Diskuse

Alfa Romeo 4C nedostane manuální převodovku, není o ni zájem

11.12.2017

Počátkem příštího roku dorazí omlazená Alfa Romeo 4C, kterou s manuální převodovkou taktéž neseženete. Ve stejném trendu hodlají pokračovat i Maserati či Ferrari.

 

  • 43 Reagovat !

    foto Dinar

    Dinar 11.12.2017  11:03

    falešný argument

    "Mezi zákazníky prý není dostatečná poptávka, což dokládá jedním příkladem za všechny: v Maranellu investovali 10 milionů dolarů (asi 217 milionů Kč) do vývoje manuálních převodovek, aby s nimi pak prodali pouhé dva vozy." :no:

    Sorry, ale tohle neberu, manuál v supersportovních Ferrari s min. osmiválci a výkony kolem 600 koní je už dnes logickým nesmyslem, to se mohli v Maranellu zeptat každého prodejce, aby jim řekl, že o něco takového zájem nebude. A právě proto neberu tohle jako argument pro absenci manuálu u Alfy 4c, v jejím případě je to jen účelová výmluva, je totiž jen málo aut (a tím myslím právě třídu malých sporťáků), ve kterých dává dnes manuál smysl, alfa je reprezentantem této třídy, manuál by jejím prodejům naopak pomohl.
    • 10 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 11.12.2017  11:20

      « Re: falešný argument

      niekde som čítal že aj u M2 (bmw) sa manuály predávajú nad očakávanie dobre.
      • 20 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 11.12.2017  13:05

        « Re: Re: falešný argument

        Byl bych moc rád kdyby tomu tak doopravdy bylo. Ale v Renocaru v Brně nemají ani jeden manuál. Když jsem se šéfa ptal, tak říkal, že jo, nějaký se už prodaly...........nějaký?
      • 00 Reagovat !

        foto boost-

        boost. 11.12.2017  14:07

        « Re: Re: falešný argument

        V USA je take rate 50/50 MT vs DCT, jinde ve světě se prodá o poznání méně. Manuální 991.2 GT3 se taky v USA prodá víc než v ROW. Američani dřív manuální převodovky při životě.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 11.12.2017  11:30

      « Re: falešný argument

      Ani nenapíšou, o jaký model jde...
    • 30 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 11.12.2017  11:59

      « Re: falešný argument

      Pomohl, ale jak pomohl? Proda se toho jednotky tisic kusu rocne? Nebo ani to ne? A co si slibit od manualu, jake zvyseni prodeju... 20%, 100% nebo snad 1000% navic? A ikdyby mi bylo prano a bude to tech 1000%, budu to vubec umet v takovem poctu vyrobit (slozite karbonove sasi)?
      Argument mozna je falesny, ale divil bych se kdyby realita nebyla prave takova. Manual se proste alfe nemusi vyplatit (ona se ji nejspis hrube nevyplaci 4C jako takova) a vyrabet neco co se nevyplaci si dnes nelajzne temer nikdo, tim spis ne automobilka tesne pred krachem.

      PS: Docela by me zajimalo kolik boxstru a caymanu se proda s MT a kolik s PDK.
      • 31 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 11.12.2017  12:26

        « Re: Re: falešný argument

        Prodeje alfy 4C nikdy ročně nepřekročili 2,5 tis. kusů, je to malosériovka, nutně pro automobilku prodělečná, ale je to imagemaker. Jaký náklad navíc by bylo spárovat ten motor ze 159ky s manuálem ze 159ky? Vývoj nula nula nic, náklady na zástavbu určitě ano, ale v rámci automotive nic závratného. Je to malý sporťák pro entuziasty, manuál do něj patří, min. jako volba. Když už ne do této třídy, tak kam ještě manuál??
        • 00 Reagovat !

          foto Odan

          Odan 11.12.2017  14:28

          « Re: Re: falešný argument

          To by museli nejakej manuál nejdriv koupit, M32 je zaprvý nespolehlivej a nepřesnej krám a zadruhý se tam, co jsem 4C viděl, úplně nevejde ;-\
          • 11 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 11.12.2017  15:26

