v com je A3 premiova? Polovica golfov IV z 90tych rokov vyzera lepsie ako stare audiny A3 z rovnakeho obdobia ... slovo premia je v nizsej strednej triede akurat pekny oblb a vtip......
v tom je A3 premiova ze miesto loga vw ma 4 kruhy a este nudnejsi dizajn ako golf? Ani A4 nie je premiove auto... momentalne je to vlastne skor len taka vacsia a nudnejsia octavka... za ovela vacsie a nezmyselne money s pohodlim a komfortom na urovni uplne bezneho auta ktore nenazyvame premiou.... 90 percetn ludi stejne taketo auto nepotrebuje a ak aj na to ma priplati si nehorazne prachy za nieco co je leno kusok lepsie( malokedy postrehnutelne ) ale stoji to dvakrat tolko... toto je premia? nie nie.. to je len predrazene obycajne auto nic viac...
auto ktore je o p.cny chlp lepsie ako 90 percent beznych aut v rovnakej triede ale je od nich dvakrat drahsie nazyvat premiou je skutocne nehoraznost ... 8-s .... a takto sa ludom vymyvaju mozgy .... ake mas auto? golfa? a ty? ja mam premiu >:D sice mam rovnaky motor rovnake zaruky rovnaky razvor, rovnaku kvalitu ale mam o 100 litrov drahsie auto ako ty... som proste frajer... za kruhy sa plati :yes:
luxusne znacky ako rolls bentley nezvyknu kazdych 5 rokov obmienat svoje modely..... tieto auta vydrzia dlho na trhu bez zmien lebo su tak jedinecne a exkluzivne ze vek na nich ani nevidno :yes:
Keď to takto pôjde ďalej tak VW bude vyzerať o 10 rokov asi takto [odkaz] Rok čo rok sú nudnejší , ten koncept nového Tuarega , to je vlastne hranatá škatula s interiérom zo CitiGo [odkaz]
takisto sa zuzil rozdiel medzi beznymi autami a lowendom ... ;-)
takze dnesne delenie na lowend , bezny priemer a pemiu je coraz vacsi nezmysel... hlavne ked si zoberies fakt ze napr lowendove auto ma dnes lepsiu vybavu ako akoze premiove rovnakej triedy spred 10 rokov.... takze tak :yes:
Ja to už ani podľa toho neberiem čo je premiant a čo nie je ... Teraz sa to len delí na veľkostné triedy označenia ako LOW-END nám len hovoria čo máme od takého auta očakávať (kvalita , výkon , cena ) Výbava sa dá natrieskať aj do Rapida , ale stále to bude len LOW-END
Tak německá produkce náhodou nejlepší. Ale co mě pobavilo - vliv vyhřívaného skla na funkci světlometů u Volva a Fordu. No třeba u Golfu mohli na oplátku napsat jako nevýhodu použití motoru TSI, u něhož se často světla stávají statickými. Bože to jsou plky.... >:D
Je to blbost, s takovým Focusem jezdím denně a dráty absolutně ničemu navadí. BTW: Focus svítí líp než G6,zkušenost za tři roky i z Golfa.Co tam máš dál? :-!
V rámci objektivity musím přiznat, že na žárovkách svítíl dvojkový Focus líp než trojkový.(nebo už mám horší oči)
Ale ty drátky zakrývající čidla - to je dobrá poznámka. >:D
Když už jsme u všemožných zahraničních testů, chybí tu například pěkný nový test výkonu topení v A-M-S. Pokud by to někoho zajímalo, nejhorší topení má Golf 1.4 TSI (venku -15, za 20 minut vytopil auto nahoře na 10, dole na 8 stupňů celsiových). Ono to není takové překvapení, i v českých testech Rapidu 1.4 se opatrně zmiňuje, že auto skoro netopí...
