Aixam v Paříži 2004

Aixam v Paříži 2004

 
 

Největším výrobcem automobilů, které je možno v některých zemích řídit bez řidičského průkazu, je Aixam. Jeho letošní produkce je odhadována na 14 tisíc minivozítek, z nichž se značná část prodá na domácím francouzském trhu.

Tam drží Aixam tržní podíl přes 40 % a je tak ve Francii jedničkou. Od roku 1986 vzrostla výrobní kapacita Aixamu ze 3000 vozů na dnešních téměř 15000 vozů ročně.

Podle evropské legislativy zavedené v roce 1992 jsou vymezeny dvě kategorie mikroautomobilů.

Lehké čtyřkolky jsou auta, jejichž pohotovostní hmotnost nesmí překročit 350 kg, jsou vybaveny motorem o největším výkonu 4 kW a nejvyšší rychlost je omezena na 45 km/h. Jsou obdobou mopedů a mohou být řízeny s nebo bez řidičského průkazu, podle legislativy konkrétní země.

Těžké čtyřkolky mají nejvyšší pohotovostní hmotnost omezenou hodnotou 400 kg (osobní verze) nebo 550 kg (nákladní verze). Nejvyšší výkon je omezen 15 kW. Jsou obdobou motocyklů a tříkolek.

Čtyřkolky zaznamenaly v posledních letech velký boom a to hned z několika důvodů. Jejich zákazníky nejsou zdaleka jen po ježdění toužící mladíci, ale také senioři, nebo tělesně postižení, kterým byl řidičský průkaz odebrán ze zdravotních důvodů. Výhody mikroauta vyniknout v městském provozu (snadné parkování, nízká spotřeba i emise, vyšší bezpečnost než u jednostopého vozidla). Vnější faktory civilizačního vývoje koncentrují stále více lidí do městských aglomerací, ale infrastruktura se přitom zaváděním supermarketů paradoxně vzdaluje, což obyvatele nutí k delším cestám za nákupy, na úřady,….

Aixam letos v Paříži představil novou modelovou paletu čtyřkolek s hliníkovým rámem, na kterém jsou přišroubovány plastové díly karosérie.

Základní A721 je krátká verze lehké čtyřkolky, se vznětovým vodou chlazeným dvouválcem 0,4 l o výkonu 1 koňské síly. Délka vozu činí 2674 mm, šířka 1474 mm a rozvor 1737 mm. Spotřeba je podle výrobce méně než 3,5 l na 100 km jízdy.

Prodloužená verze A741 vychází z A721 ale má větší délku (2897 mm) i rozvor (1960 mm).

Pětikoňová A751 má dvouválec o objemu 0,479 l a shodnou karosérii s A751.

Pod značkou Mega se v Paříži ukázala řada ultralehkých užitkových vozidel s originálním designem. Mimo to, že jsou celkem pohledné, nabízí praktická řešení pro městskou rozvážkovou službu pro zboží všeho druhu. V nabídce jsou dva vznětové motory (4 nebo 9,5 kW) nebo elektrický pohon (elektromotor 4 kW, dojezd 55 až 100 km podle zatížení).


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: redakce

Štítky Aixam Paříž 2004

 












Blesk.cz

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

 

iSport.cz

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni neustále, říká Kalous

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni…

Spartě se vrátil šéf týmu a jeho jednotka hned zabrala. Trenér Jiří Kalous po příletu z Toronta ze Světového…

Liberec - PAOK 1:2. Krutá prohra v Evropské lize, hosté rozhodli v závěru

Liberec - PAOK 1:2. Krutá prohra v Evropské lize,…

Fotbalisté Liberce nezvládli druhé utkání ve skupině Evropské ligy a prohráli s PAOKem Soluň 1:2. Domácí…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…