Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ADAC pannenstatistik 2013: Nejčastěji se porouchá Matiz, i20 a Eos

Německý autoklub ADAC zveřejnil informace o nejspolehlivějších a nejporuchovějších autech na německých silnicích v roce 2012.
Zpět na článek
27. 4. 2013 17:24
27. 4. 2013 18:39
27. 4. 2013 20:32
27. 4. 2013 21:18
28. 4. 2013 00:13
28. 4. 2013 07:16
27. 4. 2013 19:18
27. 4. 2013 20:49
28. 4. 2013 07:14
27. 4. 2013 17:33
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 4. 2013 19:08
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 4. 2013 18:13
27. 4. 2013 18:42
27. 4. 2013 19:05
27. 4. 2013 18:55
28. 4. 2013 15:49
27. 4. 2013 19:46
28. 4. 2013 02:13
27. 4. 2013 20:15
27. 4. 2013 20:42
27. 4. 2013 20:48
27. 4. 2013 20:50
27. 4. 2013 20:54
28. 4. 2013 01:48
28. 4. 2013 02:10
28. 4. 2013 02:24
28. 4. 2013 11:38
28. 4. 2013 12:19
27. 4. 2013 21:01
27. 4. 2013 21:07
27. 4. 2013 21:23
27. 4. 2013 21:27
27. 4. 2013 23:30
28. 4. 2013 02:07
27. 4. 2013 23:04
27. 4. 2013 23:42
27. 4. 2013 23:54
28. 4. 2013 00:00
28. 4. 2013 00:07
28. 4. 2013 04:08
28. 4. 2013 15:34
28. 4. 2013 08:22
28. 4. 2013 09:07
28. 4. 2013 09:26
28. 4. 2013 16:01
28. 4. 2013 21:12
28. 4. 2013 10:02
28. 4. 2013 13:47
28. 4. 2013 14:03
28. 4. 2013 14:55
28. 4. 2013 10:40
28. 4. 2013 10:59
28. 4. 2013 11:40
27. 4. 2013 17:24
VW vs H/K
VW GROUP = 5:1
H/K = 0:2
Co z toho vyplývá? Hnůjdaje jsou nespolehlivé kraksny, BRAVWO VOLKSWAGEN!!! :yes:
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2013 18:23
Re: VW vs H/K
Klídek - popravdě VWaudi dopadlo spíš HŮŘ - než si lidé "představují" ;-)
27. 4. 2013 18:39
Re: VW vs H/K
Ses asi nepodíval do tabulek na výsledky VW co? Žádnej zázrak.
27. 4. 2013 19:16
Re: VW vs H/K
Četl jsi článek?
27. 4. 2013 20:32
Re: VW vs H/K
Jo, je naprosto o ničem, vypsat pár aut mezi nejlepší a nejhorší aniž víš čím je to určený.... :no:
27. 4. 2013 21:18
Re: VW vs H/K
Clanek je podle mne spis jen takova bleskovka odflaknuta, lepsi by bylo napsat napr. Auto X rocnik Y spatny vysledek, uz to by bylo presnejsi nez vyjmenovat jen typ vozidla, protoze mezi ruznymi rocniky jsou i dost velke rozdily. Nemluve o tom, ze by bylo dobre kouknout na zavaznost poruch, ale to uz by zrejme pro redaktora bylo moc prace. :no:
28. 4. 2013 00:13
Re: VW vs H/K
Tajtrlik, ty si precitaj radsej detaily tych tabuliek, take Polo je skutocne spolahlive:
Problémy s batériou (veľmi časté od 2. ročníka)
Chybná zapaľovacia sviečka (do roku 2011)
Blokované zadná brzda / ručnej brzdy (do roku 2010)
Chybné zapaľovacej cievky (všetky roky, predovšetkým do roku 2007)
Chybné svetlomety (do roku 2011)
Chladiace hadice Marten uhryznutie (všetky roky)
Zapaľovacie Marten uhryznutie (najmä od roku 2010)
Riadenie motora závada (benzín do roku 2010)
Chybný spúšťač (do roku 2010)
Recirkulácia výfukových plynov chybný (najmä 2010)
Riadenie motora porucha (všetky roky)
Spínač zapaľovania je chybný (do roku 2010)
Chybný generátor (do roku 2010)
Snímač polohy vačkového hriadeľa je chybný (do roku 2009)

Zazrak, ze sa umiestnilo tam, kde sa umiestnilo >:D Este aj Fabia a Romster maju menej zavazne poruchy.
28. 4. 2013 07:16
Re: VW vs H/K
Manželka má nové Polo 2011, pomalu končí záruka a žádnou z popisovaných závad nemá. Nicméně potvrzuji, že Polo opravdu nic extra není z hlediska spolehlivosti. Výměna rozvodů ve 14 tisících km (1.2 TSI 77 kW) a vážný problém s posilovačem řízením, který se za jízdy občas vypínal, to opravdu nepotěší. Zvláště ten posilovač byl jednou skoro na nehodu, protože se to stalo i mě v poměrně vysoké rychlosti při objíždění překážky a já nemohl zatočit. Navíc obě závady poměrně dost drahé, naštěstí v rámci záruky stály pouze čas a benzín projetý do servisu. Každopádně, Polo je jinak výborné, ale další auto bude takové, které nabízí minimálně 4-letou záruční lhůtu.
Avatar - Katikakus
27. 4. 2013 18:57
Re: VW vs H/K
Doporucuji srovnat detailni rozpis poruch a pak delat zavery napr.:
[odkaz]
[odkaz]

