Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo 4C: Nejprve jako koncept

Alfa Romeo na svém stánku v Ženevě ve světové premiéře představila koncept sportovního kupé, které míří do sériové výroby.
Zpět na článek
2. 3. 2011 11:35
2. 3. 2011 12:20
2. 3. 2011 13:35
2. 3. 2011 18:12
2. 3. 2011 20:07
2. 3. 2011 11:37
2. 3. 2011 19:31
3. 3. 2011 15:55
2. 3. 2011 21:39
2. 3. 2011 22:20
2. 3. 2011 11:35
Nádhera
Úžasné auto, jak po stránce vzhledové, tak po té technické...
:yes:

Vypadá jak z hedvábí, žejo? :-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
2. 3. 2011 12:20
Re: Nádhera
Áno, trend matných lakov sa mi veľmi pozdáva. A tejto Alfe dosť pomáha.
2. 3. 2011 13:35
Re: Nádhera
vazne parada, hlavne obrovska pochvala za nizkou hmotnost.
Konecne konkurence pro lotus elise.
PS: poprosil bych redaktory uvadet ten pomer vykonu k hmotnosti v kg/kW.
Doba kdy se pouzivali kone uz skoncila, staci pohlednout z okna :-) Misto konskych povozu jiz vsude jezdi auta ;-)
2. 3. 2011 14:16
Re: Kw vs. koně
...no tak, bavíme se o autech, ne elektrárnách...koně jsou na místě. :-)
Avatar - Enzo
2. 3. 2011 18:12
Re: Kw vs. koně
No za chvíli se budeme bavit pouze o elektrárnách v autech, tak si pomalu zvykej.
2. 3. 2011 20:07
Re: Kw vs. koně
Problém koně, stejně jako galonu, míle a mnoha dalších imperiálních jednotek, je v tom, že jich je několik s různým převodem, v tomto případě na watty. V moderním světě nemají koně co dělat.

"The PS was adopted by the Deutsches Institut für Normung (DIN) and then by the automotive industry throughout most of Europe, under varying names. In 1992, the PS was rendered obsolete by EEC directives, when it was replaced by the kilowatt as the official power measuring unit."

Není takový problém s kontinentální Evropou, která skoro celá používá metrické koně. Ale s USA, UK a pár dalšími zeměmi už problém je, protože používají imperiální koně a ty se samozřejmě liší podle toho, jak jsou v různých zemích definovány stopy a libry. Nejčastější imperiální kůň (založený na mezinárodní stopě a 16 uncové libře) je zhruba o 10 W silnější než metrický.
Avatar - kosmonaut
2. 3. 2011 20:33
Re: Kw vs. koně
zřejmě slušnej oddíl
2. 3. 2011 20:43
Re: Kw vs. koně
To jsem z toho celej tumpachovej. Koukám, že celý život jsem jezdil jenom na těch rachitických metrických koních.