            « Re: Re: falešný argument

            Ale fuj, napsat o něčem od Alfy, že je to nespolehlivý krám, si představ... >:D
            Motor z konfekce, převodovka z konfekce, proč ne, že by byl manuál na zástavbu větší než dvojspojka se mi taky věřit nechce, jinými slovy, nemyslím, že problém je technický, alfa prostě manuál nenabídne a zdůvodnění jsou klasická kouřivá clona, než o tom píšu. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto jiras-

      jiras_ 11.12.2017  16:52

      « Re: falešný argument

      Sorry, ale to je stejný jak s elektroauty, nejchytřejší kolem nich jsou ti, co by si je koupili, kdyby tohleto a támhleto. Prostě reální kupci manuál nechtějí. A ani italskej manažer neodklepne investici do ztrátového projektu. To o Ferrari je jen berlička aby řeč nestála. U imidžovky bez posilovače pro entuziasty bych se spíš ptal, proč to nemělo manuál rovnou, třeba i externí když FCA nic vhodného nemá. Ono ani to budování image pro Alfu asi moc nefunguje. Prostě BMW a spol. si pozice zakopali a těžko se tam dostanou zpět. Ono to jde, viz. Audi, ale trvá to roky a několik generací aut jako Giulia a Stelvio. Bude mít FCA trpělivost a prachy?
      • 20 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 11.12.2017  17:10

        « Re: Re: falešný argument

        Italskej manažer neodklepne investici do ztrátového projektu - ten byl dobrej >:D
        • 00 Reagovat !

          foto jiras-

          jiras_ 11.12.2017  20:29

          « Re: Re: Re: falešný argument

          Ale jo, s pár už jsem se setkal a nedělají to. Spíš se jim stává, že si vyberou argumenty, které se jim líbí a hodí a pak dělají překvapené, že se na tom tratí. Ale když je to jasné, tak do toho nejdou.
  • 20 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 11.12.2017  11:17

    z článku

    mám pocit akoby sa do 4C manuál montoval a teraz sa nebude.
    pokial ja viem tak v 4C manual ani nebol,čo si myslím že je škoda. To auto mohlo byť mimo iného ešte ľahšie.
    • 00 Reagovat !

      foto 718

      718 11.12.2017  14:30

      « Re: z článku

      mas pravdu nebol... :yes: skusal som 4C...no uzasne len chce to fakt dobre cesty..a kevlar kam sa pozries :yes: >:-[] p.s a nepozerat moc na pristrojovku...z lacneho kraja...p.s.2....naliat vodu do ostrekovaca...cca treba ist do servisu.... :'-( ....ale kto to vytrpi....co uz peknej babe sa odpustia drobne prehresky >:D >:D >:D
      • 00 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 11.12.2017  16:00

        « Re: Re: z článku

        nakoniec si skončil u Poršä ? Spokojnosť ?
        • 00 Reagovat !

          foto 718

          718 11.12.2017  16:10

          « Re: Re: Re: z článku

          >:D >:D...ano ano..je pouzitelejsie,pocit kvality je vacsi..motor boxer....a ma dva kufre >:D >:D :yes: ...ale cast srdca patri Alfe :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 11.12.2017  16:13

            « Re: Re: Re: Re: z článku

            ja mám doma 3 kufre naskladané do seba >:D
            napíš nejaký blog či recenziu , bo mám niekedy pocit že u Porše musím skončiť aj ja >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto 718

              718 11.12.2017  16:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: z článku

              dobry napad :yes: >:D ...drzim palec :yes:
  • 112 Reagovat !

    foto Disponent

    Disponent 11.12.2017  11:21

    Není to falešný argument

    Bez automatu dnes jezdí jen vidláci. Kdo nezkusil DSG, je jezeďák předpotopní. Proč asi mají sportovní značky, jako např. Porsche, automaty? Nu asi proto, že s nimi není nuda ;-)
    • 50 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 11.12.2017  11:30

      « Re: Není to falešný argument

      Sportovní značky jako např. Porsche ale mají i manuály, konkrétně u Porsche je jistý trend návratu k manuálu.
      • 00 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 11.12.2017  12:35

        « Re: Re: Není to falešný argument

        trend vidlakov je na vzostupe, nic nove >:D samy vidlak
        • 20 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 11.12.2017  13:00

          « Re: Re: Re: Není to falešný argument

          Klidně bych byl vidlák v GT3 :-)
          • 00 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 11.12.2017  14:42

            « Re: Re: Re: Re: Není to falešný argument

            fii to by si mal zlate vidle >:D
    • 21 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 11.12.2017  11:35

      « Re: Není to falešný argument

      No, že zrovna operuješ s dvojspojkou DSG, to se teda divím. U čtyřválců mne automat nebere, jelikož tlačí motor do nesmyslně nízkých otáček a dusí ho, auto se třepe a tak, u šestiválců pak ano, tam se to tak nedusí a než DSG raději měnič, to je jiný kafe..
      • 10 Reagovat !