Pak se nedivim, ze jsou vsichni co tuhle statistiku vydavaji za statistiku spolehlivosti ostatnim k smichu.
Avatar - Katikakus
27. 4. 2013 19:04
Re: VW vs H/K
Zaver ohledne toho, poruchy ktereho vozu jsou zavaznejsi, at si kazdy udela sam - aneb "domaci prumysl ochranime pred vetrelci jakymikoli prostredky... ;-\
27. 4. 2013 19:18
Re: VW vs H/K
No právě docela zvláštní ty jejich žebříčky, připadá mi že poruchy motoru dávají na roveň s poruchami žárovek... Stačí se podívat na typicky poruchové auto co se motorů týče, VW Passat, píšou poruchy čerpadel, trurbodmychadel, vstřikování, ŘJ, motorů (zejm. do 2009) ale auto má 2009 hodnocení ++. Neuvěřitelné.
Avatar - Katikakus
27. 4. 2013 19:22
Re: VW vs H/K
Presne, proto jsem taky postnul to srovnani nahore-nefunkcni motor vs. porucha interieroveho osvetleni apod. 8-s
27. 4. 2013 20:49
Re: VW vs H/K
ADAC volas, ked mas po zaruke a mas clensku kartu. Ked mas auto v zaruke, volas skoda asisstance, honda asisst, MB! BMW! AUDI! FORD! CITROEN! atd, takze ta statistika nieco hovori, ale cim lepsiu asistencnu sluzbu ma vyrobca, tym lepsie dopadne v ADAC statistike. Alebo ty by si s mercedesom v zaruke a 24 hodinovym mobilo life servisom, ktory ti da nahradny voz MB, volal ADAC , ktory ti pomoze ale nedostanes sluzby, ktore ti da vyrobca tvojho mercedesu ? Na dialnici z premie najcastejsie stoji BMW, neviem, cim to je ...
28. 4. 2013 07:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 4. 2013 17:24
Jsem z toho zmatený
Všude slyšíme o zázračné kvalitě vozů hjondé/kia a najednou německý adac je označí jako totální poruchové propadáky. Jak to teda je?
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 4. 2013 17:33
Re: Jsem z toho zmatený
Je to tak, ze ide len o databazu aut, majitelia ktorych volali ADAC...

Majitelov nemeckych premioviek asi odtahuje znackova odtahovka. Zrejme velmi dobre vedia, preco je v cene auta >:-[]
Avatar - CHerokee
27. 4. 2013 17:40
Re: Jsem z toho zmatený
To nabízí kde kdo. Je vidět, co je prémie a co je šunt.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
27. 4. 2013 19:08
Re: Jsem z toho zmatený
Ano, to je pravda :-) Staci sa pozriet na rebricky TUV ci AutoBild... vies, tie metodiky, ktore hodnotia pocet poruch a problemov na konkretnych autach, nie dojmy a prujmy majitelov :-)

Tam sa premiova kvalita a spolahlivost spozna najlepsie. Skus patrat, kde su "premiovky".
27. 4. 2013 17:57
Re: Jsem z toho zmatený
Protože jsou hnůjdaje srajdy a Ty si naletěl na mediální masáž ;-)
Avatar - CHerokee
27. 4. 2013 18:12
Re: Jsem z toho zmatený
Ta je opravdu vydatná... minule tu kdosi vypočetl, že vychází zhruba 30 - 40 000 za náklady na reklamu na jedno prodané auto... :no:
27. 4. 2013 19:17
Re: Jsem z toho zmatený
:no: (pro Hyundai)
28. 4. 2013 07:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 4. 2013 13:32
Re: Jsem z toho zmatený
Oproti jiným diskutérům jsem velice slušný, viď M6-MZR, peter_ko, katikatus... všichni jste na hate-listu ;-)
Avatar - Katikakus
28. 4. 2013 01:41
Re: Jsem z toho zmatený
Z toho si nic nedelej. Nemecka propaganda.
Avatar - Aladeen
27. 4. 2013 18:13
Diskutabilné
Tieto testy nie sú dôveryhodné , každý má iný štýl jazdy a niekto auto šetrí a iný zase katuje , potom je jasné že o auto ktoré bolo starané sa nepokazí tak skoro ako auto ktoré človek nešetril :no:
Rozbalit vlákno
13
Avatar - CHerokee
27. 4. 2013 18:45
Re: Diskutabilné
A právě proto je ta statistika vytvořena z 900.000 případů... přece nechcete tvrdit, že k autu se macečsky chovají majitelé vozů značky Kia a naopak majitelé Mercedesu svůj vůz všichni šetří a opečovávají...
Avatar - Aladeen
27. 4. 2013 19:54
Re: Diskutabilné
Nie každý sa o auto stará vzorne , pre niekoho je to len spotrebná vec a pre niekoho zase majetok .. Keď si pozrieš nižšie (Snooob) tak vidíš že nie každý šetrí auto ...
Ver či never , Ono sa dá postupom času aj odsledovať kto si aké auto kúpi podľa povahy človeka . Škodovky vlastnia nervovo labilný ľudia (česť výnimkám) ktorý radi niečo sťahujú . Mazdy majú ľudia ktorý si chcú jazdu užiť a Renaulty majú väčšinou kľudný ľudia a Dôchodcovia ktorým ide o komfort jazdy ...
27. 4. 2013 20:01
Re: Diskutabilné
Takže tvrdíš, že polovina motoristů v CZ/SK je nervově labilní?
27. 4. 2013 20:10
Re: Diskutabilné
Nie polovica ale odhadom tak 60%, každopádne s tou hlúposťou čo vypotil Aladeen to nemá nič spoločné.
Avatar - CHerokee
27. 4. 2013 21:33
Re: Diskutabilné
Je fakt, že gentlemanství a slušnost se z cest vytrácí ;-\
Avatar - volvo s60
28. 4. 2013 08:16
Re: Diskutabilné
OK, úplně jako nejhorší se projevují majitelé Octavii a Superbu v oblíbené obsahové třídě TSI 1,2, 1,4! Cca 60%!!! :-! :yes:
Avatar - twistedTSD
27. 4. 2013 21:07
Re: Diskutabilné
Jasně, polovina českého národa je nervově labilní. No to snad nemyslíš vážně. >:D
27. 4. 2013 18:46
Re: Diskutabilné
Tak pokud se o auto poctivě staráš a pečuješ, nešetříš na údržbě, garážuješ a v zimě nevyjíždíš do soli, tak vydrží hodně dlouho ať je to jakákoliv značka.

