Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC: Brilliance BS6 totálně propadl v nárazovém testu

Dan Vořechovský
Diskuze (192)
Čínská limuzína Brilliance BS6 prošla v Evropě nárazovým testem, který v souladu s normami NCAP provedl německý ADAC. Číňané si odvážejí z ostudy kabát a slibují nápravu. Již bylo dohodnuto, že vylepšený model projde nárazovým testem na konci července.

Čínská limuzína Brilliance (o plánech automobilky více v článku: Autosalon Lipsko: Brilliance – první čínská automobilka se pokusí dobýt Evropu) Zhonghua, která se do Evropy dováží jako BS6, prošla nárazovým testem, který v souladu s normami NCAP provedl německý autoklub ADAC. Z pěti možných hvězd obdržel čínský koráb jednu jedinou. Z hlediska celkového počtu bodů měl vůz sice nárok na dvě hvězdy, avšak druhá hvězda bylo vozu odňata kvůli bočnímu nárazu, při němž došlo k překročení biomechanické mezní hodnoty v oblasti hrudníku a břicha figuríny.

ADAC vystavil čínský vůz přednímu a bočnímu nárazu. V případě předního nárazu vůz v rychlosti 64 km/h narazil do pevné překážky. Náraz odhalil příliš poddajnou karoserii vozu. Při nárazu došlo k průniku přední části vozu spolu s A sloupkem na straně řidiče dovnitř kabiny. Došlo rovněž k ohnutí prahu dveří směrem dolů a k zaklínění dveří, které bylo možné otevřít až za použití techniky.

Enormně byl zmenšen minimální požadovaný prostor pro přežití posádky. Pedály se při nárazu posunuly směrem dovnitř o 32 cm a přístrojová deska o zhruba 20 cm. Při nárazu dále došlo k posunutí volantu do strany, čímž byl eliminován účinek airbagu. V důsledku toho hlava řidiče dopadla na přístrojovou desku. Spolujezdec na předním sedadle dopadl o něco lépe než řidič, a to hlavně proto, že na pravé straně nedošlo k tak velké deformaci přední části jako na straně řidiče.

Z důvodu nepřítomnosti omezovačů síly bezpečnostních pásů byly významně ohroženy hrudník a dolní končetiny cestujících. Při bočním nárazu byly hrudník a břicho řidiče vystaveny takové hodnotě zatížení, že by byly při skutečné nehodě šance řidiče na přežití jen velmi malé.

Výsledky testu již byly prezentovány managementu a inženýrům čínské automobilky Brilliance. Číňané se již s autoklubem dohodli, že na konci července poskytnou k nárazovému testu vylepšený model, který bude odpovídat evropským požadavkům na bezpečnost.

Dan Vořechovský
Diskuze (192)
6. 10. 2007 15:01
jak stavebnice:D
sebevrazi, můžete kupovat >:D >:D
26. 6. 2007 10:07
Re: ADAC
To nebolo tvrdenie, skor otazka. Samozrejme nemozno len tak obvinit ADAC z nejakeho podvodu. Len mi je az tak spatny vysledok proste podozrivy. Cinania su vo vyvoji nejaku tu desiatku rokov pozadu, ale hlupaci tiez nie su. Pokial nie je potrebne testovat bezpecnost pre domaci trh, urcite to robia v snahach o export. Ako vravim, boli by blbi. A co sa tyka toho, ze ten crshtest nemusel byt celkom cisty (zastupcovia automobilky zrejme neboli pritomni na skuske?), nemuselo ist zrovna o vyssiu najazdovu rychlost (aj ked aj 2-3 km/h, ktore vizualne tak lahko nezistis by urobili tiez svoje), moznosti na upravu vysledku je urcite dost. Napriklad nalozit mrtvu zataz, odtranit nejake vystuhy z karoserie, odvrtat nejake nosiky...ber to ale vsetko v rovine teoretizovania, nemam na to ziadny podklad. ;-)
26. 6. 2007 09:48
Re: BRILANTNÍ MAJSTRŠTYK
Pozri sa do zrkadla, uvidis chudaka.
26. 6. 2007 06:54
Re: ADAC
To prave nie je iste. Taky fatalny vysledok. Ved by ti Cinania museli byt totalne blbi. Nepochybujem, ze oni sami robia vlastne crashtesty s autami, ktore chcu vyvyzat, ved vedia, co svetz vyzaduje. myslim, ze vysledok tohto testu prekvapil aj ich samych. Mam podvedomy pocit, ze tu nieco kvapku smrdi....ADAC nie je zrovna premiantom spolahlivosti a nestrannosti...
26. 6. 2007 06:48
Re: europske auta
Rozmyslas vobec, co pises? Pri naraze na pevnu prekazku v rychlosti 120 km/h nema najmensiu sancu na prezitie vobec nikto z posadky, bez ohladu na znacku a typ auta. To co opisujes, mozu byt rychlosti tak 60-70 km/h v okamihu narazu. Fyziku neoklames. Predna deformacna zona auta je asi tak meter. Pri rychlosti 120 km/h ten jeden meter prejdes za 3 stotiny sekundy. Aj ked deformacna zona odbura velku cast narazovej energie, a znizi hodnoty spomalenia, pretazenie je stale smrtelne.