ADAC: Prodejci zákazníkům stabilizační systém příliš nenabízí

ADAC: Prodejci zákazníkům stabilizační systém příliš nenabízí

 

Německý autoklub ADAC provedl průzkum v problematice stabilizačních systémů. Napříč Evropou zjistil rozdíly v postoji prodejců k ESP, ale také v dostupnosti tohoto systému pro zákazníky.

ADAC tvrdí, že automobilové nehody, kdy dojde ke smyku, stojí za 40 % úmrtí na silnicích. Přitom kdyby všechny automobily byly vybaveny stabilizačním systémem, k 80 % těchto nehod by vůbec nedošlo. Dnes má v Evropě stabilizační systém zhruba polovina nových aut, v Německu je to 77 %. Podle naznačené úvahy by v absolutních číslech v Německu zemřelo ročně při dopravních nehodách o 500 osob méně, v celé Evropě by pak počet úmrtí klesl o 4000 osob.

V provedeném celoevropském průzkumu ADAC otestoval 500 prodejců nových aut deseti značek v 50 evropských městech. Fiktivní zákazníci předstírali zájem o auto a sledovali, jak aktivně prodejci nabízí stabilizační systém, jaké jsou jejich znalosti o fungování tohoto systému a všeobecné povědomí o jeho vlivu na bezpečnost.

U německých prodejců ADAC zjistil, že 47 % prodejců potenciální zákazníky při rozhovoru aktivně neupozorňuje na bezpečnostní výhody stabilizačního systému. Nejhůře dopadla zastoupení značek Honda, Renault, Toyota a Volkswagen, nejlépe pak Fiat a Peugeot.

Přesto němečtí prodejci automobilů dopadli nejlépe. Alespoň známkou „dostatečně“ jich bylo ohodnoceno 70 %. Poskytování informací o stabilizačním systému ve Francii, Itálii, Rakousku a Španělsku je podle průzkumu na podstatně nižší úrovni než v Německu. V součtu celé Evropy dosáhlo na hodnocení dostatečně jen 43 % prodejců.

Zároveň byly zjištěny velké rozdíly v příplatcích za stabilizační systém. U modelu Fiat Punto je potřeba v Itálii doplatit 200 Euro, v Německu 500 Euro a v Nizozemsku dokonce 625 Euro.

Stabilizační systém by se podle návrhu Evropské komise měl plošně zavádět od roku 2012 tak, aby jimi byly do roku 2014 vybaveny všechny nové automobily. Už loni navrhla komise, aby se od roku 2009 stal součástí sériové výbavy všech vozů prodaných na evropském trhu brzdový asistent.

Spolupracujeme s TipCars.com
Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí

V Česku je velký potenciál pro zřizování vývojových…

Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

 
Zdroj: ADAC, Bosch, ČTK

Štítky ADAC Volkswagen Fiat Renault Toyota Peugeot Honda

 

Přidat názorDiskuse: ADAC: Prodejci zákazníkům stabilizační…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných ostrovů pohltily lidské odpadky

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných…

Tohle je opravdu děsivé! Fotografka zachytila nechutnou záplavu lidského odpadu, která doslova pozřela moře…

Moderátor se vysmál obličeji Jožo Ráže po nehodě: Vypadá jako z filmu Hory mají oči, pardon oko!

Moderátor se vysmál obličeji Jožo Ráže po nehodě:…

Sedmnáct let po ošklivé autonehodě, při níž známý slovenský zpěvák Jožo Ráž (63) málem přišel o život, se našel…

 

iSport.cz

SOUHRN LM: Liberec s Třincem slaví postup do semifinále, Kometa padla

SOUHRN LM: Liberec s Třincem slaví postup do…

SOUHRN | Úřadující český mistr dotahoval, ale marně. Hokejisté Komety Brno prohráli domácí odvetu čtvrtfinále…

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli opět Berbr a Zlámal

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli…

Novým šéfem českého fotbalu se stal Martin Malík. Již v 1. kole ho zvolili delegáti na mimořádné valné hromadě,…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…