Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 166 facelift a nová GT

Miroslav Kudělka
Diskuze (27)
Nový slogan Alfy Romeo „Jen krása nestačí“ se promítá všemi inovacemi jejích modelů. Po jarním představení nové 156 bude v Frankfurtu představena přepracovaná 166 a zcela nová GT.

Oba nové přírůstky do stáje italských plnokrevníků se vzhledem čelní stěny přibližují již prodávané řadě 156. Společným znakem jim je ještě větší trojúhelníková maska chladiče se znakem a poněkud vyšší světlomety. Zcela nová dvoudveřová Alfa GT vycházející z podvozkové plošiny sedanu 156 je dlouhá 4,48 m, široká 1,76 a vysoká 1,39 m a má poměrně krátký rozvor 2,596 m. Tento krátký rozvor jí propůjčuje velice dynamický vzhled, který dotváří agresivní záď se zamračenými světly.

Cílem nejnovější modelové řady je nejen zaujmout vzhledem, ale také nabídnout maximum užitných vlastností a tak se i u dvoudveřového kupé dbalo, aby na zadních sedadlech byl dostatek místa. Mimochodem na čalounění sedadel je použita nová patentově chráněná látka Alfatex, která je na bázi mikrovlákna a má zlepšenou prodyšnost. Vybavení interiéru bude také na úrovni a nebude zde chybět dvouzónová klimatizace, tempomat, audio s přehrávačem CD a MP3, šest airbagů a na přídi také xenonové světlomety. Nová Alfa GT bude nabízena se čtyřmi výkonnými motory z nichž jeden bude vznětový. Zážehové budou tyto: 1,8 Twin Spark (103 kW/140 k), 2,0 JTS (121 kW/165 k) a špičkový 3,2 V6 24V (176 kW/240 k) pro model GTA. Zástupce vznětových motorů bude 1,9 JTD Multijet 16V (110 kW/150 k).

Zatímco nová GT byla navržena ve spolupráci se studiem Bertone, přepracování vlajkové lodi 166 dostalo na starost domácí Alfa Romeo style centre. Již na první pohled je patrné že největší změny se dočkala příď vozu a jinak došlo jen k drobným retuším. To je dáno také tím, pro koho jsou tyto vozy určeny. Sedany této velikosti se mění jen pozvolna, neboť jejich klientela je již poněkud konzervativnější. Velký důraz byl kladen na zvýšení pohodlí v rozměrném interiéru, výběru materiálů na čalounění a vhodnou volbu barevných kombinací. Mimo třech úrovní výbavy (Impression, Progression a Distinctive) je v nabídce na přání ještě TI pack, který obsahuje snížený podvozek, 18“ kola, interiér v černé kůži s logem TI a hliníkové prahy. Mimo tyto fajnovosti je v nabídce vše, co by automobil této kategorie měl nabízet: ABS, EBD, šest airbagů, tempomat, automatická klimatizace, bi-xenonové světlomety navigační systém, audio s 10 reproduktory či pět druhů hliníkových kol průměrů 16“, 17“ a 18“. K tomu všemu také patří náležité pohonné jednotky, kterých je na výběr celkem šest. Čtyři zážehové: čtyřválec 2,0 Twin Spark (110 kW/150 k), 2,5 V6 24V (138 kW/188 k), 3,0 V6 (162 kW /220 k) a nejsilnější 3,2 V6 24V (176 kW/240 k). Vznětové motory jsou zastoupeny pětiválci 2,4 JTD 10V (110 kW/150 k) a 2,4 Multijet 20V (129 kW/175 k).

Miroslav Kudělka
Diskuze (27)