Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo 4C: 1,8 Turbo a dvouspojková převodovka

Nová sportovní Alfa Romeo se ukáže za měsíc na ženevském autosalonu. Pochlubí se poměrem 4 koně na kilogram.
Zpět na článek
12. 2. 2013 10:15
12. 2. 2013 10:41
12. 2. 2013 11:01
12. 2. 2013 11:12
12. 2. 2013 11:19
12. 2. 2013 14:11
12. 2. 2013 11:53
13. 2. 2013 00:25
12. 2. 2013 15:02
12. 2. 2013 11:09
12. 2. 2013 11:53
13. 2. 2013 00:22
13. 2. 2013 00:27
12. 2. 2013 10:50
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
12. 2. 2013 11:36
12. 2. 2013 12:01
13. 2. 2013 00:21
12. 2. 2013 12:23
12. 2. 2013 13:53
12. 2. 2013 17:50
12. 2. 2013 19:42
13. 2. 2013 00:18
12. 2. 2013 16:47
12. 2. 2013 17:31
12. 2. 2013 17:57
12. 2. 2013 18:14
13. 2. 2013 00:10
13. 2. 2013 07:56
13. 2. 2013 15:04
12. 2. 2013 18:07
12. 2. 2013 18:10
12. 2. 2013 18:26
Avatar - Emel
12. 2. 2013 10:14
4 koně na kilogram
To jako že při váze 1000kg bude mít 4000 koní? Konečně pořádná kára, teď se může jít ten pitomej koncern zahrabat i se svým Veyronem. Vypínám mobil a jdu slavit >:D .
Rozbalit vlákno
6
Avatar - poterienko
12. 2. 2013 10:21
Re: 4 koně na kilogram
Čoveče napadla mne absolutně stejná úvaha. Ale třeba nám to objasní.
12. 2. 2013 10:42
Re: 4 koně na kilogram
Absolutně první, co mě praštilo do očí. To bude žihadlo. :yes:
12. 2. 2013 10:45
Re: 4 koně na kilogram
Tak pri takom pomere vykonu na hmotnost je aj monopost F1 uplna lemra (~750ps, ~642kg)!
>:D
12. 2. 2013 11:47
Re: 4 koně na kilogram
:yes: >:D
12. 2. 2013 13:48
Re: 4 koně na kilogram
>:D :yes:
12. 2. 2013 13:49
Re: 4 koně na kilogram
Kvalita platenej novinarskej prace pri prekladani clanku [odkaz] :-)
Avatar - Ovosh
12. 2. 2013 10:15
Vykon
´´ Pochlubí se poměrem 4 koně na kilogram. ´´

Hmm... takze jestli bude mit 4C napr. 1500kg tak bude mit 6000koniku? ;-)
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2013 10:24
Italská sexbomba
Tak je to konečně tady! Po dlouhé době konečně nová Alfa a to přesně taková, jak má být - uhrančivě krásná, lehká, mrštná a pořádně nadupaná! Tak teď ještě hlavně tu Giulii! P.S. Ač jsem kovaný alfista, ten údaj o výkonové hmotnosti se mi zdá přece jen příliš optimistnický :-) P.S. Pan Piech asi v Ženevě obejde stánek Alfy velkým obloukem, že GTI? >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WalterWhite
12. 2. 2013 11:28
Re: Italská sexbomba
To toľko rokov vymýšlali vymyslené ???
Stačilo* daž na Lotus Elise Alfa masku .
12. 2. 2013 17:46
Re: Italská sexbomba
A přitom ji dali na KTM.
12. 2. 2013 10:41
4C
No dobře..
Já to vidím tak, že bych redakci nekamenoval už jen proto, že místo úspěchu koncernu VW v oblasti užitkových vozů našla a vyhledala i něco jiného...

Otázka jen zní, jestli je to relevantní článek, případně vznikl -li v hlavách autorů bez podkladů...
4 koníky na kilo jsou už jen úsměvnou tečkou, je to jen další důkaz toho, že v redakci pracují telata, která nad svou prací nepřemýšlí..., ale co už... I 4 kg na koně jsou slušná hodnota. (1120 kg, 280 koní asi nebude daleko od pravdy).

Tohle auto by se mi skutčně líbilo.. mít v garáži... ale to nedám (úpřímně řečeno).
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Atlis
12. 2. 2013 11:01
Re: 4C
uvidime, ako to nakoniec s tou hmotnostou bude. tych 1120 tipujem bude, ale bez vodica a paliva. realne bude teda okolo 1200kg. co je aj tak slusne, hlavne pri tom vykone. :yes:
Avatar - cerrbion
12. 2. 2013 11:12
Re: 4C
Pokud si pamatuju, u 4C se uvádělo, že bude vážit pod tunu, takže by tam mohl být i neupravený motor z Gulietty QV
Avatar - Emel
12. 2. 2013 11:19
Re: 4C
Původně to mělo být auto z karbonu s váhou pod tunu a cenou pod mega... uvidíme, jestli aspoň jedno z toho klapne >:D .
12. 2. 2013 14:11
Re: 4C
snad klapne to, že to bude auto :-)
12. 2. 2013 11:53
Re: 4C
Podívej se na hmotnost Elise, kolik stojí, jakou má výbavu a to má karoserii z hliníku. Původně se říkalo něco o okapotovaném KTM s karoserií z uhlíkového kompozitu, což je záležitost supersportů (jedna z malých revolucí MP4-12C bylo právě zlevnění výroby takových karoserií a tedy i umožnění nasazení mezi sportovními vozy - to jsme někde v říši pěti milionů).
Avatar - petr164
13. 2. 2013 00:25
Re: 4C
Však taky Dallara prodává Lotusu za asijskou přirážku a bez "patriotických" sleviček :-)
Avatar - ethicon
12. 2. 2013 15:02
Re: 4C
keďže moja QV váži 1320kg a má 235 koní, tipujem, že 4C bude mať určite podstatne menej ako 1200kg...inak čo sa týka ceny nebude to nič lacné, mala by sa pohybovať medzi 50-65000 euro...nie je to model, ktorý by bol pre automobilku nosným, ale skôr imidžovka podobne ako 8C....má sa vyrábať na linke Maserati v Modene v počte cca 2500 kusov ročne po dobu cca 7 rokov...všetko sú to zatial dohady a je otázne či naozaj bude už v Ženeve...po nete už chodia fotky interiéru, čiže auto reálne hotové je a len sa dolaďujú posledné detajly..
Avatar - elNiino88
12. 2. 2013 11:09
Re: 4C
řekl bych že vychází z ofiko materiálů AR, tam o ní taky moc konkrétně nepíšou
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
12. 2. 2013 11:53
Re: 4C
..a co teprve (až příjde) jeho VÝKONNĚJŠÍ verze od Maserati.. :yes: ;-)
..o jejichž 4 nových modelech (z nichž 1ní bude v prodeji ještě letos) by redakce také MOHLA něco napsat.. :-)
Avatar - petr164
13. 2. 2013 00:22
Re: 4C
To by musela něco bližšího vědět, a to se od redakčního stolu s internetem jaksi nedá...
Avatar - petr164
13. 2. 2013 00:27
Re: 4C
Tipuji dvě verze, kevlarovou a standardní. Indicie existují :-)
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
12. 2. 2013 10:50
Výkonová hmotnost
Samozřejmě, že správně má být uveden poměr hmotnosti a výkonu 4 kg/k. Díky za upozornění, opravíme.
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2013 11:20
a bude i kombi 4C supersportwagon
Už je to vážně kolotoč slibů, Alfa dnes nabízí Mito a Giuliettu, žádný sedan, žádné kombi, žádné coupe, žádné cabrio.. jak chce automobilka být výdělečná s takovou nabídkou, v Brně 1.servis, dostupnost dílů ap. chybí opravdu už jen 4C supersportwagon. :-) ;-) :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Igithegreat
12. 2. 2013 11:36
Rozjezd
Konecne se to zase rozjizdi, jestli se tohle povede za rozumnou cenu, tak se nebojim privlastku, ktery drive mela Calibra = Ferrari pro chude :-) vypada opravdu nadherne! Navic se muzeme tesit na novou Gulii a i na SUV Cxover, ktery se mi moc libi, vypada zepredu jako zralok :-) Cuore sportivo!
Rozbalit vlákno
4
12. 2. 2013 12:01
Re: Rozjezd
Takový přívlastek měl fiat coupé ;-)
Avatar - Igithegreat
12. 2. 2013 12:18
Re: Rozjezd
JJ mas recht, Calibra bylo Ferrari německých zedníků ;-)
Avatar - petr164
13. 2. 2013 00:21
Re: Rozjezd
Trochu nesoudržné jako jejich malta...
12. 2. 2013 12:23
Re: Rozjezd
Těšit jo, ale to je asi zatím vše ;-) Krom toho Gullia ani CXover nikde zatím k vidění nebylo, aby člověk mohl hodnotit líbivost.
12. 2. 2013 11:55
Vypadá sice skvěle
a pravděpodobně i skvěle pojede. Ale obávám se, že prevděpodobná cena někde kolem 1,5 - 2M z toho udělá jen kusovou záležitost, která kromě image nebude mít pro Alfu zásadní význam.
Rozbalit vlákno
1
12. 2. 2013 12:10
Re: Vypadá sice skvěle
:yes: Zkratka mensi 8C.
Avatar - iudex
12. 2. 2013 12:59
Jednoduchá matematika
Pri avizovaných 4 kg na jedného "koňa" je to jednoduchá matematika: pri 1000 kg bude výkon 250 k. Avizovala sa super ľahká konštrukcia karosérie a hmotnosť pod tonu; ak by to bola práve tá tona, bude mať 250 k a to je myslím plne v možnostiach motora 1,8TBi (keď v Giulii má 235 k). Všetko pod tonu by bola senzácia, ale i hmotnosť mierne nad tonu je stále akceptovateľná a motor by to mal dať (napr. 1100 kg - 275 k).
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Dinar
12. 2. 2013 14:52
Re: Jednoduchá matematika
Bylo by snadné dělat si z Alfy legraci na téma původních prohlášení o váze pod tunu a ceně pod milion. Použije-li se takzvaná "Marchioneho proměnná", která se pohybuje v rozmezí 1,4 až 5 a lze jí libovolně násobit (v případě váhy, let do uvedení daného modelu, ceny atd.) či dělit (v případě výkonu nebo procent použití karbonu) zjistíme, že všechno je CAJK!. :-) Buďme rádi, že přibude další sporťáček se zadním náhonen a solidním výkonem, navíc evropské a slavné značky, a to že bude nakonec vážit a stát velmi podobně jako cayman, je docela logické. ;-)
Avatar - iudex
12. 2. 2013 15:01
Re: Jednoduchá matematika
>:D Ale ja stále verím, že tá váha bude len málo nad tonu a od Caymana si zachová odstup.
Avatar - beibej
12. 2. 2013 15:32
Re: Jednoduchá matematika
první Lotus Elise v cca 96 vážil 650 kg bez karbonu. A taky asi bez jakékoliv bezpečnosti. Ale i tak :yes:
Avatar - Emel
12. 2. 2013 15:41
Re: Jednoduchá matematika
S tou elektronikou to není sranda. Známý staví závodní auta na značky s individuální homologací, jenže nově už se neobejde bez ESP... což je docela problém.
12. 2. 2013 17:54
Re: Jednoduchá matematika
Dnes váží Elise S (162 kW) 924 kg. Základní Elise pak 876 kg a Club Racer 852 kg. Exige S (šestiválec, 258 kW) 1176 kg.
Avatar - Dinar
12. 2. 2013 18:02
Re: Jednoduchá matematika
Tak podle Autocaru to nakonec skutečně bude pod tunu, ke karbonu jen hliník, taky motor s alu blokem, auto bude opravdu prcek, pod čtyři metry a supernízké. No, vypadá to skvěle. :yes: Jen doufám, že prostorově bude tahle mašinka i pro řidiče s výškou mimo italský průměr. ;-)
12. 2. 2013 17:58
Re: Jednoduchá matematika
Když jsem to tu psal před rokem, mohla alfanům prasknout žilka...
Avatar - petr164
13. 2. 2013 00:20
Re: Jednoduchá matematika
No, někdy i tlučhubové dokážou překvapit solidní prací :-)
12. 2. 2013 13:53
4C
Uz plnim prasiatko vreckovym >:D
Rozbalit vlákno
3
12. 2. 2013 17:50
Re: 4C
Vreckovym čím?
Kapesníkem?
12. 2. 2013 19:42
Re: 4C
Uz ta vybrali z druziny?
Avatar - petr164
13. 2. 2013 00:18
Re: 4C
Niekto plní prasiatko vreckovným, niekto čímsi čudným...
Avatar - jozephko
12. 2. 2013 14:54
Koncern VW by mal z tohto autíčka radosť
Sergio Marchionne, neondej sa a predaj Alfu Martinovi Winterkornovi. Jemu by sa tak nádherne toto autíčko hodilo do zbierky. A daroval by mu aj dvojicu motorov 1.4 TSI a 1.8 TSI... :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
12. 2. 2013 15:12
Re: Koncern VW by mal z tohto autíčka radosť
Bože PROČ dávat tak hezkému autu horší motory? PROČ ho "cpát" na unifikoVWanou platformu? PROČ taková degradace?
SUPER je i v této verzi a počkejte teprve na jeho "silnější já" se znakem Maserati :yes: ;-)
Avatar - Emel
12. 2. 2013 15:39
Re: Koncern VW by mal z tohto autíčka radosť
Proč by měl Alfu vlastnit VW? Ten sám nedávno stopnul projekt sportovního auta s tím, že po něm v dnešní době není dostatečná poptávka. 1.8TBi nebo jak se to jmenuje je také dobrý motor, o tom to není.
Avatar - KANKUNEN
12. 2. 2013 16:46
Jízda do salónu může trvat ještě roky.
Sliby že do tuny a do milionu, byly dopředu jasné
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Kolouš
12. 2. 2013 16:47
hezky
posledni dobou se to tu deli na nemeckou a nenemeckou lasku, ale sakra panove a damo, budme radi za automobilovou ruznorodost.
Narovinu, tohle je po dlouhy dobe unifikovanejch derivatu konecne hezky auto, ktery si nese prednost nizky hmotnosti a pomerne vykonnyho motoru. Budme za to radi
I kdyz jsem fanousek jiny znacky (z nemecka) tak za tohle si zaslouzi Alfa palec nahoru.
Ted uz jen doufat, ze cena bude prizniva masovejsim prodejum a silnice se budou plnit... To o co se snazil Lotus (taky velice sympaticka znacka) se Alfe podari dostat mezi vice lidi. Snad
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2013 17:31
Jasná páka
Ešteže pri dekódovani 4C nanapísali 4 kone na metrický cent.
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2013 17:37
Óda na radosť ....
... maximálne v AR, že sa im konečne podarilo zhlobiť skutočne športové auto.
Som však zvedavý na predaje. Má to mať brutálnu cenu a ašte aj tá bude dotovaná.
Takže červená farba je v tomto prípade symbolická a na mieste.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Kolouš
12. 2. 2013 17:44
Re: Óda na radosť ....
a to ze to bude dotovany jsi se dozvedel kde?
12. 2. 2013 18:53
Re: Óda na radosť ....
Co myslis, kolko by asi stalo VW Polo, keby ho vyvijnuli a vyrabali v 2.000 ks serii za rok? Takze, cena AR 4C - zatial na nete 50.000 USD - je jasne vydotovana.
12. 2. 2013 19:50
Re: Óda na radosť ....
Za taketo zarucene spravy sa nemusi hanbit ani Novy cas a Judiniova dokopy.
12. 2. 2013 20:56
Re: Óda na radosť ....
Aspon nejake "zarucene spravy". Lebo z tych, ktorymi oblbuje Marchionne obycajnych ludi, mi je uz na zaplakanie.
Bossovia ostatnych auto koncernov sa uz len usmievaju a taktne mlcia.
P.S. AR mam rad a je mi jej luto. Ako mlady, este za bolsevika, som mal tu cest soferovat GTV 1750 coupe! Su to fantasticke spomienky!!!
Avatar - petr164
13. 2. 2013 00:15
Re: Óda na radosť ....
No, Dallara poskytla svůj podíl za hubičku, technici berou hodně úsporný peníz, dotovat se to nebude.
12. 2. 2013 17:57
Alfa DoDo
Do tuny, Do miliónu, Do roka a možná i Do dne...

