Diskuse

Alfa Romeo 155 (1992-1998): Okruhová mistryně slaví 25 let

10.1.2017

Alfa Romeo 155 přinesla italským vozům střední třídy přední pohon a z davu vyčnívala poněkud svéráznými tvary. Prosadila se ovšem spíše na okruzích, v závodech cestovních vozů.

 

  • 50 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 10.01.  15:51

    Nedoceněná, ale úžasná!

    Alfa 155 doplatila na zásadní změnu své koncepce oproti své kultovní předchůdkyni 75, ale jinak to bylo úžasné auto. Jeho design se nemusí líbit hned na první pohled, ale díky superklínovitému profilu a úžasně agresivní přídi je dodnes zcela nezaměnitelný a hlavně italský až do morku kostí. Jízdní vlastnosti verze s rozšířeným rozchodem byly velmi dobré a také jejich dílenské zpracování je výrazně lepší. Nejvíce ceněné jsou auta se širokým podvozkem s ještě osmiventilovými, velmi spolehlivými Twin Sparky. Asi neoceňovanější bylo na 155 její geniální spojení silného sportovního charakteru s úžasnou užitnou hodnotou - interiér byl i při rozvoru pouhých 2,54 m velmi prostorný a skvěle přístupný a to samé platí i o zavazadlovém prostoru. Dnes již zachovalé 155 začínají pomalu nabývat na ceně a za pár let už se bude jednat o velmi ceněného klasika... :-) :yes: :yes: :yes:
    Autorovi článku moc děkuji za krásnou vzpomínku! :-) :-) :-)
    • 30 Reagovat !

      foto RS

      RS 10.01.  16:21

      « Re: Nedoceněná, ale úžasná!

      155 vždy byla a je "jiná". Ve vrcholných verzích opravdu pěkná. V základních ještě jako úžovka popravdě dost nic moc...

      Nicméně nejkrásnější doba DTM a když člověk na youtube najde zvuk té závodní bestie, tak to je fenomenální záležitost :yes:
  • 20 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 10.01.  16:24

    Motory podélně před př.nápravou? - pro pana autora Dragouna

    Můžete mi, prosím, vysvětlit, co přiložené obrázky průhledů s nimi znamenají? Děkuji Vám.
  • 30 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 10.01.  16:28

    ... přesto Cx=0,29? - také pro pana Dragouna

    Snad právě proto, ne? Alfy byly v té době pověstné nápadně klinovitou boční siluetou. Jednak tam vládl vzor prof. Kamma a jednak p. de Silva to tak rád nápadně dělal. A krásně. Dneska mi účelné a krásné nízké stoupající přídě chybějí.

    Promiňte, jestli jen tahám za slovíčka.
  • 30 Reagovat !

    foto chetoos

    chetoos 10.01.  16:33

    Alfa

    Doba kdy Alfa vyráběla skvělé auta. Desingově i koncepčně revoluční auto se skvělými jízdními vlastnostmi. Italové auta uměla udělat dobře, motory vždy stály za to. :yes:
    • 31 Reagovat !

      foto stary-kluk

      starý_kluk 10.01.  16:43

      « Re: Alfa

      Ano, ano! Jen vždycky Italové málo křičeli - neuměli a neumějí prodat, co vymysleli lépe než ostatní.
  • 50 Reagovat !

    foto Sumi2000

    Sumi2000 10.01.  16:59

    STÁLE PĚKNÁ

    Líbí se mi pořád...super sportovní auto.. :yes:
    Alfa Romeo 156 jenž ji nahradila byla ještě lepší ...
  • 20 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 10.01.  17:18

    Platforma Tipa - prodloužená

    Ano 155 stála na velice zdařilé platformě Fiatu Tipo, která měla na svou dobu u 4-metrového vozu nadprůměrný rozvor 2,54m, a tím nebyl problém dostat se prodloužením zádě až na hranici tehdejší střední třídy. Proto na ní potom stálo hodně různě dlouhých a rozmanitých italských "civilních" vozů.

    Na ní je vidět přechodný krok vývoje směřující k variabilní plošině - Fiat Stilo - první na světě.
  • 40 Reagovat !

    foto hoonza

    hoonza 10.01.  17:23

    To teda čumím

    Ono to má kufr velkej jak první oktávka :-) Akorát s tím rozdílem, že v Alfě není na úkor místa vzadu :-)

    155ka se mi vždycky moc líbila, ačkoliv mám raději kulatější auta. I po letech vypadá sexy, hlavně teda v té závodní verzi. Je to pěkná připomínka časů, kdy se této značce prodejně i závodně dařilo. V poslední době to sice vypadalo, že Alfa půjde společně s Lancií do hrobu, ale nová Giulia ve mně vzbuzuje naději lepších zítřků. Sice jsem v ní nejel, ale naživo vypadá úžasně a dle testů i skvěle jezdí. Moc si přeju ať se dobře prodává, protože v případě neúspěchu by to nejspíš znamenalo definitivní konec. A to by zabolelo u srdce každého správného fandu aut.

