ADAC statistika poruchovosti: další pohled na kvalitu aut

ADAC statistika poruchovosti: další pohled na kvalitu aut

 

Německý autoklub je dalším pomocníkem motoristy, který by rád zjistil které automobily jsou v praxi nejspolehlivější. Právě zveřejněné výsledky potvrzují vedoucí postavení japonských výrobců.

Německý autoklub je dalším pomocníkem motoristy, který by rád zjistil které automobily jsou v praxi nejspolehlivější. Právě zveřejněné výsledky potvrzují vedoucí postavení japonských výrobců.

Stoprocentně objektivní hodnocení kvality nebo spolehlivosti automobilů je v praxi těžko proveditelné, a tak běžnému zájemci, který kupuje nový nebo ojetý automobil, musí stačit vedle jeho vlastních kvalitativních dojmů z exteriéru a interiéru automobilu, informace sebrané různými organizacemi (autokluby, technické kontroly, marketingové agentury).

Již dříve jsme zveřejnili statistiku TÜV Autoreport 2004, která zachycuje četnost závad automobilů, které se dostavily k technické kontrole v Německu. Dalším pohledem je průzkum spokojenosti britských řidičů s jejich automobily, který pravidelně připravuje společnost J.D.Power and Associates.

Před několika dny zveřejnil německý autoklub ADAC statistiku, která nabízí další pohled na kvalitu automobilů. Sledovaným hlediskem je zde počet poruch automobilů jednotlivých značek, ke kterým byli přivoláni žlutí andělé ADAC v minulém roce. Celkem je zahrnuto více než 500.000 poruch, které se přihodily nejvýše šestiletým automobilům. Četnost poruch je pak vztažena k počtu daných automobilů na silnicích, takže čísla v tabulce vyjadřují počet poruch na 1000 automobilů dané značky a konkrétního modelového roku. V tabulce jsou tak nejstarší ročníky nejvíce poruchové, u některých značek jsou ale skoky mezi jednotlivými roky výraznější.

Prvních sedm: Made in Japan
ADAC potvrzuje výsledky dalších průzkumů, které se na kvalitu automobilů dívají odlišně. Za nejspolehlivější jsou i zde označeny produkty japonských automobilek. Lídrem již není Toyota, která ve statistice ADAC přenechala první místo Mazdě (7,7 poruch na 1000 automobilů). Japonci se seřadili v první desítce pěkně za sebou a jediná značka s japonským původem, která není v Top 10 je Nissan na stále ještě dobrém 12. místě. Mezi Nissan a další Japonce se vklínily čtyři německé automobilky, které si také rozebírají velkou část německého automobilového trhu.

Škodovka, které dělají společnost francouzské automobily, je na 19. místě s 18,7 poruchami na 1000 automobilů a je tak nejhůře hodnocenou značkou koncernu VW. Proti minulému roku si ale Škodovka polepšila o dvě místa. Nejvíce se propadlo Porsche, které z loňského 5. místa spadlo ne letošní 14. příčku.

Nejvíce poruchové jsou italské automobily, Rovery a Saaby
Ačkoli to nebývá vždy pravidlem, tato statistika bohužel potvrzuje horší pověst italských automobilů. Podobné je to s Roverem a Chryslerem (před rokem byl poslední) a tak překvapivé snad zůstává jen poslední místo švédského Saabu.

ADAC Statistika poruchovosti vozů (počet poruch na 1000 automobilů dle r.v.)
PořadíZnačkar.v. 1998r.v. 1999r.v. 2000r.v. 2001r.v. 2002r.v. 2003průměr
1.Mazda14,210,79,76,53,71,27,7
2.Toyota15,111,58,96,84,61,68,1
2.Subaru15,612,97,95,75,01,68,1
4.Daihatsu16,611,28,06,84,81,78,2
5.Honda15,412,19,16,66,01,48,4
6.Suzuki16,515,111,07,04,51,79,3
7.Mitsubishi19,416,711,09,65,72,710,8
8.Audi22,018,413,48,24,41,211,3
9.BMW29,919,112,58,25,71,812,8
10.VW26,621,415,79,86,02,013,6
11.Mercedes31,923,115,79,95,82,114,7
12.Nissan23,619,313,813,610,87,314,8
13.Smart31,819,717,614,95,52,515,3
14.Porsche34,825,214,98,45,75,215,7
15.Ford28,419,215,813,413,36,016,0
16.Opel29,224,018,312,89,74,416,4
17.Seat34,827,819,512,58,92,517,7
18.Peugeot33,327,319,016,48,43,017,9
19.Škoda42,933,217,39,96,12,918,7
20.Citroen39,330,020,715,48,23,019,4
21.Daewoo36,635,921,720,913,06,222,4
22.Hyundai40,242,627,619,211,84,324,3
23.Renault46,834,827,824,114,64,025,3
24.Volvo43,635,726,723,424,14,826,4
25.Jaguar59,357,624,813,39,82,627,9
26.KIA51,343,138,722,712,84,328,8
27.Fiat50,245,835,325,923,29,131,6
28.Lancia58,947,631,833,631,214,336,2
29.Alfa62,752,743,333,825,010,738,0
30.Chrysler77,370,042,426,617,56,040,0
31.Land Rover65,855,644,437,234,016,542,3
32.Rover66,960,854,446,553,325,051,2
33.Saab85,665,763,461,646,319,457,0

Spolupracujeme s TipCars.com
Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA

Největší smluvní výrobce elektroniky na světě Foxconn,…

Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá

Stát opět bude přidávat. Úředníkům, policistům, hasičům…

Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy

Americký prezident Donald Trump vydal nařízení otevřít…

Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství

Černohorští zákonodárci schválili dokument o členství…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

 






 
Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Karoq. Poprvé za volantem nástupce yetiho

Dnes 18:50

V Estonsku jsme se poprvé svezli s nástupcem yetiho, karoqem. To ale nebylo jediné překvapení, které na nás čekalo.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice. Skolil ho zápal plic

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice.…

Bývalý americký prezident George Bush starší se od poloviny dubna zotavoval v houstonské nemocnici z lehkého…

 

iSport.cz

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec bral jen bod

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec…

Fotbalisté Juventusu Turín na cestě za dalším titulem v italské lize přišli v závěru předehrávky 34. kola o…

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí. Zlato je můj sen

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších…

Bez vytáček přiznává, že to pro něj bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí v kariéře. Jít do risku a bez smlouvy v…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…