proc by ne, v USA je Alfa Romeo chapana jako dobre a neokoukane auto..., schvalne se podivejte, kolik tam jezdi starych Spideru... Ja si myslim, ze to realne je, ale ne s 159...
Četls to? Giulia s motory 2,4 a 3,6 včetně čtyřkolky, potom crossover, pak Spider, nová verze MiTo navržená asi přímo pro Ameriku a teprve nakone Giulietta po faceliftu.
Ty se vysmíváš (neprávem) Alfě, mně je zase k smíchu celá slavná značka Chrysler, která dneska produkuje jenom čtyři modely, přičemž jen z Voyageru je poznat, že vedení Chrysleru někdo možná prozradil, že už začalo 21. století. Dodge na tom není o mnoho líp, ale ten má aspoň design. Jediné, co stojí za řeč je 300C a odvozeniny od Dodge - díky kombinaci nízké ceny, vysokého výkonu, jisté neokoukanosti a osvědčené technice od Mercedesu mají tyto modely co nabídnout.
Chrysler Delta a nové Dodge připravené ve spolupráci právě s Alfou budou pro celý koncern Chrysler živou vodou, která snad konečně zažehná hrozbu klinické smrti.
Kam to přivedl Mercedes víme, neboj, nemusíš nám to připomínat.
Nebýt jeho mohl být Chrysler dneska už dávno někde jinde.
Jinak produkují se jen 3 modelové řady, výroba PT už byla ukončena.
Podívej se na 90.léta ap řečti si recenze - umím to nazpamět "značka chrysler slaví v USA úspěchy se svým zajímavým programem sedanů a MPV, které se na americké poměry vyznačují neobvkyle zajímavým a progresivním designem".
Opakuju to po 158mé - v roce 1998 v době fůze byl Chrysler Corp v zisku.
Proč myslíš že to MB koupil...
Vedení bylo německé, jakto že úspěšní manageři byli za chvíli ve ztrátě?
Protože americkému trhu a situaci uvnitř podniku rozuměli jako koza petrželi a místo toho si najmout někoho jako byl Iaccoca ....škoda mluvit.
A Fiat si taky myslí jak to tam spasí a přitom o americkém trhu ví ještě větší kulový, než Mercedes.
Akorát vyhazují vládní peníze - co už nám zrušili?
1) projekt elektrických modelů ENVI
2) skoro dostavěnou továrnu na dvojspojkové převodovky
3) prodej značky Chrysler v EU
Zas tam chtěj cpát vlastní věci jako mercedes.
naštěstní asi apson Fiat, Lancia a Chrysler fakt nekonkurují.
Co nám zatím přinesli :
1) NIC
2) NIC
3) NIC
Pentastary byly už připravéné k výrobě před Fiatem, stejně jako nový Grandčíro a stejně jako nástupce Duranga. Stejně jako výrazně rozpracované projetky upraveného 300c/Chargeru.
A něco zcela nového bude někdy v roce 2012...
Toje výhra, za 3 roky možná začít něco vyrábět, ještě nikdo neví co vlastně a jak to bude vypadat..
Takže zatím jen samá pozitiva a sociální jistoty, že.
Mercedes poskytoval techniku sice starou (což je při nárocích amerických zákazníků na spotřební lowend/mainstream Dodge a Cadillac pochopitelné), díky němu se Chrysler například vrátil k pohonu zadních kol. Těžko hádat, co by se stalo jinak, já typuju, že by vyráběli další facelifty svých starších modelů jako např. hypotetickou třetí "generaci" LHS.
Chrysler to vede dlouhodobě od desíti k pěti... po letech neschopnosti se na přelomu 80. a 90. let vzmužili, vytvořili Viper, Voyager a Grand Cherokee, jenže od té doby tápou a opravdu jediné, co stojí za řeč (mimo ten Voyager) je právě rodina modelů kolem 300C, tedy moernizovaná masařka s americkými motory a designem.
Argumentovat tady jediným motorem Pentastar je dost zcestné. Mnohonásobně menší evropské automobilky mají srovnatelně vyspělé nebo lepší motory už roky, často hned několik konstrukčních rodin nebo aspoň ten daný motor ve více různých variantách.
Grand Cherokee sice vypadá zajímavě, ale dost dluží končícímu ML X164. Každopádně právě v přístupu k V6 motorům a 4x4+SUV podle mě spočívá logika Fiatu, kterému zrovna tyto dvě věci zoufale chybí.