Kvalita se spíše pozná pokud auto pořádně "katuješ". Proto taky firmy nakupují většinou koncern, protože je jim jasné, že ten kdo jezdí se služebákem se s tím moc mazlit nebude.
Avatar - Snooob
27. 4. 2013 19:01
Re: Diskutabilné
Tak, tak!
Ja svojmu autu "nakladám" od 2007 a zatiaľ bez problémov! Studený - nestudený motor, zima - nezima ide do červených! Známe a bezpečné zákruty s pískaním pneumatík.
Niekto by povedal, že jazdím ako prasa....
Jediné čo som menil boli ventily a ložiská na prednej náprave.
27. 4. 2013 19:10
Re: Diskutabilné
Firmy spíš kupují koncern, protože tam patří domácí Škodovka a protože tady má většina firem německého majitele. Jinak i dle této statistiky je docela v pohodě VW, který je jen o trochu horší než Renault. Škodovka a Seat jsou podprůměrně spolehlivé a blíží se spíš korejcům.
Avatar - Aladeen
27. 4. 2013 19:42
Re: Diskutabilné
Vo Flotile sa každé auto skôr či neskôr opotrebuje , Koncern kupujú hlavne kvôli lacným náhradným dielom a nie kvôli Nejakej závratnej kvalite ... ;-)
Avatar - Aladeen
27. 4. 2013 19:44
Re: Diskutabilné
O to práve ide , že v Testoch nie je s autami zaobchádzané rovnako , len pri rovnakých podmienkach sa zistí kto je najspoľahlivejší ... ;-)
Avatar - Katikakus
28. 4. 2013 01:42
Re: Diskutabilné
Ty o nakupu aut do fleetu moc nevis, vid? ;-\
27. 4. 2013 18:42
??
No stejně nějak nevím, jak na ta pořadí přišli. To se z tohodle nedozvím. A jestli takovou část poruch tvoří závady baterie a dokonce pneumatik, tak už nějakej jejich žebříček je úplně o ničem.
Rozbalit vlákno
1
27. 4. 2013 19:05
Re: ??
Žádné pneumatiky v této statistice nenajdeš. A pokud mají korejci problém s elektroinstalací, tak musí zapracovat. Renault s tím taky před 10 lety měl problém a dnes už patří mezi nejspolehlivější značky. I tato statistika to potvrzuje. Pokud jde o metodiku, můžes si o ní více přečist na stránkách ADACU. Většina Němců je členem ADACU a využívají jeho služby. A je celkem jedno jestli mají Audi nebo KIU. :-)
Avatar - bigsoul
27. 4. 2013 18:55
Huinday a KIA
Vždy som tvrdil, že tie auta niesu kvalitne a ani za tu cenu čo sú ponukané. Každeho čo poznam a ma KIU menil vztreky (traja ľudia), ale stejne tvrdia tvrdohlavo ake je to dobre auto a presviedčaju sami seba o tom klame >:D . SOm zvedavi na ujovu I30ku ako dlho vydrží bez zasahu >:D Tie auta za 5 ročkou pojdu do automobilového neba >:D
Rozbalit vlákno
10
27. 4. 2013 19:19
Re: Huinday a KIA
>:D >:-[] :yes:
27. 4. 2013 23:40
Re: Huinday a KIA
No neviem, ale niektorymi vychvalovany Civic je prave na urovni i30/Ceed a zatracovany Citroen (Picasso) je na druhom mieste. Takze sa to da interpretovat aj tak, ze Ceed je rovnako spolahlivy, ako Civic, co je dobre, nie? ;-)
28. 4. 2013 13:33
Re: Huinday a KIA
Já Civic nevychvaluji ;-)
27. 4. 2013 23:13
Re: Huinday a KIA
No vec názoru .... síce môj Ceed nevyniká hviezdnou spoľahlivosťou, ale vždy išlo o menšie veci a hlavne všetko sa riešilo v záruke ... t.j. zadarmo .... a bez blbých rečí typu "že ten rachot v motore je normálny" ....

A už ho mám 6 rokov a som spokojný a vyzerá to, že ešte pár rokov vydrží ... a potom to bude vrak ako každá auto v tom veku, ktoré jazdí na našich "tankodromoch" ...
Avatar - Jaros71
27. 4. 2013 23:26
Re: Huinday a KIA
Máš kliku.. ;-)
Otec má Cee'd 4 roky..už ho nechal trčet v Itálii i Řecku..
Na dovolené je to fakt příjemný!! Ty starosti , nervy , telefony a shánění servisu KIA ...těch totiž po Evropě až tak moc není.. :no: :no:
Záruka je..jak na co - ale na nyní oloupanou stříbrnou imitaci kovu palubní desky , se jaksi prý nevztahuje..!! :no: :no: :no:
Taky servis je např. proti VW dost drahý vč.náhradních dílů..jako u japonce! :-!
A když chtěl KIU prodat...zjistil , že cena je už tak směšná , že ho ještě pár let musí dojezdit..
Cituji " Zatracení korejci..zlatej FIAT a SEAT.."
Měl dřív Mareu a Leona..vždy bez problémů... ;-)
28. 4. 2013 00:47
Re: Huinday a KIA
Aj poznám pár naštvaných zákazníkov "kórejcov" ... ale i dosť spokojných ....

Ale môj poznatok je taký, že tí "kórejskí" sú o dosť kritickejší ako napr. koncernový ....

Samozrejme závisí dosť od servisu ... ja som maximálne spokojný .... ale viem, že tých "zúfalých" servisov je ešte stále dosť veľa a to vrátane prémie....

A podľa mňa je ten servis ešte dôležitejší ako samotná auto ... do toho servisu musí skôr či neskôr každý ....

Ceny náhradných dielov veľmi neriešim ... buď to bola reklamácia, alebo poistka ....

Určite sa lepšie predáva ojazdená Octavia, ako Ceed ....ale ten rozdiel ceny (rok 2007) to i tak nezmaže ....+ nišia spotreba ako vtedy predávaná Octavia 1,6 ....
28. 4. 2013 07:34
Re: Huinday a KIA
No, tak u nas v rodine jezdi pouze KIA a par FORDu... a klep, klep, nikdo nemel zadny zasadni problem.
Ja mam aktualne sveho druheho "NOVEHO" korejce - nejdriv 2005-2011 CERATO, 2011-2016 Ceed, a vzhledem k pozitivnim zkusenostem a zaruce bude i treti auto KIA - Ceed IIG, v te dobe uz pravdepodobne po FL.