        foto zlababa

        žlababa 11.12.2017  11:43

        « Re: Re: Není to falešný argument

        Hroznej blábol. Do nízkých otáček ho nutí podle toho, jak moc "eko" má nastavenou řídící jednotku. To nevychází ani z konstrukce čtyřválce, ani z konstrukce DSG
        • 11 Reagovat !

          foto hittman

          hittman 11.12.2017  11:47

          « Re: Re: Re: Není to falešný argument

          Právě že u 4válců to je nejvíce okaté snižování emisí-paliva a tím pádem otáček, kdy motor trpí, recirkuluje téměř vše, třepe se a duní. U více válců to není tak okaté..
          • 10 Reagovat !

            foto zlababa

            žlababa 11.12.2017  14:23

            « Re: Re: Re: Re: Není to falešný argument

            u 4válců je to nejvíc okaté, protože tvoří většinu produkce, a proto je u nich snižování emisí pro automobilku nejdůležitější. U nějakých vrcholových motorizací, kterých se prodá pár kusů, to automobilky tolik neřeší.
      • 03 Reagovat !

        foto Disponent

        Disponent 11.12.2017  11:52

        « Re: Re: Není to falešný argument

        U měniče jsou strašné ztráty a spotřeba k ničemu, navíc si člověk opravdu připadá jak v tramvaji. V DSG jde všechno bleskově a lze si upravovat ty nízké otáčky, jak píšeš, převolením do S režimu.
        • 20 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 11.12.2017  13:19

          « Re: Re: Re: Není to falešný argument

          Tyto argumenty platily tak před dvaceti lety a dřív.

          Ztráty moderní měnič kontra DSG jsou prakticky stejné (ztráty v měniči jsou jen do okamžiku jeho mechanického přemostění, ztráty v DSG jsou permanentní, pramenící z nutnosti pohánět výkonné vysokotlaké olejové čerpadlo nutné pro její funkci.) Ani efekt jako v tramvaji už není až tak pravda díky mechanickému přemostění měniče po zařazení. Jediná podstatnější výhoda DSG je rychlost přeřazení.
          • 12 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 11.12.2017  13:29

            « Re: Re: Re: Re: Není to falešný argument

            Ani ta rychlost přeřazení už neplatí, ale jinak souhlas. ;-)
            • 20 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 11.12.2017  21:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: Není to falešný argument

              Pořád platí. Za předpokladu, že správně odhadne, co bude třeba zařadit. I špatné dvouspojky jsou pak rychlé. Jak moc se plete a jak špatné to pak je, tam se láme chleba. Řekněme, že špičkový planetový automat s měničem je dostatečně rychlý pro běžné silniční potřeby. Tam skutečně nemá smysl argumentovat tím, že přeřazení zvládneš < 60 ms.
              • 00 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 12.12.2017  15:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Není to falešný argument

                Dsg v konfekci není rychlejší v odřazování a je pomalejší v podřazování. A ústup od dvojspojky např v nové M5 dává podle testů, kde jsou vesměs použity výrazy jako “rapidly fast shifting” smysl i u sportovních verzí. Možná by bylo zajímavé srovnání s nějakou špičkovou dvojspojkou porsche, ale obecně rychlost řazení už není výhodou dvojspojek.
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 12.12.2017  16:44

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není to falešný argument

                  To by mě zajímalo... v čem spočívá ta pomalost v podřazování? Pokud DSG ví, že se bude řadit dolů (klesají otáčky, brzdí se apod.), tak má na druhé spojce nachystaný nižší kvalt. Když na "to" dojde, tak se prostě rozpojí jedna spojka a spojí druhá a je podřazeno, ne? V čem je to pomalejší než řazení nahoru?
                  • 00 Reagovat !

                    foto JDM

                    JDM 12.12.2017  17:06

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není to falešný argument

                    Tocis motor k omezovači před zatáčkou a ve chvíli kdy jdeš na brzdy zařadí nebo chystá další kvalt nahoru ale ty chceš chvíli na to podradit..
                  • 00 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 15.12.2017  08:15