Problém je, že z těch Pentastarů není problém mít namísto stávající jediné 3,6 třeba 5 verzí: můžeš začínat někde na 2,5, další klidně 3,0, další třeba 3,0 turbo a jako vrchol třeba 3,6 dual turbo.
A můžeš pokrýt výkonové rozpětí 200-360 Hp v pohodě.
R4 máme taky - z globální Aliance GEMA - což byl společný projekt s Mitsubishi a Hyundai, tyhle motory se mají inovovat, dostat Multiair a přímý vstřik (dual VVT už maj) a mají pokračovat ve výrobě i nadále.
1,8; 2,0 a 2,4 - menší motor jak 1,8 je stejně v usa mimo kategorii miniuat neprodejný.
Převodovky už dávno mohly být 2 spojkové a touhle dobou už mohla frčet sériová výroba, zatím se jich akorát pár obejvilo u Dodge Journey a Chrysleru Sebring ale ty dodal Getrag.
A motory HEMI jsou legenda, 6,1 má nahradit 6,4 s větším výkonem.
O motory bych se nebál.
Převodovky jsou už dávno šestistupnové a mohly být ty 2spojkové, leč rozhodnutím Fiatu bude kulový, v roce xy se začnou vyrábět převodovky od ZF, 8 stupnové pro káry se zadním pohonem, který ale v době zahájení výroby budou zastaralý.
A Fiat tam možná někdy časem nacpe vlastní dvojspojku....výhledově.
Výhledově je slovo který Fiat vystihuje dokonale - ovšem v jeho podání je takové, jako když tvrdili v 68mym že sovětší vojáci jsou tu dočasně a výhledově že vlast opustí.
Fiat akorát umí něco zkoupit a vydělat na tom - typický příklad divize traktorů Ford, kdy Ford těsně před prodejem přikoupil i značku New Holland.
To byl kšeft a pak ještě fůze s Case(sloučený s kdysi legendárním International Harvester).
Každej nadává na ameriku, ale podívejte se do svý garáže čím sekáte trávník: mimo Hondu maj asi fanatici do uberwagenů Alko, což je největší lowend a další lowendy noname značek - vše ostatní bývalé americké zančky a skoro ve všem americké motry Briggs and Stratton.
Mam uvést příklad?
Cub Cadet - bývalá zančka IH pro travní techniku
Bolens - další americká značka
Yardman, MTD, John Deere atd.
A podívej se na pole co tam uvidíš - New Holland, Case, John Deere - vše z usa, jediný co tam neuvidíš z usa je pár Zetorů, někde možná i Bělorus a pak britský Massey Fergusson.
Nic jinýho se tam prakticky nevyskytuje, mimo sklízecí mlátičky Claas.
Jo vlastně bych křivdil - jednou za pětiletku je vidět Fendt.
Prý, co "NÁM" zatím přinesli... >:D
Objednej si hodinku u psychologa, evidentne už toho Chryslera nedáváš, dyť ty už ses do něho doslova vžil... :*)8-s >:-[]
My fanoušci jsme vlastně součástí víš, i když nepřímou. Ale pokud se aktivně podílíš na věcech kolem značky, tak si připadáš jako jedna rodina.
Já nejsem jen pouhý uživatel produktu víš.
Fanoušci jsou u dobrého týmu součástí. Každý dobrý tým si jich taky váží.
Cause we all together are corporation :yes:
A to ještě nevíš, že mam doma na zdi ceduli "Authorized dealer Chrysler".
Je libo nějakej model s nadstandartní zárukou? Všechno máme, co nemáme objednáme :-) >:D >:D >:D >:D
Já bych to řekl jinak - pro zančku která tam prakticky není vůbec zastoupená a krom pár set nadšenců jí tam nikdo nezná.
Nebýt prodejní sítě Chrysleru, neměli by šanci. I takhle ty počátky budou hodně těžké an tyhle čísla uváděná v článku mohou několik let zapomenout, důležitá bude cena a záruka.
no vzhledem k tomu, ze vstupuje s Alfou i Fiat, tak jsou to dobre ambice..., podivejte se na LAcii Delta Nuova (ta posledni)..., ta se bude prodava pod znackou Chrysleru...