Pěkné auto a v portfoliu Alfy by se jistě parádně vyjímalo, kdyby ovšem nějaké portfolio existovalo.

Sice je lepší "portfolio" MiTo (jediná verze) + Giulietta (opět jediná verze) + 4C, než MiTo + Giulietta + 8C pro horních světových pět tisíc, ale placatý sporťák - byť sebelepší - Alfu Romeo nespasí.
Nepochybuju, že pokud jednou vyjede (snad dřív, než já dojdu do důchodu), bude mít perfektní jízdní vlastnosti - o to se technici KTM, jejichž X-Bow je základem, postarali.
Ale než DoDo vyjede na cesty, měla by Alfa uvést spíš auto(a) pro lidi, než pro závodníky, druhé Pagani z ní asi nebude...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - ethicon
12. 2. 2013 18:14
Re: Alfa DoDo
ešte nikto oficiálne nevie aký to bude mať technický základ...je otázne či to bude KTM...ale niektorí to už viete na 100% ...inak countdown už beží chystáš sa tento rok do dôchodku? ;-)
[odkaz]
Avatar - petr164
13. 2. 2013 00:10
Re: Alfa DoDo
Ethikone, i ty se držíš mýtu o X-bow? Dallara dělala kevlarové prvky pro Lotus, tvary jsou jako u sourozenců, podvozek je taky s účastí Dallary. KTM je false flag... Velmi jsem zvědav na reálné rozložení hmotnosti, čtyřhrab by byl ideální, ale stoupla by hmotnost a cena...
13. 2. 2013 07:56
Re: Alfa DoDo
Pokud se nepletu, tak prototyp pro autosalony stál na základech KTM.
Je fakt, že tu někde byl nedávno záběr 4C v příkopu, kam se asi dostala během testování, takže minimálně jedno pojízdné auto existuje.
Každopádně platí, co jsem napsal - tohle autíčko Alfu jako automobilku nespasí.
Avatar - Emel
13. 2. 2013 15:04
Re: Alfa DoDo
Alfa zase tak nutně spasit nepotřebuje, jako součást koncernu je podle mě životaschopná i ze současného "portfolia". 4C jí dodá image.
12. 2. 2013 18:07
proboha
jako určitě zajímavé, ale moc jim nerozumím..proč proboha nejdřív nepřijdou s novou 159, Giuliettou v kombíku...prostě modely co jim zajistí prodeje ????? :-!
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2013 18:10
OT
Omlouvám se, nemůžu to sem nedat:

[odkaz]

Kdo by to byl řekl?!

>:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2013 18:26
Re: OT
Vážně? No to snad ne! :-O
Avatar - petr164
13. 2. 2013 00:05
Čas snad prospěl
Rozhodně je 4C zásadním slovem ke škarohlídům, kteří horují pro emočně vyprázdněnou konfekci. Těším se na testy, doufám, že se potvrdí papírová data, pokud nebude strom života ve srovnání s šedou teorií nejen zelený, ale také kvetoucí... Tohle bych moc chtěl, jako poctu tvůrcům...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
13. 2. 2013 16:52
Re: Čas snad prospěl
Zatím bohužel jen tím slovem.
13. 2. 2013 07:44
Motor napric pred zadni napravou
To je take treba vyzdvihnout:
krasne rozlozeni vah na napravy, mala delka vozu se slusnym rozvorem, dobrym vedenim vozu v primem smeru a doborou obratnoti [maly moment setrvacnosti vuci svisle ose vozu]. Nelze tady nevzpomenout Fiat X1/9.
Rozbalit vlákno
2
13. 2. 2013 23:41
Re: Motor napric pred zadni napravou
X1/9 je bomba, občas je nějaký vidět na Oldtimer festivalu ve Slavkově. Krásné auto. Z tohoto stylu mám ještě rád starou MR2 a první Fiero. Prostě malý nízký sporťáček za rozumnou cenu - s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. To už se dnes nevyrábí...
14. 2. 2013 03:54
Re: Motor napric pred zadni napravou
Ano, je to skvela koncepce. K tomu je dobre vedle Fiata X1/9 pripomenout i dalsi Bertoneho pokusy s motory vzadu napric a rovnez nasi Tatru 613[700] se svym sice podelnym motorem, ale unikatne ulozenym nad zadni napravou s rozvodovkou v kateru a prevodovkou dopredu pred nim. Mozna je malo zname, ze prvni napad konstruktera-motorare Jiriho Klose byl lezaty 6-i valec ulozeny napric vzadu s valci dopredu. Vuci tomu je dnesni Porsche Carrera jiz desitky let prekonana; a nakonec i pomerne novy Boxter.