    :yes:
    • 20 Reagovat !

      foto koos323

      koos323 10.01.  20:39

      « Re: To teda čumím

      Hezký článek o nedoceněném autě, které když jsem byl mladý jinoch se mi hrozně líbilo. Jenom malá poznámka. Zadní náprava není se zkrutnou příčkou. Má to zcela nezávislé zavěšení s podélnými rameny a vinutými pružinami. Jde o spešl řešení skupiny Fiat. z té doby, poprvé na prvním Tipu.
  • 11 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 10.01.  21:43

    No, napsat v zemi "škodovkářů" 525 l zbytečností je teda odvaha...

    ale jinak hezké čtení.

    A ano, je to dilema! Jízdně je mnohem lepší druhá série... ale nejlepší motor pro normální ježdění je hliníkový 1773ccm a pro náročnější ježdění pochopitelně Busso V6... ani jedno už se ale v druhé sérii nevyskytuje.
    :-(

    A to 155 "podtrhlo nohy"... v druhé sérii neměla slušnej motor.
  • 20 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 11.01.  06:21

    Pánové 25 let a pořád krásná

    Není to náhodou ten krásný design, který rychle zestárne. Vůbec Alfě se v této třídě daří dělat designové pecky ve všech generacích.
  • 10 Reagovat !

    foto

    Roman Řezníček 17.01.  14:51

    ŽÁDNÁ ZKRUTNÁ PŘÍČKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Konstrukce zadní nápravy Tipo/Tempra/Bravo/Brava/Marea/Coupé/Barc… 145/146/155/Lancie Delta/Dedra nemá vlečená ramena na zkrutné příčce!!! Autorovi bych doporučoval zkusit tu mohutnou rouru, co tam slouží jako nápravnice, zkroutit, a to za trest za tak blbý řeči!!!
    Nápravnice byla tvořena ocelovými bočními výlisky spojenými tuhou, na dvou místech ohnutou mohutnou rourou. Výlisky byly každý vpředu a vzadu shora upevněny silentbloky s různou tuhostí do karoserie. Na vnitřní přední straně byly opatřeny kuličkovými ložisky, jimiž procházela osa ramene (tvořená šroubem, Delta HF a AR 155Q4 měly tento šroub silnější než ostatní modely). Rameno pak bylo mohutným ocelovým odlitkem, který měl z vnitřní strany připevněnou pružinu a v ostrém úhlu vně ní uložený teleskopický tlumič. Toto řešení umožňovalo naprosto tuhé a přesné vedení kol zadní nápravy bez jakýchkoli změn rozchodu kol (který je právě naprosto typický pro nápravy na bázi zkrutné příčky). Proto jízdní vlastnosti těchto automobilů byly vzhledem k jednoduchosti a ceně konstrukce neuvěřitelně dobré. Nevýhodou bylo menší propérování (aby docházelo k minimálním změnám rozvoru při odlehčení jednoho a zátěži druhého zadního kola) a tím pádem na rozbitých komunikacích menší komfort (ta auta byla prostě hodně "tvrdá"). Jediný deformovatelný horizontální prvek byl příčný zkrutný stabilizátor. Jinak tvořila celá náprava velmi tuhý celek.
    Bohužel pouze AR GTV/Spider na stejné podlahové plošině měly ještě lepší zadní nápravu s dvojicí příčných ramen (která byla uložena v hodně tvrdých silentblocích, které bylo proto často nutno měnit). Nejlepší podvozek pak měla AR 155 GTA, která měla dvojici příčných ramen, podélná ramena a vzpěy McPherson převzatou z Delty Integrale (používaná i na Themě, Kappě, AR 164/156/147/GT, Fiatu Croma/500X). Jednalo se však pouze o kusovou výrobu pro homologaci v C.I.V.T. (na základě změny předpisů byly po sezoně 1993 AR 155 GTA nadále na okruzích zakázány).

    AR 155 Q4 byla úžasná v tom, že vypadala jako běžný TwinSpark, jen po pár drobných úpravách a s elektronickými tlumiči docela slušně jela a dokázala celkem snadno přivést nejednoho majitele Porsche, AMG nebo Brabuse v ceně několika milionů Kč do Bohnic >:D Kdyby měl někdo pěkný kousek k prodeji za rozumnou cenu, měl bych zájem...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Michal Hašek se vrací do Sněmovny. Bude dělat asistenta poslanci za 1000 měsíčně

Michal Hašek se vrací do Sněmovny. Bude dělat…

Bývalý místopředseda ČSSD a exhejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek bude jako asistent pomáhat poslanci…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Vrba chce konečně zlomit bídu s FCSB: Poučili jsme se a máme motivaci

Vrba chce konečně zlomit bídu s FCSB: Poučili jsme…

Počtvrté během pěti měsíců chystá své mužstvo na stejného soupeře. A nutno podotknout, že hodně neoblíbeného.…

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly. Hráči pak obrali Liverpool

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly.…

Vypadalo to hrozivě. Po prvním poločase odcházeli fotbalisté Sevilly do kabin ve středečním duelu Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…