Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Acura RL: Nový šestistupňový automat a Helmholtzovy rezonátory v kolech

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Acura si pro modelový rok 2011 připravila lehké omlazení velkého sedanu RL, ale změny na vzhledu exteriéru budete hledat marně.

Na designu se až na 18palcová litá kola a mírnou úpravu masky chladiče nic nemění. Acura RL si zachovává vzhled, který dostala v rámci modernizace pro modelový rok 2009. Tehdy byl tento sedan vybaven novými nárazníky a předními i zadními světly.

V případě motoru se rovněž žádné změny neodehrávají. Pod kapotou pracuje vidlicový šestiválec o objemu 3,7 litru. Jeho maximální výkon je 221 kW (300 k) při 6300 min-1 a maximum točivého momentu je 366 Nm při 5000 min-1. Tento motor disponuje variabilním časováním ventilů VTEC v kombinaci s rozvodem SOHC, takže časování a zdvih se mění u sacích i výfukových ventilů současně. Motor má dvojité sací potrubí z hořčíku, které může pracovat jako jedno- i dvoukomorové. Tato pohonná jednotka splňuje emisní normy Tier 2 Bin 5 a Carb ULEV-2.

První zásadní novinkou modelového roku 2011 je šestistupňová automatická sekvenční převodovka SportShift, která nahrazuje doposud používanou pětistupňovou převodovku. Řadit lze i pádly pod volantem a to nejen v manuálním ale i v automatickém režimu. Díky nové převodovce se Acura RL pro modelový rok 2011 může pochlubit nižší spotřebou paliva. V americkém kombinovaném cyklu se snížila na 11,7 l/100 km, zatímco u modelu s pětistupňovou převodovkou bylo uváděno 13,1 l/100 km.

Systém pohonu všech kol SH-AWD vstupuje do modelového roku 2011 beze změn a i nadále reguluje rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravu a také mezi levá a pravá kola zadní nápravy.

K novinkám modelového roku 2011 patří snížení hladiny hluku od kol v interiéru prostřednictvím Helmholtzových rezonátorů, které jsou u osobního automobilu použity poprvé. Obklopují centrální část vnitřku nových 18palcových litých kol a výrazně snižují střední frekvence šumu (mezi 100 a 500 Hz). V kombinaci s novým izolačním materiálem na podlaze je v interiéru dosaženo snížení hluku o 1,3 dB.

I nadále se Acura RL může pochlubit bohatou komfortní a bezpečnostní výbavou. Ta obsahuje například audiosystém Acura-Bose s 10 reproduktory, USB port pro připojení multimediálních zařízení, v šesti režimech nastavitelné vyhřívání a odvětrávání sedadel a další prvky zvyšující komfort v interiéru.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Avatar - gld
21. 12. 2010 22:44
Re: Pravá kola zadní nápravy
:yes:
21. 12. 2010 22:39
Re: Pravá kola zadní nápravy
Ide o rezonanciu vzduchoveho stlpca, resp. objemu, cez otvor ktoreho rozmer urcuje naladenie rezonatora. V podstate rovnaky princip sa pouziva u basreflexu na reproduktoroch, alebo u kytary, akurat ze tam je rezonator naladeny tak aby dane frekvencie zvyraznil. Tipujem ze u helmholtzovho rezonatoru v pneumatike pojde o naladenie v protifaze k vlastnej frekvencii pneumatiky, co vo vektorovom sucte sposobi jej utlmenie.

Pokial ide o technicke prevedenie, to asi bude tajomstvom Hondy. Ale v principe staci aj pas plechu tvaru valca obopinajuci rafik, po bokoch utesneny, s niekolkymi otvormi presne daneho priemeru. Dutina ktora vznikne medzi tym valcom a rafikom je potom rezonator, ktoreho frekvencia je dana priemerom otvorov, ich poctom, a objemom uzavreteho vzduchu. Ale to je len priklad, konkretne prevedenie moze byt ine...
Avatar - gld
21. 12. 2010 16:35
Re: Pravá kola zadní nápravy
Puntičkár..

anyway, mohli sa v článku troška rozpísať o tom Helmholtzovom rezonátore..nikdy som o tom nepočul a prebehli to jednou vetou..možno dáky nákres alebo popis funkcie by nezaškodil
Avatar - Emel
21. 12. 2010 14:37
Pravá kola zadní nápravy
Systém pohonu všech kol SH-AWD vstupuje do modelového roku 2011 beze změn a i nadále reguluje rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravu a také mezi levá a pravá kola zadní nápravy .

Kolik těch pravých zadních kol je :-)?

21. 12. 2010 13:32
Re: Snizeni hluku
Myslím si, že ne.
Citace

"normální rozsah lidského sluchu vyčnívá z asi 0 dB (SPL) k asi 140 dB (SPL). 0 dB (SPL) je práh slyšení ve zdravých, nepoškozených lidských uších u 1 kHz; 0 dB (SPL) není nepřítomnost zvuku a to je možné pro lidi se výjimečně dobrým sluchem slušet zvuky u? 10 dB (SPL). 3 dB zvyšování úrovně pokračujícího hluku zdvojnásobí sílu zvuku, nicméně experimentování určovalo, že odezva lidského ucha skončí vnímaným zdvojením hlasitosti pro přibližně každý 10 dB zvětší (díl Stevensova elektrického práva).: