Alfa Romeo se pochlubila s časem kupé 4C na severní smyčce okruhu Nürburgring. Jak si stojí oproti své konkurenci? A představte si, že se tohle auto bude prodávat v síti Maserati.
Nějak se nemůžu srovnat s tím hmyzím provedením předních světel, ale jinak souhlas. A dosažený čas je v pohodě, přece jen ten motor není výkonově nic extra a na ringu jsou úseky, kde je pro výsl. čas důležité, jak rychle se auto umí dostat na maximálku. Jinými slovy, výkon matters, na NS není váhová výhoda tak markantní, jako na nějakém technicky zakrouceném okruhu. Z času na NS bych vědu nedělal, síla 4C bude jinde. ;-)
Presne tak, NS sedí skôr vysokovýkonným autám, ktoré vedia ísť poriadne rýchlo a obratnosť daná nízkou hmotnosťou tu až tak nepomôže. Na to sú iné, kratšie a pomalšie okruhy. I tak je to dobrý čas na jedna-osmičku, lepší, než Porsche Cayman.
Souhlasím. Jen mě zarazilo, že autor zmínil Boxster a ne Cayman S. Walter Röhrl s ním zajel 7:55. Bohužel časy základních verzí neudávají. Ten by byl 4C blíže. A výkon sice "matters", ale to také váha, aerodynamické vlastnosti vozu, pneumatiky a vůbec celý hnací řetězec.
Tak M RS má jednak o nejakú tú desiatku koní navyše, jednak je to okruh pre rýchle autá a tiež sú tu tie pochybnosti o sériových pneu Meganu. A nakoniec stále je od toho M RS Alfa rýchlejšia.
P.S. Nezačni argumentovať cenou 4C a MEganu, lebo rovnako možno povedať, že táto Alfa je rýchlejšia, ako Ferrari Maranello s V12 za trojnásobnú cenu.
no myslim ze kone navíc as tak podstatne nebudou, rozdil by mel bejt dosti smesnych 15kW tedy dost smesnych cca 20 koni, co je ale podstatne je vaha, kde megane RS je doslova tloustik a s tema 1460kg je teda o hooodne tezsi nez Alficka s necelou tunou ;-)
... myslím že americkým zákazníkům bude dokonale jedno, jestli si 4C koupí u Fiatu nebo u Maserati.... Naopak já bych pro ni raději k Maserati, určitě tam budou mít lepší kafe.... :yes:
Z mého pohledu to tedy žádná studená sprcha není.... Naopak by bylo divné pro takové auto jít do showroomu mezi Fiaty 500 :-O
No..
Ona se už 8C prodávala tamtéž...
Ono to spíš asi bylo myšleno tak, že dealeři Faitu to možná měli přislíbeno a ostrouhali...
Ale jak to mají nastaveno v Americe nevím... Dealerů, kteří prodávají jen Fiaty v Americe asi moc nebude...
ano, auto je to super...akorát prototyp s větším turbem (324bhp), rámem, 6ti pístkové brzdy, hliníková kapota atd. (Subaru conducted test. MY2011 prototype with non-production upgrades and modifications). Produkční Subaru WRX STI má Ring za 8:06.
navíc na tak dlouhé trati to zase tak obrovský rozdíl není, nehledě na to že 4x4ka bude v podání subaru s takovým výkonem bude mít i lepší trakci ale zase co se týče jízdních zážitků může být Alfa úplně někde jinde. Oboje sou skvělá auta a každé je zaměřené jinak. Alfa 4c by mohla jezdit nějaké okruhy a Subaru je zase Rally střela takže obojí má své :-)
No a hlavně s tím autem jede řidič, cos tím autem má nacouváno víc, než mají dosud všechny protoypy 4C najeto dopředu.. To taky asi hraje svou roli...
Asi je naivní si myslet, že by ta Alfice ten čas ještě trochu nevylepšila...
Jinak bavit se na takto dlouhém okruhu o rozdílu cca třeba 4 s je irelevantní, když si člověk veme, že třeba F 1 jezdí úplně jinak a jiné časy a i tam jsou v rámci jedné kategorie na daleko kratší kolo rozdíly mnohem větší a někdy za něma stojí i drobnosti...
A předpokládejme opravdu, že ten čas Alfice zajela v sériové podobě a řekněme stylem.. vyjedu si na okruh, žádná křeč (byť třeba s Fisichellou za volantem)... Alfa Romeo není značka, co by trávila měsíce testováním na N.
To je fuk, i kdyby to zajeli s odřenejma uima a jazykem na vestě, tak tady je zatraceně málo lidí, kteří by to se stejným autem zvládli za ten samý čas.
Honit sekundy na NS je stejná pitomost, jako honit jednotlivé litry v kufru při testu kombajsů.
(samozřejmě jiná situace je u supersportů)
Tak to máš pravdu..., ale taky je pravda, že 4c je řekněme na samé spodní hranici supersportů. některé parametry má srovnatelné... Má to být rychlé auto, které yb mělo být asi o víc rychlejší než to Suabru (pokud to subaru enmá moc dobrý čas ba svoje poměry)..., prootže ta společnost kolem té 4C fakt enní špatná (to jsou všechno auta 2 mil. a výš)...
Ta její zde uvedená společnost jsou 1,7-2 tunová monstra, navíc nejde o tovární časy - minimálně RS5 a C63 jsou zajeté novinářem. Jablka a hrušky. Ve své kategorii si špatně nevedla. Na druhou stranu nějakou opravdu dobrou referenci nemáme. I Cayman je o metráky těžší. Bohužel NS není zrovna ideální trať pro podobné auto. Porovnávat to se Subaru je úplně scestné.
Tovární časy kolikrát zajedou lidé, kteří to auto řídí první den. Znát okruh rozhodně neuškodí. Nevím, co si představuješ pod vyjedu si na okruh, žádná křeč, ale tohle rozhodně není čas, který bys zajel v podobném autě jen tak na pohodu. Vylepšit lze samozřejmě všechno.
srovnat časy lze těžko, pokud auta nejsou všechna čistě sériová se stejnými pneumatikami a nejlépe se stejným řidičem, každopádně ten čas je velmi dobrý - takovému Focusu RS dala víc jak 20sekund. 6 sekund ve srovnání s Boxterem S taky není špatné - ty auta budou mít podobný výkon na tunu, podobnou koncepci, ale zásadně rozdílný motor. Boxter S má atmosférickou 3,5 V6 o výkonu 315koní a to je o hodně víc, pravděpodobně bude mít i jiné zpřevodování a vyšší maximálku. V pomalých zatáčkách bude více neohrabané, ale na rovinkách ve vyšších rychlostech bude rychlejší a pružnější to může být na tomto okruhu velká výhoda. Každopádně čas je srovnatelný při podstatně nižším výkonu a při ceně o takových 300tisíc nižší a to je prostě dobrý a nechápu jak to někdo může brát za špatný výsledek.