Jenže co je jim Fiat a Chrysler platný? Alfa tam není známá jako značka, z amerického trhu byli pryč deset let a to je příliš dlouhá doba. Budou muset přesvědčit zejména mladé lidi, že jsou lepší, než zavedené japonské značky, než ambiciózní Korejci a že se dovedou vyrovnat legenám z Německa.
Použijí jeho dealerskou a servisní sít a výrobní továrny, jeho motory a další věci.
V tom jim bude nesmírně užitečný.
Oplátkou chrysler dostene věci jako MultiAir, přímý vstřik a možná elektroniku + podovozkové platformy malých modelů, na kterých budou postaveny malé vozy.
To ale pořád Alfu nedostane do povědomí lidí. Generace, která by ji měla kupovat, je pod vlivem jiných značek a jiného marketingu. Budou to mít hodně těžké.
Refenrnce nemůžou být když je to defakto nová zančka na trhu, reference přijdou až za čas.
Proto to chce ěnjaký osobnosti co si to bud koupí nebo jim to půjčí zadara.
A uvidíme jak vyjdou srovnávací testy a jak ty auta přijme odborná veřejnost a novináři v usa, na tom bude taky dost záležet.
A pak ty zminované ceny.
"Reklamu na Alfu dnes v telke dávaju, každý z nás zpozorní len čo zbadá ju
Možeš ji dostat len u Chrysler Group, báječnú Alfu z hor
Výbe(h)-(r)ový model se zárukou, získa ju kdo prijde skvor :-)
Pred salonem stoji dav, dlhy, pomaly, v tlačenici musiš stat, Alfu dostali :o)
Fiat bude v USA prodávat jediný model - 500, jehož výroba v mexické Toluce brzy začně.
Nic dalšího.
Vše ostatní bude Alfa nebo to ponese zančku RAM, Dodge a Chrysler s tím, že některý modely má pro Alfu naopak stavět Chrysler, spekuluje se že nový model 129 bude nástupce modelu Sebring, který už chrysler připravuje.
Stejně jako V6 motory pro Alfu bude dodávat Chrysler, a to i pro evropský trh.
Fiat přestane benzínové V6 kompletně vyvíjet a vyrábět.
RAM je celá značka od lonska, jo bude to RAM. Aspon bude sranda ne.
"Dobrý den, já bych chtěl jeden RAM. A ten pro děti na pískovisště nebo ten velký?
Ten na pískoviště prosím. Ok, dnes je k němu akční paket Beach s bábovičkama a kyblíčkem zdarma.
Hrabičky jsou až od verze Executive >:-[]
se posadí na zadek, zejména z italské nařvanosti a chvástavosti, která se změní v hysterické kňourání ve chvíli, kdy se ukáže, co jsou alfy zač a že ti z....í Japonci a Korejci dělají prostě lepší a kvalitnější auta, která navíc požadavkům Američanů odpovídají mnohem lépe, než "fantastický italský design", kterému je potřeba odpustit vše ostatní. Porovnávat Alfu s německou velkou trojkou,ale třeba i VW je směšné a globalizace Fordu(Focus) nebo GM (nová Astra nebo Insignie)ukazuje, že tady Fiat poněkud přes onu obvyklou chvástavost zaspal poněkud dobu.
presne americane tehda kdyz se alfa prodavala v usa tak na ni i slozili pisnicku na jeji vyhlasenou poruchovost,vse zalezi jakou zvoli cenu ale bude to spis nizsi cenovy segment takovy klasicky laciny italsky suntik jako uz je ve statech zavedeny fiat..
Ne každej američan je wolff... Vem si, že jich je, jako v celý Evropě a 80t je jako prd do stromovky. Třeba uvažujou tak, že ke každýmu chrysleru postaví stánek s logem fiat, dodaj něco vercajku a budou čekat na zákazníky z řad miliónů emigrantů. Takovej portorikánec v mitu bude cool.
Náhodou jsem tuhle koukal na Kmotra a taliánům tam s amíkama šel byznys pěkně od ruky. Abys nebyl překvapenej. Sergio dá americkým zákazníkům nabídku, která se neodmítá.