Jinak děkuji za rozšíření obzorů.
2. 3. 2011 11:37
4c
ano parada, trochu kolme sklo ale parada.... ALE KDE JE TEN KAMAL??
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Sonny Crockett
2. 3. 2011 19:31
Re: 4c
Doufám, že na něj kvůli 4C nezbyly peníze a čas :yes:
3. 3. 2011 15:55
Re: 4c
samozrejme suhlasim :yes:
ale takto ostava volba len nemeckej 3, a ja mam tak rad prave alfu.. ;-)
2. 3. 2011 12:00
První dobrá zpráva po dlouhé době
Pokud se AR opravdu podaří tento kousek dostat do sériové výroby, udržet cenu do 50kEUR a zachovat předpokládané parametry, pak to beru jako dobrou zprávu a příjemné osvěžení nepříliš obsáhlé třídy malých, ale výkonných prestižních kupé. ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - DRBNUTY
2. 3. 2011 13:25
Re: První dobrá zpráva po dlouhé době
Keby chceli z tohto auta spravit karoseriu typu targa, nevahal by som ani chvilu. ;-)
Avatar - iudex
2. 3. 2011 12:18
Lotus necháva pozdravovať
Lotus s jeho filozofiou stavby ultraľahkých športiakov je smer, ktorým by sa mohli uberať i iné automobilky. A Alfa Romeo je k tomu jedna z najpovolanejších. Ľahké auto s hmotnosťou na úrovni kolínskych minitrojčiat potom nepotrebuje osemvalec, aby poskytlo superšportové jazdné výkony. 5 sekúnd na stovku a štvorvalec 1,8 je neuveriteľná kombinácia, ale dokazuje, že výkon samotný nie je jediným riešením na zábavu za volantom.
I keď dizajn malej Alfy je akosi očakávaný a ďalšou variantou už videného, má svoje čaro. Malý a extrémne výkonný štýlový športiačik, to je to korenie, ktoré Alfa-polievka potrebuje. :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - ethicon
2. 3. 2011 12:33
Re: Lotus necháva pozdravovať
stavbu 6-8 valcových mastodontov treba prenechať iným..toto je cesta pre Alfu, emócie, špičková technika, krásny dizajn, vynikaúci pomer hmotnosť výkon (4kg/1cv/), dostupná cena....
Avatar - Dinar
2. 3. 2011 13:48
Re: Lotus necháva pozdravovať
No, jen škoda, že Lotus ten směr sám opouští. Po té, co jsem si přečetl, jak hodlá rozšířit své modelové řady, kam se chce posunout a komu konkurovat, mám docela obavu, že se za pár let bude hledat nějaký asijský investor k záchraně něčího zadku.
Ale z principem menších sporťáků souhlas, jak píše výše webpaja, jestli tohle Alfa dostane do výroby a udrží cenu pod 50k, pak je tu šance na úspěch poměrně velká. ;-)
2. 3. 2011 15:31
Re: Lotus necháva pozdravovať
Pokud Lotus tuhle sféru lehkých sporťáčků opravdu opustí, tím větší postor se otevře pro Alfu :yes: Mezi extrémy typu Caterham, KTM X-Box a Ariel na jedné straně a většími + dražšími stroji typu Cayman, Evora atd. je poměrně široká mezera a Alfa do ní krásně pasuje.

Jen by to určitě chtělo verzi Spider popř. Targa a hlavně klasickou ruční převodovku. :yes:
A kdyby se podařilo motor 1750 TBi poladit tak, aby se dal vytáčet trochu výš než v současné verzi (kde to nemá smysl nad 6.000 otáček), bylo by to dokonalé. A ten točivější motor by se hodil i pro Giuliettu GTA. :yes: :yes:
Avatar - petr164
2. 3. 2011 15:01
Re: Spíš Dallara
Již dříve probíhala jednání s Dallarou, která dělá pro Lotus kevlarové panely a konzultace a disponuje konstrukčními schématy od Lotusu. Italové se domluví...
2. 3. 2011 18:04
Re: Spíš Dallara
Tak ono pokud chce člověk udělat malý agilní sporťák, vždy dojde ke stejnému výsledku...
Elise, Speedster, 4C, Artega GT...všechny jsou si podobné... :-)
A popravdě řečeno, všechny bych chtěl. >:D
2. 3. 2011 19:01
Alfa konečně sportovní
U ryze sportovního auta je nízká hmotnost víc, než vysoký výkon motoru. Dokonce i za cenu ztráty určité úrovně komfortu. Z bezmála dvoutunového mastodonta ani 1000 koní a "ladné" pohyby pera slovenského Pininfariny mrštnou lasičku neudělají. U mě má tahle Alfa :yes: . Pro AR sice ne úplně tradiční koncepce sportovního auta, ale účel světí prostředky a když se to tak vezme, tak i Fiat X1/9 byl v sedmdesátých letech svým designem, prakticky stejnou koncepcí a poměrně nízkou cenou docela úspěšné auto, které mezi ostatními působilo jako by spadlo na zemi z jiné planety.

Po těch víc jak 300 oslavných diskuzních příspěvcích Škody Vision D si myslím, že Alfa je fakt hezčí. I když jde o koncepty odlišných kategorií.

Kabaň mi prostě nesedí a třeba W. de´Silvovi nebo F.Stephensonovi to s tou tužkou jde jaksi líp.
Rozbalit vlákno
0
2. 3. 2011 19:40
KONCEPČNÍ KONCEPT
Tak je to opět tady, kladivo na konkurenci, dokonce kompaktní superauto... kdyby Alfa byla tím, čím jsou její tiskové materiály, Porsche a ostatní amatéři by to už dávno zabalili...

Pamatujme si především tu avízovanou hmotnost - 850 kilogramů. Osobně bych se klonil i k tomu, že vpředu vypadla jednička. A budu-li čtyřce hodně fandit, pod 1250 bych nesázel ani gram.

