Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 4C: Ročně pouze 3500 vozů

Jakub Kraus
Diskuze (34)
Vedení automobilky Alfa Romeo potvrdilo očekávané limity výroby třetí modelové řady. Vůz 4C dostane ročně jenom 3500 exemplářů.

Alfa Romeo to již několik desítek let nemá lehké, avšak blíží se lepší časy. Spojení Fiatu a Chrysleru má přinést snížení nákladů a sdílení platforem mezi Alfou Romeo a Chryslerem. Taktéž rozšíření modelové nabídky ze dvou řad na tři by mohlo pomoci. Jenže nový malý sporťák má mít omezenou roční produkci jenom 3500 vozů kvůli technickým a technologickým řešením.

Z těchto 3500 exemplářů zamíří tisícovka do Evropy a o zbytek se poperou v ostatních částech světa. Úvaha, zdali bude toto omezení nějak negativně ovlivňovat příjmy Alfy Romeo, v Itálii určitě proběhla, takže buď neočekávají moc velkou poptávku, což by bylo zajímavé, když nabízí malý lehký sportovní vůz s motorem o výkonu 240 koní uložený uprostřed a pohonem zadních kol, nebo chtějí udržovat vyšší ceny než by si 4C zasloužilo. Evropská základní cena v přepočtu 1,4 milionu korun značí druhou možnost.

Tak a ještě nějaké poslední informace. Podle dealerských tabulek bude interiér nabízen v šesti barvách a sedadla ve čtyřech, stejně jako kola, či brzdiče. Mezi příplatkovou výbavu dále zamíří závodní koncovka výfuku, karbonové kryty kolem předních světlometů, nebo vzhledový sportovní paket. A pokud se v následujících sedmi dnech nic nezmění, tak bude 4C představena na autosalonu ve Frankfurtu.

Jakub Kraus
Diskuze (34)
9. 9. 2013 17:02
Re: Pěkný sporťák, ale...
Ano, Boxter a Cayman mají motor před zadní nápravou, ale převodovku za ní - čili obrácená poloha agregátu 911 se svou hroznou přetáčivostí (překonáno přes 40 let) - kdežto 4C má vše před zadní nápravou a napříč, tzn. lepší rozložení váhy na nápravy s dobrým využitím obestavěného prostoru a s dobou přítupností k motoru.Proto Ti píši, že Tvoje mínění není správné - obrácené. Tady nelze nevzpomenout naší T613 s pouhými dvěma dvojicemi válců za zadní nápravou a jinak vše před ní - to má mnohem lepší vlastnosti než dvoumístný Boxter a Cayman. T613 má vyvážené jízdní vlastnosti formule s prostornou karoserií.
Motor vepředu napříč je jiná kapitola.
9. 9. 2013 16:53
Re: Pěkný sporťák, ale...
Ano, Boxter a Cayman mají motor před zadní nápravou, ale převodovku za ní - čili obrácená poloha agregátu 911 se svou hroznou přetáčivostí (překonáno přes 40 let) - kdežto 4C má vše před zadní nápravou a napříč, tzn. lepší rozložení váhy na nápravy s dobrým využitím obestavěného prostoru a s dobou přítupností k motoru.Proto Ti píši, že Tvoje mínění není správné - obrácené. Tady nelze nevzpomenout naší T613 s pouhými dvěma dvojicemi válců za zadní nápravou a jinak vše před ní - to má mnohem lepší vlastnosti než dvoumístný Boxter a Cayman. T613 má vyvážené jízdní vlastnosti formule s prostornou karoserií.
Motor vepředu napříč je jiná kapitola.
6. 9. 2013 22:32
Re: Pěkný sporťák, ale...
A co taková 8C - nevíš o čem mluvíš...
5. 9. 2013 23:08
Re: Pěkný sporťák, ale...
K poslednímu odstavci, přesně proto jsem to formuloval tak, jak jsem to formuloval. :-)

Cayman je velmi schopný. Nicméně je ve všech ohledech pod 911. Neříkám, že nemůže někomu sednout lépe. Zajímavé je to na tom přechodu, prakticky holá 911 proti Caymanu dle tvých přání.

Mně se na 911 vždy líbilo, že to může být relativně bezbolestně tvé jediné auto. Sportovní auto, které je po ruce, kdykoli dostaneš chuť na trochu zábavy. Které ti zbytečně nekomplikuje život. Prostě takové, které si můžeš snadno dosyta užít.
5. 9. 2013 22:07
Re: Pěkný sporťák, ale...
Přiznám se, že jsem Caymanem nikdy nejel (respektive neřídil, kousek mě v něm svezli), takže to byl takový závěr dle Kylie (JPP).
911 znám jen v základní verzi 997 a pak jako Turbo 996 a i tak je to skvělé auto na všední den - což mě zároveň přitahuje i odpuzuje.

Musím říct, že se nemůžu dočkat verdiktu, jaká ta 4C vlastně bude - i ze skvělých ingrediencí může vyjít zmetek :-|