Acura RD-X se představila
Jak už jsme mnohokrát uváděli, na spadnutí je zřejmě založení nové kategorie sportovně užitkových kupé, nyní se jen čeká, kdo bude první. Na aktivity řady evropských a japonských automobilek zareagovala také americká Acura, která stvořila studii RD-X. Ta je opravdu nezvykle tvarovaná, a to nejen zvenčí. Promyšlené prosklení vozu včetně zádě (a střechy) umožní nejspíš i při výrazně klínovitém profilu dobrý výhled všemi směry.
Vnitřek studie rozhodně nezaslouží pojmenování interiér, je to spíše kokpit létajícího talíře, a i na to by snad jeho přístrojová deska byla příliš futuristická. V RD-X se pohodlně usadí čtyři cestující, v případě nutnosti lze zadní sedadla poněkud nezvykle sklopit nikoliv do podlahy, ale bokem.
RD-X využívá upravený podvozek větší Acury MDX, jinak je ale jeho technika zcela jiná. Jak je momentálně u Hondy módní, pohonné ústrojí tvoří zážehový motor i-VTEC, tentokráte o objemu 2,4 l, a elektromotor IMA. Tato kombinace disponuje výkonem 184 kW a ve spojení se sportovně naladěným podvozkem bude jistě zdrojem zajímavých sportovních zážitků. Zatímco zážehový čtyřválec pohání přední nápravu, IMA se stará o tu zadní, jde tedy o vůz se stálým pohonem všech kol, jejichž rozměr je 235/60 R 18. Vůz dlouhý 4265 mm, široký 1900 mm a vysoký 1561 mm s rozvorem 2573 mm bude proto schopen nejen jízdy po městě, silnicích a dálnicích, ale i v po nezpevněných cestách a v lehčím terénu. Specialitou téhle acury je také šestistupňová převodovka s přímým řazením, avšak s absencí klasické spojky. Řadicí páka se nachází v těsné blízkosti volantu (tedy pardon, „kniplu“) a spolu s krátkým zpřevodováním umožní získat z motoru maximum jeho potenciálu.