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není to falešný argument

                    Jediné, co mě napadá, je srovnávání otáček. Nejhorší scénář je pochopitelně situace, kdy se rozhodne podřadit ze sudé na sudou, nebo z liché na lichou. Protože ve skutečnosti podřazuje dvakrát (alespoň myslím, že je to běžné řešení). Když chce tedy ze šestky na dvojku, půjde třeba přes pětku (nebo trojku). K tomu možnost, že se splete a nebude mít nachystáno...
                    • 00 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 15.12.2017  16:07

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není to falešný argument

                      Pokud u dsg (v GGTI) jedeš v Déčku na šestku na hodně nízké otáčku a dáš kickdown, obvykle si vybere podřazení na 3 (tedy ze sudé na lichou). a to podřazení je pak prakticky stejně rychlé, jako z 6 na 5. Ale i podřazení ze sudé na sudou (z liché na lichou) bývá obvykle velmi svižné. Spíš se (hodně vzácně) stává, že ji zblbneš náhlým ubráním/zpomalením a následným ("nečekaným") chtěným zrychlením. To se ale týká D módu, nikoli S módu. A na problémy s cukáním při velmi pomalém popojíždění taky stačí přepnout z "ekonomického" režimu D do režimu S.
                      Jinak je dsg opatrnější, při podřazování ohledně ochrany proti přetočení motoru, s manuálem (když se to umí)se dá jít víc na "krev".
                • 00 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 15.12.2017  08:11

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není to falešný argument

                  I ty obyčejné dvouspojky se právě pohybují pod 100 ms. Nevím tedy, jak obyčejné Getragy. U těch opravdu dobrých udávají 0 ms. O čemž by se podle mne dalo debatovat. I u takové DQ250 udávali nejkratší čas přeřazení 8 ms. Když se trefila, směrem nahoru. Ale když se spletla, mohlo to být i přes vteřinu. Pro podřazování uváděli snad 600 ms, to je ohromný rozdíl.

                  Jinak uvnitř automatické převodovky nedochází k ničemu jinému, než že se spojují a rozpojují spojky/ brzdy. Spolu s agresivním přemostěním měniče se dá dosáhnout dobrých časů. Ale ještě jsem neslyšel o planetovém automatu s měničem, kde by udávali takovéhle časy (< 100 ms). Spíš se pohybují na úrovni dobrých jednospojkových robotů (jako starší F1 Ferrari). A čas kolem 200 ms je dostatečný i pro sportovní jízdu. Hlavně, když bude konzistentní. To je podle mne důležitější než deset ms sem, deset ms tam.
          • 00 Reagovat !

            foto Disponent

            Disponent 13.12.2017  06:44

            « Re: Re: Re: Re: Není to falešný argument

            Jezdím denně s DSG se 4válcem i s 3válcem a vůbec nevím, že ji (DSG7°) mám. Je blesková, řadí bez prodlev, jen vidím na palubce, jak tam ty kvalty padají. Když chci zrychlit, sama to vycítí a rychleji podřadí. Taková je doba - DSG daleko příjemněji člověku poslouží než planeta. Uspěchanost doby přechází do techniky.
        • 30 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 11.12.2017  13:27

          « Re: Re: Není to falešný argument

          Doporučuju zkusit nějaký moderní hdm automat, ZF8 nebo 9G tronic, ztráty se nekonají, funguje zamykání kvaltů, odřazování je rychlostně srovnatelné s dsg, podřazování rychlejší, komfort bez cukání, spotřeba na úrovni manuálu. Je jiná doba, disponente, popisuješ hdm převodovky z doby před patnácti lety. Dvojspojka je dnes pro konfekci ukončená vývojová větev, pár let ji mainstream jako levnější řešení ještě bude používat. Dvojspojka má smysl třeba jako levnější náhrada sekvencí pro light závodní auta (v endurance závodních autech např.) nebo pro čistě sportovní auta, kde komfort není tolik podstatný. Ale i tam, viz. nová M5 např. se stále více prosazují hdm převodovky. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto andy2210

          andy2210 11.12.2017  15:58

          « Re: Re: Re: Není to falešný argument

          Nevim, mam zkusenost se soucasnym 9 st HDM v MB E a ve Sport+ rezimu je to naprosta parada, radi famozne. Se spotrebou to asi tak horky nebude a dynamiku to asi moc nebere, neverim tomu, na 140kw to jede presne tak, jak ma.
    • 20 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 11.12.2017  11:42

      « Re: Není to falešný argument

      nebud smiesny

      [odkaz]
      [odkaz]
      [odkaz]
      [odkaz]
      [odkaz]
      [odkaz]

      a tak mozeme aj dalej pokracovat pri tychto vidlackych vozoch... je ich este dost ;-) ...
    • 20 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 11.12.2017  11:45