Cením konfiguraci - dvousedalový sporťák má své kouzlo, cením uložení motoru a cením materiály (za milión?). Necením karoserii, neb cirkus Kludský tu byl už minulej tejden. Tihle zběsilci musí být totiž děláni dooškliva, jen tak může vyniknout jejich drsná krása...

2012 - 1,3 tuny, 1,3 melouny.
Rozbalit vlákno
13
2. 3. 2011 20:05
Re: KONCEPČNÍ KONCEPT
4C je jenom KTM X-Bow s kapotáží (navíc kompozitovou), takže by se pod tunu s řidičem a plnou nádrží vejít mohli.
Jak jsou jinak ukecaný jak stará Blažková, tady bych jim ty schopnosti 4C docela věřil...
2. 3. 2011 20:43
Re: KONCEPČNÍ KONCEPT
Jsem opravdu zvědavý, jak tohle nakonec dopadne. Cena je z těch inspirujících, materiály, udávaná budoucí hmotnost, a vůbec celá ta konfigurace - motor takřka "uprostřed"... nějak mi to nejde tak jednoduše dohromady. Jak MiTo, tak Giulietta spíše napovídají, že Alfa jde jinou cestou, než směrem drsnejch sportů pro... pro koho? Pro velmi velmi velmi omezenou klientelu, alespoň tedy v horní naznačené konfiguraci.
2. 3. 2011 20:30
Re: KONCEPČNÍ KONCEPT
VWážený VWšeVWědoucí, podle mě až příliš vyhrocený soud o poměrně střízlivém konceptu Alfy. Ostatní vystavené exponáty jsou daleko odvážnější viz autosalonové fotogalerie 1. a 2. díl.

Pokud se jedná o hodnocení konkrétních údajů týkajících se hmotností, výkonů, nebo definitivních designů mi nepřipadá u konceptů, o kterých není ani úplně jisté, zda se budou vyrábět, příliš důležité - nebo moderněji - irelevantní. V sérii se zpravidla vše trošku nebo i víc změní.

Z výše uvedených důvodů mi nepřipadá paralela s cirkusem za příliš povedenou.
2. 3. 2011 20:51
Re: KONCEPČNÍ KONCEPT
Nemusíš to s tou oslovovací etiketou tolik přehánět, na tohle tu není zvědavej ani noční strážný, ale když už rozjíždíš diskuzní větev, pak ti musím napsat, že mě ty sdělené skutečnosti (kompositní auto za takřka pár švestek) neuspokojily, naopak, jsem velmi zdrženlivý v tom, abych tu psal slepé adorace k roku 2012. Zatím víme, že auto má vážit 850 kilo. Věříš tomu? Já ne. Bude-li za dva roky vážit opravdu těch osmpade, zvednu tu oba palce velmi vysoko.

Co se týká designu (vycházím, že to není náznak, nýbrž zvenku komplexně dotvořený nový model), pak ano, zde se tluče klasická designová (sportovní) krása s charakterem vozu, jakožto nízké hrubě drsné bestie, podtrženým navíc matným lakem (!), a právě proto píši, že zde klasická krása nemá co hledat, že auta tohoto ražení musí být opravdu dělána dooškliva, aby mohla vyniknout ta jeich specifická, drsná krása. Ty to nepochybně vidíš jinak. Respektuji to :yes:
2. 3. 2011 21:14
Re: KONCEPČNÍ KONCEPT
850 kilo je právě jedna z těch veličin, která se podle mě bude v případě sériového auta měnit asi nejen trošku. Nemám pocit,že bych nějak výrazně chtěl "rozjíždět diskuzní větev". Některé z uváděných nepravděpodobných údajů někdy mohou způsobit i informační šumy v redakcích, omyly překladů nebo přílišná horlivost v uvádění ne vždy 100% ověřených informací. Pokud se týká vnějšího vzhledu konceptu Alfy nebudu květnatě popisovat krásu, míru sportovního charakteru, ošklivost, hrubost nebo dokonce posuzovat drsnost či úroveň klasiky. Jenom chci vyjádřit své pozitivní pocity z předvedeného auta, u kterého mi ani matný lak nevadí.

S oslovovací etiketou to přestanu přehánět v momentě, kdy už bude bezpředmětná. Tj. až trošku ubereš plyn.
2. 3. 2011 21:21
Re: KONCEPČNÍ KONCEPT
No vždyť píši, že ty to všechno vnímáš jinak než já, a že to respektuji. Ty zase respektuj pohledy mé.

