Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC: test letních pneumatik 2007 (1. díl): rozměr 155/70 R13 T

Kamil Kýr
Diskuze (14)
Německý nezávislý autoklub ADAC pravidelně zveřejňuje hodnocení nejprodávanějších pneumatik na německém trhu. První díl shrnutí tohoto testu přináší výsledky 16 letních pneumatik rozměru 155/70 R 13 T.

ADAC otestoval celkem 31 pneumatik, ovšem na rozdíl od minulých testů pouze dvou nejběžnějších rozměrů. Jde o 15 pneumatik rozměru 205/55 R16 V, které se nejčastěji montují na vozy střední třídy (např. Audi A3, Audi A4, BMW 3, Mercedes-Benz C, Opel Astra, VW Passat/Golf), a 16 pneumatik rozměru 155/70 R13 T pro malé automobily (např. Fiat Seicento, Ford Ka, Renault Twingo, VW Lupo). Test pneumatik většího z obou rozměrů přineseme v dalším díle.

Nejlepší pneumatiky testu ze skupiny pro malé vozy byly ADACem označeny titulem „zvláště doporučujeme“ a jsou to tyto exempláře: Continental EcoContact 3, Pirelli P3000 Energy, Bridgestone B250. Naopak do skupiny „zvláště nedoporučujeme,“ které svým výkonem nijak neoslnily, spadly tyto modely: BFGoodrich Touring, Matador Stella MP15 a Kumho Solus KH 15. Více je patrné z tabulky.

Testování se skládalo z podtestů na různých površích a za různých podmínek. Váhy jednotlivých kritérií jsou následující: vlastnosti na suchu – 20% (jízdní stabilita – 35%, ovládání – 35%, brzdění – 30%), vlastnosti za mokra – 40% (brzdění – 30%, ovládání – 30%, aquaplaning – 10%, aquaplaning v zatáčce – 20%, jízda v kruhu – 10%), celkový komfort – 10% (hluk uvnitř – 50%, hluk venku – 50%), valivý odpor – 10%, opotřebování – 20%.

Meze udělených známek
Doporučenízvláště doporučujemedoporučujemedoporučujeme s výhradaminedoporučujeme
za sucha2,53,54,55,5
za mokra2,13,14,15,5
při vysokých rychlostechobstálobstálobstál s výhradamineobstál
opotřebení3455,5
celková známka2,53,54,55,5

ADAC test letních pneumatik 155/70 R13 T (2007)
Modelcelkové hodnocenícena v EURsuchomokrokomfortvalivý odporopotřebování
Continental EcoContact 3***38-53222,72,32
Pirelli P3000 Energy***37-532,323,22,32,3
Bridgestone B250***39-532,123,322,6
Hankook Optimo K715**30-432,22,53,11,31,5
Ceat Spider**30-392,42,82,92,31,6
Barum Brillantis**29-452,42,83,11,32,8
Semperit Comfort Life**32-472,32,82,71,33
Dunlop SP 30**37-512,32,72,41,71,9
Michelin Energy E3B**44-622,133,31,51,9
Maloya Crono 470 t**26-402,42,93,31,52,6
Norauto Prevensys**-3,12,83,213,2
Sava Perfecta*29-4123,22,622,2
Pneumant PN 250*30-472,13,33,81,72,6
BFGoodrich Touring-35-482,253,21,52,7
Matador Stella MP15-26-392,753,11,73,5
Kumho Solus KH 15-26-412,45,53,11,71,6

Legenda k hodnocení ADAC:

*** zvláště doporučujeme

** doporučujeme

* doporučujeme s výhradami

- nedoporučujeme

Kamil Kýr
Diskuze (14)
30. 3. 2007 16:07
Re: tak nadalej vymyvajme hlavy
A proc tedy nemecka pneumatika skoncila stejne jako japonska a italska? A proc Semperit, nemecka pneu, skoncila hur nez Barum (mimochodem taky vlastne nemecka). Proste placas kraviny, bez s tim nekam na pavlac a ne sem...
30. 3. 2007 15:33
Re: BRAVO BARUM
Pozor, stydlíne, to že ti mé věty nedávají smysl, to může být také poruchou na tvém přijímači ;-)
30. 3. 2007 15:30
Re: BRAVO BARUM
Na běžném autě (a 155 jezdí většinou páteční jezdci formule chata) to myslím bude bez problémů. Caymana holt to chce asi obout do jinejch.
30. 3. 2007 11:14
BRAVO BARUM
155... to tedy je rozměr. Tohle mám i na horským kole. Ale... i tak... je to frekventovaná šířka, takže, jak jsme dopadli. Výborně. Velebme BARUM Brilantis. Tu si kup. Ovšem pozor na Stellu, myslím, jako na gumu, i když obout Subaru Stella do Matador... STELLA, to by byl drak století :-) [odkaz]