Takže, kdyby někdo nevěděl, jaké auto má nejhorší topení z testovaných, je to VW GOLF ;-\
Dělali letos nový test? Já se spoléhám na nezávislé topení, ale někdy jsou to zajímavá čísla, hlavně když vím, jestli má auto přídavné topení, popřípadě jestli v dané motorizaci uzavírá chladící okruh pro urychlení ohřevu motoru/ má víceokruhový systém. Nechat mrznout člověka, nebo motor, to je otázka. >:-[]
Je to nový test, předpokládám, je tam i Mercedes A. Auta nemají "webasto", jen klasiku + vyhřívání sedaček. Pravda, v testu nebylo mnoho aut, ale lépe než Golf dopadl i hybridní Prius, který jaksi z principu má s topením potíže. Link je tady, nevím, jestli projde [odkaz]
Je rozdíl mezi přídavným a nezávislým. Dříve byl mnohem větší test. A rozdíly byly velké. Našlo se myslím i auto, které kabinu na cílovou teplotu vytopit nezvládlo (teď nevím, jestli čekali třicet minut, nebo celou hodinu).
Prius umí přitápět elektřinou, samozřejmě. Rychlost vytápění je limitovaná hlavně tím, kolik energie dovolí počítač spotřebovat. Stejně jako řada dieselů, kde se ale mnohem méně hledí na spotřebu elektřiny, proto většinou patří na špičku. Motor zůstává hlavním zdrojem tepla, ale je to znát. Hlavně ve chvíli, kdy si elektronika začne hrát s chladícím okruhem.
Třeba právě motory EA211 (mezi ně patří 1,4 TSI Golfu 7) mají několik vychytávek pro zrychlení (částečného) zahřátí motoru. Motoru, ne lidí. :-) Lidi jsou až na druhém místě. Takže pokud Golfu nedali přídavné topení, tak to může být zajímavé. Moderní, (relativně) efektivní motory prostě moc dobře netopí. A k benzínovým motorům se bohužel přídavná topení moc nedávají (kromě specifických trhů jako je Skandinávie) na rozdíl od naftových. Chleba se láme ve chvíli, kdy motor nedokáže zahřát ani sám sebe.
Navíc dnes v honbě za účinností některá auta cílí vynaloženou energii tak, aby poskytla co největší vnímaný tepelný komfort. Prioritou tedy není vytopit celou kabinu, ale poskytnout ti to nutné minimum, aby ses v rámci možností cítil příjemně. Po dosažení nějakých základních cílů může také dojít ke snížení intenzity vytápění. A není to jen o účinnosti. Ze začátku není energie nazbyt, takže je dobré ji efektivně využívat.
Uff, máš pravdu, někdy je "hantýrka" jasnější. Hned mě napadá první TDI, které vůbec netopilo. Ono není divu, bylo velmi úsporné (velmi málo odpadního tepla) a navíc to byl kus litiny. Po čase přidali do okruhu elektrickou spirálku - to bude to přídavné topení. Mám dojem, že se nedávala do aut určených na jih, někde jsem to četl, ale ruku do ohně bych za to nedal. Musel tam být myslím silnější alternátor.
Dnes mi připadá, že se dost spoléhá na vyhřívání sedadel (když tě hřeje zadek, je ti teplo všude :-) . Jenže low cost modely ho povětšinou nemají...
Byl by určitě zajímavý test topení různých downsize motorů, od různých výrobců. Šetří se každým eurem, ta spirálka taky něco stojí, k tomu alternátor... Lepší je nechat to zákazníkovi zaplatit v podobě vyhřívání sedaček.
Tak mě napadá - co chudáci cestující vzadu? Tam byla většinou opravdu zima. Zvláště si na to stěžovali u prvních SAGů TDI.
Nejde o spirálku v motoru, ale o topné tělesov ve skříni topení které ohřívá vzduch proudící do kabiny.
Cestující v zadu můžou mít přece taky vyhříváná sedadla.
Jinak "stará" 1,4 TSI v Oll na volnoběh netopila snad vůbec.
Mám dojem, že nejstarší TDI měly příhřev vody v okruhu, novější pak už ohřev vzuchu, jak píšeš. Vyhřívaná zadní sedadla jsem viděl až teď v ceníku OIII, navíc ti stejně dítě sedí v dětské sedačce, takže přitápění nění tak efektivní.
Jak to bylo u staršíchTDI nevím.
Vyhřívání zadních sedadel měla i OII, Golf nevím, ale zas nedělám to že dám dítě do auta a nechám ho 20 minut v autě stojícím na volnoběh.)
Naftové motory se k tomu také musely dopracovat. A i dnes jsou rozdíly mezi jednotlivými trhy. Nejspíš právě proto, že to něco stojí a různé státy mají různé podnebí. Stejně tak by se dalo spekulovat, že se budou lišit klimatizace, ale tam o tom nevím.
Až to budou vnímat jako problém, tak to budou řešit. ČR by měla mít stejnou specifikaci jako Německo, minimálně pokud jde o německé automobilky. Nenapadá mne jediné auto, které by u přeplňovaného benzínového motoru mělo přídavné topení. Kdyby šlo jen o peníze, tak to přídavné topení uvidíš mezi příplatky.
Ano, spoléhá se (mimo jiné) na vyhřívání sedaček. To je právě o tom vnímaném komfortu. V autě může být jen pár stupňů a přesto ti bude (relativně) příjemně. Jednotná strategie myslím neexistuje. Vyhřívání sedadel se dozadu dá koupit, kromě "low-costu" a možná malých vozů. Pokud však nemáš výdechy vzadu, nebo lépe samostatnou zónu vzadu (nebo rovnou dvě), tak tam tolik pohodlí nebude.
Sakra, ty dnešní motory mají účinnost snad 100%, když netopí. Řekni mi, jaký vliv má na topení, jestli má motor účinnost 35 nebo 37%? Zbytek je prostě teplo, otázka jen je, kam se pošle. Dnes se hodně posílá do katalyzátoru, kde dojde ke spálení nespálených plynů a to je teplo, které nejde do kabiny. Diesel začíná topit pozdě proto, že má velký blok motoru kvůli mnohem většímu namáhání, hodně materiálu, který se prostě dlouho zahřívá. Benzín topí dříve, protože je malý a rychle se tak zahřeje. Ve výsledku ale topí benzín i diesel v podstatě stejně. Spíš bych horší topení dával za vinu konstruktérům, kteří rychlost a výkon topení moc neřeší.
Jde o přeplňovaný motor. Na jednu stranu potřebuje, aby výfukové plyny měly hodně energie, na druhou stranu příliš horké plyny mu "roztaví" turbínu. Normálně se to řeší bohatší směsí (výfukové plyny pak mají nižší teplotu), tenhle motor má chlazení svodů, takže část nadbytečného tepla dostane do chladícího okruhu.
Neříkám, že žádné teplo nevzniká, říkám, že produkují méně (nebo málo) využitelného tepla. Po nastartování jde hlavně o řízený ohřev, kdy má motor prioritu před posádkou.
"Golfový vozík" zase vyhral. Niečo na tom bude. So starým Passatom B3 (Variant, 1,8 Cl, 1997) sa mi jazdilo dobre a tak by som chcel skúsiť aj nový Golf. Už sa teším na autosalón, nový Golf priniesol v interiéri pokrok (vidieť inšpiráciu cee'dom či C4kou), konečne Golf (po trojke) s pekným interiérom (a dobrými svetlami?).
nastastie su dnes rozdiely medzi najhorsim a najlepsim ( vseobecne nielen pri svetlach ) relativne male
musis si GTI uvedomit ze rozdiely medzi autami su dnes minimalne.... aj ten najlepsi je len o kusok lepsi ako priemer a clovek to ani niekedy nepostrehne... casy kedy vw dominoval ( ak niekedy vobec taketo casy boli ) su davno prec... dnes je kvalitou ako golf podobnych kopec aut... a niektore su mozno aj lepsie len ludom sa to tazko priznava a neradi o tom nemci rozpravaju... statistiky vravia jasne..... nemci su v spolahlivosti stale na chvoste.....
rozdiel medzi priemerom a spickou triedy je dnes minimalny... hrat sa na najlepieho a najhorsieho prestava byt zaujimave a vtipne.... sam uznas ze zle auta dnes uz nemame... zla volba fakticky nejestvuje.... uz aj dacia ti ponukne slusne a solidne auto lepsie vybavene ako "premia" pred 15 rokmi :yes:
Toppere, Toppere, tys ty výsledky úplně překroutil. Kdyby to otiskli v S&M, znělo by to asi takto:
"Motory VW jsou velmi spolehlivé, v testech dopadly mnohem lépe než prémiové Audi nebo Saab. Asi nikoho nepřekvapí, že na konci je Opel. Japonské motory se přitom umístily jen v horní polovině"
A zase tam nieje Peugeot ani Citroen. Z týchto nemeckých testov mám pocit, že Citroen C4 ani nieje auto. Úplne ho prehliadajú, pritom má super cenu a v testoch ho hodnotia dobre. Ale myslím, že umiestnenie by tu bolo jasné, aj keby mal svetlá z Golfu.
Na druhú stranu: v porovnávaciom teste AutoMotorUndSportu Beetle/DS4/Giulietta skončila DS4 druhá po Beetli.
C4 je velmi dobre auto .. bohuzial okrem francuzska relativne malo uspesne aj ked nemozem povedat ze neuspesne.... auto je to uspesne ale zasluzilo by si este lepsie predaje v eu :yes:
mohli tam dat C4ku a aj i30tku ... skoda ;-\ test svetiel mohlo podstupit skutocne ovela viac aut ;-\
PS: skoncit druhy z troch testovanych aut zase az taka velka slava nie je.... ;-)
C4 ani i30 ani "ovela viac aut" do testu dát nemohli, protože vůbec nemají testovanou techniku. Tady se testovala pouze elita nižší střední, která je technicky na výši. :-)
C4 je fajn auto..... je dobre ze sa citroen poucil a miesto digitalneho displeja a volantu s pevnym stredom mame uz klasicke budiky a klasicky volant .... ;-) ... podla mojho nazoru chyba verzia kombi.... kedysi bola xsara break bohuzial s prichodm oznacenia C4 akosi kombiky od citroenu v nizsej strednej triede zmizli... co predajom nepomohlo... urcite nie.... skoda
jednoznacne chyba verzia kombi.... pritom sami francuzi maju radi MPV a rozne kombiky a dodavky a rodinne vozy ... tazke som prekvapeny preco citroen C4 neponuka ja kombik...... 308 aj megane kombiky maju ;-) a oplaca sa im to
C4 ako auto ma rezervy... to auticko ma na viac... interier je paradny.... zvonku vyzera tiez super.... ale mozno neslavna povest starsich citroenov a aj chybajuci kombik sposobuju ze v mnohych statoch eu je dokonca strara 308micka predavanejsia ako nova C4ka ;-) zahada
Ja skor oblubujem pezoty ale kedze su citroeny a peugeoty spolu sucastou PSA ..... musim drzat palce obom aby sa zachrana vydarila
ja vobec rozmyslam preco by mal clovek vobec ist do focusu .... zdaleka to auto nie je tak dokonale ako sa o nom vsade pise ... pri pohlade na slovensky cennik by ma k fordu prinutil asi jedine len niekto s pistolou prilozenou k mojej hlave... nic v zlom..... focus isto nie je zle auto... ale nemozem si pomoct... uz len ten jeho dizajn vo mne vyvolava divne pocity... interier tiez.... ( ano viem dizajn je subjektvna vec sam to stale pisem ) ale fakt si nemozem pomoct...
standardny cennik focusu:
[odkaz]
keby kazdy z tych modelov stal o 1000 eur menej stale by to bolo predrazene auto
dat za 74KW verziu ecoboosta vo vybave trend 17 tisic eur to je uz riadna sleha, stary 77KW duratec 1,6 vo vybave sport za 18 tsic? to je sialene 8-s
( nas lancer sportback 1,6 86KW v ciernej metalize stal 14 tisic ) a este na rozdiel od forda je misak krasne auto..... :yes:
Víš proč by měl jít člověk do Focusu? Pokud ho samotná jízda v autě ještě zajímá. Asistenční prvky jsou možná benevolentněji nastavené - viz ESP, nouzové brždění,apod. Možná proto v přímém srovnání s perfekcionisty není nejlepší. Ale sami v diskuzích kritizujete roli řidiče v moderních autech - odsouzeného do role komparzisty. Panička malující se rtěnkou při popojíždění v koloně bude asi naštvaná, že její vůz sam nezastavil když měl. Ale normální chlap snad ocení, když mu auto napoví i jinak než přes blikající kontrolku. Trojkový Focus - většinou v Česku nepochopený - je úplně jinak postavený než jeho předchůdce. Záleží hodně na naladění jednotlivých verzí. Proč jdeš do auta jako je Focus v naftě? Běž do silného benzínového Ecoboostu a zjistíš že se s ním pořád báječně jezdí. :yes:
Měl jsem týden na služebce půjčený Focus III s 1,6 ecoboostem 150koní. A musím říct, že pro řidiče je tu stále skvělé auto. Oproti předchozímu modelu je o dost lépe odhlučněný interiér. A ten motor je výborný. Řízení přesné. Motor má opradu skvělej tah. A ikdyž jsem často zkoušel, co to umí tak po týdnu spotřeba 6,8 a hodně v tom bylo město. Ale jinak ano interiér zvláště u levných verzi je hrozný - napřiklad manuální klima ovladače jsou děs...Ale v ČR aktuálně stojí Focus 1,6 Ecoboost v Titaniu 450. No nevím, kdo z konkurence za ty peníze nabídne něco podobného? Pravda, že lze koupit mondeo za stejné peníze s Ecoboostem ale horčí výbavou...
Jako největší mág statistik, ceníků a tabulek by jsi měl vědět, že Fordy se za standardní ceny neprodávají. Akční ceníky jsou vlastně stálou nabídkou a i z těch se dá něco snížit. To, že se Focus v našich končinách neprodává ideálně je bohužel někde jinde.Já osobně jsem rád, že jsem tomu nepodlehl.
Máme jednoho v rodině, 1.6 ti-vct 92kW, tempomat, aut klima atd...jednak ten interiér je úplně jiný než na fotkách, cítím se v něm obklopen, útulně, což mě vyhovuje, ale nejlepší je podvozek, ten má focus opravdu výborný....no a jednak jsme měli slevu 120000, tak proč ne >:D
Nechápu proč sem taháš zrovna zrovna tauruse (navíc je otázka jestli jsi myslel lokomotivu nebo třeba taky Ford Taurus...)...
Nikde jsem neřekl, že "frajeříš autama" ... jenom tady píšeš nějaký kraviny o průkazkách na vlak i přesto, že absolutně netušíš o čem mluvíš...chtěl jsem napsat něco jako, že jsi typický český ňouma co si koupil škodofku, ale nemá cenu se tu s tebou mazat...pro mě jsi nula, která se snaží něco dokázat tady na diskuzi...ty průkazko!
Jak jezdí tenhle tenhle Focus s nejsilnější atmosférou? Přece jenom se testují hlavně ecoboosty. Slabší verze mi přišla použitelná, sice bez výkonové rezervy, ale šlo to.
