To jako že při váze 1000kg bude mít 4000 koní? Konečně pořádná kára, teď se může jít ten pitomej koncern zahrabat i se svým Veyronem. Vypínám mobil a jdu slavit >:D .
Tak je to konečně tady! Po dlouhé době konečně nová Alfa a to přesně taková, jak má být - uhrančivě krásná, lehká, mrštná a pořádně nadupaná! Tak teď ještě hlavně tu Giulii! P.S. Ač jsem kovaný alfista, ten údaj o výkonové hmotnosti se mi zdá přece jen příliš optimistnický :-) P.S. Pan Piech asi v Ženevě obejde stánek Alfy velkým obloukem, že GTI? >:-[] >:-[] >:-[]
No dobře..
Já to vidím tak, že bych redakci nekamenoval už jen proto, že místo úspěchu koncernu VW v oblasti užitkových vozů našla a vyhledala i něco jiného...
Otázka jen zní, jestli je to relevantní článek, případně vznikl -li v hlavách autorů bez podkladů...
4 koníky na kilo jsou už jen úsměvnou tečkou, je to jen další důkaz toho, že v redakci pracují telata, která nad svou prací nepřemýšlí..., ale co už... I 4 kg na koně jsou slušná hodnota. (1120 kg, 280 koní asi nebude daleko od pravdy).
Tohle auto by se mi skutčně líbilo.. mít v garáži... ale to nedám (úpřímně řečeno).
uvidime, ako to nakoniec s tou hmotnostou bude. tych 1120 tipujem bude, ale bez vodica a paliva. realne bude teda okolo 1200kg. co je aj tak slusne, hlavne pri tom vykone. :yes:
Podívej se na hmotnost Elise, kolik stojí, jakou má výbavu a to má karoserii z hliníku. Původně se říkalo něco o okapotovaném KTM s karoserií z uhlíkového kompozitu, což je záležitost supersportů (jedna z malých revolucí MP4-12C bylo právě zlevnění výroby takových karoserií a tedy i umožnění nasazení mezi sportovními vozy - to jsme někde v říši pěti milionů).
keďže moja QV váži 1320kg a má 235 koní, tipujem, že 4C bude mať určite podstatne menej ako 1200kg...inak čo sa týka ceny nebude to nič lacné, mala by sa pohybovať medzi 50-65000 euro...nie je to model, ktorý by bol pre automobilku nosným, ale skôr imidžovka podobne ako 8C....má sa vyrábať na linke Maserati v Modene v počte cca 2500 kusov ročne po dobu cca 7 rokov...všetko sú to zatial dohady a je otázne či naozaj bude už v Ženeve...po nete už chodia fotky interiéru, čiže auto reálne hotové je a len sa dolaďujú posledné detajly..
..a co teprve (až příjde) jeho VÝKONNĚJŠÍ verze od Maserati.. :yes:;-)
..o jejichž 4 nových modelech (z nichž 1ní bude v prodeji ještě letos) by redakce také MOHLA něco napsat.. :-)
Už je to vážně kolotoč slibů, Alfa dnes nabízí Mito a Giuliettu, žádný sedan, žádné kombi, žádné coupe, žádné cabrio.. jak chce automobilka být výdělečná s takovou nabídkou, v Brně 1.servis, dostupnost dílů ap. chybí opravdu už jen 4C supersportwagon. :-);-):-(
Konecne se to zase rozjizdi, jestli se tohle povede za rozumnou cenu, tak se nebojim privlastku, ktery drive mela Calibra = Ferrari pro chude :-) vypada opravdu nadherne! Navic se muzeme tesit na novou Gulii a i na SUV Cxover, ktery se mi moc libi, vypada zepredu jako zralok :-) Cuore sportivo!
a pravděpodobně i skvěle pojede. Ale obávám se, že prevděpodobná cena někde kolem 1,5 - 2M z toho udělá jen kusovou záležitost, která kromě image nebude mít pro Alfu zásadní význam.
Pri avizovaných 4 kg na jedného "koňa" je to jednoduchá matematika: pri 1000 kg bude výkon 250 k. Avizovala sa super ľahká konštrukcia karosérie a hmotnosť pod tonu; ak by to bola práve tá tona, bude mať 250 k a to je myslím plne v možnostiach motora 1,8TBi (keď v Giulii má 235 k). Všetko pod tonu by bola senzácia, ale i hmotnosť mierne nad tonu je stále akceptovateľná a motor by to mal dať (napr. 1100 kg - 275 k).
Bylo by snadné dělat si z Alfy legraci na téma původních prohlášení o váze pod tunu a ceně pod milion. Použije-li se takzvaná "Marchioneho proměnná", která se pohybuje v rozmezí 1,4 až 5 a lze jí libovolně násobit (v případě váhy, let do uvedení daného modelu, ceny atd.) či dělit (v případě výkonu nebo procent použití karbonu) zjistíme, že všechno je CAJK!. :-) Buďme rádi, že přibude další sporťáček se zadním náhonen a solidním výkonem, navíc evropské a slavné značky, a to že bude nakonec vážit a stát velmi podobně jako cayman, je docela logické. ;-)
S tou elektronikou to není sranda. Známý staví závodní auta na značky s individuální homologací, jenže nově už se neobejde bez ESP... což je docela problém.
Tak podle Autocaru to nakonec skutečně bude pod tunu, ke karbonu jen hliník, taky motor s alu blokem, auto bude opravdu prcek, pod čtyři metry a supernízké. No, vypadá to skvěle. :yes: Jen doufám, že prostorově bude tahle mašinka i pro řidiče s výškou mimo italský průměr. ;-)
Sergio Marchionne, neondej sa a predaj Alfu Martinovi Winterkornovi. Jemu by sa tak nádherne toto autíčko hodilo do zbierky. A daroval by mu aj dvojicu motorov 1.4 TSI a 1.8 TSI... :-)
Bože PROČ dávat tak hezkému autu horší motory? PROČ ho "cpát" na unifikoVWanou platformu? PROČ taková degradace?
