Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový akumulátor FlashBattery: Změní svět elektromobilů?

Firma StoreDot oznámila, že vyvinula akumulátor, jenž se nabije za pět minut a umožní dojezd téměř 500 km.
Zpět na článek
18. 5. 2017 10:37
18. 5. 2017 10:45
18. 5. 2017 12:11
18. 5. 2017 12:33
18. 5. 2017 18:15
19. 5. 2017 09:52
18. 5. 2017 11:22
18. 5. 2017 12:12
18. 5. 2017 13:05
18. 5. 2017 20:41
18. 5. 2017 10:15
Já vím, že to nikdo nechce slyšet
ale baterie je jenom jeden z problémů. Jde o šílenou energetickou náročnost takového rychlodobíjení.
Nebudu nudit kecama o drátech a kapacitách.
Již dnes některé anglické regiony upustily od zvažovaných dotací pro elektroauta...protože se zjistilo, že v některých vesnicích by přenosová soustava nevydržela nabíjení více, než tří nebo čtyř elektromobilů.
vypadá to, že bude nutná změna infrastruktury a legislativy. Kdyby se do toho šlo z vervou jako třeba v 19.století k budování železnic nebo k počáteční elektrifikaci ve 20.stol, ok. Ale bojím se, že při současné byrokracii a "rychlostiů vevšem bude problém. teda myslím v Evropě. V EU konkrétně.
Rozbalit vlákno
26
Avatar - happy_driver
18. 5. 2017 10:26
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
No to máš pravdu, ktorá bola a je jasná triezvo uvažujúcemu človeku už dávno. Darmo sa politici omlátia o zem pri sľubovaní elektromobilu pomaly do každej rodiny. Pri súčasných cenách a úrovni korupcie (je to možno neuveriteľné, ale existuje aj na tzv. západe) je môj názor na nejaké zásadnejšie zväčšovanie kapacity prenosových sústav v Nemecku, Francúzsku a iných veľkých krajinách EU dosť výrazne skeptický. Úroveň elektrifikácie je u nás na podiv na zásadne inej úrovni, keď má svoje trafo takmer každý salač alebo bývalé JZD vo vesničce mé střediskové... O niečom takom môžu v spomenutých krajinách len snívať.
18. 5. 2017 10:28
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
nechci ani vedet v jakem stavu misi bejt rozvodna sit ve vesnici kde by tpo nezvladlo navic 3-4 elektromobily, neb kdejaka cirkularka, ale treba i pracka nebo trouba ma startovbni oidber i 10x vetsi nez je nabehova nebijeci kapacita dnes treba bezneho Leafu, v tech elektromobilech se totiz da nastavit jakym napetim a kdy se maji nabijet, v takove vesnici aby se clovek pomalu bal zapnout cokoliv do zasuvky ne?

nikdo taky netrvrdi ze elektromobily tu budou prez noc misto vsech fosilnich aut, ta obmena na rekneme 50% podilu bude trvat klidne i 50 let ;-) , navic spousta lidi zacina kombinovat elektromobil s vlastni fotovoltaikou ci vetrem a zalohou v podobe baterii
18. 5. 2017 11:06
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
No ale leaf není asi nabitej na 500kiláků za 5 minut, že. To se pak dramaticky mění.
Jinak to s tou vesnicí nebo městečkem )a těch regionů je víc) se dá najít.
A jinak přesně-mslím, že klíč je ve výrobě elektriky doma,. střecha, vítr - co se dá. Akorát že to taky není legislativně jednoduchý.
S těma desetiletíma souhlasím.
kupoval jsem teď nový auto. napadla mě Tesla. všechno super. Ale mě se zdá prostě hnusná, hlavně vevnitř. uvidíme ten sporťák. Ale zvuk asi nebude nic moc >:D
18. 5. 2017 11:27
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
kdo potrebuje v nejake vesnici nabijet 500km za 5 minut? lidi jako ty porad nechapou ze vetsina dobijeni BEV neni na rychlonabijeckach, ale pomalym dobijenim v dobe kdy to auto tak jako tak stoji ;-) i Tesla uvadi ze SC vyuzivaji majitele Tesel jen a necelich 5% ;-) rychlonabijeni je potreba jen na dlouhych cestach
18. 5. 2017 12:32
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
ok.
mě jeto pr..el. nabíjejte si kde a kdy chcete. Svoje virtuální EV. :-)
Já jedu provětrat V10 610PS. A klikejte kluci, mínusy sem! Rychleee!
:-!
Avatar - Barry Lyndon
18. 5. 2017 13:31
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
konečně rozumná řeč :-)
18. 5. 2017 18:22
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
V lete FV a na zimu dieselagregát na drevoplyn
19. 5. 2017 09:37
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
i v zime se daj pouzivat FV, nejlepsi je kombinace FV-vitr-baterka

cena vseho tohohle okolo ostrovnich elektraren klesa a klesa, takze do par let to bude skoro jako spotrebak, u spousty instalaci by pohodlne stacila jen zakladni el.pripojka jako nouzovka pri pripadne dobijeni baterky, jsou tarifi kde se plati mesicne treba 100 kacek, ja takovou sazbu platil pri rekonstrukci bytu
Avatar - O5kar
20. 5. 2017 19:02
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
Vyprávěl mi jeden obecní zastupitel, že na oslavu výročí vesnice se chtěli vytáhnout a pozvat si rockovou kapelu se vším tím pódiovým kraválem. Kapela požadovala, aby byl zajištěn příkon 60 kW. A na tom to skončilo. Náhradní řešení, co navrhl e-on bylo nad finanční síly.

No jinak se mi líbí ty příspěvky s tím do budoucna. Nevím jaká bude budoucnost, ale já jenom vím, jak je to směrem na jih s D3. Jak těžce se rvou na povrch stanice CNG. A teď ještě ta elektrika§ No nevím? Vím jenom jedno, že rozmachu elektroaut se u nás nedožiji.
Avatar - Barry Lyndon
18. 5. 2017 10:30
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
Myslím, že toto se zbytečně dramatizuje. Když uvážíme, kolik kilometrů denně takový běžný uživatel elektromobilu ujede a kolik času má (od chvíle, co přijede večer domu do rána, kdy vyrazí) na dobití, tak to nejsou žádné dramaticky vysoké proudy a tlusté dráty... (stačí pár (doslova) kW)

Jasně - nějakých 80 kWh za 5 minut zní opravdu dost šíleně, ale to prostě (pokud je to vůbec s ohledem na (ne)roztavení oněch baterií je reálné) někde na vesnici vůbec nebude, protože to tam (stejně jako třeba benzinová pumpa) není potřeba, to bude právě jen v místech s příslušnou infrastrukturou, která buď už je a nebo se postupně dodělá (nečekám, že by počty elektromobilů rostly nějak raketově a bez dotací už vůbec ne).
19. 5. 2017 08:17
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
Všechno se dá řešit. Třeba taková dálniční pumpa bude krásným modelem pro naše úvahy. Ke každé dneska vedou dráty a má vlastní trafo. To se třeba bude muset zvětšit. Ale i tak nebude stačit. No tak pumpa k tomu přihodí pár superkondíků a bude ze sítě brát maximum, co dá. Z nabitých kondíků se pak bude realizovat ono super rychlé nabíjení a je to. Prostě místo nádrží budou v zemi kondíky. Nic co by se nedalo zmáknout. A doma se bude nabíjet pomalu, protože kvůli rychlosti asi nikdo z Vás nebude navyšovat jištění přípojky, že?
18. 5. 2017 10:35
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
imho vesnice je idealni prostor pro ostrovni reseni elektriny, tedy fotovoltaika na strechu domu, vetrnik bud taky na strechu nebo nekde na stozar na pozemku, a do technicke mistnosti ci garaze zalozni baterie, v pripade nekterych BEV muze dane auto take slouzit jako zalozni baterie

na vesnici bych vubec neuvazoval o tom ze bych primarne vyuzival rozvodnou sit, tam pokud bych ji nechal, tak jen jako zalohu

v takove vesnici bych se vubec bal zapnout svoji renderfarmicku, a to je to jen 16 relativne malych pocitacu >:D
Avatar - Barry Lyndon
18. 5. 2017 10:42
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
Tento koncept se mi moc nezdá a to proto, že slunce nejvíc svítí v době, kdy daný elektromobil není doma a mít ještě další baterie a pak večer nabíjet baterie elektromobilu z těch domácích baterií mi připadá jako dost velký úlet (minimálně ekonomicky)... ;-)
18. 5. 2017 12:02
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
domaci baterie ale neslouzi jen k nabijeni BEV, v takovem pripade je to opravdu nesmysl, ale ona slouzi hlavne jako stabilizacni prvek te domaci site nebo nasledne i cele site ;-) Tesla kuprikladu skousi PowerWall propojit, tak ze se ridi vzdalene jako jeden obri celek, takze lidi maj v garazi 14kWh PowerWall ktery jim zaruci ze jejich barak zaprve bude fungovat treba 2 dny ikdys odnikud nepritece ani watik, a zadruhe ze kdys dojde na vypadek proudu tak u nich porad vse pojede jak ma a proud proste nevypadne

dobudoucna budou PowerWall propojene a budou stabilizovat celou rozvodnou sit, takze pri 10 tisicich PowerWallech u lidi doma bude razem v rozvodne siti stabilizacni baterie 14MWh, pri 100 tisicich pak 140MWh

a timto smerem se obyra kuprikladu i Nissan a nebo treba BYD, kde kazde vozidlo napojene na sit bude zaroven slouzit i jako mozna zaloha pro pripad ulozeni nadbitecne nebo cerpani nedostatkove elektriny

ostatne podivej se kolik lidi si i v CR porizuje treba k PC zalozni zdroj ;-) ja mam treba u kazdeho PC 900W/1500VA UPSku kde mam oskouzene ze me PC jeste cca pul hodinu pojede i pri maximalni zatezi, dobudoucna je vsechny nahradim jednou centralni baterii podobnou PowerWallu ktera proste bude nekde u pojistek (panelak, mezi elektromerem a pojistkama)
Avatar - Barry Lyndon
18. 5. 2017 13:26
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
to je všechno strašně pěkné, ale taky strašně drahé :-) . Ony drahé jsou vlastně už i ty dnešní obyčejné UPSky, vzhledem k tomu, že houby vydrží ;-) .
18. 5. 2017 17:29
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
Nesmíš kupovat ty obyčejné. :-) První UPS, kterou jsem koupil, pořád funguje (shodou okolností je myslím také 1,5 kVA). I když už dávno nemá původní baterii.
19. 5. 2017 09:49
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
jo hodne rychle jsem pochopil ze drahe v podobe APC neznamena kvalitni >:D u vsech 4 APC co jsem mel do 3 let odesel nejaky kondik a krasne si to vzdycky zacalo piskat kvuli servisu, u prvni draha vymena v servisu (1600 korun) a nasledne u dalsich extremne levna vymena u znameho co je opravar elektroniky, kvalitni kondik za 12 korun a prace za 50 kacek, APC tam rve nejaky cisnky smejd za par haleru co ma zivotnost tak nekde po terminu zaruky, ted pouzivam zalohy Aeton ktere jsou v prumeru o 20-30% levnejsi nez APC a za 4 roky jeste ani jeden problem ani u jedno z 12 kousku :-)
19. 5. 2017 20:56
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
O jaký model šlo? S RS 1500, pokud si dobře pamatuji označení (béžová; má držák, aby mohla stát na výšku, žádné normální zásuvky, jen C13 - protějšek toho, co najdeš na zdroji stolního počítače), jsem neměl problém. Jen po nějakých možná sedmi letech bylo třeba vyměnit baterie (dle očekávání).
18. 5. 2017 11:14
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
Jak tu psali ostatní - doma bude spousta času na dobití.
Spíše jde o to, že s takovýmito bateriemi by šlo vyrazit i k moři a pak bude potřeba např. v Rakousku u dálnice dobít během běžné odpočinkové přestávky (např. během 30 minut).
18. 5. 2017 11:38
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
pri prumernym dennim najezdu 50km to znamena 10kWh denne.
takovou denni spotrebu mam v lete, v zime i 5-6x vyssi, a prenosova soustava se z toho nehrouti.
tak neplacej nesmysly.
Avatar - Hammunasakra
18. 5. 2017 13:18
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
Že tě baví vymejšlet takový krávoviny >:D
18. 5. 2017 13:27
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
Můj někdejší šéf ríkal, "Kdo chce, hledá cestu jak problémy řešit, kdo nechce hledá důvody proč to nejde."
S tímhle přístupem by i v těch vesnicích měli dodnes el. síť dimenzovanou na jednu el. žárovku na domácnost.
18. 5. 2017 17:41
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
Pokud máš tu smůlu, že jsi v téhle pozici, tak chtít můžeš, ale jak donutíš firmu, která vlastní síť v dané oblasti, aby s tím něco udělala? Asi se ti nebude chtít platit tu srandu. Také jsem čuměl, v jak špatném stavu to kolikrát na "západě" je.
Avatar - Hammunasakra
18. 5. 2017 21:37
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
A co teprve na východě :-)
19. 5. 2017 09:06
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
To vsetko je pekne, ale ak dedina narastla do rozmerov, ze jej ledva staci akualne dimenzovanie trafo stanice, tak chcenie nestaci, ale treba niekolko stotisic euro na novu trafostanicu. Takze otazka stoji kto to zaplati. ;-)

Toto je konkretna situacia v dedine kde byva kolega a to ide o vacsiu dedinu blizko velkeho mesta.

Rovnako sme na tom boli tiez (islo priamo o mestsku cast), ale developer co pripravoval pozemky na dalsie domy, zaplatil vystavbu novej trafo stanice, aby bolo tych novych 150 domov kam pripojit. Islo o cca 600k euro...
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2017 13:52
Re: Já vím, že to nikdo nechce slyšet
Tohle ale není řešení pro domácnosti, přeci...
Stejně můžeš kritizovat CNG, že to stávající distribuční síť neutáhne, pokud každý bude doma chtít mít vysokotlakou plničku, aby tím mohl krmit traktor...
Fakt je, že ve "vyspělých" státech jsou přenosové sítě v docela bídném stavu, což je takový typický důsledek vyspělého kapitalismu, stojícího především na maximalizaci zisku.
Avatar - KANKUNEN
18. 5. 2017 10:22
Zase tato zpráva ?:!
To je furt dokola
Rozbalit vlákno
0
18. 5. 2017 10:37
tyto baterie
tato firma tyto baterie predstavila jiz pred vice nez 3 rokama, a letos ukazali v Nemecku ze to funguje, ukazovali to nazivo na nejakem veletrhu, baterie maji v obalech baterie jake pouziva Nissan Leaf
Rozbalit vlákno
5
18. 5. 2017 10:45
Re: tyto baterie
Divný, že takovej zázrak, kterej v podstatě již z hlediska dojezdu a rychlosti doplnění energie, by konečně mohl začít konkurovat fosilním palivům, se nepodařilo za víc jak tři roky nejen uvést do výroby a běžného provozu, ale ani o něm prakticky nikdo neví.

Takže zatím klid.
18. 5. 2017 12:11
Re: tyto baterie
pred 3 lety je predstavili, teprve ted ukazali ze jim to funguje, takze ted maj jeste par let aby to dovedli do stadia kde se to da vyrabet levne ve velkem mnozstvi, protoze je sice pekne ze maj takovou baterku, ale pokud to stoji vyrobne treba 2-5x vic nez konkurencni baterky, tak by si to stejne temer nikdo nekoupil, neb by na tom nevydelal

prumerny cas ktery se objevuje u technologii baterii jako doba kdy se ohlasi nejaka technologie, a kdy jde skutecne do prodeje je 12 let, ostatne "dnesni" lionky jsou technologie objevena nekdy v roce 1912, navrh konstrukce a vyvoj zacal nekdy v 60 letech minuleho stoleti a prvni komercni lionku sis mohl koupit az v roce 1991
18. 5. 2017 12:33
Re: tyto baterie
Tak akorát k té mé poslední větě ještě doplním: Takže zatím klid, toho se už nedožiju.
18. 5. 2017 18:15
Re: tyto baterie
Toshiba roky vyrábí články, které to také zvládnou (mají i verzi, která zvládá 80 % pod minutu). A používají se, byť jsi o nich pravděpodobně nikdy neslyšel (v EU je používá například Solaris). Z hlediska rychlosti nabíjení jsou dnes limitující spíš nabíječky než baterie. V osobních autech. Podobné baterie bývají zajímavé tam, kde zase tak velkou kapacitu nepotřebuješ, ale potřebuješ velký proud. Mezi nimi je vztah. Velké baterie zvládají velké proudy. Problém jsou malé baterie a velké proudy. Například městský autobus neujede zase takovou vzdálenost. Chceš však efektivně rekuperovat, chceš ho celkem rychle dobít. Nemluvě o bezkontaktním dobíjení v zastávkách. Tam už tuplem nebude třeba velká kapacita pro dojezd. Ale proud bude muset zvládat pořád velký.
19. 5. 2017 09:52
Re: tyto baterie
ostatne Skoda Perun pouziva baterky co zvladaji tech cca 1000A / 600KW pantografovym nabijenim
Avatar - Mangalica
18. 5. 2017 11:22
5 - 10 minut
Pokud by to opravdu bylo za 5 - 10 minut, stačil by i dojezd 200 - 300km + hustá infrastruktura dobíječek...

No, kéž by ;-\
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
18. 5. 2017 12:00
Re: 5 - 10 minut
No až to bude hustý jak říkáš tak budou taky hustý black-outy protože přenosová soustava na to nebude připravená

Bude to fungovat tak jak říká Eko-Elektro-Cvok-Šaman
inteligentií síť bude omezovat dodávky proudu při zapojení více vozidel
bude to jako v době pomalého internetu, budeš spěchat s nabíjením, někam jedeš ale ono ti to ohlásí:
PLNÉ NABITÍ ZA ............ počítám ............... 4 hodiny 40 minut 20 sekund (místo vytoužených 5 až 30 minut). A doma? Zkušenosti z UK jsou takové že EV dorazí se svým majitelem z práce a protože potřebují ještě jet na nákupy, hned to švihnou do zásuvky. A bum, black-out protože stejný nápad dostalo ve vesnici ještě 5 dalších lidí v jedné ulici.
Reálné je to všechno asi tak za 50 let.
18. 5. 2017 12:12
Re: 5 - 10 minut
ty mas black-outy jiz ted, vpodstate pokazde kdys pises do diskuzi k elektromobilum tak se ti nejak zatmi a pises same hovadiny

energetici jsou tak hloupi ze vubec nepocitaj s tim ze by nejaka elektromobilita mohla bejt, tak jim to prosimte napis aby s tim pocitali ;-) >:D
Avatar - WinDiesel
18. 5. 2017 12:46
Re: 5 - 10 minut
ono stačí že jim to napsali cvoci jako Ty a Kharl
rozdíl mezi Tebou a mnou je v tom že ty máš black-out pořád, já jen občas >:D
18. 5. 2017 13:05
Re: 5 - 10 minut
CR ma jednu z nejmodernejsich a nejsilnejsich rozvodnych siti v Evrope, CEPS i CEZ ve vyrocnich zpravach pisou ze jsou pripraveni jiz dnes az na 1 milion BEV, vsude kde v Evrope elektromobili zajimaji jiz celkem zajimave prodeje kvuli nim zadne black-outy nemaji a ty tu presto neustale meles tu svoji o tom jak nebudou stihat site a jak nebude dostatek elektriny >:D

vsichni se proti tobe spikli a jen ty mas pravdu >:D
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 14:49
Re: 5 - 10 minut
Mimo Norsko se těch elektromobilů prodá zanedbatelné množství.....

A nějaké USA kde ještě řada států topí LTO místo elektriky a svítí elektrocentrálou na benzín nejde srovnávat s Evropou.
19. 5. 2017 08:29
Re: 5 - 10 minut
Všechno je řešitelné i beze změny přenosové soustavy..... Chce to mít jenom povědomí o elektronice a co všechno je technicky možné a přestat kecat hovadiny.

Třeba Vámi popsaná hovadina. To jako všichni v jedné ulici, proto, aby mohli nabít svoji plechovku za 5 minut, budou navyšovat jištění přípojky?!? Jako na 120A? Blbost, co? Beztak maximum je 110A 3f, pak už nedostanete běžný hodiny a je to o něco mastnější.

