Alfa Romeo - 159, Brera ve Frankfurtu 2005

Alfa Romeo - 159, Brera ve Frankfurtu 2005

 
 

V rámci koncernu se veškerá novinková sláva zaměřila na nové Punto Grande, takže zatímco Lancia a Ferrari přivezly aspoň odvozeniny svých dosavadních modelů, Alfa zůstala zcela bez významných novinek a očekávaný nový Sportwagon si nechala až do Ženevy.

159

Na rudém stánku se skvěla ženevská novinka – nováček ve střední třídě, střídající extrémně úspěšnou stopadesátšetku. Alfa přičetla k označení předchůdce +3, totéž udělala s designem. Namísto radikálních změn jen přikořenila původní tvary a vybrousila detaily. 159 tak vypadá na první pohled bez přímého srovnání spíše jako facelift, než nový model. Avšak tři samostatné zorničky v přivřených očích, podobně jako zvýrazněné hrany, přidávají dostatek čerstvých emocí k naplnění firemního sloganu o sportovním srdci.

Přestože základní koncept zůstal nezměněn, přináší Alfa Romeo 159 ve srovnání s předchůdcem některé změny. Vnější rozměry narostly na 4 660/1 828/1 417 mm a rozvor 2 700 mm přinesl prostornější interiér. Zlepšení pocítí především cestující vzadu a to v oblasti kolen. Palubní deska i středová konzola navazuje tvarem na předchůdce a v tomto směru nepřináší mnoho nového.

Konstruktéři zapracovali na rozmístěním a velikosti ovládacích prvků a zpracování plastů. Otázku bezpečnosti řeší pevný skelet, inovovaný záchytný systém a například osm airbagů včetně kolenního. Samozřejmostí jsou systémy ABS, EBD, ASR, MSR a elektronický stabilizační systém VDC. Lepší jízdní vlastnosti a pohlcování nerovností zajistí moderní platforma s víceprvkovým zavěšením zadních kol (možnost i 4x4).

Zpočátku jsou dostupné tři zážehové jednotky: 3.2 V6 24V (191 kW/260 k a 322 Nm ), 2.2 (136 kW/185 k a 230 Nm) a 1.9 (118 kW/160 k a 190 Nm). Z naftových motorů se počítá s 1.9 JTD (88 kW/280 Nm), 1.9 (110 kW/320 Nm) a 2.4 (147 kW/400 Nm). Všechny motory splňují emisní normy Euro IV.

Standardem bude šestistupňová manuální převodovka, k mání budou i skříně Selespeed. Z výbavy nebude chybět nic, co bychom v takovém voze očekávali. Jen namátkou zmiňme navigaci, parkovací senzory, dešťový senzor, rádio s CD a MP3 přehrávačem, Bose sound system a další.

Brera

S konceptem Brera Alfa Romeo v roce 2002 naznačila, že neřekla poslední slovo a plánuje stavět ještě krásnější auta. Zakulacený koncept s dramatickým výrazem vyhrál řadu cen a svedl mnoho mužských i ženských pohledů na mezinárodních autosalonech. Ačkoliv sériová verze představená právě v Ženevě ztratila některé charakteristické rysy studie, silný dojem zůstal zachován.

Sériová Brera vychází ze stejného základu jako 159, příď naznačuje příbuznost světlomety, maskou i kapotou. Zadní část kupé se už rozchází, když sází na ještě nekompromisnější, avšak sexy tvary. Délka nového kupé 2+2 dosahuje 4413 mm, šířka 1830 mm a výška 1372 mm, rozvor činí 2525 mm. Interiér narozdíl od exteriéru následuje model 159, téměř shodně vypadá palubní deska a středová konzola, odlišné jsou výplně dveří.

Vnitřní prostor charakterizuje sportovní těsnost, což neznamená, že si řidič nenalezne za volantem optimální polohu. Ani prostor na zadních sedadlech není pouze nouzový, ale umožní v relativním pohodlí cestovat ve čtyřech i na větší vzdálenosti. Zavazadlový prostor se základním objemem 236 litrů přesto nahrává cestování ve dvou, absence zadních pasažérů totiž dovolí sklopit sedadla a zvětšit objem na 546 litrů.

Výběr motorů se zúží na dvě zážehové a jednu vznětovou jednotku. Benzínové motory JTS se představí v objemech 2.2 litru a 3.2 litru s výkony 135 kW a 190 kW, za naftu nastoupí pouze 2.4 JTD s výkonem 147 kW. Všechny motory posílají standardně výkon na přední kola skrze šestistupňovou manuální převodovku. V nabídce bude i převodovka Selespeed a pohon 4x4. Bezpečnostní systémy jsou shodné s modelem 159.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Billboardy zmizí od dálnic, provozovatelé reklamních ploch se chtějí soudit Billboardy zmizí od dálnic, provozovatelé reklamních ploch se chtějí soudit

Kvůli zákazu zmizí od září od dálnic a silnic I. třídy na…

Komentář Jany Havligerové: Penze, nebo chudinské dávky? Komentář Jany Havligerové: Penze, nebo chudinské dávky?

Studie o důchodových systémech, kterou vypracovali…

Dalík míří zpět do vězení, v kauze kolem obrněnců Pandur dostal pravomocně pět let Dalík míří zpět do vězení, v kauze kolem obrněnců Pandur dostal pravomocně pět let

Za podvod při jednáních o nákupu obrněných aut Pandur pro…

Mlékárna Olma loni zvýšila zisk, vzrostl o 58 procent Mlékárna Olma loni zvýšila zisk, vzrostl o 58 procent

Mlékárna Olma, která patří do holdingu Agrofert, loni…

 
Zdroj: redakce

Štítky Alfa Romeo Frankfurt 2005

 












Blesk.cz

Emília Vášáryová: Se smrtí muže se nevyrovnala. Občas nosím jeho šaty, šokuje herečka

Emília Vášáryová: Se smrtí muže se nevyrovnala.…

I když od smrti hereččina manžela uběhlo pět let, Emília Vášáryová (75) se s jeho ztrátou stále nedokáže smířit.…

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Padesát odstínů temnoty: Tohle vám v kině neukázali!

Mysleli jste, že vám filmová podoba bestselleru Padesát odstínů ukázala vše? Doma si ale můžete užít ještě o…

 

iSport.cz

Kvůli dotacím je obviněný i Jansta. Kdo zná realitu, kroutí hlavou, říká

Kvůli dotacím je obviněný i Jansta. Kdo zná realitu,…

Policie obvinila v kauze manipulací se sportovními dotacemi jako právnickou osobu Českou unii sportu, a…

Jágr nevyloučil extraligu. Mohl by ho lákat Růžička, zájem má Třinec

Jágr nevyloučil extraligu. Mohl by ho lákat Růžička,…

Vlasy smotané do culíku, na hlavě zastaralá „skořápka“. Na ní nezaměnitelné číslo 68. Jaromír Jágr se včera…

 

Reflex.cz

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na Antarktidě a musel operovat sám sebe

Příběh drsných fotografií: Odvážný lékař uvízl na…

Leonid Rogozov. Jméno, které v dějinách lékařství vzbuzuje obdiv i respekt. Lékař, který zemřel teprve před…

Lobbista Dalík míří opět za mříže. Za kauzu Pandury dostal 5 let vězení

Lobbista Dalík míří opět za mříže. Za kauzu Pandury…

Za podvod při jednáních o nákupu obrněných aut Pandur pro českou armádu si lobbista Marek Dalík odpyká pět let…