ADAC: Řidiči malých aut jsou v ohrožení života

ADAC: Řidiči malých aut jsou v ohrožení života

Řidiči nejmenších automobilů jsou při srážce s autem nižší střední třídy v ohrožení života. Vyplývá to z posledních výsledků nárazových zkoušek ADAC.

Německý autoklub rozjel proti bariéře simulující automobil nižší střední třídy celkem čtveřici miniaut. Testu se zúčastnil Fiat 500, dále Kia Picanto, Renault Twingo a Smart ForTwo. Nejlépe vyvázl překvapivě ten nejmenší a nejlehčí: Smart.

Smart má optimalizované deformační zóny, které mohou využít i motoru a zadní nápravy, také zádržné systémy jsou u něj na vysoké úrovni. Řidiči všech vozů by si ovšem odnesli život ohrožující poranění hrudníku. Dále pak hrozí těžká újma nohám. Ze zkoušek si všichni soupeři odnesli hodnocení „uspokojivě kompatibilní“, což není rozhodně nic lichotivého. Kompatibilita značí právě to, jak jsou schopny deformační zóny minivozu obstát při srážce s automobilem o dvě kategorie vyšším. Mimochodem, na cestující uvnitř působí výrazně větší síly než při čelním nárazu, který provádí Euro NCAP.

Crash-test ADAC: Kamion vs. auta v koloně (video)

ADAC apeluje na výrobce, aby zlepšili konstrukci svých vozů s délkou do 3,8 m. Měly by být vybaveny jakýmisi „štíty“, které budou pokrývat celou jejich šířku. Energie při nárazu se tak snadněji rozptýlí v deformační zóně a pasažéři jsou lépe chráněni proti zraněním. Německý autoklub provádí své testy tak, že vozidlo narazí polovinou přední části do překážky, která představuje jiný větší automobil. Oba dva objekty se přitom pohybují.

Euro NCAP simuluje podobné nehody, ale vždy se stejně těžkými vozidly. K takovéto srážce ovšem v reálném provozu prakticky nedojde, protože se potkají obvykle exempláře různé velikosti i hmotnosti a vždy odlišnými částmi v nestejných úhlech. Nemluvě o rychlosti. Metody ADAC jsou sice stále laboratorní, ale přece jen více odpovídají skutečným nehodám.

Podle propočtů autoklubu by úpravy jen v Německu zachránily ročně 150 lidských životů a ve smutných statistikách se může objevit až o 2.100 vážných zranění méně. A výsledky Smartu dokazují, že tyto modifikace nemusí být na úkor zvyšování hmotnosti. Byť jeho koncepce vzadu umístěného motoru je od ostatních odlišná.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel Zápisník Jana Pavce: Starý dobrý hotel

Některé kultury vidí čas spíše jako kruh než přímku.…

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

 

Štítky Crash-testy ADAC

 

Přidat názorDiskuse: ADAC: Řidiči malých aut jsou v ohrožení života







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí povýšení i vyšší výplatu

Tři miliony Čechů zvažují změnu práce. Chtějí…

Češi zjišťují, že nastal ideální čas k tomu, aby si řekli o vyšší plat. Nebo změnili práci. Podle nového…

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

 

iSport.cz

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma zazněla také kritika

Pokleknutí hráčů Herthy? Ohlas po světě, doma…

Bundesligový zápas ještě nezačal a už z něj byla celosvětová událost. Fotbalisté Herthy Berlín se rozhodli před…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

JXD: Proč mám vlastně pomáhat Ahmedovi?

Ano, Ahmed má hlad. Dozvídám se to jednak ze stejnojmenného románu, za druhé dnes a denně ze zpráv. Situace na…

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…