Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC: Německé vozy jsou v provozu nejméně poruchové

Dan Vořechovský
Diskuze (28)
Aktuální pohled německého klubu ADAC do statistik ukázal, že žlutí andělé jezdí nejméně k poruchám vozů německých značek Audi, Mercedes, BMW a Volkswagen. Nejčastější poruchy souvisí se zapalováním a elektronikou.

Německý autoklub ADAC publikoval výsledky aktuální statistiky pomoci při poruchách vozidel. Žlutí andělé vyjeli v Německu v loňském roce k celkem 1,95 milionům poruch. Ze statistik těchto výjezdů vyplývá, že si nejlépe vedly vozy německé provenience, kterých na silnicích zůstalo stát nejméně. Německé vozy (Audi, Mercedes, BMW, Volkswagen) „zvítězily“ v sedmi třídách z osmi. Jen ve třídě minivanů byly nejméně poruchovými vozy automobily zahraničních výrobců, konkrétně vozy Mazda a Mitsubishi.

Nejčastější poruchou byly jako již tradičně problémy s akumulátorovou baterií. Více než polovina poruch se týkala zapalování a elektroniky. Následují problémy s motorem (7,9 %), koly a pneumatikami (6,7 %), vstřikovacím zařízením (6,6 %), chlazením a topením (6,0 %) a palivovým systémem (5,9 %). Do výsledků jsou zahrnuty pouze vozy, které jsou maximálně šest let staré.

V následující tabulce uvádíme dílčí výsledky všech sledovaných kategorií vozidel:

KategoriePořadí (první 3 nejlepší místa)
Malé vozyAudi A2, Mini, Renault Modus
Nižší střední třídaBMW 1, Mazda 323, Audi A3
Střední třídaAudi A4, Mercedes C, BMW 3
Vyšší střední třída/luxusní vozyAudi A6, Mercedes E, BMW 5
Sportovní vozy a kabrioletyMercedes CLK, BMW 3 Cabrio, Mercedes SLK
SUVBMW X3, Mercedes ML, Toyota RAV
MinivanyMazda Premacy, Mitsubishi (bez bližšího upřesnění), Volkswagen Touran
Vany/dodávkyVolkswagen Sharan, Volkswagen T4/T5, Fiat Ducato

Dan Vořechovský
Diskuze (28)
22. 4. 2007 08:20
Re: spolahlivost: cisla postavene na vode
Rika se, ze kdyz lzes dostatecne dlouho, sam tomu i uveris. To je priklad nemcu. Od detstvi jim vstepuji, ze Nemecko je evropskym leaderem. Samozrejme, ze je na tom hodne pravdy, ale sami to berou velice ideologisticky. Vzdyt to maji i ve sve hymne. "Deutchland über alles". V podvedomi si proto nikdy nepripusti, ze by nekdo mohl byt v necem lepsi. Sam jim rozumim, nemuzou tomu pomoci, uz jsou takovi. Najdou se vsak i nekteri cesi, kteri jsou jeste vic zaniceni pro nemecke vyrobky nez samotni nemci. To uz ale hranici s fanatikou.
20. 4. 2007 20:54
ADAC
To co obvykle vypouští ADAC má asi takovou hodnotu jako že já budu papežem. :-)
20. 4. 2007 14:02
Re: Proc ADAC?
No nevim, treba Renault ma svuj Assitance, Toyota zas Eurocare.
20. 4. 2007 11:11
Bezcenna statistika
To k cemu vyjizdi odtahovka ADAC me vubec nezajima. Nejpodstatnejsi jsou prumerne naklady na jednotlive roky provozu auta. Pokud zakaznika nejaky vyrobce, typicky vsichni nemci, nuti preventivne menit soucastky, je jasne, ze se auto poroucha na ceste min casto. Jak to s realnou poruchovosti a s ni spojenymi naklady vlastne je, ukazuje tento vyzkum: [odkaz]
20. 4. 2007 11:05
Proc ADAC?
Kdo vlastne ADAC vola? Dnes ma temer kazda automobilka nejakou svou asistencni sluzbu - pokud ma clovek problem, je lepsi obratit se prave na ni; jednak je pro auta do urciteho stari vetsinou zdarma, navic jsou jeji vozy vybaveny i potrebnou diagnostikou, na rozdil od ADACu. Tudiz si myslim, ze ADAC volaji opravdu spise jen majitele starsich vozu nebo ti, co maji problemy jako vybita baterie, nacerpany benzin misto nafty, pojistky apod. Na opravu cehokoli slozitejsi nemaji technici ADACu totiz vedomosti, potrebnou techniku, ani nahradni dily, takze vam nabidnou jen odtah do nejblizsiho znackoveho servisu.