Máme zatím tři informace - budoucí hmotnost, plusmínus budoucí cenu a jistě i budoucí vizáž. Tu tedy jako asi to nejrealističtější. Hmotnosti nedůvěřuji, ceně také ne a k vizáži jsem se vyjádřil. Zbývá pojem - kompaktní superauto... :-) Klid, klid, klid...
2. 3. 2011 21:07
Re: KONCEPČNÍ KONCEPT
1,3t? I základní Giulietta je lehčí.... Zas neblbni ;-)
2. 3. 2011 21:15
Re: KONCEPČNÍ KONCEPT
S 1,4 T váží 1.290 kg...
2. 3. 2011 21:45
Re: KONCEPČNÍ KONCEPT
dyť to povídám :yes: Já vidím trošku problém v tom, že mezi 4C GTA a zbytkem produkce AR je velká propast. Jasně, není to jak když sis šel pro 8C a zjistil, že na něj nemáš, a tak ti začali cpát Mito ;-) Tady když zjistíš, že se ti líbí 4C, ale nemůžeš ji mít, tak se na tebe bude culit Giulietta QV, čili ta propast není tak gigantická..... Ale pořád tam je, chtělo by to nějaké civilnější, šmrncovní kupátko..... Těžko půjdeš pro maličký skoro-supersport a odjedeš v kompaktním hatchi.... :*) Prostě to portfolio Alfy je děravé jak záloha AC Milan.... ;-)
2. 3. 2011 21:59
Re: KONCEPČNÍ KONCEPT
:-) Tohle jsi napsal výborně, ano souhlasím.
3. 3. 2011 08:15
Re: KONCEPČNÍ KONCEPT
Výborný postřeh
3. 3. 2011 08:25
Re: KONCEPČNÍ KONCEPT
Výchozí Elise se také pohybuje kolem 1M a hmotnost je také pod 900kg, ale je to auto ořezané na kost a technologicky/materiálově to není tak pokrokové jak 4c. U této Alfy (na rozdíl od Elise) nepředpokládám, že by chtěli nabízet jen volant, pedály a sedačku.
Za plánování takového auta dávám Alfě jednoznačně :yes: i přes zevnějšek, který mě příliš neoslnil, ale i tak díky komukoliv z výrobců, kdo chce zákaznákům poskytnout zábavu z řízení. A toto ;-\ je můj pocit z poměru cena/hmotnost.
3. 3. 2011 11:40
Re: KONCEPČNÍ KONCEPT
...cirkus Kludský tu koukám zapoměl klauna >:D. Doufám, že ti nechali aspoň maringotku ;-)

PS: nech si podobné příspěvky na další štaci.
2. 3. 2011 21:39
???
Tento ťažkopádne vyzerajúci hrbáč má byť Alfa? Skôr Quasimodo...
Rozbalit vlákno
1
2. 3. 2011 22:20
Re: ???
No, kromě toho, že se mi to taky zoufale nelíbí - fotky uvedené na stránkách prodejce u nás jsou lepší, ale stejně, nějak jim tam vymřeli designéři. Legrace je, že je to tam uváděné mezi modely, které se prodávají, jakoby to bylo možné zítra koupit, ale i to je klasika, čí spíše folklór a tak bych se zastavil u té hmotnosti - nejlehčí mito má lehce přes tunu (1,4 benzín), kevlar a hliník (pokud se neodstěhoval do Humpolce) nejsou zrovna levné materiály a vyrobit auto na silnici s odpovídajícími bezpečnostními standardy této velikosti a za milion.....to je pohádka. No, ale jak říká jistá klasická postava doby tenmna českých dějin - Do roka a do dne budeme stát v Ženevě a hín sa hukáže.....nakonec ten termín 2012 uvedla samotná Alfa. Jsem velmi zvědav.
Avatar - Martin911Turbo
3. 3. 2011 09:59
Luxusní lak
Tak z toho luxusního laku si ucvrkávám :yes:
Rozbalit vlákno
1
3. 3. 2011 15:58
Re: Luxusní lak
:yes: krasa, nieje to len obycany matny lak. Ci myslim sa?
10. 3. 2011 11:51
no uz aby to koupil VW
no uz aby tu alfu koupil VW koncern a z 4C udelali 5C :-) uz jenom kvuli tomu zvuku!!!
Rozbalit vlákno
0