Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura RL 2009: facelift americké verze Hondy Legend

Diskuze (11)
Acura RL pro modelový rok 2009 dostane kromě inovovaného vzhledu také nový motor o objemu 3,7 litru, přepracovanou převodovku a vylepšený systém pohonu všech kol.

Na autosalonu v Chicagu byla představena Acura RL pro modelový rok 2009. Acura RL je největším osobním modelem značky a v podstatě se jedná o americkou verzi Hondy Legend, prodávané v Evropě. Na první pohled nejpatrnější změnou je nová maska a tvar předních světel, která mají nyní méně agresivní design. Nové jsou i oba nárazníky a zadní světla.

Mnohem výraznější změny ale proběhly pod karoserií. Starší vidlicový šestiválec 3,5 litru nahradí nový motor o objemu 3,7 litru. Jeho maximální výkon je 221 kW při 6.300 ot./min (proti dřívějším 213 kW) a maximum točivého momentu se zvýšilo ze současných 347 Nm na 366 Nm při 5.000 ot./min. Nový motor poprvé disponuje variabilním časováním ventilů VTEC v kombinaci s rozvodem SOHC, takže časování a zdvih se mění u sacích i výfukových ventilů současně. Kompresní poměr je relativně vysoký 11,2:1. Motor má dvojité sací potrubí z hořčíku, které může pracovat jako jedno- i dvoukomorové. Nová pohonná jednotka splňuje emisní normy Tier 2 Bin 5 a Carb ULEV-2, spotřeba v americkém městském a kombinovaném cyklu zůstala stejná (po přepočtu 14,7 resp. 12,4 l/100 km), v dálničním režimu se mírně zvýšila.

Převodovka je poloautomatická sekvenční SportShift stále jen s pěti stupni. Řadit lze i pádly pod volantem, a to nejen v manuálním ale u faceliftovaného modelu i v automatickém režimu. Systém pohonu všech kol SH-AWD reguluje rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravu a také mezi levá a pravá kola zadní nápravy. V nové verzi jde při zatáčení na vnější zadní kolo až 5,7 % momentu navíc, čímž je potlačena nedotáčivost. Podvozek má tužší pružiny a silnější stabilizátory.

Úpravy interiéru se mimo vzhledu projevily zejména na snížení hladiny hluku a zvětšení prostoru na zadních sedadlech. Na věnci volantu a hlavici řadicí páky je použito pravé dřevo, přístrojový panel má podklad dřevěný nebo z broušeného kovu. Navigační systém lze ovládat hlasem, audiosystém Acura-Bose má 10 reproduktorů a USB port pro připojení multimediálních zařízení. Vyhřívání a odvětrávání sedadel je nastavitelné v šesti režimech.

Z bezpečnostních prvků je Acura RL vybavena stabilizačním systémem VSA, čelní airbagy, boční vpředu i vzadu a hlavové také pro obě řady sedadel. V crash-testech NHTSA získala nejvyšší hodnocení pět hvězdiček pro čelní náraz, boční náraz a převrácení.

Diskuze (11)
Avatar - Onyx
10. 2. 2008 22:36
Re: Evropsky Accord?
Diky za vysvetleni. U predchozich generaci jsem si to jeste dokazal spojit/prevest. Ale utrzky noveho Accordu mi trochu zamotaly hlavu. ;-)
Avatar - Onyx
10. 2. 2008 22:35
Re: Evropsky Accord?
No tak, no tak. Neprehanej to s tou horlivosti :yes:
10. 2. 2008 22:19
Hroza - Amici maju divny vkus
Hroza - Amici maju divny vkus :-O :no: Povodny Legend, co sa aktualne v EU predava ma ovela lepsi dizajn... :yes:
Avatar - Onyx
9. 2. 2008 11:49
Evropsky Accord?
Myslim, ze na 90%. Celkem povedeny. Jsem zvedavej na kombi. :yes: