Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Akcie VW klesly, žaloba v USA může firmu přijít na 90 miliard USD

Akcie německé automobilky Volkswagen dnes klesly až o šest procent na šestitýdenní minimum.
Zpět na článek
Avatar - hedvin
5. 1. 2016 18:41
Pořadí článků na hlavní straně
Nechápu, že se negativní zprávy o VW posunují bleskovým tempem dolů na stránce. Je to úmysl nebo je to jen čistě novými články? Z opačného spektra: zpráva o škodě kodiaq byla na hlavní straně druhá nejméně týden.
Rozbalit vlákno
10
5. 1. 2016 19:29
Re: Pořadí článků na hlavní straně
Pro-koncernova orientacia tohto webu je uz dlho znama, tak neviem pre co ta to prekvapuje...
Avatar - hedvin
5. 1. 2016 19:38
Re: Pořadí článků na hlavní straně
Já vím že je to asi nejsledovanější výrobce automobilů u nás, ale auto.cz by se mohlo věnovat všem stejně a ne furt okatě nadržovat.
Avatar - 3_diamanty
5. 1. 2016 20:54
Re: Pořadí článků na hlavní straně
suhlas... je to tu cele hodne divne .... niektore clanky ( o skode ) tu "vysia" na ociach aj cely tyzden.... a tie ktore su zrejme nie velmi ziaduce .. za par hodin doslova zmiznu z oci ... uvidis ze zajtra si nikto ani nespomenie ze tu nieco o vw bolo... a ten clanok zmizne kdesi hlboko do tramtarie ....
5. 1. 2016 22:23
Re: Pořadí článků na hlavní straně
nebude to to třeba taky trochu tím, že kromě pár místních diskutérů je celá tahle kauza naprosté většině buřt? :-)
5. 1. 2016 22:40
Re: Pořadí článků na hlavní straně
Tak to bych si dovolil tvrdit opak. Myslim si, ze, ackoli nikdo udavanym hodnotam spotreby a emis moc neveri, ale i pri tom spatne nastavanem zpusobu mereni podvadet, je uz vec jina. To, ze Vam to je jedno, nevypovida o nicem jinem, ze si lidi vetsinou nechaji * na hlavu. Stejne tak nevadila zakaznikum koncernu hromadna poruchovost TSI a zpusob reseni daneho problemu, to vsak neznamena, ze pro znacnou cast automobilovych fanousku by byly tyto informace nezajimave...
Avatar - JohnyRnR
6. 1. 2016 02:19
Re: Pořadí článků na hlavní straně
Mně je to třeba jedno hlavně proto, že (přestože se mi to nijak nezamlouvá) žijeme v době papírové, čili pravdu už má jenom papír, příkladů může kdokoliv z nás vypsat zhruba půl milionu. Tentokrát šlo o papírové plnění emisí. Co udělal VW? Papírově je splnil :-) Takže za mě :yes: koncernu za to, jak s německou precizností převezl úředníky i s jejich nemožnými nesmysly a další :yes: za to, že jim to ještě víceméně do očí potvrdil. Jak jinak, než takhle, se dá efektivně upozornit na to, že současné emisní normy, udávaná spotřeba paliva a především principy jejich stanovování jsou u moderních aut naprosto mimo realitu? A kdyby se i díky tomu naplno ukázala nesmyslnost downsizingu a tím i existence většiny motorů TSI... ;-) Gimme Back My V6,8,10...
6. 1. 2016 10:09
Re: Pořadí článků na hlavní straně
Bohužel to tak jak píšeš ty není.
Zjednodušeně:
1) USA - Podnímky pro plnění emisních limitů jsou přesně dané, auta musí reálně emisní limity plnit jak při zkouškách, tak v provozu. To, že reálný provoz je trochu odlišný od testovacího je zřejmé, nicméně v USA se jezdí trochu jinak a ty rozdíly by nebyly až tak zásadní. Mimoto, ostatní automobilky z těchto důvodů prostě do USA diesely netahají (byť mají třeba i lepší motory), jenom VW aby získal konkurenční výhodu, přišel s tímto oblbovákem. VW na nic neupozornil, VW nic nevyšlo, VW byl odhalen a bude po zásluze přísně potrestán. Pokuta nebude malá, slovo zlomek je zavádějící (zlomek je i 1/2 a to by i tak byla darda, min. výši pokuty bych očekával v 1/5 stanovené pokuty)