Já jsem za dobu co mám řidičák najezdil většinu času s atm. benzíny, silnějšími i slabšími, ale tenhle je docela povedenej, neni to žádnej trhač asfaltu, ale na rychlejší denní použití ideální, když srovnám s 1.6 GDI tak POCITOVĚ jede líp, předjíždění neni problém, průměrná spotřeba za ujetých 15tkm 6,4l a bez závad, takže naprostá spokojenost :-)
Díky za info, GDI má divně nastavenej pedál plynu, takže ta energie tam je, ale s prodlevou, je možný že tyhle motory od Forda ještě nejsou tak eco a jezdí se s nimi pohodověji.
mal som pocit, že za focus z 92 kw ecoboostom som dal 14.999,- € vo výbave spirit x... duálna automatická klíma, alarm, elektricky sklopné zrkadlá, zadné parkovacie senzory atď. jediné čo mi chýba je elektrické vyhrievanie predného skla, mal som ho v oboch predchádzajúcich fordoch...
Ano, testovanie automatickeho brzdenia je zaujimave.
Napr. Golf 7 pred naraznom ani nebrzdil, ved naco. Ked si sofer somar, tak ti treba [odkaz] (od 6:35) >:D
Jednak část toho systému funguje snad jen do 30, nebo 35 km/h a pak také záleží, jaké senzory používá. Polystyren a kovové auto není pro radar jedno a to samé. Pokud vím, využívá senzorů adaptivního tempomatu - pokud by nefungoval, vyboural by ses pravděpodobně při prvním použití.
"konecne" se lidi mozna zacnou zajimat o spravne polozky pri
tak muj nepremiovej hatch mel adaptivni BIxenony uz v roce 2006, kdy se do jeho koncernoveho bratricka Golfu ani nedavali (pouze neadaptivni xenony), takze je to relativni. Skoda ze v clanku se nezminuje o jake generace adaptivnich svetlometu u jednotlivych modelu jde, protoze i tam jsou velke rozdily, co jednotlive generace a jejich mutace u ruznych znacek umi. Napr. jestli to svetlo "jen" nataci paprsek do zatacek nebo dokaze menit i samotny svetelny kuzel podle prednastavenych rezimu (dalnice, mesto, mlha, ...) Pripadne se jedna o pokrokovejsi systemy (u VW byl jeden z nich od Helly pod nazvem "VarioX"), ktery dokaze upravovat paprsek dynamicky, tak aby vzdy byla nasvicena co nejvetsi mozna plocha ve prospech ridice, ale neoslnovalo to protijedouci, nebo dojizdene vozidlo. Proste tam, kde je objekt, na ktery to svitit nema, tak elektronika paprsky neposila - dynamicky, coz je asi zatim nejvyssi level "adaptivnosti". Byt to nekdy funguje trochu trhave.
Princip fungovani zde: [odkaz]
Osobne si radsi priplatim za tyhle technicke novinky, nez trena za NAVI, protoze tu, na rozdil od kazdovecerniho pouzivani svetel, potrebuju 4x do roka.
Nejhorsi je, ze malokdo ma moznost si pred koupi auta vyzkouset i svetla :-)
koukam, ze kdyz se spravne nastavi vahy, vyhraje Golf vzdy!
Samozrejme funkce asistenta dalkovych svetel je 3x dulezitejsi nez to, jak auto sviti do zatacky (bmw) >:D:no:
Vzhledem k tomu, že ten asistent zodpovídá za to, abys neoslňoval protijedoucí/ před tebou jedoucí vozy (protože máš, dá se říct, neustále zapnutá dálková světla), tak je hodně důležitý. Škoda, že netestovali dynamickou regulaci dosvitu. Hlavně pak v prostředí dálnice, kde přes svodidla/ dělící pruh nemusí být schopen rozpoznat protijedoucí auta a pouští tak do protisměru naplno dálková.
Za čelním sklem máš kameru a různé zdroje světla rozlišuje podobně jako člověk - tvar, barva, umístění. Technicky stejné jako vyhledávání obličejů/ postav na fotkách/ videích.