ADAC: Brilliance BS6 totálně propadl v nárazovém testu
Čínská limuzína Brilliance (o plánech automobilky více v článku: Autosalon Lipsko: Brilliance – první čínská automobilka se pokusí dobýt Evropu) Zhonghua, která se do Evropy dováží jako BS6, prošla nárazovým testem, který v souladu s normami NCAP provedl německý autoklub ADAC. Z pěti možných hvězd obdržel čínský koráb jednu jedinou. Z hlediska celkového počtu bodů měl vůz sice nárok na dvě hvězdy, avšak druhá hvězda bylo vozu odňata kvůli bočnímu nárazu, při němž došlo k překročení biomechanické mezní hodnoty v oblasti hrudníku a břicha figuríny.
ADAC vystavil čínský vůz přednímu a bočnímu nárazu. V případě předního nárazu vůz v rychlosti 64 km/h narazil do pevné překážky. Náraz odhalil příliš poddajnou karoserii vozu. Při nárazu došlo k průniku přední části vozu spolu s A sloupkem na straně řidiče dovnitř kabiny. Došlo rovněž k ohnutí prahu dveří směrem dolů a k zaklínění dveří, které bylo možné otevřít až za použití techniky.
Enormně byl zmenšen minimální požadovaný prostor pro přežití posádky. Pedály se při nárazu posunuly směrem dovnitř o 32 cm a přístrojová deska o zhruba 20 cm. Při nárazu dále došlo k posunutí volantu do strany, čímž byl eliminován účinek airbagu. V důsledku toho hlava řidiče dopadla na přístrojovou desku. Spolujezdec na předním sedadle dopadl o něco lépe než řidič, a to hlavně proto, že na pravé straně nedošlo k tak velké deformaci přední části jako na straně řidiče.
Z důvodu nepřítomnosti omezovačů síly bezpečnostních pásů byly významně ohroženy hrudník a dolní končetiny cestujících. Při bočním nárazu byly hrudník a břicho řidiče vystaveny takové hodnotě zatížení, že by byly při skutečné nehodě šance řidiče na přežití jen velmi malé.
Výsledky testu již byly prezentovány managementu a inženýrům čínské automobilky Brilliance. Číňané se již s autoklubem dohodli, že na konci července poskytnou k nárazovému testu vylepšený model, který bude odpovídat evropským požadavkům na bezpečnost.