Od září 1992 se opět rozšířila na našem domácím trhu nabídka osobních automobilů vyšší střední a vyšší třídy, navíc obohacená o špičková kupé a kabriolety, známé italské značky Alfa Romeo.
slušne a vcelku krátko napísané,len ten nadpis. Vo mne to evokovalo akoby sa nedá nastaviť klíma a človek môže nystydnuť. V článku je to ale OK.
Inak auto za ktorým sa obzriem kedykoľvek. :yes:
Bohužel, ta Vaše asociace, ač to nebylo v článku úmyslem, je naprosto přesná!
Největším problémem těchto vozů byl motorek ovládání klapek klimatizace. Na chromované osičce bylo nalisováno silonové ozubené kolečko, které časem začalo prokluzovat a klapky ventilace zůstaly v poloze, kterou nebylo prostřednictvím ovladače již možno změnit. Zpočátku se závada projevovala cvakáním a opožděnou reakcí, po čase se při přepínání prostě vůbec nic nedělo. Velmi nepříjemné bylo, když třeba v zimě zůstalo nastavení na 20 °C... řešením bylo vzít tyč či klacek a z motorového prostoru polohu táhel upravit ručně systémem pokus-omyl. Výměna onoho motorku jednak nebyla příliš levnou záležitostí, ale zejména byla velmi náročná díky jeho nepřístupnosti. Ostatní problémy tohoto vozu byly spíše malicherné, avšak nebylo jich úplně málo - největší neduh v podobě slepnutí světlometů Elma výrobce vyřešil ve druhé generaci jejich výměnou za "čočky". Verze Q4, představená na podzim 1993 pak byla prvním velkosériově vyráběným vozem s aktivním mezinápravovým diferenciálem pohonu všech kol.
Alfa 164 sdílela podlahu a podvozek s Lancií Thema a Fiatem Croma, které však byly představeny již v roce 1984.
Celkom ma zaujal udaj o spotrebe 7,22 l/100 km pri predpisovej jazde s lahsou nohou. To by som na 3-liter v takom aute nebol povedal. Zvlast, ked Alfy nikdy neboli zrovna etalonom uspornosti.
No takhle, těch 7,22 už je docela extrémní číslo, myslím že se museli celkem hodně snažit.... ale asi se to dalo.... ale musela to být verze 3.0 12v.... pozdější výkonnější verze 24v už žere jako správná Alfa ;-)
Moje BMW 325i (E30) r.v.1986 jezdilo trasu Praha - Hluboká za průměr 7,2, dálnice tachometrových 160 km/h, okresky tak okolo 110 km/h. Po Praze to jezdilo za 11, ale taky jsem každému na křižovatkách ukazoval, jak to jede :-)
Takže té uváděné spotřebě u Alfy klidně věřím.
Asi půl roku jsem s dvovetilovou V6 jezdil. Běžně od 8 do 10 litrů. V extrému dokázala jet mezi 6 - 6,5 litry, ale skoro ekorallye. Ale šlo to. (Samosebou s manuálem.) Se čtyřventilem už to nešlo.
další dobové testy si můžete přečíst tady:
[odkaz]
[odkaz]
a velmi podrobný článek o autě jako takovém: [odkaz] (v sekci downloads tam je i spousta prospektů)
164 poměrně dlouhou dobu platila i mezi Alfisty jen za "lepší Fiat", ale v posledních letech se to hodně obrátilo, lidi oceňují že to auto je relativně moderní, bezpečné a komfortní, zároveň má nezaměnitelný styl, je pořád opravdu krásné a můžete ho mít s klasickým motorem 3.0 V6, který prostě nemá chybu..... ;-)
co se dá s 25-30 let starými auty podniknout vidíte třeba tady: [odkaz]
Je vidět, že SM už před čvrt stoletím byl spíš laickým než nějak odborným periodikem. Velmi krátký popis tehdy sice staršího, ale zajímavého modelu. Chybí popis jízdních vlastností atd.
To bolo moje prve auto aj ked v diesli. Bolo mi ho luto zosrotovat tak stoji na dvore docasne odhlasne. Rad spominam na to pohodlie s dnesnych aut ma nepresvedcilo ziadne ale pravda vela som ich nesoferoval.
na jakých pneu tahle alfa jezdila a přitom je vychvalována za jízdní vlastnosti a podvozek fungoval i na horších površích?
Jezdi dnes na rozměru 225/50 16, nebo i větším s 1,0 TSI, nebo s výkonem okolo 100k /což není žádná výjimka/ se jeví jako zhovadilost.
15" kola a vychvalované jízdní vlastnosti této Alfy v dobovém testu je potřeba brát v kontextu časů před 25 roky, kdy většina jezdila na 13". Z dnešního pohledu by ty jízdní vlastnosti vedle zástupců současné vyšší střední, která s šestiválci jezdí typicky na nějakých 18" neobstály.
Srovnatelná vyšší střední možná, ale ta stará alfa na 195kových patnáckách by ty dnešní rapidy fabie a nevím co vyprášila v zatáčkách jak nic. Stejně tak jako tehdejší např. acord na 195kách.
TO SE VELMI MÝLÍTE!!! Alfa 164, stejně jako Fiat Croma nebo Lancia Thema měly zadní nápravu tvořenou dvojicí příčných ramen, podélným ramenem a vzpěrou McPherson. Tato náprava byla poprvé použita již v roce 1980 u vozu Lancia Delta, a její poslední použití najdete na Fiatu 500X. Používala ji Alfa 147/156/GT, Lancia Kappa, Lancia Prisma či zmíněná Delta včetně HF a Integrale, ale třeba také Subaru Impreza STi do N12b, Ford Mondeo, Toyota Celica Turbo 4x4, Mazda 323 Familia GT-R a GT-X či 626 nebo Škoda Octavia WRC... Dnes se používá výjimečně, protože je prostorově náročná a "užírá" místo v zavazadelníku, což v době hranatých aut nebylo takovým problémem jako dnes (Alfa 164 měla zavazadelník 504 litrů, Lancia Thema dokonce 520 litrů; vzpomenete si na nářky, že AR 156 má malý kufr? Ano, tady je ten důvod). Konstrukce zadní nápravy použitá v AR 164 je ověnčena asi 13 tituly v MS rally a asi 7 v ME cestovních automobilů. Dá se zjednodušeně říci, že všechny vozy WRC z této konstrukce dodnes vycházejí, liší se obvykle zúhlováním jednotlivých ramen a záklonem vzpěry. Největší předností tohoto zavěšení je nulová změna geometrie kol při velkém propérování (typicky zatáčka přes horizont s rozbitou krajnicí a výtluky). A k těm pneumatikám - AR 164 Super jezdila standardně na 17" kolech a pneumatikách Brigestone Potenza (s nezměněným podvozkem, pouze v roce 1993 ve výbavě na přání přibyly elektronicky řízené tlimiče, které do té doby měla Lancia Thema, a které měly 2 režimy: měkčí auto a tužší sport).