Akcionáři Fiatu schválili oddělení průmyslové části od výroby aut

Akcionáři Fiatu schválili oddělení průmyslové části od výroby aut

 

Akcionáři Fiatu schválili rozdělení divizí na automobilový Fiat Spa a novou firmu Fiat Industrial. Ta bude vyrábět zemědělské a stavební stroje CNH Global NV a nákladní auta Iveco. Plán počítá s uvedením akcií nového podniku na milánskou burzu.

Předseda Fiatu John Elkann označil setkání za historické a uvedl, že obě společnosti budou silné a ambiciózní.

Ve Fiatu SpA se soustředí výroba aut a komponentů. Fiat Group Automobiles se značkami Fiat, Lancia a Alfa Romeo bude vytvářet zhruba 80 procent jejích tržeb. Ty by měly podle plánu růst do roku 2014 o 19 procent ročně až na 64 miliard eur (1,6 bilionu korun).

Fiat SpA zahrne i podniky Ferrari, Maserati, Magneti Marelli, Teksid, Comau a automobilovou část podniku Powertrain, která vyvíjí a vyrábí motory a převodovky. Fiat Industrial zahrne CNH, výrobce nákladních vozů a autobusů Iveco a zbývající část Powertrainu.

Elkann před akcionáři uvedl, že vytvoření samostatné automobilové divize vyplynulo z dohody s americkou skupinou Chrysler. Fiat loni převzal 20 procent Chrysleru a manažerskou kontrolu nad ním výměnou za své ekologické technologie malých vozů a přístup do své prodejní a servisní sítě v Evropě a Latinské Americe.

Elkann připomněl, že Fiat Industrial bude jedním z největších podniků ve svém oboru. Divize má 60.000 zaměstnanců, 70 továren a roční tržby kolem 20 miliard eur. V roce 2014 by je mohla zvýšit na 29 miliard.

Fiat dodal, že automobilová i průmyslová divize budou mít po rozdělení stejný čistý dluh provozu 2,5 miliardy eur, přestože na konci minulého roku měla automobilová divize tento dluh 741 milionů eur a průmyslová 3,7 miliardy.

Předpokládá se, že se rozdělení podaří dokončit před závěrem roku. Oddělení aktiv koncernu by také mohlo urychlit spojení s Chryslerem. Souhlas akcionářů se obecně očekával a akcie Fiatu dnes klesly o 1,6 procenta na 10,27 eura.

Generální ředitel koncernu Sergio Marchionne uvedl, že Fiat SpA bude mít likviditu deset miliard eur a v obligacích devět miliard eur. Čistý konsolidovaný dluh jeho finančních služeb bude 1,5 miliardy eur.

Manažerskou kontrolou Chrysleru chce podnik ušetřit 1,5 miliardy eur. Marchionneho cíl je vyrábět šest milionů aut ročně, což je podle něj hranice, aby se výrobce aut stal globálním hráčem.

Průmyslová divize bude mít likviditu tří miliard eur a dvě miliardy eur v obligacích. Konsolidovaný čistý dluh finančních služeb bude deset miliard eur, napsaly agentury Ansa a Reuters.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…