Ty si přesně prototyp toho správnýho arogantního pražáka, pro kterýho na hranicích Prahy končí civilizace a začíná zas až na hranicích s Německem. Možná bys mohl jednou zkusit místo bavorských vdolků posnídat pizzu, občas to neuškodí a pročití to mysl - hezkej den ;-)
Přivrovnal jsi hezky auta ke gastronomii. Musím tě ale trochu poopravit. Ferrari, Maserati nebo Lamborghini lze krásně přirovnat k výborné italské kuchyni. Ale koupi Fiatu nebo Alfy lze přirovnat leda ke koupi 4 cm vysoké pizzy od přistěhovalýho Albánce někde na stánku u pláže >:D
Tomu ani sám nevěříš. Fiat je běžná značka plně srovnatelná s VW, Fordem, Peugeotem atd... pokud teda myslíš, že všechny tyto značky snesou srovnání s tou 4 centimetrovou pizzou, brát ti to nebudu ;-) Alfa je samozřejmě nadprůměr, připlatíš si, ale dostaneš skvělý gurmánský zážitek. ;-)
Fiat v globálu nemůžeš srovnávat s Fordem, VW nebo Peugeotem, protože Fiat nabízí konkurenceschopná auta do nižší střední třídy. U VW, Fordu nebo Peugeotu pokračuje nabídka více či méně výš.
Alfa je tvoje zbožné přání. Abych neargumentoval pořád Německem, tak to co nabízí Alfa, nabízí i Japonci a ti k tomu ještě můžou přihodit něco navíc ;-)
Podle tvé logiky pak nabízí Ferrari, Maserati a Lamborigini ucelené portfolio modelů, že je označuješ za dobré italské jídlo a Fiat, jen za špatnou Pizzu? Sám si to tak napsal, šíře nabídky nemá s kvalitou samotných aut nic společného. Fiat dělá to velmi kvalitní italské jídlo právě do nižší střední. :-|
to by me zajmimalo, jestli si treba nejakou Alfu vlastnil, aby si zazil co je to za auto... Dalsi vec je to, ze ma lepsi servis nez kdejaky korejec i nemec..., ktera z techto automobilek ma servis po dobu zaruky naprosto zdarma na spotrebni veci ci asistenci na 5let zdarma, jako treba nova Alfa Giulietta ..., a pokud se chces zaobirat Alfou, tak si nejdrive nejakou porid. Verim, ze tobe by hned odesla, protoze by si se o ni nestaral...
jednu jsme meli v rodine vyhlasenou 156ku ...to stacilo do konce zivota a servis to byl snad humor cerny s tim ze jsou lepsi nez nemecke a korejske >:D je jih jak safranu ochota prumerna a na dily cekas pres mesic a jdnou se povedlo i dva...hale vazne kdo jednou alfu skusi tak je pak z toho odvazany uz nikdy...ja vim ze se to blbe posloucha anebo ze si dal za ni spoustu penez ale povest italskeho suntiku ji nikdo neodpare..
To je argument, bravo. Taky mám jednu Alfu, ne v rodině, ale přímo osobní zkušenost a ve výsledku je to zcela průměrně spolehlivý auto, choulostivější na hliníkovou přední nápravu, která je díky dvojitým ramenům finančně náročnější, ale taky je zárukou zábavy za volantem a ne nudou. Taky argument co?
Taky znám trápení majitele německého wagenu, u toho se nejdená o černý humor ale přímo o horor, značku radši psát nebudu. Za prvé by pár zdejších borců dostalo infarkt a za druhý mi to za ty reakce ani nestojí.
Osobně, ať si každej jezdí čím chce.
Alfu rozhodně měnit nebudu, protože už není cesty zpět
oni radsi neprodavaji aby nezjistili na kolik ta kara klesla cenove..je znamo ze alfa je po fiatu auto s nejvetsi poprodejni ztratou hodnoty je to stejne jako na dealerech fronty zajemcu cekaji >:D
Tak samozřejmě, Alfy si nekupují šetřílci. Šetřílci, kteří počítají každou korunku, ať si raději koupí něco "tuctového". Na šetření v tomto směru je zrovna nejlepší třeba značka Škoda. Doporučuji.
tak ja jsem si koupil auticko jako investici a jen za minuly rok co jsem koukal na nemeckych webech
na veterany znacky ferrari snad tou krizi snad tou dobou nastoupalo o 8 tisic euro... ale mas pravdu jsem setrilek >:D mam jen 4 automobily ale clovece zadnou alfu