      « Re: Není to falešný argument

      však práve mal som DSG a s VR6 , tak viem o tom svoje pán Vidlák.
    • 30 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 11.12.2017  12:29

      « Re: Není to falešný argument

      Kdo není schopen chápat rozdíl mezi funkcí a smyslem typu převodovky v konfekčním daily caru a ryze sportovním autě je vidlák automobilový a může diskutovat možná na Květy.cz. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 11.12.2017  16:50

      « Re: Není to falešný argument

      To jste předvedl falešný argument. DSG je totiž ve skutečnosti robotizovaná/automatizovaná manuální převodovka, nikoliv automatická převodovka.
  • 20 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 11.12.2017  11:32

    4C

    Na 4C jsem si teď vzpomněl s uvedením Alpiny, to budou přímí konkurenti... s tím, že Alfa je už dneska lehčí a snad i levnější (Alpina má ale zatím jen tu úvodní edici). Pokud se nepletu, měla 4C suchou hmotnost pod 900kg, Alpina provozní cca. 1100?

    Manuál bych bral.
    • 00 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 11.12.2017  12:06

      « Re: 4C

      K Alfe a Alpine jeste lotus do party a pomalu by to vydalo i na nejaky ten vlastni zavodni serial (prihlednouc k musi vaze ucastniku spis serialek). Chapu ze v srdcich redakce by to bylo az nekde na 27. pricce, 26 mist za Octavia cupem, ale me by podobne mrsky na pomalejsich okruzich docela zajimali. Navic, tady vidim cestu kam se muze a ma motorsport posunout, ne k baterkama pohanene nude, ale k malym spalovakum. :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 11.12.2017  12:16

        « Re: Re: 4C

        Lotus má svou závodní sérii. Stejně tak Caterham nebo Radical.
        • 00 Reagovat !

          foto fOE

          fOE 11.12.2017  12:20

          « Re: Re: Re: 4C

          A Alpine bude mit svou, ano, ale tyhle tovarni serie me nikdy nebavili tak jako treba DTM, kde proti sobe jdou jine znacky. Subjektivni nazor, ale mit serial o vice znackach je atraktivnejsi podivana.
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 11.12.2017  12:41

            « Re: Re: Re: Re: 4C

            Jenže to také klade větší tlak na vývoj a to stojí peníze. To v EU na spodku motorsportu znamená hlavně hatchbacky.
          • 00 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 11.12.2017  13:24

            « Re: Re: Re: Re: 4C

            DTM a před tím ETCC mělo kdysi úroveň. Vše ale skončilo s rovnostářskou politikou, kde úspěšná značka byla penalizována a přivedena zpět do stáda. To se dá srovnat se závody na 100m, kde by U. Boltovi (protože vyhrával), dali na další závod na záda batoh s cihlami. A to je přece blbost. Závody jsou závody a nejrychlejší vyhrává.
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 11.12.2017  14:14

      « Re: 4C

      4C som este nikdy nevidel.... ale bude to asi mensie a drsnejsie nekompromisnejsie ako alpina aj ked konkurovat vzjomne si vzhladom na dnes uz malu ponuku sikovnych kupatok iste do istej miery budu ;-)

      4C mi pride ako nejaka italska evora... predpokladam ze alpina bude kusok "ludskejsia" a menej spartanska ale mozem sa mylit.. a vlastne kedy ta dlhoocakavana alpina pride? alebo ked som nahodou zase nieco prespal tak sorry :*) ...
      • 10 Reagovat !

        foto gil54

        gil54 11.12.2017  14:35

        « Re: Re: 4C

        Prospal, :-) [odkaz] - poslední odstavec.
        • 00 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 11.12.2017  14:42

          « Re: Re: Re: 4C

          dik.-.. teraz som cely tyzden marod tak par veci z tohto sveta snad opat dobehnem >:D ... ale nepredava sa este ze ne... lebo tak som to myslel.... ale tesim sa na nu :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto stone60

    stone60 11.12.2017  14:44

    prodeje v Itálii

    Za poslední dva roky jsem byl v Itálii asi 8x, najel 25 tis km a pouze 1x jsem viděl 4C, ve které seděl důchodce ..... Podíl italských aut na jejich trhu se stále mění v jejich neprospěch, to mi jako fandovi italských aut trhá srdce. Jestli 4c má automat nebo manuál, je v principu u pr...e, horší je, že Lancie je na kapačkách a zbytek značek leží v LDN
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 11.12.2017  14:51

