Na druhou stranu další značkou, o kterou v motorsportu nezavadíš, je Infiniti a její haló kolem sponzoringu Red Bullu je spíš tragikomické. Takže je otázkou, jak velký vliv má vlastně motorsport na image luxusní značky. ;-)
30. 5. 2013 14:21
Re: Re:
Psal jsem snad někde, že to tak mají všichni?

A samozřejmě, že vím, že Acura v posledních letech jezdila aktivně ALMS i jinde. Možná sám nebudeš vědět, že tato značka se objevila už počátkem 90. let v IMSA GTP Lights, kdy se její motory používaly v podvozcích Spice. Já ji tehdy začal vnímat, ovšem jako něco zcela exotického... Všechny ty tři luxusní japonské značky jsem postupně poznal přes motorsport (naposledy právě Infiniti, v době, kdy jsem sám vůbec netušil, že je to výrobce aut - natož pak řadový člověk, který automobilismus nesleduje vůbec).

Prostě tomuto tříštění moc nerozumím, podobně jako NIssan dříve používal za hranicemi značku Datsun, a pak si musel dělat jméno znovu (Datsuny i Mazdy byly již koncem 70. let velmi úspěšné a známé v USA, s Datsunem závodil i Paul Newman, takže to bylo vidět všude - a pak najednou přišli s Nissanem...). Podle mne smysl má, když zavedená známá značka naopak vytvoří low-end značku, aby si nekazila jméno, ale takto naopak je to těžké.

Pokud jim to funguje, tak asi proto, že mají velcí výrobci hodně peněz. Mazda jich tolik neměla, tak svou luxusní značku Amati zrušila dříve, než vůbec prodala jediné auto tohoto označení. To snad také o něčem svědčí....
Avatar - King
30. 5. 2013 15:44
Re: Re:
Tak Acura byla a je v Americe na okruzích vidět ve více kategoriích, má třeba několik titulů ve World Challenge, ale ALMS bylo první oficiální tovární účinkování Acury. Pokud to víš, tak mě zaráží, proč argumentuješ absencí působení v motorsportu. ;-)

Mazda byla vždycky malá značka a vybudování prémiové značky potřebuješ silné zázemí (viz výše na téma proč není Acura v Evropě), které Mazda neměla, nemá a mít nebude. Buď si ale jistý, že to poslední, co by Japonec chtěl, je lowendová značka, to jejich mentalitě vůbec nerozumíš. ;-) Pokud se etabluješ na horním okraji mainstreamu jako Honda a Toyota v US, chceš jít logický ještě výš, proti nejlepším. Ale tam se nedostaneš, když tvojí značku charakterizuje masově prodávaný kompakt a midsize sedan. Proto vznikly (za dost odlišných finančních podmínek) japonské prémiové značky. Jejich marketing i cílení byly různé (různě špatné), ale Lexus se nakonec mezi elitu dostal celosvětově a Acura a Infiniti alespoň v Americe.
30. 5. 2013 17:08
Re: Re:
No, ono se s Tebou dost těžko diskutuje, protože máš tendence si tam přidávat své úsudky či předsudky, skrze které mne vnímáš, aniž bys mezi řádky četl, jak to skutečně je. Možná méně piš a více čti, ať Ti nemusím odpovídat dlouhosáhle.

Tak např. píšeš: "Pokud to víš, tak mě zaráží, proč argumentuješ absencí působení v motorsportu.", zatímco já psal " Všechny ty tři luxusní japonské značky jsem postupně poznal přes motorsport". Možná tak usuzuješ z nepřesného čtení tohoto: " to jsou značky mající zvuk historii i úspěchy v motorsportu", tedy je tam konjunkce. A je tak toho podobného více, už minule jsem Tě v úvodu lehce upozornil, ale asi marně :-) .

Luxusní značky nemají žádnou historii, jméno v motorsportu si budují jen velmi pozvolna a z celosvětového hlediska je poměrně nešťastné, když se třeba podniku světového dopadu a významu, jakým je třeba 24 hodiny v Le Mans, zúčastní Honda NSX, ale v USA to má pak podstatně menší váhu, když se tam prodává jako Acura. Nebo taková Toyota, dříve utrácející v F1, nyní v LMP1. Podobně blbnou i Američani s Dodge a Chryslery, jenže tím akorát globálně vyvolávají chaos a oslabují význam sportovních úspěchů, a tedy i investic tímto směrem, na rozdíl třeba od Audi, Porsche či Ferrari. A pokud by motorsport neměl významný vliv na image značek, proč by tam pak vůbec jezdily a investovaly? (jasně něco je výzkum a vývoj, ale jen kvůli tomu to nedělají). A pokud chce někdo udržovat sportovní povědomí u dvou různých značek, je to samozřejmě mnohem nákladnější a méně učinné. A zřejmě proto to taková malá nezávislá Mazda nedělá, protože by se jí to vůbec nevrátilo. Velké továrny na tom ztratné asi nebudou (když to dělají), ale prostě osobně nevěřím, že je to přínosem.

