O tom, že dobrý výhled z auta šikmo vpřed není zdaleka ve všech modelech samozřejmostí, se dennodenně přesvědčuje řada řidičů. Německý autoklub ADAC provedl srovnání tohoto kritéria u vybraných modelů.
Koukám že blbost euroobyvatelstva se už tak nějak předpokládá, to chápu. Soudruzi zaveďte normu, která to bude měřit, upravovat, sledovat, sankcionovat, protože zákazník je dement a když si v showroomu sedne do SUVčka tak nepozná že nevidí 8-s
Myslim, že se zatim žádná norma neexistuje a nikdo nic nesleduje, natož sankcionuje. Je to jen statistika pro zajímavost. Jistěže to zákazníkovi trošku pomůže :-)
Seš nějaký podrážděný. Jednak když vznikalo první fávo, pak konstruktér,který dělal partii A-sloupku dostal od samotného Bertoneho padáka,protože mrtvý úhel udělal o 1st víc, než byla tehdejší norma(7 namísto 6st).Takže namíto keců o evroobčanech(BTW-já u předem jasného ref. organizovaného socanským Becherem nebyl),tak je dobré postudovat normy pro konstr. vozů,tehdy i dnes.Vzdělávání se tomu říká a evroobčany do toho nepléct(BTW-co to je evroobčan,neznám !!!!!!). Ono je lepší hledat v normách.Zdarec! :-!
Jinak souhlas,dementi nám převládají všude,nejenom mezi zákazníky autosalonů,že...?? :no:
1) nepředpokládám že že hodně lidí kteří nejsou opravdu zkošeným řidičem se opravdu v showroomu nevšimne že nevidí. Ono to není tak hrozné, z auta vidět je, ale musel by si dát pořádnou zkušební jízdu a ne takové to povožení kolem bloku, které je hodně prodejců ochotno nabídnout.
2) ono je těžké si vybrat pokud je to s výhledem z moderních aut jen špatné nebo moc špatné.
Je pravda že test neřeřeší jak situaci řešit. Co takhle kvalitnějčí materiály které umožní použít subtilnějčí A sloupky?
Na niektorých autách je problém A stĺpikov pomerne markantný. Hrubý A-stĺpik a blbý výhľad šikmo dopredu bola prvá vec, čo mi vadila napríklad vo Fabii I.
Čo sa výhľadu týka, v mnohých moderných autách okrem hrubých stĺpikov prekáža vo výhľade aj vysoká línia okien, človek cez tie nízke sklá vykúka von ako z tanku. Ak je vysoko uložené, povedzme čelné sklo, a vodič je nižšieho vzrastu, potom najbližší bod, ktorý smerom dopredu z auta vidí, leží niekedy aj 5-6 metrov pred autom. Do tejto vzdialenosti nemá šancu uvidieť napríklad dieťa, motajúce sa pred autom na parkovisku.