2) Evropa - ta je připokakaná, platí dtto, podvádět se nemá, to že jsou větší rozdíly mezi blbě nastaveným měřícím cyklem a realitou je fakt, nicméně VW měl možnost tohle řešit již dříve. Neřešil, považovla to za vyřešené tím, že udělají podvod a opět jen získají konkurenční výhodu.

Nejsou to tedy žádní Jánošíci, ale jsou to jen prachsprostí podvodníci, jejichž auta mohou se znalostí těchto okolností kupovat jen povahově podobně založení lidé. Každý může chybovat, ale v tomto případě se jednalo o záměrnou lež a podvod.
6. 1. 2016 22:42
Re: Pořadí článků na hlavní straně
Nikde jsem nepsal, že mi to nevadí. Spíš se zkuste se zeptat v okolí lidí, které berou auta jako spotřebák a nijak zvlášť se o ně nezajímají. Vetšina ani neví, že nějaká aféra je, natož aby je to ovlivnilo při výběru auta. To samé podle mě platí u různé poruchovusti aut. Myslím, že to kupce moc neovlivní například rozvody u BMW 2,0D motor N47D20. Možná to byl větší průser než TSI a neřekl bych že by se to projevilo na prodejích.
6. 1. 2016 10:04
Re: Pořadí článků na hlavní straně
Tak o tom pochybuju. Oktávka a vlastně celý koncern tu má solidní fanklub. A pak jsou tu ještě ti, co hodnotí prémii a samo, mají doma minimálně WXR STI, ale doopravdy jezdí v olítaném koncernovém vozítku.
6. 1. 2016 09:18
Re: Pořadí článků na hlavní straně
Není to třeba podle počtu přečtení článku?
5. 1. 2016 22:34
Number of the day - 90
Mluvi se o pokute v maximalni vysi kolem 90 miliard. Je to jasne, ze jim takovou pokutu nenapali, vidim to na mimosoudni vyrovnani, coz porad muze znamena poradnou palku. Skoro 10 miliardova pokuza z roku 2014 pro BNP Paribas za porusovani sankci, sice priklad z uplne jiné oblasti, ale něco znaci... Vzhledem k cistemu zisku kolem 11 miliard EUR, bych to videl na sumičku kolem 15 miliard USD. Kdyby to tak dopadlo, v podstate by soudruzi makali rok zadarmo, ale tak apokalypsa ve forme prodeje klenotu by nutne nemusela nastat.

Osobne mi v clanku chybi moznost hlasovani, typu:

a) VW dostane smesne nizkou pokutu...
b) amici napali VW pokutu v rozmezi 10-20 miliard USD
c) VW dostane tak vysokou pokutu, ze bude muset prodat sve klenoty (hlavne toho Seatu bude skoda...)
d) amici naridi VW likvidacni opatreni, donuti je podelit se o know-how na kvalitni mekcene plasty s emeriken kar menjufektjurers...
Rozbalit vlákno
2
6. 1. 2016 16:39
Re: Number of the day - 90
Vidím to na B. Je to logická volba. Pokud to bude mimosoudně, tak to budou stále ještě solidní prachy v kratkém časovém intervalu. Soud se může vléct dosti dlouho.
Avatar - Sumi2000
6. 1. 2016 19:15
Re: Number of the day - 90
Evropská automobilka by měla zaplatit pokutu v řádech milionů dolarů.
Za co miliardy?
Cpát nenažraným amíkům , kteří sami vyrábějí bídná auta peníze do chřtánu?
Za podvod se platí , ale rozumě , nikoho VW přímo nepoškodil.
Auta jezdí a proti těm americkým dost dobře.
Pokud by se v USA přestatlo prodávat Audi a Porsche , někteří američtí zákazníci by asi nadšení nebyli.