Cely problem nespokojenych majitelu starsich korejcu je ten, ze ocekavali od tech aut vic, nez do nich vlozili penez. Soucasne generace jsou zase uplne nekde jinde. Ale to skutecne muze posoudit jen clovek, ktery ta auta jezdi, jezdil.

Celkove jsi me svym prispevkem ale pobavil - zlatej FIAT a SEAT (hlavne starsi rocniky) S tim servisem a nahradnimi dily - to je primo zdejsi ucebnicovy ukaz "neprustrelneho" argumentu :-) Doporucuji neverit vsem "bludum" ktere kde kdo napise :-!
Avatar - dal
28. 4. 2013 15:49
Re: Huinday a KIA
Mého švagra nechal na holičkách 2x zánovní Mercedes E, jednou v Rakousku podruhé na dálnici v Chorvatsku no a jeden známý má na SantaFe najeto přes 550 tis.km a měnil jenom spotřební věci jako brzdy, tlumiče, vstřiky a řetěz původní.
Já osobně jsem najel s FOFOI a II dohromady 400tis. s Accentem 200tis., má paní má na Atosu 120tis. a světe div se žádné závady.
S toho se nedají dělat žádné závěry, nikdo nedělá 100% spolehlivé auta.
Auta jsou ode všech značek srovnatelně spolehlivá, záleží jen na prioritách a peněžence co koupit.
28. 4. 2013 10:45
Re: Huinday a KIA
Korejci nikdy neobsazovali první příčky ve statistikách spolehlivosti, ale spíše ty poslední. Na novou korodující I30 v testu se také poměrně rychle zapomělo. Vlezlý marketing mají ale dobrý, to se musí nechat. Lidi na něj evidentně slyší a nakloněných motoristických novinářů také není málo.

Jednou ty lidi snad pochopí, že nemají ani nejkvalitnější ani nejhezčí auto na světě, jak jim vtloukly do hlavy agresivní reklamní kampaně a zaujatí nebo podplacení novináři, ale že zaslepeně podlehli reklamní iluzi a současnému trendu.
29. 4. 2013 12:09
Re: Huinday a KIA
Vstřiky tam v té statistice u ceeda nepíšou. Problémy s motory jsou uváděny spíš u jiného koncernu, než u HMC.
27. 4. 2013 19:21
Megan III, Mazda 6
celkom dobry vysledok, kto by to cakal u Megana a dost bieda u Mazdy 6.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Misanick
27. 4. 2013 19:51
Re: Megan III, Mazda 6
Svatá pravda. Letos už jsem měl taky jednu fatální závadu, musel jsem vyměnit prasklou žárovku :-( .
Avatar - Aladeen
27. 4. 2013 19:55
Re: Megan III, Mazda 6
Ja som to mal ešte horšie , vymenil som olej 8-s
27. 4. 2013 23:36
Re: Megan III, Mazda 6
Toto teda ne. Neuveritelne zle auto. Malo ho predsa krasne zozrat a ty by si mal len dolievat >:D
28. 4. 2013 00:10
Re: Megan III, Mazda 6
jedna lastovicka leto nerobi
27. 4. 2013 20:21
Re: Megan III, Mazda 6
Výpis porúch ma VW Passat:

Aufgetretene Pannen

sehr häufig Batteriepannen (ab dem 3 Jahr)
Injektoren defekt (bis 2008 bes. bis 2007)
elektrische Feststellbremse hängt, löst nicht (bis 2008, bes. 2007)
Kraftstoffpumpe defekt, Kabelbefestigung (Diesel besonders bis 2007)
Motormanagement gestört (Diesel bis 2009)
Abgasrückführung defekt (bis 2010)
Ladedruckregelung defekt (Diesel bis 2009)
Motor defekt, Geräusche (Diesel bis 2009)
Einspritzanlage defekt (Diesel bis 2009)
Turbolader defekt (bis 2009)
Partikelfilter verstopft (bis 2010)
Zündschloss defekt (bis 2009)
Anlasser defekt (bis 2008)
Scheinwerfer defekt (bis 2011)
Wegfahrsperre defekt (bis 2008)

Výpis poruch na Mazde 6:
Entladene, defekte Batterie (bes. nach dem 3. Jahr)
Dieselpartikelfilter verstopft (bis 2008)
Innenbeleuchtung Schalter defekt (bis 2010)
Abblendlicht-/Fernlicht defekt (bis 2008)
Zündkerzen feucht (bis 2009)
Reifenventil defekt (bis 2009)
Anlasser defekt (bis 2008)

Passat 8 miesto Mazda 17 ...čo k tomu dodať? "objektívna" štatistika
28. 4. 2013 00:14
Re: Megan III, Mazda 6
tak to ano, passat je prakticky bezporuchove auto
27. 4. 2013 20:49
Re: Megan III, Mazda 6
Pokud se podíváš i na jiné statistiky, tak postavení Renaultu na čele nemůže být překvapením. Nebudu sem tahat francouzské statistiky, kde je Renault mezi nejlepšími. Stačí se podívat třeba na index závad ojetých aut dle DEKRY. DEKRA a ADAC jsou celkem vypovídající statistiky protože pracují s hodně velkým počtem aut. Někdo jim nevěří, protože poznání reality bývá někdy kruté.
Avatar - Ada je zase tady
27. 4. 2013 23:09
Re: Megan III, Mazda 6
Já jsem osobně poznal realitu spolehlivosti jak u výrobku fy rendlík a syn, tak i Trabant, Škoda, VW, Mitsubishi . A proto tvrdím zcela vážně: JIŽ NIKDY RENAULT!
27. 4. 2013 21:16
Re: Megan III, Mazda 6
Mezda dopadla docela dobře. Je skoro tak dobrá jako Renault a to se cení. I dle indexu závad DEKRA je na tom Mazda skoro tak dobře jako Renault. Mazda 6 a 3 jsou na tom podobně jako Laguna a Mégane a i Mazda 5 se přibližuje spolehlivostí k Scénicu.
Bravo Mazda :yes:
Avatar - jenik1
27. 4. 2013 19:46
Fiat Punto?
Fiat Grande Punto jako nejhorší auto. No nevím...mám ho 2 roky, najeto 39 tisíc a žádný problém nemám.
Rozbalit vlákno
3
27. 4. 2013 23:28
Re: Fiat Punto?
Same tazke chyby >:D

