Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 4C: Severní smyčka za 8:04

Michal Fokt
Diskuze (25)
Alfa Romeo se pochlubila s časem kupé 4C na severní smyčce okruhu Nürburgring. Jak si stojí oproti své konkurenci? A představte si, že se tohle auto bude prodávat v síti Maserati.

Už jste si určitě zvykli, že pokud se objeví informace o tom, že nějaké auto dobře zajelo Severní smyčku, jde řeč o sedmi minutách plus nějaké drobné a nejnověji též časy pod 7 minut. Teď ovšem není řeč o supersportech, normální sporťáky také mají právo na svůj čas na Ringu, nemyslíte?

Nyní splnila svou povinnost Alfa Romeo 4C. Milánská automobilka oficiálně potvrdila dřívější spekulace, že kupé 4C unikla osmiminutová hranice jenom velmi těsně: zvládlo Severní smyčku okruhu Nürburgring v čase 8:04. Co to znamená ve srovnání s konkurencí? Nejzásadnější informací je zcela jistě to, že aktuální Porsche Boxster S bylo o 6 sekund rychlejší. Jinými slovy, auta jsou na podobné úrovni a vůbec nejsou ve špatné společnosti. Jaguar XKR-S Convertible, Audi RS5, Cadillac CTS-V nebo Mercedes-Benz C 63 AMG Coupe mají také čas okolo osmi minut.

Už jsme si také zvykli, že Alfa Romeo 4C budí spoustu kontroverze, tedy zejména v USA. Její debut je stále odkládán, pro tamní trh bude o metrák těžší a nyní přichází další studená sprcha. Fiat se rozhodl, že 4C bude oproti původním informacím prodávat nikoli u vybraných amerických dealerů Fiatu, ale v prodejní síti Maserati. O emoce má tedy 4C postaráno dlouho před uvedením do prodeje...

Mimochodem, těšte se na naše vlastní jízdní dojmy z novinářské prezentace, které se na Auto.cz a Autofun.cz objeví co nevidět...

Michal Fokt
Diskuze (25)
4. 10. 2013 18:24
těžko srovnávat, ale ten čas je dobrý...
srovnat časy lze těžko, pokud auta nejsou všechna čistě sériová se stejnými pneumatikami a nejlépe se stejným řidičem, každopádně ten čas je velmi dobrý - takovému Focusu RS dala víc jak 20sekund. 6 sekund ve srovnání s Boxterem S taky není špatné - ty auta budou mít podobný výkon na tunu, podobnou koncepci, ale zásadně rozdílný motor. Boxter S má atmosférickou 3,5 V6 o výkonu 315koní a to je o hodně víc, pravděpodobně bude mít i jiné zpřevodování a vyšší maximálku. V pomalých zatáčkách bude více neohrabané, ale na rovinkách ve vyšších rychlostech bude rychlejší a pružnější to může být na tomto okruhu velká výhoda. Každopádně čas je srovnatelný při podstatně nižším výkonu a při ceně o takových 300tisíc nižší a to je prostě dobrý a nechápu jak to někdo může brát za špatný výsledek.
4. 10. 2013 00:02
Re: SUBARU WRX STI sedan MY11 to zvladlo za 7:55
Tovární časy kolikrát zajedou lidé, kteří to auto řídí první den. Znát okruh rozhodně neuškodí. Nevím, co si představuješ pod vyjedu si na okruh, žádná křeč, ale tohle rozhodně není čas, který bys zajel v podobném autě jen tak na pohodu. Vylepšit lze samozřejmě všechno.
3. 10. 2013 23:32
Re: SUBARU WRX STI sedan MY11 to zvladlo za 7:55
Ta její zde uvedená společnost jsou 1,7-2 tunová monstra, navíc nejde o tovární časy - minimálně RS5 a C63 jsou zajeté novinářem. Jablka a hrušky. Ve své kategorii si špatně nevedla. Na druhou stranu nějakou opravdu dobrou referenci nemáme. I Cayman je o metráky těžší. Bohužel NS není zrovna ideální trať pro podobné auto. Porovnávat to se Subaru je úplně scestné.
3. 10. 2013 23:08
Re: Jinými slovy
Souhlasím. Jen mě zarazilo, že autor zmínil Boxster a ne Cayman S. Walter Röhrl s ním zajel 7:55. Bohužel časy základních verzí neudávají. Ten by byl 4C blíže. A výkon sice "matters", ale to také váha, aerodynamické vlastnosti vozu, pneumatiky a vůbec celý hnací řetězec.
3. 10. 2013 22:37
Re: SUBARU WRX STI sedan MY11 to zvladlo za 7:55
Čas té Alfy je dost dobrý, Imprezy taky, kór jak už někdo psal výše, tak Impreza je poněkud upravená, ne sériovka.