Acura RL 2009: facelift americké verze Hondy Legend

Acura RL 2009: facelift americké verze Hondy Legend

 
 

Acura RL pro modelový rok 2009 dostane kromě inovovaného vzhledu také nový motor o objemu 3,7 litru, přepracovanou převodovku a vylepšený systém pohonu všech kol.

Na autosalonu v Chicagu byla představena Acura RL pro modelový rok 2009. Acura RL je největším osobním modelem značky a v podstatě se jedná o americkou verzi Hondy Legend, prodávané v Evropě. Na první pohled nejpatrnější změnou je nová maska a tvar předních světel, která mají nyní méně agresivní design. Nové jsou i oba nárazníky a zadní světla.

Mnohem výraznější změny ale proběhly pod karoserií. Starší vidlicový šestiválec 3,5 litru nahradí nový motor o objemu 3,7 litru. Jeho maximální výkon je 221 kW při 6.300 ot./min (proti dřívějším 213 kW) a maximum točivého momentu se zvýšilo ze současných 347 Nm na 366 Nm při 5.000 ot./min. Nový motor poprvé disponuje variabilním časováním ventilů VTEC v kombinaci s rozvodem SOHC, takže časování a zdvih se mění u sacích i výfukových ventilů současně. Kompresní poměr je relativně vysoký 11,2:1. Motor má dvojité sací potrubí z hořčíku, které může pracovat jako jedno- i dvoukomorové. Nová pohonná jednotka splňuje emisní normy Tier 2 Bin 5 a Carb ULEV-2, spotřeba v americkém městském a kombinovaném cyklu zůstala stejná (po přepočtu 14,7 resp. 12,4 l/100 km), v dálničním režimu se mírně zvýšila.

Převodovka je poloautomatická sekvenční SportShift stále jen s pěti stupni. Řadit lze i pádly pod volantem, a to nejen v manuálním ale u faceliftovaného modelu i v automatickém režimu. Systém pohonu všech kol SH-AWD reguluje rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravu a také mezi levá a pravá kola zadní nápravy. V nové verzi jde při zatáčení na vnější zadní kolo až 5,7 % momentu navíc, čímž je potlačena nedotáčivost. Podvozek má tužší pružiny a silnější stabilizátory.

Úpravy interiéru se mimo vzhledu projevily zejména na snížení hladiny hluku a zvětšení prostoru na zadních sedadlech. Na věnci volantu a hlavici řadicí páky je použito pravé dřevo, přístrojový panel má podklad dřevěný nebo z broušeného kovu. Navigační systém lze ovládat hlasem, audiosystém Acura-Bose má 10 reproduktorů a USB port pro připojení multimediálních zařízení. Vyhřívání a odvětrávání sedadel je nastavitelné v šesti režimech.

Z bezpečnostních prvků je Acura RL vybavena stabilizačním systémem VSA, čelní airbagy, boční vpředu i vzadu a hlavové také pro obě řady sedadel. V crash-testech NHTSA získala nejvyšší hodnocení pět hvězdiček pro čelní náraz, boční náraz a převrácení.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 

Štítky Acura Design

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Acura Precision Concept: Chystá se restart značky? Acura Precision Concept: Chystá se restart značky?

Vypadá to, že hybridní supersport NSX se stane impulzem k…

Neúspěšné modely: Acura RL (2004-) Neúspěšné modely: Acura RL (2004-)

Auto ktoré má úspech v jednej časti sveta, nemusí bodovať inde.

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni podali 20 tisíc přihlášek

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni…

Zájem Slováků o studium na vysoké škole v ČR neklesá. Ačkoli se v důsledku demografického vývoje snížil celkový…

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól, kroutí hlavou Gerhát

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól,…

Začali solidně. Jako bojovníci, kteří se chtějí rvát s osudem a konečně touží prolomit čekání na první výhru…

 

Reflex.cz

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ? Projděte si životní dráhy kandidátů na prezidenta

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ?…

Z jakého prostředí pochází prezidentští kandidáti Miloš Zeman a Jiří Drahoš? Čím si v životě prošli, s kým a…

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…