SUPER je i v této verzi a počkejte teprve na jeho "silnější já" se znakem Maserati :yes:;-)
Proč by měl Alfu vlastnit VW? Ten sám nedávno stopnul projekt sportovního auta s tím, že po něm v dnešní době není dostatečná poptávka. 1.8TBi nebo jak se to jmenuje je také dobrý motor, o tom to není.
posledni dobou se to tu deli na nemeckou a nenemeckou lasku, ale sakra panove a damo, budme radi za automobilovou ruznorodost.
Narovinu, tohle je po dlouhy dobe unifikovanejch derivatu konecne hezky auto, ktery si nese prednost nizky hmotnosti a pomerne vykonnyho motoru. Budme za to radi
I kdyz jsem fanousek jiny znacky (z nemecka) tak za tohle si zaslouzi Alfa palec nahoru.
Ted uz jen doufat, ze cena bude prizniva masovejsim prodejum a silnice se budou plnit... To o co se snazil Lotus (taky velice sympaticka znacka) se Alfe podari dostat mezi vice lidi. Snad
... maximálne v AR, že sa im konečne podarilo zhlobiť skutočne športové auto.
Som však zvedavý na predaje. Má to mať brutálnu cenu a ašte aj tá bude dotovaná.
Takže červená farba je v tomto prípade symbolická a na mieste.
Co myslis, kolko by asi stalo VW Polo, keby ho vyvijnuli a vyrabali v 2.000 ks serii za rok? Takze, cena AR 4C - zatial na nete 50.000 USD - je jasne vydotovana.
Aspon nejake "zarucene spravy". Lebo z tych, ktorymi oblbuje Marchionne obycajnych ludi, mi je uz na zaplakanie.
Bossovia ostatnych auto koncernov sa uz len usmievaju a taktne mlcia.
P.S. AR mam rad a je mi jej luto. Ako mlady, este za bolsevika, som mal tu cest soferovat GTV 1750 coupe! Su to fantasticke spomienky!!!
Pěkné auto a v portfoliu Alfy by se jistě parádně vyjímalo, kdyby ovšem nějaké portfolio existovalo.
Sice je lepší "portfolio" MiTo (jediná verze) + Giulietta (opět jediná verze) + 4C, než MiTo + Giulietta + 8C pro horních světových pět tisíc, ale placatý sporťák - byť sebelepší - Alfu Romeo nespasí.
Nepochybuju, že pokud jednou vyjede (snad dřív, než já dojdu do důchodu), bude mít perfektní jízdní vlastnosti - o to se technici KTM, jejichž X-Bow je základem, postarali.
Ale než DoDo vyjede na cesty, měla by Alfa uvést spíš auto(a) pro lidi, než pro závodníky, druhé Pagani z ní asi nebude...
ešte nikto oficiálne nevie aký to bude mať technický základ...je otázne či to bude KTM...ale niektorí to už viete na 100% ...inak countdown už beží chystáš sa tento rok do dôchodku? ;-)
[odkaz]
Ethikone, i ty se držíš mýtu o X-bow? Dallara dělala kevlarové prvky pro Lotus, tvary jsou jako u sourozenců, podvozek je taky s účastí Dallary. KTM je false flag... Velmi jsem zvědav na reálné rozložení hmotnosti, čtyřhrab by byl ideální, ale stoupla by hmotnost a cena...
Pokud se nepletu, tak prototyp pro autosalony stál na základech KTM.
Je fakt, že tu někde byl nedávno záběr 4C v příkopu, kam se asi dostala během testování, takže minimálně jedno pojízdné auto existuje.
Každopádně platí, co jsem napsal - tohle autíčko Alfu jako automobilku nespasí.
jako určitě zajímavé, ale moc jim nerozumím..proč proboha nejdřív nepřijdou s novou 159, Giuliettou v kombíku...prostě modely co jim zajistí prodeje ????? :-!
Rozhodně je 4C zásadním slovem ke škarohlídům, kteří horují pro emočně vyprázdněnou konfekci. Těším se na testy, doufám, že se potvrdí papírová data, pokud nebude strom života ve srovnání s šedou teorií nejen zelený, ale také kvetoucí... Tohle bych moc chtěl, jako poctu tvůrcům...
To je take treba vyzdvihnout:
krasne rozlozeni vah na napravy, mala delka vozu se slusnym rozvorem, dobrym vedenim vozu v primem smeru a doborou obratnoti [maly moment setrvacnosti vuci svisle ose vozu]. Nelze tady nevzpomenout Fiat X1/9.
X1/9 je bomba, občas je nějaký vidět na Oldtimer festivalu ve Slavkově. Krásné auto. Z tohoto stylu mám ještě rád starou MR2 a první Fiero. Prostě malý nízký sporťáček za rozumnou cenu - s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. To už se dnes nevyrábí...
Ano, je to skvela koncepce. K tomu je dobre vedle Fiata X1/9 pripomenout i dalsi Bertoneho pokusy s motory vzadu napric a rovnez nasi Tatru 613[700] se svym sice podelnym motorem, ale unikatne ulozenym nad zadni napravou s rozvodovkou v kateru a prevodovkou dopredu pred nim. Mozna je malo zname, ze prvni napad konstruktera-motorare Jiriho Klose byl lezaty 6-i valec ulozeny napric vzadu s valci dopredu. Vuci tomu je dnesni Porsche Carrera jiz desitky let prekonana; a nakonec i pomerne novy Boxter.