Vypis chyb je (autopreklad):

Vybité batérie (až 2009)
Elektrický generátor. Chyba (2006 až 2009)
Chybný spúšťač (2006 až 2008)
Imobilizér elektro. Chyba (2006 až 2009)
Elektromotor riadenie. Chyba (do roku 2009)
Parkovacia brzda pevne rúk (2009)
Stierač zlyhanie (2009)

Nic zavazne; okrem baterie, imobilizera a startera (problem niektorych benzinov) tam nie je jedina chyba, ktora by nechala auto na ceste. Lebo sa vlastne ani nenastartovalo :) El.motor riadenia bola typicka zavada do r. 2009 neskor vobec, ale to nebranilo v dalsej jazde.

Daktore znacky tam maju lepsie perly a pritom maju lepsie hodnotenie.
Napr. Micra je prva a ma hodne pestry vypis chyb, naproti tomu Honda Jazz ma same somariny a aj ich je malo a je predposledna.
Ta tabulka vyzera skor tak, ze cim menej a nepodstatnejsich chyb, tym horsie auto dopadlo >:-[]
28. 4. 2013 02:13
Re: Fiat Punto?
Na ty výpisy chyb se nedívej. Nic to nevypovídá o jejich četnosti. U těch nejhorších aut se tam tyto méně četné chyby ani nedostanou.
28. 4. 2013 11:18
Re: Fiat Punto?
Menejpocetne chyby tam mohli uviest tiez, kedze nie su obmedzeni miestom; ak dokazu niekde vypisat 10 a niekde len 5. Tym padom to znamena, ze niektore poruchy spocitas na prstoch ruky.
Ale nie je to len o pocte chyb. Hodnotit by sa mala aj zavaznost.
Je rozdiel ak ti auto zdochne pocas jazdy, ci dokonca ohrozi na zivote a ak je len problem niekam vyjst, co o.i. auto uz predom hlasi napr. zvukmi (starter, motor posilnovaca) alebo kontrolkou na palubovke (alternator, chyba dobijania)

Navyse; je rozdiel, ak ma auto 10-15 castych chyb a ine 5 s hoc aj a vyssou frekvenciou. To tiez o niecom hovori.
27. 4. 2013 20:01
TÜV, Dekra, Adac či J. D. Power. statistiky spolehlivosti vo
Samozřejmě ADAC je nejhorší a neudivuje mne, že redakce neváhla ani minutu a umístila tuto nic neříkající statistiku jako headline... Je to nad Vaše mentální schopnosti jít s článkem trochu do hloubky?

[odkaz]

viz. úryvek z článku: Pokud motorista využívá služeb konkurenční společnosti, která data ADACu neposkytuje, tak se případné závady do statistiky vůbec nedostanou. Stejně tak není vyvážený poměr majitelů jednotlivých modelů a klientů ADACu, jinými slovy některé automobilové značky či firmy využívají ADAC, další dávají přednosti jiné asistenční společnosti, což vypovídací hodnotu statistiky také snižuje.¨ :no:
Rozbalit vlákno
3
27. 4. 2013 20:13
Re: TÜV, Dekra, Adac či J. D. Power. statistiky spolehlivost
Přesně tak :yes:

V jednom německém článku napsali dokonce ''ďábelská'' statistika :-)

[odkaz]

Mimo jiné je zde vysvětleno proč vyhrává BMW:

Die Tücke der Statistik: Um von diesen Zahlen auf die generelle Zuverlässigkeit eines Fahrzeugs schließen zu können, müsste die Stichprobe repräsentativ sein – und das wäre sie nur, wenn der Anteil der Pannen, zu denen der ADAC zur Hilfe gerufen wird, bei allen Marken und Modellen gleich groß wäre. Das gerade ist jedoch zweifelhaft. Denn einige Hersteller betreiben eigene Pannendienste samt eigener Flotte: BMW etwa verspricht allen Kunden während der fünfjährigen Garantie kostenlos Hilfe. Der Anreiz, den ADAC zu rufen, ist also extrem gering – und damit auch der Anteil von Pannen, den der ADAC überhaupt erfasst.

Prémii zdar :-)