Takže rychlo nabíjení bude možné stále jenom na rychlo nabíječkách, který ten příkon budou mít. Doma se to bude nabíjet stále pěkně jenom přes noc a pomaleji.
18. 5. 2017 11:55
A nabíjí se přímo v elektrárně
nabít za 5 minut energii na 500 km jízdy znamená nabíjet výkonem větším než 1 MW. Takže i kdyby to ty baterky uměly, jakože bych o tom měl své pochybnosti, protože každá baterka má svůj vnitřní odpor a čím větší proud přes ní teče tím víc se baterka při nabíjení zahřívá, tak je to z běžné 230V nebo 400V sítě stejně zhola nemožné.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
18. 5. 2017 12:02
Re: A nabíjí se přímo v elektrárně
Podle mne je to jen zbožné přání.
Připadá mi to spíše jako jednotka ultrakapacitátorů.
18. 5. 2017 12:17
Re: A nabíjí se přímo v elektrárně
ono to bude tim ze novinari spojili dve cifry do jedne vety, kde v povodni zprave jsou to dve vety a ty cifry spolu nesouvysej >:D

puvodni zprava hovori o 5 minutach u bezne baterie elektromobilu, a 100kWh baterka opravdu neni bezna, a nasledne v dalsi vete ze to bude vpodne a potrebne pro cesty delsi nez 500km, ostatne ty baterie pocitaji s maximem 600kW a nabijeckama ktere se jiz testuji a maji vykon 350kW, mimo jine ve spolupraci treba s Porsche, Audi a tedy VW
Avatar - Barry Lyndon
18. 5. 2017 13:21
Re: A nabíjí se přímo v elektrárně
takto už to zní reálněji :yes:
18. 5. 2017 18:47
Re: A nabíjí se přímo v elektrárně
ak by si mal nabíjať 85kWh teslu 1 hodinu trojfázovou nabíjačkou potrebuješ prípojku 85kW, to znamená ističe 130A (jednofázový 390A)
možno by stačilo aj 100A prípojku!! prierez vodiča 25mm2 pri 400V rozvode
neviem či by ti niekto takú schválil do domácnosti!!
19. 5. 2017 08:31
Re: A nabíjí se přímo v elektrárně
Ale schválil, v baráku máme 3f 110A.
Avatar - jozephko
18. 5. 2017 15:24
Re: A nabíjí se přímo v elektrárně
A prečo by nabíjačky nemohli mať 1 MW? E.Musk sa nedávno vyjadril, že nabíjací výkon 300 kW, ktorý plánujú v Európe, je pre Teslu "na smiech", alebo niečo podobné.
Samozrejme že by asi existovali nabíjačky s rôznym výkonom a postupne by sa tomu musela prispôsobiť celá sieť. No ale práve o to ide. Bol by to veľký impulz pre hospodársky rast - inovovať elektrické siete po celom svete.
18. 5. 2017 16:56
Re: A nabíjí se přímo v elektrárně
MohlY. Když budou stát u elektrárny, jinak těžko, protože rozvodná síť takové odběry neumožňuje. Megawatty to už je třída těžkých průmyslových provozů (hutě, chemičky), kam ovšem vedou dedikovaná vysokonapěťová vedení. Představa, že jednoho dne bude po republice místo 6000 čerpacích stanic 6000 dobíjecích stanic každá s přívodem 6 MW (6 stojanů po 1 MW) je sice technicky realizovatelná ovšem ekonomicky šílená. To už se možná vyplatí natahat na silnice troleje, čerpat energii přímo a ještě ušetřit za baterky.
18. 5. 2017 18:50
Re: A nabíjí se přímo v elektrárně
u nás je MVE 500kW, si asi ani nevieš predstaviť, koľko je 1MW
18. 5. 2017 20:41
JPP
Tyhle zaručený zprávy (Jedna Paní Povídala) si žijou tak nějak svým životem. Občas to někdo přiživí fotkou čo´i malůvkou, no a už je tu optimismus. Všechno je tajný, nikdo nic neví, a paxe ukáže, že to nenakrmí ani vrtačku.... Asi jako ten "zázrak" nějakýho Pokustona z Čakovic, nebo z který pjdele...
Taky taky jedni vynalezli větrnou elektrárnu, a vystavovali jí v hale kde nefouká.... Už je to pět let, a dodnes se jediná neprodala a nevyrábí použitelně nějakou elektriku.
Rozbalit vlákno
0