Diskuse

Akio Toyoda: Toyota je uprostřed krize!

18.5.2017

Druhá největší automobilka světa je podle svého šéfa uprostřed krize. Co se vlastně děje?

 

  • 55 Reagovat !

    foto Ibizian

    Ibizian 18.05.  17:48

    V úterý jsem si vyzkoušel

    toyotu Corollu s motorem 1.6 l 97 kW. Je to pěkné auto konzervativní koncepce, pěkně udělané a s padesátiletou historií kvality. Líbí se mi, ale kde je těch 132 koní? Při sešlápnutí plynového pedálu se neodbytně dostavoval pocit, že polovina z nich nedopatřením zůstala v Japonsku. Je to škoda, pěkné, pohodlné auto, ale akceleruje jako autobus. Vzpomínám na služební opel Astra, kterým jsem jezdil před dvaceti lety. Měl taky jedna šestku, ale ta jela! Jistě, průměrná spotřeba šla přes osm litrů. Současná Corolla dosáhne na něco kolem šesti. Ale za jakou cenu? Že to nejede? Sorry jako :-(
    • 60 Reagovat !

      foto Ondore

      Ondore 18.05.  18:36

      « Re: V úterý jsem si vyzkoušel

      Nechcem sa zastávať Toyoty, tebou uvedená Corolla nie je žiadny športovec, ale od 20-ročnej Astry je rýchlejšia, viď

      Corolla VII: [odkaz] (10,0 s)
      Corolla XI: [odkaz] (10,0 s)
      Astra F: [odkaz] (11,5 s)

      To vieš, EURO6 nepustí. Spomienky na mladosť sú prifarbené a vždy krajšie ;-)
      • 41 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 18.05.  18:38

        « Re: Re: V úterý jsem si vyzkoušel

        Přesně tak, přísné emisní limity C02 + dlouhé převody kvůli normované spotřebě + vyšší hmotnost kvůli vysokým nárokům na komfort a bezpečnost + návyk současných řidičů na přeplňované motory dělá své... :-O :-O :-O
        • 11 Reagovat !

          foto JuckiCZ

          JuckiCZ 18.05.  20:55

          « Re: Re: V úterý jsem si vyzkoušel

          Blbost. Ani dlouhé převody nesnižují akceleraci, stačí si prostě jen podřadit níž. Je to jednoznačně chyba mezi sedadlem a volantem, dnes už s atmosférou hodně lidí neumí jezdit...
          • 21 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 19.05.  09:21

            « Re: Re: Re: V úterý jsem si vyzkoušel

            U atmosferického motoru s klasickým průběhem nepochybně dlouhé převody akceleraci zhoršují.
            • 00 Reagovat !

              foto JuckiCZ

              JuckiCZ 19.05.  13:27

              « Re: Re: Re: Re: V úterý jsem si vyzkoušel

              Možná extra dlouhá jednička a dvojka ve zrychlení třeba 0-70, ale jinak jen velice málo, spíš bych řekl, že zanedbatelně.
              Nedávno jsem jel se Civicem, o kterém se říká to samé - motor nejede, převody dlouhé a musím totálně nesouhlasit! Držel jsem ho kolem 5-6 tisíc otáček za minutu a na ty místní rozflákané cesty to jelo snad až moc rychle.
              A je jedno, jak jsou dlouhé převody, protože je jedno, jestli má člověk zařazenou 2ku s převody "do dlouha", či třeba čtyřku s kratšími kvalty, důležité jsou aktuální otáčky motoru a tudíž i výkon ;-).
              • 10 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 19.05.  21:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: V úterý jsem si vyzkoušel

                Emel určitě narážel na to, že typická atmosféra má špičku. S každým přeřazením tedy vypadneš z maxima. U motoru s plochým "vrcholem" z té plošiny nikdy nemusíš spadnout a na vyšší stupně by klidně snesly větší odstupňování. Z jedničky na dvojku tohle typicky neplatí, tam z toho maxima pravděpodobně vypadneš i s velmi plochým motorem (tenhle skok mě po pravdě celkem štve).