PS (Ne)doporučuji také pročíst test ADAC Civicu
[odkaz]
Za vše hovoří hodnocení kufru kde píší, že má Civic průměrných 350 l (skutečnost je 470l)..
27. 4. 2013 22:02
Re: TÜV, Dekra, Adac či J. D. Power. statistiky spolehlivost
A proto se říká že: statistika je přesný součet nepřesných čísel. :-)
28. 4. 2013 19:54
Re: TÜV, Dekra, Adac či J. D. Power. statistiky spolehlivost
jj, v tomhle případě možná dokonce nepřesný součet nepřesných čísel :-)
Avatar - Bristol
27. 4. 2013 20:15
ADAC
600 000 případu vybití baterie z 2,8 milionu? OK nemá smysl číst dál...mnohem lepší jsou statistiky skutečných závad-a ne statistiky odtahu vozidel nebo defektu pneumatiky... >:D :no:
Rozbalit vlákno
15
27. 4. 2013 20:42
Re: ADAC
Přečti si metodiku. Žádné defekty pneumatik tam nenajdeš. Vybíjení baterek souvisí se špatnou elektroinstalací a pokud kvůli tomu někde zůstaneš s novým autem, tak to možná naštve i tebe.
Avatar - woody-alien
27. 4. 2013 20:50
Re: ADAC
Tak to každopádně....v první fázi jsem prostě naštvanej, že mě auto vypeklo. Ale nemění to nic na tom, že je potřeba tuhle statistiku brát s velkou rezervou.
27. 4. 2013 20:54
Re: ADAC
S rezervou je třeba brát všechny statistiky. ADAC ale patří mezi ty, které mají vyšší vypovídající hodnotu. Přece jenom 27 mil aut, jež jsou členy ADACU, nejde přehlédnout. Dle nezávislých průzkumů navíc většina členů ADACU napříč všemi značkami volá ADAC. Záruku mobility mají dnes v Německu všechny značky a vliv toho, že by si některé značky řešily odtahy sami, je zanedbatelný.
Avatar - Katikakus
28. 4. 2013 01:48
Re: ADAC
Naopak, adac je stastistika s jednou z nejnizsich vypovidacich hodnot. Zapomenes zhasnout svetla a jsi tam. Kuna ti prekouze kabel - lup, a jsi tam. Zabouchnes si klice...
Vetsina nemeckych znacek ma navic sve vlastni odtahy. Pokud chces alepson trochu relevantni cisla, podivej se na [odkaz]
28. 4. 2013 02:10
Re: ADAC
Statistika, která už několik let v komentáři kritizuje spolehlivost korejců, je samozřejmě špatná. Vždy to oddůvodňovali nízkou cenou a snižováním nákladů. Letos už dle příkladu Dacie uznali, že i levná auta mohou být spolehlivá.
28. 4. 2013 02:24
Re: ADAC
Zabouchnuté klíče v této statistice taky nenajdeš, proti kunám se dá dobře bránit pokud nešetříš na zakrytování a myslíš na to už při konstrukci (proto je problém jen u některých aut), ty ještě zhasínáš světla? V ADACU je přes 20 mil. aut a jeho služeb využívají řidiči všech značek. Za nespolehlivost korejců ADAC nemůže.
Avatar - Katikakus
28. 4. 2013 11:38
Re: ADAC
Rekni mi priklad auta (bezneho, zadne specialy), ktere je zakrytovano tak, aby tam kuna nevlezla... :-!

Nahore jsem daval odkazy na dve auta - mene mne nas*re 10krat nefunkcni vnitri osvetleni, nez jednou nefunkcni motor nebo vodni pumpa.

DonVito dal kousek vys odkaz na vyborny clanek, ktery vysvetluje, proc ADAC nema se spolehlivosti nic spolecneho.
28. 4. 2013 12:19
Re: ADAC
Ten článek byl celkem o ničem. Pokud si dáš všechny statistiky dohromady, tak si můžeš udělat docela dobrý obrázek o spolehlivosti. Třeba Scénic vychází jako nejspolehlivější MPV a zákazníci to asi vědí a je i proto nejprodávanější MPV v Evropě. Stejné je to i s Golfem.
27. 4. 2013 21:01
Re: ADAC
A u tej mazdy REIFENVENTIL DEFEKT je rozvarena ryza alebo porucha ventilku pneumatiky. My vieme, co s rezervou, nemci maju nato sluzby 8-s
27. 4. 2013 21:07
Re: ADAC
Jak už jsem psal, defekty pneumatik se do statistiky nepočítají. Máš to tam napsané, tak nevím, co řešíš. :-O
27. 4. 2013 21:23
Re: ADAC
mas to pri tej mazde napisane,co riesis?
27. 4. 2013 21:27
Re: ADAC
Řeším jen to, že tady pár lidí neumí číst. Defekty pneumatik nejsou zahrnuty ve satistice spolehlivosti. Že k nim ADAC vyjíždí a napíše to k autu, je snad každému jasné. :-)
27. 4. 2013 23:30
Re: ADAC
Kde pise, ze sa defekty nezaratavaju do statistiky? Nechce sa mi to hladat.
O.i., naco by potom defekty spominali, ked sa to tam nerata??
28. 4. 2013 02:07
Re: ADAC
Je to v metodice. Najdeš tam i další info. Je dobré si to přečíst a pak se k této statistice vyjadřovat.
27. 4. 2013 20:18
Statistika o *
:no:
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2013 20:31
N-a-s-r-a-t na testy
Jezdil jsem třemi nejméně spolehlivými auty podle testů a nikdy mě nezklamala. :yes:
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2013 22:27
Tyhle Statistiky
Jsou k smíchu stejně jako reklama že jediné kvalitní "České" SUV vyrábí Hyundai a Ford Transit je nejspolehlivější dodávka.
Rozbalit vlákno
9
27. 4. 2013 23:27
Re: Tyhle Statistiky
S tím Transitem buď opatrnej...skutečně patří k tomu nejlepšímu na trhu...podívej se na tříletý francouze, nebo koncern a porovnej to s tříletým Transitem...nebe a dudy...už jen to, z jakýho plechu je to auto postavený.... ;-\
27. 4. 2013 23:35
Re: Tyhle Statistiky
jo jo, u Transita koroze po třech letech velmi znatelná dodneška se nenaučili pořádně ukostřit zadní lampy. Naopak tříletý Jumper, Boxer má problém max. s osvětlením RZ přelomené dráty. U VW si nejsem vědom o něčem zásadním u tříletých aut s nájezdem do 100 000 km a pravidelným servisem. Francouz by měl zůstat u užitkových aut jelikož ty vážně umí.
27. 4. 2013 23:46
Re: Tyhle Statistiky
já teda nevím ale jumper a boxer zrovna francouzi nějak nedělají ;-)
27. 4. 2013 23:49
Re: Tyhle Statistiky
Máš pravdu je to spíše Fiat, ale s výraznými Francouzskými prvky....
27. 4. 2013 23:57
Re: Tyhle Statistiky
Nesouhlasím, Transit je mnohem poctivěji udělaný auto a pokud jsi alespoň trochu soudný tak to musíš uznat...třeba když se opřeš o bok Transita tak se neprohne, když se opřes o bok francouze, koncernu nebo itala, tak se ti ten slaboučkej plech zlomí dovnitř...totéž panty, nášlapy apod....tam je rozdíl v kvalitě a to je to, co uživatel od dodávky potřebuje...

