ADAC statistika poruchovosti: další pohled na kvalitu aut

ADAC statistika poruchovosti: další pohled na kvalitu aut

 

Německý autoklub je dalším pomocníkem motoristy, který by rád zjistil které automobily jsou v praxi nejspolehlivější. Právě zveřejněné výsledky potvrzují vedoucí postavení japonských výrobců.

Německý autoklub je dalším pomocníkem motoristy, který by rád zjistil které automobily jsou v praxi nejspolehlivější. Právě zveřejněné výsledky potvrzují vedoucí postavení japonských výrobců.

Stoprocentně objektivní hodnocení kvality nebo spolehlivosti automobilů je v praxi těžko proveditelné, a tak běžnému zájemci, který kupuje nový nebo ojetý automobil, musí stačit vedle jeho vlastních kvalitativních dojmů z exteriéru a interiéru automobilu, informace sebrané různými organizacemi (autokluby, technické kontroly, marketingové agentury).

Již dříve jsme zveřejnili statistiku TÜV Autoreport 2004, která zachycuje četnost závad automobilů, které se dostavily k technické kontrole v Německu. Dalším pohledem je průzkum spokojenosti britských řidičů s jejich automobily, který pravidelně připravuje společnost J.D.Power and Associates.

Před několika dny zveřejnil německý autoklub ADAC statistiku, která nabízí další pohled na kvalitu automobilů. Sledovaným hlediskem je zde počet poruch automobilů jednotlivých značek, ke kterým byli přivoláni žlutí andělé ADAC v minulém roce. Celkem je zahrnuto více než 500.000 poruch, které se přihodily nejvýše šestiletým automobilům. Četnost poruch je pak vztažena k počtu daných automobilů na silnicích, takže čísla v tabulce vyjadřují počet poruch na 1000 automobilů dané značky a konkrétního modelového roku. V tabulce jsou tak nejstarší ročníky nejvíce poruchové, u některých značek jsou ale skoky mezi jednotlivými roky výraznější.

Prvních sedm: Made in Japan
ADAC potvrzuje výsledky dalších průzkumů, které se na kvalitu automobilů dívají odlišně. Za nejspolehlivější jsou i zde označeny produkty japonských automobilek. Lídrem již není Toyota, která ve statistice ADAC přenechala první místo Mazdě (7,7 poruch na 1000 automobilů). Japonci se seřadili v první desítce pěkně za sebou a jediná značka s japonským původem, která není v Top 10 je Nissan na stále ještě dobrém 12. místě. Mezi Nissan a další Japonce se vklínily čtyři německé automobilky, které si také rozebírají velkou část německého automobilového trhu.

Škodovka, které dělají společnost francouzské automobily, je na 19. místě s 18,7 poruchami na 1000 automobilů a je tak nejhůře hodnocenou značkou koncernu VW. Proti minulému roku si ale Škodovka polepšila o dvě místa. Nejvíce se propadlo Porsche, které z loňského 5. místa spadlo ne letošní 14. příčku.

Nejvíce poruchové jsou italské automobily, Rovery a Saaby
Ačkoli to nebývá vždy pravidlem, tato statistika bohužel potvrzuje horší pověst italských automobilů. Podobné je to s Roverem a Chryslerem (před rokem byl poslední) a tak překvapivé snad zůstává jen poslední místo švédského Saabu.

ADAC Statistika poruchovosti vozů (počet poruch na 1000 automobilů dle r.v.)
PořadíZnačkar.v. 1998r.v. 1999r.v. 2000r.v. 2001r.v. 2002r.v. 2003průměr
1.Mazda14,210,79,76,53,71,27,7
2.Toyota15,111,58,96,84,61,68,1
2.Subaru15,612,97,95,75,01,68,1
4.Daihatsu16,611,28,06,84,81,78,2
5.Honda15,412,19,16,66,01,48,4
6.Suzuki16,515,111,07,04,51,79,3
7.Mitsubishi19,416,711,09,65,72,710,8
8.Audi22,018,413,48,24,41,211,3
9.BMW29,919,112,58,25,71,812,8
10.VW26,621,415,79,86,02,013,6
11.Mercedes31,923,115,79,95,82,114,7
12.Nissan23,619,313,813,610,87,314,8
13.Smart31,819,717,614,95,52,515,3
14.Porsche34,825,214,98,45,75,215,7
15.Ford28,419,215,813,413,36,016,0
16.Opel29,224,018,312,89,74,416,4
17.Seat34,827,819,512,58,92,517,7
18.Peugeot33,327,319,016,48,43,017,9
19.Škoda42,933,217,39,96,12,918,7
20.Citroen39,330,020,715,48,23,019,4
21.Daewoo36,635,921,720,913,06,222,4
22.Hyundai40,242,627,619,211,84,324,3
23.Renault46,834,827,824,114,64,025,3
24.Volvo43,635,726,723,424,14,826,4
25.Jaguar59,357,624,813,39,82,627,9
26.KIA51,343,138,722,712,84,328,8
27.Fiat50,245,835,325,923,29,131,6
28.Lancia58,947,631,833,631,214,336,2
29.Alfa62,752,743,333,825,010,738,0
30.Chrysler77,370,042,426,617,56,040,0
31.Land Rover65,855,644,437,234,016,542,3
32.Rover66,960,854,446,553,325,051,2
33.Saab85,665,763,461,646,319,457,0

Spolupracujeme s TipCars.com
Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti

Projekt Samsung Tvoje šance, který pomáhá dětem v…

Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

 
 

Přidat názorDiskuse: ADAC statistika poruchovosti: další pohled…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 





 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Po čtyřech letech měl Karel Gott (79) vystoupit v rodné Plzni. Ale zdravotní problémy zaúřadovaly. Zpěvák je…

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety do Chabarovsku

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety…

Jeden dovnitř, druhý ven. Pouhé dva dny po příchodu brankáře Libora Kašíka do Komety opouští klub Marek…

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

 

Reflex.cz

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly tisíce lidí proti premiéru Babišovi

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly…

Na pražském Václavském náměstí se ve čtvrtek 15. listopadu večer sešly tisíce lidí, kteří požadovaly demisi…

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…