                Tohle však není otázka délky převodů, ale jejich odstupňování. Změna stálého převodu odstupňování nezmění, ale délku ano.
      • 60 Reagovat !

        foto Ibizian

        Ibizian 18.05.  19:26

        « V úterý jsem si vyzkoušel

        Už chápu, současná Corolla je o 200 kg těžší a o dost větší. Ale má o 31 koní víc, možná to je tou převodovkou. Stejně si ji asi koupím, závodit nepotřebuju, no a svoji roli hraje taky osobní srovnání s mojí současnou turbo Ibizou. S ní je radost vyrážet z křižovatky. Corolla se chová spíše důstojně.
        • 00 Reagovat !

          foto Camry

          Camry 19.05.  00:05

          « Re: V úterý jsem si vyzkoušel

          Příští týden ji budeme přebírat . 1.6, CVT, barva 4U3, Trend+, Led paket....
        • 01 Reagovat !

          foto mariachi

          mariachi 19.05.  09:59

          « Re: V úterý jsem si vyzkoušel

          Pokud je o 200kg tezsi, tak tech 31 koni nic nespasi, to chce spis pridat Nm a z 1.6 bez turba vice nedostanes.
          • 00 Reagovat !

            foto JuckiCZ

            JuckiCZ 19.05.  13:29

            « Re: Re: V úterý jsem si vyzkoušel

            Nm jsou jen výkon/otáčky, stačí si spíš podřadit a hned je na kolech větší krouťák ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto mariachi

              mariachi 20.05.  08:27

              « Re: Re: Re: V úterý jsem si vyzkoušel

              Ano i tak to jde, pokud je rozsah otacek dostatecny.
    • 41 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 18.05.  18:58

      « Re: V úterý jsem si vyzkoušel

      Nemůžeš se divit, když jen tupě šlápneš na plyn... I ta Corolla jede, jen se na to musí trošku jinak.
      • 41 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 18.05.  21:47

        « Re: Re: V úterý jsem si vyzkoušel

        Jasně, tys vedle něho seděl, že víš, jaké měl otáčky? Nebo je třeba ještě něco speciálního, kromě šlapání na plyn a řazení až ve vyšších otáčkách?
        • 00 Reagovat !

          foto Krtek-no1

          Krtek_no1 20.05.  17:37

          « Re: Re: Re: V úterý jsem si vyzkoušel

          Že se vám do toho montuju. Jezdim (zatim) autem s 1.6 80kW a ještě k tomu na plyn. Po přechodu z Felicie to byla raketa. Dneska už mi to příjde jako lemra ale vim jak s tim jezdit. Nepadat otáčkama pod 2 tisíce, spíš ani pod 2,5. Jede to mezi 3,5 - 5,5 tisícema... Byl jsem vyprubovat benzínovou Vitaru 1.6 s krouťákem o 10% většim a 88 kW a to auto prostě NEJELO. Tam kde jedu 110 na pětku a motor si jenom vrní jsem měl ve Vitaře 4ku a plnej knedlík a sotva se to rozbíhalo nad 80 km/h... Nový auta maji zbytečně dlouhý převody + to dementní euro 6.
  • 51 Reagovat !

    foto alfic

    alfic 18.05.  21:20

    Podle me je nejvetsi slabinou Toyoty ten ulitly design,

    ktery predvadi posledni par let. Jinak technika super. Mam Priuse 2010 a musim rict, ze se s tim jezdi skvele. Jenze, po tom co jsem videl jak vypada nasledovnik, tak se obavam, ze me pristi auto uz Toyota nebude.
    • 11 Reagovat !

      foto R32

      R32 19.05.  11:18

      « Re: Podle me je nejvetsi slabinou Toyoty ten ulitly design,

      Presne tak, byť iný neznamená totálne úlety ale Japončíci si to asi myslia... Lexusy boli nádherné autá no odkedy tam začali trepať tú hnusnú masku tak ich ani na cestách nieje vidieť maximálne RX, pritom pred pár rokmi IS, ES, LS :'-( Nový Prius či Mirai katastrofa... Pritom technika skutočne špičková :-(
    • 00 Reagovat !

      foto Krtek-no1

      Krtek_no1 20.05.  17:39

      « Re: Podle me je nejvetsi slabinou Toyoty ten ulitly design,

      Já si sice dnešní Toyoty pletu s nedávnýma Hondama ale přijdou mi hezčí než dřív. Teda konečně koukatelný. původní Prius, Auris Yaris byly pro mně nekoukatelný. O Lexusu darmo mluvit, ty auta jsem vzhledově nikdy nepochopil.
  • 01 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 19.05.  09:57

    dizajn je určite zlý

    to je stále na tú istú tému, ľudia na fórach chcú odvaz extravaganciu, ale pri bežných modeloch lepšie predáva klasický nekonfliktbný dizajn, tojota bolao spoľahlivosti, japonskej dôvere s klasickým dizajnom a to fungovalo, mali by pri tom zostať. Okrem toho ten tojoťácky dnešný dizajn je škaredý, nie extravagantný.
  • 01 Reagovat !

    foto cudzinec11

    cudzinec11 19.05.  10:06

    Ako to vyriesit?

    Co by som im poradil ja?:D

    - utokom vziat Indiu - bude to o par rokov druhy najvacsi automobilovy trh
    - kupit mazdu resp. este viac spolupracovat s mazdou, hlavne pri benzinovych motoroch -
    HCCI, t.j. spojit vyskum a vyvoj benzinov a hybridov s mazdou - naco robit podobne
    dvakrat? tym by mali bezne auta toyota, polopremiu mazda a premiu lexus
    - "zmrazit" vyvoj vodika a investovat do elektromobilov - hlavne kvoli Cine a premii,
    nemusia byt spravne riesenie, ale su politicky pretlacane vsetkymi moznymi sposobmi
    - ponukat drahe plug-iny u lexusu, tam je vyssia marza
    - celosvetovo navysit predaje LEXUSU na uroven D3 prisposobenim sa trhu - kombiky v EU hoci aj s dieslami od mazdy, prisposobenie sa zelaniam zakaznikov - viac konfigurovatelnosti a skladoviek, viac "propagandistickeho marketingu"
    • 10 Reagovat !

      foto N6600

      N6600 19.05.  13:16

      « Re: Ako to vyriesit?

      - Dalo by sa suhlasit.
      - Hybridy v Mazde su licencovane HSD od Toyoty. Mazda vlastny hybrid ani nema.
      - Nova TNGA platforma to umoznuje, len sa im do toho nechce
      - Lexus ma uplne ine problemy a plug-in by to nezachranil.
      - Je to nerealne. Kvoli kapacite a kvoli tomu, ze Toyo/Lexus nema a nechce diesely. Frci trend SUV, takze investovat do kombikov, ktore v US nebude kupovat nikto a v EU minimum, je vyhodenie penazi. Viac konfigurovatelnosti? Osobne som voci tomu, pretoze vdaka tomu, ako to je, je to funkcne a bez problemov.
      • 00 Reagovat !

        foto cudzinec11

        cudzinec11 19.05.  14:38

        « Re: Re: Ako to vyriesit?

        - Nissan kupil mitsubishi kvoli plug-in hybridom, lebo naco minat peniaze vyvojom vyvinuteho, zaroven usetri na nakupe dielov vo vacsom mnozstve. Mazda ma spickove spalovacie motory s kompresiou 14:1 - toyota teraz vyvinula tusim 13,8:1 s objemom 1.5, 2.5 - to iste ma mazda uz davno... Namiesto duplicitneho vyvoja si to mohli zaobstarat od mazdy aj s novym HCCI 18:1 a venovat sa cisto elektrifikacii...

        - Bez kombikov/dieslov sa v Europe nepresadia, nevadi, su aj dolezitejsie trhy
        - odklon od sedanov je v USA silny, neda sa predavat iba SUV, chcelo by to nejaku inovaciu - ked nie wagon, tak aspon liftback - zachovanie formy, ale praktickejsie pre USA a Cinu...
      • 00 Reagovat !

        foto cudzinec11

        cudzinec11 19.05.  14:40

        « Re: Re: Ako to vyriesit?

        Ake su podla teba tie ine problemy lexusu?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!








Blesk.cz

Gabčíka in memoriam povýšili: Po atentátu na Heydricha je generálmajorem

Gabčíka in memoriam povýšili: Po atentátu na…

Slovenský prezident Andrej Kiska v pátek povýšil na generálmajora in memoriam odbojáře Jozefa Gabčíka, který se…

Milenka Řepky Kristelová: Tomáš žije v Černošicích! Fotografa Blesku tam ale čekalo překvapení

Milenka Řepky Kristelová: Tomáš žije v Černošicích!…

Luxusní vila v Černošicích je noční můrou exmanželů Řepky (43) a Erbové (35). Vlaďka tvrdí, že Tomáše před…

 

iSport.cz

Fousek: Nepustili mě před delegáty. Není naším kandidátem, tvrdí Berbr

Fousek: Nepustili mě před delegáty. Není naším…

Napětí před volbou nového šéfa českého fotbalu vzrůstá. Kandidát na předsedu FAČR Petr Fousek si stěžuje na…

Hromadův agent: Hraje za juniorku, ale není to válka s Plzní. Zájem je z Itálie

Hromadův agent: Hraje za juniorku, ale není to válka…

Tohle jednomu hlava nebere. Valnou část sezony patřil Jakub Hromada ke stěžejním hráčům Plzně, nicméně poslední…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…