A řešit korozi na dodávce, kde je možnost odření a poškrábání značně vysoká je fakt blbost...
28. 4. 2013 00:14
Re: Tyhle Statistiky
Já se nebavím o korozi způsobené mechanickým poškozením. Nýbrž koroze nosníků. To jestli se prohne bočnice nákladového prostoru nebo ne není známkou spolehlivosti že?
28. 4. 2013 11:02
Re: Tyhle Statistiky
tak zrovna koroze nosniku neni to co by byl u transitu problem. Tyto nosniky jsou z velmi silneho materialu. Problemem je koroze prahu, podlah v prostoru pod ridicem a spolujezdcem. Tam je nutno po deseti letech provest opravu. Ovsem co se tyce vykonu tak transit nema konkurenci. Transit je na vozeni velmi tezkych nakladu a transporter je spis takova masirka pro opravare televizi a maximalne instalatera. Vozeni palet betonu je pro transporter velmi rychla smrt pro naprosto vsechny komponenty.
28. 4. 2013 12:44
Re: Tyhle Statistiky
Proč srovnáváš dvě nesrovnatelná užitková auta ;-\ Koroze nosných části karoserie je velký problém transitu. Jen není vidět jako kterákoliv jiná. Pro běžného uživatele "neviditelná".
28. 4. 2013 13:30
Re: Tyhle Statistiky
pokud jde o nosne casti karoserie transitu tak tam neni problem vubec zadny.
27. 4. 2013 23:04
LADA
Svohu statistiku pripravim aj ja za jeden den a budem ju zverejnovat.

najspolahlivejsia bude LADA >:D
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2013 23:34
Zaujimava statistika
Najma tym, ze nenavideni frantici su na vrcholnych prieckach, vice versa japonci sa skotulali dole.
Nieco tu nehra alebo ma Dojcland specificky prevadzkovy stav :-)

O.i. je zaujimava veta: "...minimálně tři po sobě jdoucí léta a v některém ze těchto roků minimálně 10.000 výjezdů k danému typu auta... "
To znamena, ze auta, ktore nie su v tabulke su uplne najspolahlivejsie alebo ich jazdi velmi velmi malo.
Alebo redakcia opat nieco zle prelozila? >:D
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2013 23:42
Octavia a Yeti
...v strednej triede. OMG.
Rozbalit vlákno
1
28. 4. 2013 15:37
Re: Octavia a Yeti
Správně. Oni nejsou tak hloupí jako drtivá většina zdejších diskutérů ;-)
Avatar - Katikakus
27. 4. 2013 23:54
ADAC
Ano, je tady par jedincu, kteri tuto statistiku vybitych baterek a zabouchnutych klicu budou prezentovat jako statistiku spolehlivosti, v ocich ostatnich se tim ale deklasuji na uroven mistni itelektualni spodiny.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - miromen
28. 4. 2013 08:22
Klasika
Opět se nejvíc ozývají ti kteří vlastní nebo si honi nad automobilkou která není na tom valně a obhajuji ji seč mužou.
Jedna z mnoha statistik která je o ničem a ne o spolehlivosti.
Chcete spolehlive auto ? Tak si kupte japonce nebo němce.
Chcete nespolehlive auto ? Pak frantik,ital nebo jak koukam nově korejec. >:D
Rozbalit vlákno
11
Avatar - RWD
28. 4. 2013 09:07
Re: Klasika
Sice reaguji na flame, ale proc ne :-) Korejci nedavaji 5 a 7 let protoze maji nejkvalitnejsi vozy, ale protoze maji kvalitou a spolehlivosti podprumer a kompenzuji to delsi zarukou. I takto lze jejich superzaruku vylozit
Avatar - miromen
28. 4. 2013 09:26
Re: Klasika
No ono na tom snad i něco bude pokud se koukneš kdo nabízí "pouze" 2 letou záruku.
To že někdo dava záruku 5 nebo dokonce 7 let rozhodně neznamena že ma spolehlivějši nebo dokonce kvalitnějši vozy. Korejci prostě potřebovali nějak prorazit a záruku použili jako jeden z tahaku. U jinych automobilek snad křeč z toho že neprodavaji ? Nevim a je mi to scela jedno. Kdo chce tak si připlati což dnes nabizeji snad všechny automobilky se standardni zárukou.
Avatar - dal
28. 4. 2013 16:01
Re: Klasika
Máš docela dobré logické schopnosti, to by blba nenapadlo. Takže až začnou tady auta prodávat číňani, tak dají záruku nejméně 10let.
Ty jsi opravdu dáreček, zeptej se lidí co mají TSI jestli by nechtěli záruku delší určitě ti řeknou, že ne.
Co jiného asi dokazuje lépe kvalitu než délka záruky? Kdyby totiž dal koncern na své výtvory plnou záruku 5let tak by to nemusel při kvalitě své produkce finančně ustát.
Přeber si to jak chceš.
Avatar - RWD
28. 4. 2013 21:12
Re: Klasika
Délka záruky nedokazuje vůbec nic! Podívej se na značku Koss, dávají doživotní záruku na sluchátka, ale molitany odcházejí jak na běžícím páse (jinak sluchátka jako taková kvalitní jsou). BEKO je u nás málo známá značka. Mám od nich pračku - dávají záruku 5let, je to snad důkazem kvality? Jistě že není, jen se snaží protlačit na trh. Je to běžná margetingová strategie. Můžu ti jen doporučit nepodléhat reklamně, jinak budeš jen další "ovčan" . :-!
28. 4. 2013 10:02
Re: Klasika
Jak si k těmto moudrům přišel? Statistiky tě nezajímají, přesto v tom máš celkem jasno. Prozraď nám své tajné zdroje. :-|
Avatar - miromen
28. 4. 2013 13:47
Re: Klasika
Já právě statistiky spolehlivosti ač přiznám se si je prohlídnu vůbec v potaz neberu a už vůbec se jimi při výběru auta neřídím.
Něco jiného by bylo v případě kdy bych si chtěl pořídit starší vůz.
To bych se snažil zjistit něco o konkrétním modelu auta a to na co si dat pozor. Takže opět bych statistiku spolehlivosti nebral v potaz a raději využil zkušenosti majitelů.
Navíc nezdá se ti že dnes stoji u krajnice méně aut s poruchou než tomu bylo kdysi a to při mnohem větším počtu automobilu ? Možná je to ale jen pocit.
28. 4. 2013 14:03
Re: Klasika
Tak proč sem píšeš tyto bláboly, když tomu vůbec nerozumíš.
"Chcete spolehlive auto ? Tak si kupte japonce nebo němce.
Chcete nespolehlive auto ? Pak frantik,ital nebo jak koukam nově korejec."
Avatar - miromen
28. 4. 2013 14:55
Re: Klasika
A ty jako tomu rozumíš ?
Koukám že jsem se tě dotknul tím co se povídá.... nebo povídalo ?
28. 4. 2013 10:40
Re: Klasika
Moje auto v tabulce tedy není a přesto považuji tuto statistiku za nesmyslnou. ;-)
28. 4. 2013 10:59
Re: Klasika
Někoho statistiky zajímají, někoho ne. I když se dají všechny zpochybnit, tak nic lepšího pro někoho, kdo u auta řeší spolehlivost, není. Pro mě osobně je spolehlivost při výběru auta skoro na posledním místě.
Avatar - Katikakus
28. 4. 2013 11:40
Re: Klasika
www.reliabilityindex.com je jedina statistika,ktera ma jakz takz relevantni udaje. ADAC ani TUV urcite ne - viz vyse.
28. 4. 2013 11:41
NĚCO NA TOM BUDE
Nechci samozřejmě tuto statistiku nějak přeceňovat, ale jedno je jisté - kvalita automobilů se zvyšuje.

