Autosalon Ženeva: Michelin Active Wheel v Opelu Agila
Michelin svému prototypu hnacího ústrojí říká Active Wheel. Jedná se o totální integraci hnací, brzdné, pružicí a tlumicí soustavy do kol, která má přinést výraznou prostorovou a hmotnostní úsporu, díky absenci spalovacího motoru, převodovky, diferenciálu a hnacích hřídelů kol. Koncepce pochopitelně bojuje se zvýšením neodpružených hmot, nežádoucích vzhledem ke zhoršení jízdních vlastností, ale výhody, které podobné řešení má, zřejmě převažují nad nevýhodami, resp. kritéria dnešní doby jsou již tak dalece změněna, že nízkoemisní provoz stále častěji vítězí nad vším ostatním.
Michelin je o životaschopnosti svého konstrukčního řešení přesvědčen a zřejmě jej hodlá v nejbližší době prodat jako hotový komponent velkosériovým výrobcům automobilů. Vývoj běží nepřetržitě již 12 let. Nedávno se pneumatikářský koncern spojil s menším zakázkovým výrobcem aut z Francie - firmou Heuliez - která integrovala Michelin Active Wheel do Opelu Agila, s nímž je teď zařízení testováno v běžném provozu. S lithiovou akumulátorovou sadou umí dnes na jedno nabití automobil ujet 150 km.
Agila od Heulieze má jednotky Michelin Active Wheel pouze na předních kolech, ale pro výkonné vozy se přímo nabízí řešení pohonu všech kol, použitím čtyř jednotek Michelin Active Wheel. Právě to vyzkoušel další francouzský výrobce Venturi ve svém konceptu Volage.
Firma Heuliez je momentálně připravena od roku 2010 vyrábět jednotky tisíc podobných vozidel, což zní na jednu stranu jako plán, na stranu druhou pak jako výzva potenciálním investorům resp. automobilkám. I Heuliez totiž potřebuje vytížit své kapacity zaměřené na zakázkovou výrobu pro externí odběratele.