Testy zimních pneumatik, které pro letošní sezónu připravil německý autoklub ADAC, absolvovalo 16 pneumatik v rozměru 205/55 R16 s rychlostním indexem H.
Léta letoucí jezdím jak v zimě tak v létě na pneu Dunlop a naprostá spokojenost. V testech jsou vždy mezi prvními třemi a ze zkušeností vím, že ne náhodou.
Mám právě SnowControl, no a spokojenost veškerá žádná. Hlučné, špatný záběr, jen opotebení malé. A to ještě byly problémy při prvním vyvážení.
V létě jezdím na Pilot Sport a proti nim nemůžu říct křivého slova.
Pneu která je super v rozměru 195/65/ R15 může být v rozměru 205/55 R16 propadák ;-) Polaris Dvojky fungovaly dobře do rozměru 185/65 14 třeba na Fábii na Octávce v 15" už tak dobrá nebyla. Navíc totožný vzorek nebude nikdy fungovat na "úzké" gumě i na široké stejně.
Taky jsem je chtěl, ale nakonec jsem vychytil skvělou cenu na vychvalovanou novinku od Nokianu - WR A3, takže ten cenový rozdíl pak byl dost veliký, cca 1.500 na gumu.
Tos měl vzít radši Nokian WR D3 (pokud byly ve tvém rozměru), právě WR D3 se letos v tomto rozměru (205/55 R16 H) tahaly o 1. místo s CWC TS 850. Zatímco v AutoZeitungu vyhrály CWC TS 850 a Nokian WR D3 byly hned za nimi, v AMuS si naopak první dvě místa prohodily.
Každopádně už má relativně nová CWC TS 850 úspěchů víc, než dost:
[odkaz]
D3 se delaji na "mala auta" a myslim ze max do rozmeru 16. A3 se naopak dela pro velka a silnejsi auta. Na moje 17ky tak byly pouze A3. I proto by A3 mela byt lepsi nez D3.
Tak to jo, jestli to bylo něco většího a rychlého, tak tam si nejde v rámci jedné značky vybírat.
Není pravidlem, že by větší/"rychlejší" rozměry měly být lepší, to co musí fungovat i ve vysokých rychlostech, spíš logicky dělá, v menších rychlostech, větší kompromisy.
Přesednutí z auta na Conti TS 830 do auta na Barumech je pro mne vždy obrovský šok. Nchápu, jak je možné, že se občas někde Barumky objeví mezi prvními 6 v testu. Takový test považuji za zaplacený. I Fuldy jsou lepší než Barum, tak proč by je ADAC testoval.
Pneu která je super v rozměru 195/65/ R15 může být v rozměru 205/55 R16 propadák ;-) Polaris Dvojky fungovaly dobře do rozměru 185/65 14 třeba na Fábii na Octávce v 15" už tak dobrá nebyla. Navíc totožný vzorek nebude nikdy fungovat na "úzké" gumě i na široké stejně.
Tak já zrovna koupil Continentaly Made in Czech Republic. :-) Barum je v rámci koncernu okrajovou značkou a podle toho jejich výkonnost vypadá. Těžko mohou být stejně kvalitní za zlomek ceny Continentalek, to by byl naprostý marketingový nesmysl.
Ano v případě, že se berou ceny z internetových obchodů, rozdíl už není tak velký oproti oficiálním koncovým cenám. (Dost tedy nechápu, jak mohou internetové obchody nabízet tak nízké ceny, ale to je jiná otázka.) To už by Barumky kupoval jen blázen. A ten kdo jezdí v zimě jen a výhradně po nasoleném městě a když je zrovna kalamita, tak nevyjede vůbec, tak nejlíp ušetří, pokud zimní gumy nekoupí vůbec, protože je stejně nesjede a za pár let mu ztvrdnou tak, že rozdíl oproti přiměřeně vyměňovaným letním bude spíš k horšímu.
Já tedy kupuji pneu jen přes internetový obchod, ale vyzvedávám si je osobně přímo v pneuservisu. Jelikož se jedná o zaběhnutou firmu, tak jsem nikdy neměl problém, že by pneu byly starší výroby. Kdybych jel přímo do servisu bez objednání na netu, stály by pneu o 4% více, což není velký rozdíl, ale proč to nevyužít. Tudíž pokud kupuješ někde pneu podstatně dráž, tak tě pneuservis bere na hůl. Znám pneuservisy, kde objednávají z internetových obchodů a pak jen přeprodávají s přirážkou.
Tiež som mal Contíky zaradené ako veľmi drahé a keď som takto pred rokom kupoval zimáky, s prekvapením som zistil, že z "prvej ligy" boli skoro najlacnejšie.
Je to tak. Dnes maju na A-Z-ku 195/65 R15 T Conti TS850 oproti Polaris 3 drahsie o 9 Eur. Pri mojom pokojnom jazdeni mi vydrzia najmenej 4 roky. Takze rocne naklady 9 Eur (to je cca 6 litrov benzinu) naviac su zanedbatelne. Sorry, obujem Conti.
