Alfa Romeo - 159, Brera ve Frankfurtu 2005

Alfa Romeo - 159, Brera ve Frankfurtu 2005

 
 

V rámci koncernu se veškerá novinková sláva zaměřila na nové Punto Grande, takže zatímco Lancia a Ferrari přivezly aspoň odvozeniny svých dosavadních modelů, Alfa zůstala zcela bez významných novinek a očekávaný nový Sportwagon si nechala až do Ženevy.

159

Na rudém stánku se skvěla ženevská novinka – nováček ve střední třídě, střídající extrémně úspěšnou stopadesátšetku. Alfa přičetla k označení předchůdce +3, totéž udělala s designem. Namísto radikálních změn jen přikořenila původní tvary a vybrousila detaily. 159 tak vypadá na první pohled bez přímého srovnání spíše jako facelift, než nový model. Avšak tři samostatné zorničky v přivřených očích, podobně jako zvýrazněné hrany, přidávají dostatek čerstvých emocí k naplnění firemního sloganu o sportovním srdci.

Přestože základní koncept zůstal nezměněn, přináší Alfa Romeo 159 ve srovnání s předchůdcem některé změny. Vnější rozměry narostly na 4 660/1 828/1 417 mm a rozvor 2 700 mm přinesl prostornější interiér. Zlepšení pocítí především cestující vzadu a to v oblasti kolen. Palubní deska i středová konzola navazuje tvarem na předchůdce a v tomto směru nepřináší mnoho nového.

Konstruktéři zapracovali na rozmístěním a velikosti ovládacích prvků a zpracování plastů. Otázku bezpečnosti řeší pevný skelet, inovovaný záchytný systém a například osm airbagů včetně kolenního. Samozřejmostí jsou systémy ABS, EBD, ASR, MSR a elektronický stabilizační systém VDC. Lepší jízdní vlastnosti a pohlcování nerovností zajistí moderní platforma s víceprvkovým zavěšením zadních kol (možnost i 4x4).

Zpočátku jsou dostupné tři zážehové jednotky: 3.2 V6 24V (191 kW/260 k a 322 Nm ), 2.2 (136 kW/185 k a 230 Nm) a 1.9 (118 kW/160 k a 190 Nm). Z naftových motorů se počítá s 1.9 JTD (88 kW/280 Nm), 1.9 (110 kW/320 Nm) a 2.4 (147 kW/400 Nm). Všechny motory splňují emisní normy Euro IV.

Standardem bude šestistupňová manuální převodovka, k mání budou i skříně Selespeed. Z výbavy nebude chybět nic, co bychom v takovém voze očekávali. Jen namátkou zmiňme navigaci, parkovací senzory, dešťový senzor, rádio s CD a MP3 přehrávačem, Bose sound system a další.

Brera

S konceptem Brera Alfa Romeo v roce 2002 naznačila, že neřekla poslední slovo a plánuje stavět ještě krásnější auta. Zakulacený koncept s dramatickým výrazem vyhrál řadu cen a svedl mnoho mužských i ženských pohledů na mezinárodních autosalonech. Ačkoliv sériová verze představená právě v Ženevě ztratila některé charakteristické rysy studie, silný dojem zůstal zachován.

Sériová Brera vychází ze stejného základu jako 159, příď naznačuje příbuznost světlomety, maskou i kapotou. Zadní část kupé se už rozchází, když sází na ještě nekompromisnější, avšak sexy tvary. Délka nového kupé 2+2 dosahuje 4413 mm, šířka 1830 mm a výška 1372 mm, rozvor činí 2525 mm. Interiér narozdíl od exteriéru následuje model 159, téměř shodně vypadá palubní deska a středová konzola, odlišné jsou výplně dveří.

Vnitřní prostor charakterizuje sportovní těsnost, což neznamená, že si řidič nenalezne za volantem optimální polohu. Ani prostor na zadních sedadlech není pouze nouzový, ale umožní v relativním pohodlí cestovat ve čtyřech i na větší vzdálenosti. Zavazadlový prostor se základním objemem 236 litrů přesto nahrává cestování ve dvou, absence zadních pasažérů totiž dovolí sklopit sedadla a zvětšit objem na 546 litrů.

Výběr motorů se zúží na dvě zážehové a jednu vznětovou jednotku. Benzínové motory JTS se představí v objemech 2.2 litru a 3.2 litru s výkony 135 kW a 190 kW, za naftu nastoupí pouze 2.4 JTD s výkonem 147 kW. Všechny motory posílají standardně výkon na přední kola skrze šestistupňovou manuální převodovku. V nabídce bude i převodovka Selespeed a pohon 4x4. Bezpečnostní systémy jsou shodné s modelem 159.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 
Zdroj: redakce

Štítky Alfa Romeo Frankfurt 2005

 












Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…