      « Re: prodeje v Itálii

      a este ked skonci dopredaj malej Ypsilonky tak podiel zahranicnej konkurencie sa opat zvysi.. ale to je tak ked uz aspon 5 rokov se.ru aj na auto ktore kedysi porazalo v predaji v eu aj legendu golfa ( ano ide o punto ) ..tak co sa cudujeme... ale ved je to ich vec... tak prosim... ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 11.12.2017  15:26

      « Re: prodeje v Itálii

      LDN .... >:D . To jo, ale za to Ferrari pojede na olympiádu. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 11.12.2017  15:37

      « Re: prodeje v Itálii

      Fiat se docela prodejně zvedá, sice rezignoval na "lepší" auta, ale Tipo podle mě docela dobře trefuje, co běžný zákazník od auta čeká. Ve vyšších sférách... Ferrari se daří výborně, Maserati a Lambu (pokud ho teda považuješ za italskou značku) celkem taky.

      Na Alfu jsem zvědavý, Stelvio je teoreticky trefa, tak uvidíme, jak to přetaví v prodejní čísla.
    • 00 Reagovat !

      foto sendador

      sendador 11.12.2017  22:06

      « Re: prodeje v Itálii

      V Italii hodne zalezi na regionu - na severu jezdi hodne nemeckych aut, naopak od Rima na jih je to samej Fiat, treba v Neapoli mi prisel podil domacich znacek minimalne 50%.
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 11.12.2017  22:29

    Trapné výmluvy

    Srovnávat supersporty formátu Ferrati se 4C je fakt ubohá výmluva. Takže to auto nemá kvůli maximálně syrovému požitku ze sportovní jízdy posilovač řízení, ale výhradní montáž automatu nevadí? To má ten čtyřválec 1,75 l takový krouťák, že by to spojka a manuální převodovka (již dávno vyvinutá) nezvládla? Fakt trapné! >:D >:D >:D
    Daleko větší průser je ovšem tragický fakt, že manuální převodovku nelze získat ani do Giulie s benzinovými čtyřválci, a to se chce pasovat na nejřidičtější auto segmentu! Tady už hovoříme o velkosériovém sedanu střední třídy, jeho výrobce pohrdá nemalou čístí potenciálních zákazníků. A to je hanba, pane Účetní.!!! No zřejmě jsou s prodeji Giulie spokojeni, respl ji nestíhají vyrábět! 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s :no:
    • 00 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 12.12.2017  00:11

      « Re: Trapné výmluvy

      moc tu nevykrikuj o manuáloch,pretože budeš označený za vidláka >:D
      • 20 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 12.12.2017  15:21

        « Re: Trapné výmluvy

        Díky za upozornění, vím, že podobné "nebezpečí" zde poslední dobu hrozí, ale lidé tohoto typu mě fakt nemůžour urazit, ani vidlákem ne! >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Bitva „prvních dam“: Drahošová vyráží na kampaň do regionů, co podnikne Zemanová?

Bitva „prvních dam“: Drahošová vyráží na kampaň do…

Nebude to jen souboj Miloše Zemana a Jiřího Drahoše, ale také někdejší knihovnice a bývalé sekretářky. V prvním…

Drahoš udělá Kalouska premiérem, tvrdí nový útok. A Zemanovi se zle vysmál kritik

Drahoš udělá Kalouska premiérem, tvrdí nový útok. A…

Finalista prezidentské volby Jiří Drahoš musí čelit další dezinformaci. Proruské webové stránky vytáhly těžký…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suárez si vzpomněl na zkrat z MS. Děsil se, že přestup do Barcy padne

Suárez si vzpomněl na zkrat z MS. Děsil se, že…

Luis Suárez je dnes neodmyslitelnou součástí základní sestavy Barcelony. Po incidentu během zápasu Uruguaye…

 

Reflex.cz

Sundejte kalhoty, vyhrňte tričko a točte se před zrcadlem! To není vtip, ale šikana dopingových komisařů

Sundejte kalhoty, vyhrňte tričko a točte se před…

V rubrice Never More se časopis Reflex už 25 let ptá na to, co známým tvářím zkazilo v poslední době náladu.…

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude kolem nás. Kde je hledat?

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude…

Média přinesla zprávu, že ČR je šampiónem inovací. Často takovéto zprávy zapadnou díky standardnímu mediálnímu…