Letos v září při dovolené v Kalábrii: procházíme se v Tropei po chodníku při pláži a najednou co nevidím...Superb II s CZ značkou na 16" plecháčích a na nich Polaris 2 v tomto rozměru :-!
By ses divil, ale dost lidí tam na jihu obouvá auto normálně do zimáků.
Co jsem se s jedním bavil, tak vykládal něco o tom, že jak naprší na ty jejich cesty (vápenc+živice), tak je to jak náledí. A prý zimáky na tom fungují aspoň nějak.
To mohly, ale každopádně to považuji za nebezpečné šetření na nesprávném místě.
Nejen při letních teplotách na jihu Itálie bude např. brzdná dráha takové pneumatiky(zvlášť při dálničních rychlostech) nepoměrně delší, než u pneumatiky letní. :no:
ADAC 2011 (175/65 R14)
Michelin Alpin 4 - 2. místo
Goodyear UG 8 - 4. místo
SAVA S3+ - 11. místo (ze 14) a i čistě v disciplíně "sníh", třetí nejhorší známka v testu.
Ale ani tady nejsou na sněhu ani ledu lepší, než Micheliny, takže tvůj příklad, že na rozdíl od Michelinů potřebují řetězy mnohem méně, to rozhodně nepotvrzuje.
Minulým rokem vyšly i testy od Autoklubu ČR a tam byly na sněhu Savy lepší, než všechny ostatní, ale nebyl to test prémiových pneu. Kromě Contíků. Jako vždy byly contíky položeny jako "master" podle kterého se ostatní pneu porovnávaly. Savy byly na sněhu sice lepší, než conti, ale byl to starý dezén contíků. Určitě to nebyla letošní 850. Maximálně 830, nebo u malých pneu (R14) se vyrábí ještě pořád TS800. To však neznamená, že by byly Savy zlé, naopak. Ale je třeba dávat pozor na najíždění na patníky a díry. Byly mi ukazovány, jak s nich vylézají kordy, myslím z boku ty jemné drátky a přitom dezén ještě dobrý, tak na jiných zase boule. Leda že by měly zrovna pech na své majitele, kteří je nešetří. >:D Ale fakt to nebyl původně můj postřech, bylo mi to oznámeno, pak ukázáno a pak jsem se začal zajímat i sám. A když mi u pneuservisu starší pán řekl, že se mu udělala na gumě nějaká boule, tak jsem se ho zeptal jestli nemá Savy. On něvěděl, tak jsme se šli podívat a nemýlil jsem se. Možná máš ale úplně jinou zkušenost ;-) .....
Zkusím si vzpomenout kde to bylo. Letošní je popsán v současném čísle AUTO 7. mladým klukem Chamillou. Pokud by byl zájem, můžu to tu vypsat. Jednalo se o pláště 205/55 R16.
Díky moc za odkazy.
Asi jsi myslel Ondru Chamillu, což je můj skoro soused, jednu dobu jsme se spolu tahali o první místot v soutěži "O nejlepšího znalce aut" na DéWéčku, na svůj věk docela autoznalec, včetně jejich nedávné "historie".
Jo jsem rád, že se to hodilo, chvíli to trvalo, ale nedalo mi to a musel jsem to najít, abych nevypadal jako kecka. :-) Ano je to Ondřej, netušil jsem, že ho znáš a asi tam není náhodou ;-) Pokorně přiznávám, že si teď v rychlosti nemůžu vybavit co je DW, pouze Deutsche Welle. >:D . Pokud bys měl chuť a čas něco napsat, rád bych se něco o tom dověděl. Však zvaž sám.
Muzu vrele doporucit Dunlop, i na aute s pohonem na zadek jsem nikdy nemel problem se nekam vyskrabat. Pravda gumy jsem si obycejne nechaval do 6mm a pak sli z domu. Ale celkove mi Dunlopy od M3, cez D3 a nakonec i D4 prisli jako perfektni zimni guma. Continental bude vlastnostma velice podobna nebo dokonce lepsi, ALE za cenu rychlejsiho opotrebeni.
Letos poprve chystam skouset Bridgestone Blizzak, tak doufam ze si nepohorsim a nebudu se pristi zimu nucen vracet k Dunlopum :-)
Já mám teď 3D na jednom voze (letos je asi dojezdím) a i jako příznivec Continentalu musím uznat, že jsou vynikající (lepší, než M3 i 4D) a troufám si tipnout, že ty Bridgestone Blizzak lepší (než 3D) nebudou...
Tyto testy na pneumatiky jsou úplně na prd. Nejlepší test na pneumatiky je zajít za kamarádem u záchranky a zeptat se jaké zkušenosti mají, zajít do místní autodopravy zeptat se jaké zkušenosti mají, zajít si k Lesákům na čem jezdí v zimě do lesa, při placení pokuty proklepnout policajty a nakonec se zeptat ve firmě kde jezdí desítka jak obchodních zástupců, tak ředitelů dlouhé štreky i přes zimu. Všude člověk dostane nějaké informace a ty je pak třeba vyhodnotit.
Já takhle došel ke zde nepříliš úspěšným vredesteinům a jsem spokojen.