RENAULT - jde pozorovat nárůst kvality již od roku 2008 (jsem na tebe zvedavej jak dlouho ji udržíš, zajímavostí je přiblížení Meganu ke Golfu, odstup Scénic/Touran, Clio/Polo. Pro Renault je škoda Laguny, které se prodeje nedaří, tak aby se mohla porovnat s dnešním celkem spolehlivým Passatem.

VOLKSWAGEN - si svoji kvalitu drží stále stejnou, problémové kusy (Touran) ovšem vylepšuje. U EOSu bude muset zapracovat. Hlavně od zákazníků by měl vzejít tlak na jejich minimalistickou 2 letou záruku. Po 2 letech zákazník prostě platí, pokud se to nesvede na skrytou vadu. Nepříjemnou záležitostí jsou také problémy v Číně s DSG. Ovšem ruku na srdce, pokud bude např. Renault prodávat takový počet automobilů, dokáže udržet nynější kvalitu? Nicméně gratulace Passatu, kdy po tragických letech, zejména 2009, se to dalo konečně do pořádku.

H/K - kvalita výrobku? Jo, není to nic extra, ale jejich záruka by to měla pokrýt, takže spotřebitel v konečném důsledku nic neplatí. Ztráta času zamrzí, ale H/K to snad zohledňuje. Pokud se podaří zapracovat na kvalitě, ponechají klidně záruku, tak nevím, nevím folksfágne.

NISSAN - Qashqai - po těch letech si udržet stále kvalitu, to zasluhuje uznání. Micra ? Gratulace.

ŠKODA - škoda slov, kdo ví, ten ví, kdo neví, kupuje Škodu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
28. 4. 2013 11:50
Re: NĚCO NA TOM BUDE
Místo nicneříkající věty rozepiš své zkušenosti se Škodou. Díky. ;-)
28. 4. 2013 14:36
Re: NĚCO NA TOM BUDE
Nepise on, napisem ja:
Fabia1 1.4 16V 74kW - typicka porucha - zanesena skrtiaca klapka (konstrukcny nedostatok) auto skapinalo na volnobehu. Trhanie ani netreba spominat, to robi aj po oprave.
- vadnuce brzdy pri nevelkej namahe, problemy s kotucmi aj po vymene brdz.elementov/kotucov
- problem s rosiacimi sa svetlami
- nefungujuca alebo zamrzajuca rucna brzda
O2RS - rozsypany motor, stretli sa ventily (pri 75tis.), oprava 4500eur
- zatekanie do auta pri rychlosti okolo 110<
- vymena rozsypanej prevodovky [6st.man.]
O2FL-LK - rozlepene xen. svetlomety
- rozpadnutie spojky+2hmoty pri 140tis.
- zatekanie do auta
- generovanie virtualnych chyb na palubaku
O2FL-1.8T - zatekanie do auta
- 2x nenastartovalo [az po cca 20minutach], chyba nezistena
- spotreba oleja cca 1L/3000km
- rozpadol sa rozvod (80tis.km), oprava 2000€, motor po oprave trha
28. 4. 2013 12:40
Re: NĚCO NA TOM BUDE
Pokud se podíváš na statistiku DEKRA, která také pracuje s velkým množstvím aut, tak satistiku ADACU docela potvrzuje.
Jen pár porovnání tebou uvedených značek (50 000km, 100 000 km):

kompakty
- Golf - 93,6 %, 88,8 %
- Mégane - 93,2 %, 86,6 %
- Octavia - 90,8 %, 81,7 %
- Ceed - 89,7 %, 76,7 %

střední třída
- Laguna - 94,6 %, 87,2 %
- Mazda 6 - 94,7 %, 86,5 %
- Passat - 91,8 %, 84,0 %

MPV
- Scénic - 96,0 %,
- Mazda 5 - 90,3 %
- Touran - 90,1 %
- KIA Carens - 82,7 %
28. 4. 2013 13:52
To v Nemecku nepoznajú štartovacie káble ?
I mne sa pár krát "zadarilo" vybiť baterku .... ale volať pre to servis mi pripadá dosť komické ....vytiahnem káble a poprosím známeho, suseda, alebo "dobrovoľníka" z radov okolostojacich a naštartujem .... prebehnem pár km a "závada" je vyriešená .... :-!

Ono stačia uvolnené káble (majú sa kontrolovať) a auto je "mŕtve" .... a určite to nie je žiadna závada vozidla, ale nedbalosť vodiča, ktorý neskotroluje kontakty aspoň raz za pol roka ....
Rozbalit vlákno
0