Co bych třeba já naopak uvítal, kdyby takové Porsche své SUV vyrábělo pod jinou značkou - jenže asi se jim také nechce utrácet za vytváření image nové značky, a tak raději využijí jména Porsche na něco, s čím to jméno desítky let svázané nebylo, a doufají, že to zabere. Krátkodobě určitě ano, ale z dlouhodobého hlediska se toto nejednou ukázalo jako chybný manévr (mám na mysli konkrétní příklady mimo automobilismus, který však může být trochu specifický).
Avatar - King
31. 5. 2013 18:17
Re: Re:
Nevím, jestli se se mnou špatně diskutuje, spíš mám pocit, že máš nekonzistentní postoj. ;-) Tak buď se řídíš podle působení v motorsportu, kde se ty prémiové značky nakonec všechny objevily (i když u Infiniti nevím, jestli to tak lze nazvat) a tudíž bys je měl respektovat také, byť se jejich účinkování nedá srovnávat s tradicí mateřských značek nebo máš vůči nim předsudky, způsobené i tím, že tvá oblíbená Mazda to toho nešla. ;-)

Jinak to zmatení, o kterém píšeš, je pravda, ale to už se postupem času dostává do normálu, viz třeba SRT Viper. Nezpochybňuji vliv motorsportu na image, ale na Lexusu je vidět, že to jde velmi dobře i bez něj, závodí vlastně až od příchodu LFA, když tedy nepočítám Super GT, což je pro zbytek světa naprosto nezvýznamné.

Kdyby Porsche prodávalo SUV pod jinou značkou, takový úspěch by to ani náhodou nemělo. ;-)
31. 5. 2013 18:33
Re: Re:
S tou nekonzistencí, je to opravdu jen pocit. Navíc myšlení člověka je složité a jen málo z toho poznáš v pár řádcích. Infiniti jsem opravdu poprvé zaznamenal až když se svým motorem přihlásili do Grand-Am. Ale opravdu ten image tam nové značky budují jen velmi pomalu, a i mimo sport jej musí budovat od nuly. Nic to nemění na tom všem, co jsem psal.

S tím Porsche máš bohužel asi pravdu, ale stejně bych si to přál :-) .

A jinak Mazdu jsem si oblíbil v době, kdy jsem o luxusních značkách neměl ani ponětí, a možná ani neexistovaly, takže jsi zase usuzoval na mé myšlení chybně... Ono to může být i naopak (sám nevím): Že je Mazda něčím jiná než ty ostatní, proto mi byla sympatičtější už dříve, a možná proto dnes luxusní značku nemá. Nicméně dá se říci, že mám rád i další japonské značky, hlavně právě Nissan, Toyota a vlastně i Hondu. Takže to píšu předem, aby jsi zase něco chybně neusoudil a neměl pak pocit mé nekonzistence :-) .
31. 5. 2013 18:39
Re: Re:
Ještě k Viperu, i když to sem moc nepatří. Nikdy jsem nepochopil, proč vstoupili ve známost jako Dodge (Le Mans 1994), pak vyhrávali FIA GT a Le Mans jako Chrysler, nicméně stejná auta v Daytona startovala a vyhrála jako Dodge. No a nyní se vrátili ve velkém stylu, nicméně pod nic neříkajícím označením SRT. Těžko bych hledal člověka, který toto bude znát. Je tu sice jistá spojnice v tom jménu Viper, ale stejně - proč toto dělají? Tříští si své úspěchy.... Že by některá jména zněla na některých kontinentech lépe než jiná?
31. 5. 2013 18:46
Re: Re:
Ještě jedna drobnost k Lexusu, Neříkám, že mám přehled o všech aktivitách značky. Nejznámější je samozřejmě jejich účast v japonském Super GT, kde trochu k mé nelibosti nahradili Toyotu, nicméně již v roce 1994 se proháněly motory Lexus ve voze Spice na americkém kontinentu, a podle tehdejších předpisů neslo auto označení Lexus-Spice, jestli si to dobře pamatuji. Nebyl to žádný výbuch (pokud jde o výsledky), nicméně tehdy jsem značku Lexus začal vnímat.
30. 5. 2013 14:00
Re: Re:
Efini bylo oznaceni pro Mazdu RX-7, jestli se nemylim.
30. 5. 2013 14:21
Re: Re:
Toto fakt nevím. Já znal RX-7 jako Mazda Savanna.
30. 5. 2013 14:35
Re: Re:
Efini byla v podstate Mazda RX-7 posledni generace.